BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 20:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 9 września 2015, 18:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54
Witam, mój samochód to BMW e38 735i 2000rok czyli po lifcie, mam interface od viaken na usb i dodatkowo przejściówkę na okrągłe złącze. Inpa łączy się z silnikiem i tylko z nim, a przez okrągłe gniazdo nie chce sie połączyc pokazuje błąd 0003. Przy próbie podłączenia z innym sterownikiem np AIRBag pokazuje błąd 0009, tak samo przy próbie kodowania nsc wyskakuje błąd.

http://zapodaj.net/14f1643f88003.jpg.html

Proszę o pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 11 września 2015, 12:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 151
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: F11 520d
Witam, proszę o pomoc. Zapalił mi się check i komunikat Increased Emission! Żadnych innych negatywnych skutków nie zauważyłem.

Obrazek

Wydaje mi się, że to zawór EGR lub zaworek podciśnienia. Dobrze kombinuję?

Co powiecie o przepływce? Roger-Nysa mi kiedyś sprawdzał i na wyższych obrotach brakuje powietrza, a na niższych? Jakie powinny być wartości na jałowym?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 11 września 2015, 18:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
nie inpa, ale też błąd. Głównie na tym KOMBI mi zależy, bo reszta odnośnie świec to znam i wiem, a tamte antywłamaniowe z racji że mam mruganie światłami przy blokowaniu drzwi z pilota.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 12 września 2015, 19:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: e46 330d
Panowie pomoze ktoś ? Dis widzi auto normalnie Inpa śmiga.
20150816_170634.jpgObrazek
20150816_170625.jpgObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: INPA 330i parametry ok ?
PostNapisane: 14 września 2015, 17:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 46
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: m54
Witam dziś pod inpą pokazało takie parametry, nowy nabytek e46 330i czy są one w porządku ?



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 18 września 2015, 08:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 21
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M52TU B20 + LPG
Błąd P1622 - Map Cooling Control Circuit Electrical

Po wymianie czujnika który miał być padnięty (dostałem jeszcze od poprzedniego właściciela bo ponoć nie zdążył zmienić nr.13621739510) zero poprawy.

Przewertowałem internet ale nigdzie nie ma konkretnej odpowiedzi każdy walił naprawy po omacku. Dodam że nie zauważyłem spalania stukowego.

M52TUB20 przedlift

Link do zdjęcia błędu

https://photos-3.dropbox.com/t/2/AABVIP ... ize_mode=2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 20 września 2015, 11:10 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e90 LCI 318d
Kod silnika: N47
Witam, podłączyłem pierwszy raz interfejs do e90 2009r. i po przeskanowaniu opcją "functional jobs" w INPAie wyświetliło mi się kilka błędów. Ale nigdzie nie potrafię znaleźć co one oznaczają. Znalazłem różne bazy błędów ale nie mogę znaleźć w nich moich. Może po prostu czegoś nie ogarniam i coś źle robię. Błędy: A6D1, 480A, A125, A672, A669, A66E, A66A, DE88, A8C4, A8B7, A8C3, A8B6, A8B2, E598.


Obrazek

Przy skanowaniu pojedynczych modułów większości z tych błędów nie potrafię znaleźć.
Wyczytałem gdzieś że błędy zaczynające się na A8.. odpowiadają za oświetlenie jednak też nigdzie nie potrafię tego znaleźć w pojedynczych modułach aby odczytać opis lub cokolwiek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 23 września 2015, 20:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e39 2.0i
Kod silnika: M52B20
[e39] Mb2B20 + LPG
Witam.
Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu błędów:
Obrazek
Z góry dziękuję


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 24 września 2015, 15:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
błedy sa z licznika prawdo podobnie nic wiekszego nie wskazuja skasuj je i zobacz jaki powróci

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 27 września 2015, 17:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: 135i, 430iX
Kod silnika: N55
Cześć,

pojawił się w mojej e91 problem - wyskoczył błąd poduszki. Pali się jednocześnie kontrolka Airbag i kontrolka niezapiętych pasów. Sprawdzając w Check pojawia się kod CC-ID 97. Sprawdzając błąd w INPA:

Obrazek

Mata pod fotelem odłączona i następnie w NCS pozmieniałem na nicht_aktiv:

SBE1_1
nicht_aktiv
SBE1_STATUS_VERZ_1
nicht_aktiv
SBR_BEIFAHRER_1
nicht_aktiv
SBR_FAHRER_1
nicht_aktiv

I cały plik:

BAUREIHE
e91
SEAT_BELT_DISTANCE
wert_01
AIRBAG_BEIFAHRER_1
aktiv
AIRBAG_FAHRER_1
aktiv
AWL_1
nicht_aktiv
BEIFAHRERBAG_STUFE2_1
aktiv
BPLUS_TRENNUNG1_1
aktiv
CC_GURTWARNUNG_1
nicht_aktiv
CURTAIN_BEIFAHRER_1
aktiv
CURTAIN_FAHRER_1
aktiv
EAM_TIMEDELAY
e92_ece
e92_us
e91_us
e91_ece
e90_ece
e90_us
FAHRERBAG_STUFE2_1
aktiv
FR_HE_PARAM_1
e91_ece
e90_ece
FR_HE_PARAM_2
e91_ece
e90_ece
FR_HE_PARAM_3
e91_ece
e90_ece
FR_HE_PARAM_4
e92_us
e91_us
e91_ece
e90_ece
e90_us
FR_HE_PARAM_5
e91_ece
e90_ece
GURTKONTAKT_BEIFAHRER_1
aktiv
GURTKONTAKT_FAHRER_1
aktiv
GURTKONTAKT_FONDLINKS_1
nicht_aktiv
GURTKONTAKT_FONDRECHTS_1
nicht_aktiv
GURTSTRAFFER_BEIFAHRER_1
aktiv
GURTSTRAFFER_FAHRER_1
aktiv
GURTSTRAFFER_FONDLINKS_1
aktiv
GURTSTRAFFER_FONDRECHTS_1
aktiv
GURTSTRAMM_SEITENCRASH_1
nicht_aktiv
ITS_GEGENUEBER_1
aktiv
ITS_SCHRAEGCRASH_1
aktiv
KNIEBAG_BEIFAHRER_1
nicht_aktiv
KNIEBAG_FAHRER_1
nicht_aktiv
LANGER_CURTAIN_1
curtain
LENKSEITE_1
links
MRSA_TUERE_1
nicht_aktiv
OC3_1
nicht_aktiv
PARAMETERSATZ_0
e91_ece
e90_ece
POL_1
aktiv
POS_1
aktiv
POSI_1
nicht_aktiv
ROLLOVER_OPTION_1
nicht_aktiv
SBE1_1
nicht_aktiv
SBE1_STATUS_VERZ_1
nicht_aktiv
SBR_BEIFAHRER_1
nicht_aktiv
SBR_FAHRER_1
nicht_aktiv
SEITEN_PARAM
e91_ece
e90_ece
SIDEBAG_FOND_LINKS_1
nicht_aktiv
SIDEBAG_FOND_RECHTS_1
nicht_aktiv
SIDEBAG_LINKS_1
aktiv
SIDEBAG_RECHTS_1
aktiv
SLV_BEIFAHRER_1
nicht_aktiv
SLV_FAHRER_1
nicht_aktiv
UP_FR_PARAM
e92_ece
e91_ece
e90_ece
UPFRONT_LINKS_1
nicht_aktiv
UPFRONT_RECHTS_1
nicht_aktiv
US_SCHWELLEN_1
nicht_aktiv
SBE_SCHWELLE_ON
wert_01
SBE_STEP_DOWN
wert_01
SBE_STEP_UP
wert_01
SEAT_BELT_MONITOR
wert_01
SEAT_BELT_SPEED
wert_01
GURT_NICHT_AB_GK
nicht_aktiv
GK/OC3/POL
nicht_aktiv
POL_MAX_SCHWELLE
wert_02
POL_MIN_SCHWELLE
wert_02


W dalszym ciągu w INPA nie mogę skasować błędu. Wiecie może czy gdzieś zrobiłem błąd?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 15 października 2015, 18:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20TU
Witam serdecznie
Wróciłem z dłużswzego wyjazdu (7 tyg) i chciałem odpalić swoje auto i niestety kręci ale nie może odpalić.
proszę mi pomóc co to może być.

e39 520i 99r
m52b20tu


podpiąłem inpę i sprawdziłem błędy:

239 burning fail cylinder 2
243 burning fail cylinder 6
203 lambda control Bank 2 control block
202 lambda control Bank 1 control block
228 lambda control tolerance Bank 2 to big
227 lambda control tolerance Bank 1 to big
238 burning fail cylinder 1
240 burning fail cylinder 3


mam zrzuty z większa ilością informacji jeśli ktoś by potrzebował


gdzież już wyczytałem że to może mieć coś wspólnego z odmą (wymieniałem jakieś 15 tyś km temu za którą zapłaciłem 180zł więc raczej nie najtańsza (chyba febi))

bardzo was proszę o pomoc co to może być.
mogę sie nawet odwdzięcczyć tradycyjną flaszką :)

za każdą pomoc baaardzo dziękuję!

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 15 października 2015, 22:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 15
Moje BMW: e46 Touring '03
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=152938
Dziś po raz pierwszy podpiąlem autko pod pasoft.
Troszkę się przestraszyłem, bo wyrzuciło sporo błędów.
Czy cały ten zlepek błędów składa się w coś poważniejszego? Co koniecznie muszę sprawdzić/wymienić/naprawić?

Dodam, że silnik przenosi spore drgania do kabiny. Ogólnie silnik drga jakoś bardziej niż wcześniej. Dopiero ostatnio na to zwróciłem uwagę.
Może któryś z tych błędów wskazuje winowajcę?

EDIT błędy DDE świeciły się na początku na czerwono, dopiero póżniej pokazały się na żółto.



ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

_________________
BMW e46 320d '03 Touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 17 października 2015, 17:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20TU
czujnik położenia wału wymieniłem (kupiłem zamiennik a teraz widze że lepiej siemens ale nikt nie doradził a później sam doczytałem) i pokasowałem błędy
w "read error memory" czyli f1 jest teraz czysto

w "read schadow memory" czyli f3 wyskoczyło mi coś takiego:
133 signal can asc 3
35 avtivate realy secondary air pump
62 avtivate solenovid valve secundary air
126 avtivate solenovid valve tank-leck-diagnostic-pump
127 avtivate solenovid valve socking jet pump

czy ktoś mi pomoże tym razem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 18 października 2015, 09:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
podpiąłem kolegi 5er bo nie może jej ogarnąć od dnia zakupu, w mechanike 2k i jeszcze długa droga przed nim...
nie będę pisał od kogo bo sam polecałem od kogo kupić :wstyd:

pomoże ktoś co kupić/sprawdzić...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 18 października 2015, 20:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 12
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E61/2004
Kod silnika: M57
Garaż: 4vhcvpc
00001F LSZ2;Coils,stepping motors,faulty :zalamany:
Proszę drogich kolegów o rozszyfrowanie błędu,nie wiem co to skoro 320 D e46 z 2003roku nie ma silnika krokowego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 19 października 2015, 17:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M52B20TU
Witam zaparkowałem auto, a gdy chciałem odpalić po 20 min to od razu po włożeniu kluczyka wyswietliło mi check engine , kontrole trakcji a po odpaleniu auto chodzilo jakby na 2 gary i nie chciało się wkręcać, po paru próbach włączenia/wyłaczenia w końcu kontrola trakcji zgałasa, check świiecił dalej ale samochód chodził normalnie. To co pokazała INPA. Po skasowaniu nie wraca, no poza termostatem , ale to akurat wiem
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 19 października 2015, 17:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B20TU
ja miałem takie same objawy kiedyś i była to wina przepustnicy (nie pamiętam nr błędu)

włączone kontrolki trakcji i silnika oznaczają w tym przypadku tryb serwisowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 20 października 2015, 08:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
piotrekv12- 123-to najprawdopodobniej błąd grzałki termostatu układu chłodzenia.
Reszta to błędy potencjometrów w przepustnicy i pochodne tych błędów.
Wstępnie-doraźnie można próbować popryskać wd40/LM-40/contact spray na styki wtyczek obu urządzeń.
Jeśli to nie pomoże, to termostat pewnie do wymiany, a przepustnicy trzeba zrobić taki zabieg jak zrobił "Paweł!":
viewtopic.php?f=1&t=147154

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 20 października 2015, 20:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M52B20TU
Dzięki za odpowiedzi :) po skasowania narazie brak jakichkolwiek objawów, błędy się nie pokazują. Jak pojawi się znowu ten sam problem to wyczyszcze tak jak to zrobił Paweł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 20 października 2015, 21:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47n
Witam mam problem z moja bmw e46 320d z 2003 roku (150km)
a więc wywala mi błędy:
Air charge control 4521(1296).
Rough controller 4b10(1278).

ktoś wie co może być ich przyczyną ?
dodam że mam uszkodzony jeden wtrysk (korekta na inpie na jałowym 5, wraz ze wzrostem obrotów korekta się poprawia a nawet jest prawidłowa lecz na jałowym i podczas wchodzenia na obroty korekta rośnie przy stałych wyższych obrotach jest ok)
lecz chyba niewiele ma to do tych błędów ? jak myślicie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 79  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL