BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 16:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 21 października 2015, 19:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46
Kod silnika: m43
Mam takie odczyty z INPY Auto na biegu jałowym nierówno pracuje a wydech robi się bardzo gorący aż śmierdzi gumą. Co może być nie tak?? Dodam, że po odczytaniu błędów wyskakuje wypadanie zapłonu na cylindrach. Reszta parametrów jest w zakresie.
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 24 października 2015, 13:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Forumowicze, nie mogę zrozumieć tego błędu:
Obrazek
Dodam, że niepokoi mnie jeszcze jedna sprawa, a dokładniej jak mam interpretować to? Coś jest nie tak?
Obrazek

Z autem dzieją się dziwne rzeczy, otóż jak postoi dłużej, ale nie 3-4 godziny a ponad 10 to muszę kręcić rozrusznikiem ze 2 sekundy dłużej, po czym silnik niechętnie ale zapala. Jak odpali to wszystko jest w porządku, tak samo jak dojadę gdzieś, zgaszę silnik, auto postoi parę godzin, na pewno zdąży dobrze wystygnąć, odpalam i też wszystko jest ok, ale po ponad 10 godzinach jest lekki problem. Domyślam się, że problem jest z doprowadzeniem paliwa bo jak przekręcę kluczyk parę razy na zapłon to odpala na "widok" kluczyka. BMW E46 1.9 105km M43 2001r

_________________
Pozdrawiam, Macfok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 24 października 2015, 17:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 115
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Założyłem oddzielny temat z prośbą o pomoc w diagnozie problemu z silnikiem n42, ale dostałem ostrzeżenie (ciekawe tylko za co ?! ) tak więc może tu mi ktoś pomoże:

Rzecz dotyczy silnika 1.8 (n42b18) w e46 ze słynnym valvetronic.
Silnik niby pracuje normalnie nie rzęzi, uszczelnione czujniki przy głowicy, spalanie w trasie ok6,5-7 l/100km, ale wyskakują błędy:
2858 - funkcja adaptacji zmiennej fazy rozrządu
27F3 - jednostka kontrolująca valvetronic
2783 - czujnik przepływu masy powietrza
2811 - błąd komunikacji CAN
Dodatkowo pojawia się błąd:
2856 - Zmienna rozrządu Napięcie zasilające

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zauważyłem dziwną rzecz: parametry crankshaft adaption inlet/outlet bank 2 są w pozycji "0" :zdziwko: co to oznacza? i gdzie może leżeć problem?
Obrazek

_________________
Zobacz i oceń mojego kruka :) -->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150640


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 24 października 2015, 23:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Macfok napisał(a):
Forumowicze, nie mogę zrozumieć tego błędu:
Obrazek
Dodam, że niepokoi mnie jeszcze jedna sprawa, a dokładniej jak mam interpretować to? Coś jest nie tak?
Obrazek

Z autem dzieją się dziwne rzeczy, otóż jak postoi dłużej, ale nie 3-4 godziny a ponad 10 to muszę kręcić rozrusznikiem ze 2 sekundy dłużej, po czym silnik niechętnie ale zapala. Jak odpali to wszystko jest w porządku, tak samo jak dojadę gdzieś, zgaszę silnik, auto postoi parę godzin, na pewno zdąży dobrze wystygnąć, odpalam i też wszystko jest ok, ale po ponad 10 godzinach jest lekki problem. Domyślam się, że problem jest z doprowadzeniem paliwa bo jak przekręcę kluczyk parę razy na zapłon to odpala na "widok" kluczyka. BMW E46 1.9 105km M43 2001r


Znalazłem w necie kody błędów po "polskiemu" i wg nich jest to "Zawór elektromagnetyczny EVAP", pytanie brzmi co to jest "EVAP"?
Z drugim screenem dalej nie wiem co zrobić.. :(

_________________
Pozdrawiam, Macfok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 25 października 2015, 18:06 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
http://__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/6MFazaZ

http://__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/nGsi3ca

Drugi to zapewne czujnik położenia wałku,ale to pierwsze? Air mass too low? Czy to może być wina przepływki?

Objawy - słaby dół,słaba reakcja na gaz chyba że porządnie depnę, przy mocnym wciśnięciu potrafi zakopcić na czarno,czasami nie odpali na ciepłym za pierwszym razem,za drugim razem zawsze bez problemu. Słabo przyspiesza powyżej 140km/h. Do setki osiągi katalogowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 26 października 2015, 09:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
no drugi to czujnik wału i jego wymienił bym od razu bo on podowuje słabszą moc
a pierwszy to egr tam tez mozna by luknąć

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 26 października 2015, 15:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 115
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
ma ktokolwiek jakąś koncepcję na rozwiązanie mojego problemu?

_________________
Zobacz i oceń mojego kruka :) -->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150640


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 27 października 2015, 09:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46
Kod silnika: m43
pedzels napisał(a):
Mam takie odczyty z INPY Auto na biegu jałowym nierówno pracuje a wydech robi się bardzo gorący aż śmierdzi gumą. Co może być nie tak?? Dodam, że po odczytaniu błędów wyskakuje wypadanie zapłonu na cylindrach. Reszta parametrów jest w zakresie.
Obrazek
Obrazek





Czy zna ktos odpowiedz na mój problem???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 27 października 2015, 22:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 43
Lokalizacja: elw
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tu28
panowie jaka rada na bład 103 w m52tub28? niby regulacja valka ssacego, czyli ze co?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 29 października 2015, 18:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 920
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: E61 535d
Auto to E61 535d przedlift, pytanie: czy wyciągać wtryski i wysyłać na czyszczenie/regenerację?

Na zimnym:

Obrazek

Na ciepłym:

Obrazek

Jeszcze mam taki błąd: 4587 Kraftstofffilter, czyli filtr paliwa. Podobno występuje gdy podgrzewacz paliwa jest padnięty lub słabe wtryski.

Obrazek

_________________
Jest E61 535d 372PS

Była 330Cd 287PS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 29 października 2015, 20:53 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?

Na dole masz wzmiankę, że filtr jest przytkany. Może nie pasować mu ciśnienie na niskiej stronie przy rozruchu i stąd ten błąd.

Sprawdzanie wtrysków na stole to 50zł/szt netto jak dobrze pamiętam, a więc teoretycznie nieduży koszt. Z reguły jednak okazuje się, że wtryski są do regeneracji

Co się dzieje przy 1.5tys. obrotów na postoju?

Jak zachowuje się masa powietrza aktualna przy pompowaniu pedałem gazu?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 29 października 2015, 22:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Macfok napisał(a):
Macfok napisał(a):
Forumowicze, nie mogę zrozumieć tego błędu:
Obrazek
Dodam, że niepokoi mnie jeszcze jedna sprawa, a dokładniej jak mam interpretować to? Coś jest nie tak?
Obrazek

Z autem dzieją się dziwne rzeczy, otóż jak postoi dłużej, ale nie 3-4 godziny a ponad 10 to muszę kręcić rozrusznikiem ze 2 sekundy dłużej, po czym silnik niechętnie ale zapala. Jak odpali to wszystko jest w porządku, tak samo jak dojadę gdzieś, zgaszę silnik, auto postoi parę godzin, na pewno zdąży dobrze wystygnąć, odpalam i też wszystko jest ok, ale po ponad 10 godzinach jest lekki problem. Domyślam się, że problem jest z doprowadzeniem paliwa bo jak przekręcę kluczyk parę razy na zapłon to odpala na "widok" kluczyka. BMW E46 1.9 105km M43 2001r


Znalazłem w necie kody błędów po "polskiemu" i wg nich jest to "Zawór elektromagnetyczny EVAP", pytanie brzmi co to jest "EVAP"?
Z drugim screenem dalej nie wiem co zrobić.. :(

Doszedłem co to jest "EVAP" - zawór odpowietrzania układu paliwowego. Jakie powinno być jego działanie? Czy jest otwarty w momencie pracy silnika a inaczej zamknięty? Czy może mieć to związek z ciężkim odpaleniem po nocy? Czy może mieć to wpływ na korektę na cylindrach? A jak nie to co innego najpierw sprawdzić żeby silnika nie zajechać?

