BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 17:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 359 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 18  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 13 kwietnia 2013, 10:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 355
Lokalizacja: Kazimierz BISKUPI
Moje BMW: BMW E46 MP
Kod silnika: M52 B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115814
z uzywkami jest tak jak na loterii:) mi sie widze udało kupić takiego ze jeszcze coś tam pociagnie..ale jak sie zacznie to czuje ze on poleci jako pierwszy:)))

a czemu mówisz 1k pln? na alledrogo chodzą boscha za 590zł..
http://allegro.pl/silnik-krokowy-bmw-e3 ... 90041.html

może masz zatkany ten zaworek od serwa i nie odpowietrza nadmiaru i dusi..też zaczyna mnie to ciekawić..no wiem jedno jutro mam trase tez ok 55km i podziele sie z niej bo na tych 20 co pisałem wczoraj to ni jak mogłem go sprawdzić..a tu bede miał miasto ok 60% ale czuje ze bedzie dobrze..

co moge porad\zić..zdemontuj dolot do przepustnicy..poświeć sobie i te śróbe co masz od linki przepustnicy kręc w prawo i patrz czy sie odchyla klapka..uchyl ją na 1mm albo inaczej na kąt ok 1st. wzgledem położenia frontalnego podsmaruj sobie tę spręzynke co masz obok przepustnicy i zmontuj..

podziele sie czy coś u mnie sie dzieje jak wróce jutro ok 10 p.m :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 13 kwietnia 2013, 14:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Czyli rozumiem że zwiększyłeś szczeline przepustnicy na biegu jałowym. Ja mam silnik M54 przepustnica jest sterowana silnikiem krokowym , nie ma linki i mozliwości ręcznej regulacji. Kiedyś miałem pomysl żeby wywiercić w niej dziure, albo podpiłować krawędzie żeby zwiększyć dopływ powietrza do silnika. Ale jak wczesniej wspomniałem mam dwa silniki krokowe . Dzis jeden rozebrałem, i okazuje się że w prosty sposób można zmienić zakres jego regulacji. Spróbuje o ile czas pozwoli założyć go dziś . Po jazdach testowych opisze wszystko .
Walczmy do końca. Co do ceny nowego to faktycznie dziwna sprawa , sprawdzałem w dwóch sklepach internetowych z częśiami do BMW i w obydwóch koszt 1000 pln. Dobrze że jest jeszcze allegro :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 13 kwietnia 2013, 15:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 355
Lokalizacja: Kazimierz BISKUPI
Moje BMW: BMW E46 MP
Kod silnika: M52 B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115814
faktycznie M54..mówisz ze masz dwa krokowce? podeśli schemas z realoem..\\

ale na to nie wpadłem zeby podpiłować?! :luka: a myślałem ze mam naprawde wiele innych pomysłów...może coś w tym być stożek zanisko opadając poddusza silnik czyli ma tam pewnie juz wyrobione łożysko...niewiedziałem ze krokowca da sie rozebrac..zaskoczcony jestem..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 13 kwietnia 2013, 22:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
M54 ma zawór regulacji biegu jałowego, popularny krokowiec nr 8 na schemacie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 40&lang=pl
i przepustnice która nie jest sterowana linką jak w M52 tylko silnikiem krokowym
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 15&lang=pl
http://www.youtube.com/watch?v=ClK8x4eMT9k
Rozebrałem krokowca (jutro wrzuce fotki bo dziś już nie mam siły ) zmieniłem położenie stojanu względem wirnika tak żeby zwiększyć szczeline między stożkiem a obudową silniczka. Wg moich obserwacji silnik ewidentnie dostaje za mało powietrza. Odpaliłem , przez pierwsze pare minut ameryka , zero falowania ,chodził wzorcowo jak w książce pisze.
Zrobiłem pare rundek po mieście ,krokowiec się adoptował i dalej to samo :cenzura:
Teraz naszła mnie taka myśl że to jest zwiazane ze sprzęgłem, na wolnych obrotach jak wcisne sprzegło obroty rosną z 700 do 730, tylko nie wiem skąd komp wie że sprzęgło jest wciśnięte i podnosi obroty , może ten element jest walnięty.
Tak mi się coś przypomina że jak dałem wóz do wymiany sprzegła do mechanika to od tego czasu zaczęły się moje kłopoty, tylko co on tam s :cenzura:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 13 kwietnia 2013, 22:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
bo masz czujnik sprzegla zeby ci obrotow nie podbijal;o przy zmianie biegów, przy zmianie sprzegla nie mogli tego zepsuc wiec zmien trop ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 14 kwietnia 2013, 08:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
A gdzie ten czujnik się znajduje ?
Następny trop to układ podcisnienia chamulcy do sprawdzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 14 kwietnia 2013, 21:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 355
Lokalizacja: Kazimierz BISKUPI
Moje BMW: BMW E46 MP
Kod silnika: M52 B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115814
własnie wróciłem z trasy ok 70km:) i powiem tak wrażenia o niebo lepsze niz kilka miesiecy temu co opisywałem problem:) ale zauwazyłem pewną zależność...jak jade obroty obojętnie jakie i nacisne sprzegło do redukcji albo zachamowania ok..


a jeżeli najpierw hamulec a potem sprzegło albo jednoczesnie to potrafi zafalować..znaczy zafalować!!?? spadnie do 600 max moze 1x sie zdarzyło 500 i dopiero powrót...co to może być bo czuje koniec powoli tej sprawyy...nakierujcie mnie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 15 kwietnia 2013, 16:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 355
Lokalizacja: Kazimierz BISKUPI
Moje BMW: BMW E46 MP
Kod silnika: M52 B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115814
JAKAŚ POMOC...Coś wam świta..finał jest bliski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 16 kwietnia 2013, 20:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 355
Lokalizacja: Kazimierz BISKUPI
Moje BMW: BMW E46 MP
Kod silnika: M52 B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115814
zostałem sam...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 17 kwietnia 2013, 00:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Nie , ja też walcze . Narazie na tapete wyszła mi wymiana wachacza bo przy zmianie kół okazało się że jest luz na swożniu , uporam się i dalej walcze z obrotami . dam znać jak coś wymyśle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 28 kwietnia 2013, 20:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Witam , i jak kolego udało się coś zdziałać z tym falowaniem ?
Ja moczyłem tydzien krokowca w róznego rodzaju odrdzewiaczach, wyczyściłem stożek pędzelkiem , wczoraj zamontowalem i musze powiedzieć że znacznie lepiej , jak juz zafaluje to tylko nieznacznie . Wymieniłem też w tym samym czasie płyn we wspomaganiu bo pompa mi zaczęła wyć i kierownica zaczęła ciężko chodzić. I przy skręcie na postoju obroty spadały dosyć znacznie. Teraz ten efekt jest minimalny. Ciężki temat ogólnie motyla noga. Już mam taką fobie że zamiast patrzeć na drogę to patrze na obrotomierz :38:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 29 kwietnia 2013, 08:29 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Leo napisał(a):
napiecie musi bys tale 14,4 i koniec czy przy ruszaniu u zejsciu obrotów nawet na 500 jak nie dodajesz gazu czy przy zatrzymywaniu ma miec tyle i juz



Napiecie ma byc ~ 14.0V - tak mowi poradnik bentley'a oraz na regulatorze napięcia jest napisane 14.
U mnie po wymianie alternatora ustabilizowalo sie na 14.1 ale ostatcznie uksztaltowalo sie na 13.8-13.9. W sobotę wymieniłem regulator napięcia ze szczotami na oryginał Boscha i po włączeniu wszystkiego co zabiera prad spada do 13.7 - 13.8 (a tak trzyma to ~14).

"Keep in mind that voltage with the key on and voltage with the engine
running are not the same. With the ignition on and the engine off (battery voltage), voltage should
be approximately 12.6 volts. With the engine running (charging voltage), voltage should be approximately 14.0 volts. Measure
voltage at the battery with the ignition on and then with the engine running to get exact measurements."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 29 kwietnia 2013, 15:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Może ten tekst kogoś natchnie, znów mi zafalował a było już tak pięknie :21:



Adaptation Values


• In order to maintain an "ideal" air/fuel ratio, the engine control module is capable of adapting to various environmental conditions encountered while
the vehicle is in operation (i.e. changes in altitude, humidity, ambient temperature, fuel quality, etc.).

• The adaptation system can only make slight corrections and can not compensate for large changes which may be encountered as a result of incorrect airflow or
incorrect fuel supply to the engine.

• Within the areas of adjustable adaption, the engine control module modifies the injection rate under two areas of engine operation:

1. During idle and low load mid range engine speeds (Additive Adaptation),
2. During operation under a normal to higher load when at higher engine speeds
(Multlplicative Adaptation).

These values are displayed in the "Diagnosis Requests" section of the DIS software and is a helpful diagnostic toot that shows how the system is trying to
compensate for a less than ideal initial air/fuel ratio.

NOTE: If the adaptation value is greater than "0.0 ms" the Engine control module is trying to en-richen the mixture.
if the adaptation value is less then "0.0 ms the .Engine Control Module is trying to lean-out the mixture.

Diagnosis Request Status Explanation
Additive mixture If the value is greater than 0.2 ms there is an unmetered air leak
adaptation (idle) or not enough fuel being supplied to the system.
• The O sensor indicates a LEAN condition
• The engine control module tries to RICHEN the mixture.
If the value is less than -0.2 ms there is an air restriction or too much fuel is being supplied to the system.
• The 02 sensor indicates a RICH condition
• The engine control module tries to LEAN out.the mixture.
Multiplicative mixture If the value is greater than 8 % there is an unmetered air leak or
km (Part Load) nott enough fuel being supplied to the system.
• The 02 Sensor indi .a es a LAN condition
• The engine control module tries to RICHEN the mixture.
If the value is less than -8 % there is an air restriction or too
much fuel being supplied to the system.
• The 02 sensor indicates a RICH condition
• The engine control module tries to LEAN out the mixture.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, 01:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Witam. Ja najpierw zająłem się układem zapłonowym czyli wymieniłem świece na dedykowane bo wyskakiwały zapłony na 5 i 6 cylindrze. Po wymianie świec 6 cylinder się uspokoił natomiast 5ty cały czas broi. Zamieniłem cewki 5 z 2 cylindrem i zobaczę efekt na kompie. Jeżeli wyskoczy na 2gim (czego jestem pewien na 90%) to wymienię cewkę. Niesprawny układ zapłonowy(wypadające zapłony), myślę, też musi mieć wpływ na to bujanie. Jeżeli to nie pomoże, wtedy zajmę się alternatorem (regulator napięcia, szczotki) bo dziwi mnie ten spadek napięcia przy schodzeniu z obrotów. Krok po kroczku się dojdzie tylko na to trzeba czasu bo zarobki nie pozwalają na kompleksowe działania :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, 10:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 355
Lokalizacja: Kazimierz BISKUPI
Moje BMW: BMW E46 MP
Kod silnika: M52 B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115814
witam..i co?! uporalem sie z falowaniem obrotow...wymienilem silnikk na 3.o L jednostke uupiii=)


niema tak latwo u mnie sie uspokoilo no co ktores zafaluje na klimie a tak to zadko normalne co 10 skrzyzowanie..nie robie tego ale jestem pewien krokowca..stozek za nisko opada i przytyka doplyw powietrza do momentu kiedy nie podniesie go ssanie podcisnienie silnika..wystarczy pewnie podpilowac ok 0.5mm i bedzie hulac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, 10:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Ja właśnie dziś kupiłem regulator napięcia.jak wymienie to zobaczymy efekty

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, 11:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Wróbel91 napisał(a):
Ja właśnie dziś kupiłem regulator napięcia.jak wymienie to zobaczymy efekty
Bardzo jestem ciekaw efektu i mam nadzieję, że to będzie to.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, 13:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
no to tak.regulator wymieniony i napiecie ladowania bez obciazenia na biegu jałowym jest okolo 13,8V ale juz z pełnym obciążeniem powoli spada do 12V. Ale gdy utrzymuje obroty okolo 2 tys to ladowanie jest 14,2v bez wzgledu co jest włączone.Wydaje mi się że jednak jest dobrze dlatego że w książce bmw (sam naprawiam) znalazłem coś takiego:

Obrazek

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, 14:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Pośmigaj trochę i wtedy sprawdz, szczotki też muszą sie dotrzec w zależności jak bardzo komutator miałeś zjechany.

Jaki regulator kupiłeś? Oryginał czy zamiennik? Co było na nim napisane?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 30 kwietnia 2013, 14:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
bastaz, jakiś zamiennik.jakiś tam numerek był wybity.ale w nowym szczotki były 2x dłuższe od starego.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 359 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 18  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 102 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL