12345Artur napisał(a):
aa co z olejem? jaki tu ma być... MOBIL ATF 220 to do niej może? czy mylę pojęcia....
Mylisz pojęcia i to bardzo - dolejesz ATF 220 i możesz szukać nowej skrzyni.
Na skrzyni znajdziesz naklejkę (na mojej była zielona) z numerem BMW oleju jaki powinien byc do niej lany
- numer woisujesz w google i znajdujesz właściwy olej.
Opcja numer dwa - jedziesz do serwisu i kupujesz wg numeru VIN.
Np. moja skrzynia ma olej ESSO LT 71141, dzisiaj już nie Esso a Mobil,
i tylko taki olej powinien tam być lany.
Najprawdopodobniej masz ten sam olej, jeśli tak,
to możesz go kupic w całkiem niezłej cenie i małych opakowaniach na Allegro.
Do sprawdzenia poziomu potrzeba podnośnika albo kanału,
samochód musi stać w poziomie,
temperatura oleju w skrzyni musi być pomiędzy 30 a 50C, ani więcej ani mniej,
mieszasz biegami - po parę sekund w każdej pozycji,
odkręcasz korek z boku skrzyni i jeśli olej sączy się z tego otworu to poziom jest dobry.
Nie wolno sprawdzać w innym zakresie temperatur, bo pomiar nie będzie właściwy.
Procedura sprawdzania/wymiany jest wielokrotnie opisana i łatwo znajdzesz ją w internecie.
Tu znajdziesz o tym temacie prawie wszystko:
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=166135