_________________
Pozdrawiam, Macfok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 30 października 2015, 07:17 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 920
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: E61 535d
cursor napisał(a):
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?

Na dole masz wzmiankę, że filtr jest przytkany. Może nie pasować mu ciśnienie na niskiej stronie przy rozruchu i stąd ten błąd.

Nie wymieniałem filtra, jutro to zrobię. Zobaczymy czy błąd nie będzie się pojawiał, chociaż na forach ludzie piszą, że najczęściej jest on związany z podgrzewaczem lub wtryskami...

cursor napisał(a):
Sprawdzanie wtrysków na stole to 50zł/szt netto jak dobrze pamiętam, a więc teoretycznie nieduży koszt. Z reguły jednak okazuje się, że wtryski są do regeneracji

Właśnie tego się obawiam, że nawet jak będą dobre to i tak będą je regenerować... Nie można jednoznacznie określić na podstawie korekt czy są kaputt?

cursor napisał(a):
Co się dzieje przy 1.5tys. obrotów na postoju?

Nic nie zauważyłem, a dlaczego?

cursor napisał(a):
Jak zachowuje się masa powietrza aktualna przy pompowaniu pedałem gazu?

Wydaje mi się, że jest ok, ale nagram film i wrzucę.

_________________
Jest E61 535d 372PS

Była 330Cd 287PS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 30 października 2015, 08:22 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Macfok napisał(a):
Doszedłem co to jest "EVAP" - zawór odpowietrzania układu paliwowego. Jakie powinno być jego działanie? Czy jest otwarty w momencie pracy silnika a inaczej zamknięty? Czy może mieć to związek z ciężkim odpaleniem po nocy? Czy może mieć to wpływ na korektę na cylindrach? A jak nie to co innego najpierw sprawdzić żeby silnika nie zajechać?

Zawór bez wysterowania powinien być zamknięty. To DME steruje jego otwarciem.

Po odczytach, że coś dzieje się na 4 cylindrze.
Oglądałeś świece?
Może cewka padła. Też się zdarzało


MaReEK napisał(a):
Właśnie tego się obawiam, że nawet jak będą dobre to i tak będą je regenerować... Nie można jednoznacznie określić na podstawie korekt czy są kaputt?

To nie jest tak. Jeśli będą dobre, albo "na granicy" to Cię o tym poinformują. Dlatego z firmy wysyłamy do Turboteca, z nimi nie mieliśmy problemów. Po regeneracji dostajesz nowe kody IMA, więc robisz "zgodnie ze sztuką".
Niektórzy faktycznie nawet nie sprawdzą wtrysku. Od razu go zregenerują, a później będą wmawiać Ci i tak były do regeneracji, a na koniec jak zapytasz o kody IMA, to dowiesz się, że przecież one nie zmieniają się(co jest bzdurą)

Co do odczytów korekcji to sprawdzasz to tylko na biegu jałowym ew. maks do jakiś obrotów, ale nie sprawdzisz
korekcji przy wyższych obrotach i wyższym ciśnieniu paliwa za pomocą inpy tutaj już potrzebny jest stół probierczy.


MaReEK napisał(a):
Nic nie zauważyłem, a dlaczego?

Miałem kilka razy w 3.0d przypadek, że korekcje rozjeżdżały się mocno przy 1.5tys. obr., a na jałowym były w normie. Winna okazała się pompa vacuum.
Stąd pytanie co się dzieje jak pompujesz pedałem hamulca. Po takim pompowaniu potrafił pojawić się błąd EGR, bo pompa nie nadążała wytworzyć prawidłowego podciśnienia.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 30 października 2015, 10:19 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 920
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: E61 535d
cursor napisał(a):
To nie jest tak. Jeśli będą dobre, albo "na granicy" to Cię o tym poinformują. Dlatego z firmy wysyłamy do Turboteca, z nimi nie mieliśmy problemów. Po regeneracji dostajesz nowe kody IMA, więc robisz "zgodnie ze sztuką".
Niektórzy faktycznie nawet nie sprawdzą wtrysku. Od razu go zregenerują, a później będą wmawiać Ci i tak były do regeneracji, a na koniec jak zapytasz o kody IMA, to dowiesz się, że przecież one nie zmieniają się(co jest bzdurą)

Co do odczytów korekcji to sprawdzasz to tylko na biegu jałowym ew. maks do jakiś obrotów, ale nie sprawdzisz
korekcji przy wyższych obrotach i wyższym ciśnieniu paliwa za pomocą inpy tutaj już potrzebny jest stół probierczy.

Chodzi o tę firmę?
http://www.turbo-tec.eu/pl/
cursor napisał(a):
Miałem kilka razy w 3.0d przypadek, że korekcje rozjeżdżały się mocno przy 1.5tys. obr., a na jałowym były w normie. Winna okazała się pompa vacuum.
Stąd pytanie co się dzieje jak pompujesz pedałem hamulca. Po takim pompowaniu potrafił pojawić się błąd EGR, bo pompa nie nadążała wytworzyć prawidłowego podciśnienia.

Przy zwiększaniu prędkości obrotowej korekcje delikatnie poprawiały się. Natomiast nigdy błędu EGR nie miałem.
Czytałem jeszcze, że nieszczelności kolektora mogą rozjeżdżać korekty, ale ja u siebie wymieniałem wszystkie uszczelki więc pozostaje wysłać wtryski...

_________________
Jest E61 535d 372PS

Była 330Cd 287PS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 30 października 2015, 10:32 
Offline
Specjalista

Posty: 2695
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
MaReEK napisał(a):
Chodzi o tę firmę?
http://www.turbo-tec.eu/pl/

Tak


MaReEK napisał(a):
Przy zwiększaniu prędkości obrotowej korekcje delikatnie poprawiały się. Natomiast nigdy błędu EGR nie miałem.
Czytałem jeszcze, że nieszczelności kolektora mogą rozjeżdżać korekty, ale ja u siebie wymieniałem wszystkie uszczelki więc pozostaje wysłać wtryski...

Na korekcję ma także wpływ przepływomierz i ogólnie cały dolot.
To nie jest informacja o wtrysku. To jest informacja o korekcie danego cylindra, a powodów takiej korekty może być dużo

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 30 października 2015, 13:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20 vanos
Witam. Pacjent e36 m52b28. Na rozgrzanym silniku do około 3.5 tys brak mocy i krztusi się a przy około 4 tys czuć kopa w plecy i idzie jak szatan. Na postoju co kilka minut zaczyna silnikiem telepać. Widać to na filmie z inpy. Myślę że to ma związek z brakiem mocy. Po telepaniu wyrzuca błędy 202 i 203 czyli coś z mieszanka. Co może być przyczyna? Link do filmu:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 31 października 2015, 10:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
jezeli do 3 tysia słabo ciagnie to czesto przyczyna jest czujnik wałka u ciebie stoi na 21 stopni wiec ta wartosc jest ok
jeszcze warto sprawdzic podczas jazdy od okolo 2 tys obrotów powinna wartosc przestawic sie na okolo 44stopnie wtedy czujnik i vanos dziala prawidlowo

i sondy stoja w miejscu jezeli motor byl swiezo uruchomiony to chwile moga stac ale po chwili miusza zmieniac wartosci 0-5v cały czasz bez przerwy

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 31 października 2015, 14:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B20 vanos
Jednak problem już rozwiązany. Przy swapie były odwrotnie podłączone sondy. Teraz chodzi jak należy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [INPA] Pomoc w rozszyfrowaniu błędów
PostNapisane: 1 listopada 2015, 11:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 45
Lokalizacja: Szubin
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: m20b20 m54b22
zacznę od początku pojawiają się błędy 227 i 228 naczytałem się o wszelkiego rodzaju przyczynach i nieszczelnościach ale walka jest nie równa i nadal mam te dwa błędy
wymienione zostały:
pompa paliwa, filtr paliwa, czujniki położenia wałka rozrządu dolot i wylot, uszczelka pod pokrywą zaworów, świece, sprawdzone cewki, sondy również wymienione, dodam że check zapala się w różnych sytuacjach raz na wolnych obr a raz podczas jazdy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 79  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL