BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 06:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 15 marca 2014, 19:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
bez przesady czesci do e39 nie sa az takie drogie niczym sie nie róznia od innych marek a nieraz nawet rózne czesci sa o wiele tansze
te ceny co napisales to jakies kosmiczne sumy nie wiem gdzie kupujesz czesci ale ja place za to połowę mniej

wymiana oleju mobil 3000 5w30 7 litrów 140zl plus filtry ok 15zl
odma 120zl
termostat ori wahler 30zl
wycieraczki 10zl sztuka mowa o samej gumce bo mozna bez problemu wymieniac
klocki tarcze tyl ATE 300zl
klocki tarcze przód ATe 500zl

dużo by wymieniac ale e39 juz jest leciwym i starym bmw jak ktos chce zamawiac czesci z serwisu to potem powstaja mity ze koszta utrzymania sa gigantyczne itp ale na dzien dzisiejszy jest tyle dobrych zamiennikow ze eksploatacja e39 jest dosc tania i zakup samego auta tez o wiele po taniał bo jak pisalem wyzej auto z pierwszych wypustów juz jest pełnoletnie i malo kogo interesuje taki staruszek wiara woli duzo młodsze auta i ceny lecą w dól

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 16 marca 2014, 12:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1233
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Dokładnie też tak uważam żę E39 nie jest kosztowne w użytkowaniu sam posiadam, już 3ci miesiąc samochód i jak narazie wszystko sprawuję się w jak najlepszym porządku. Wystarczy spojrzeć na częsci na allegro choćby, Firm takich jak Lemforder czy Meyle, żaden droż a normalne ceny.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 16 marca 2014, 12:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Mnie najbardziej zadziwiają ludzie, którzy maja najwięcej do powiedzenia o eksploatacji danego modelu po 3 miesiącach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 16 marca 2014, 13:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
ja użytkuje e39 2 lata i prowadze w laptopie spis czesci jakie kupilem do auta i po zliczeniu wszystkiego łacznie z pakietem startowym wydalem na nia 3 tys zlotych
z czego same alusy z oponami kosztowaly 700zl
do tego najdrozsza czesc jaka kupilem to byla chlodnica 320zl
i tarcze z klockami na tył 300zl
i dwa razy zmiana oleju 400zl

reszta to drobne male naprawy
plus rzeczy jakie dokupiłem zeby doposażyć auto
typu xenony
czujniki parkowania
i kilka malych rzeczy
ok 1300zl

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 16 marca 2014, 13:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2139
Lokalizacja: okolice Świdnicy
Moje BMW: 528i, M3, e30
Kod silnika: s50b32 M52B28 .....
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... &start=220
Cytuj:
odma 120zl

jakiej firmy gdzie?
ori bmw 289zł
meyle 170zł
febi 150zl


Ja posiadam e39 od pół roku zrobiłem już trochę km i przez ten okres wymieniłem końcówkę drążka mogg 70zł bodajże a tak po za wymiana oleju i tankowaniem absolutnie nic odpukać

_________________
Obrazek

Moje coupe ---->Vadery OZ Futura 10j gwint weitec ---> S50B32 !! ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=820

Jest BMW E36 S50B32 coupe - vadery i OZ Futura 10j
Jest 528i,635 L6,318i,318i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 16 marca 2014, 14:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
odma firmy topran 120zl
jakosc super kupilem zaraz po zakupie auta czyli ma juz nie cale dwa lata i dziala super

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 16 marca 2014, 14:20 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 513
Lokalizacja: kraina dziurawych dróg
Moje BMW: w213
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113249
bedi_24 napisał(a):
z czego same alusy z oponami kosztowaly 700zl

za sztuke oczywiscie?
bedi_24 napisał(a):
i tarcze z klockami na tył 300zl

nie znalazlem do siebie tanszego sensownego zestawu niz 450-500zl
bedi_24 napisał(a):
i dwa razy zmiana oleju 400zl

200zl mowisz... U mnie serwis olejowy 2x 5l Motul 320zl,filtr oleju 40zl,filtr kabinowy 130zl,filtr powietrza 100zl, filtr paliwa 130zl=720zl ( u Ciebie odchodzi filtr paliwa przed zima bo widze ze masz benzyne ale pewnie nie wymianiasz)
W/w czesci tansze w benzynie od 10 do 40zl szt.

PS podaj namiary Twojego sklepu.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=113249


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 16 marca 2014, 20:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
felgi z oponami za komplet :)

tarcze tył ATE 300zl
http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-tyl ... 25539.html

serwis olejowy 7l mobil 3000 5w30 cena delaticzna 205zl jak kupuje po 140zl
filtr oleju 20zl
filtr powierza 20zl oczywiscie detal
wiec sama zmiana oleju nie wychodzi wiecej niz 200zl

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 16 marca 2014, 21:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 36
Moje BMW: e39 540i
Kod silnika: m62b44
Garaż: Murowany, szeregowy
Panowie z zamiarem kupna e39 noszę się już od 7lat!!!
Wcześniej miałem na to kasę, ale były inne prioretyty mianowicie kupno mieszkania i kredyt :przestraszony:
Teraz znowu wzięło mnie na kupno 5er w e39.
Powiem tak 4.4 lub 3.5 V8 :ok: :serce: kupiłbym te 7lat temu, teraz strwierdziłem, że sobie odpuszczę i popatrze na roś z R6.
Czytam temat od początku i widzę, że każdy zachwala motor 2.8, a dlaczego nie 3.0pb??

Moim priorytetem jest:
- auto z końca produkcji tj. 2003r
- sedan
- opcja full (nie wiem co przez to rozumieć) :niepewny:
- PB+LPG
- 2.8 lub 3.0

Kosztów się nie boję, bo jak coś pier :cenzura: dolnie to czy to będzie BMW czy Polonez kasę trzeba wydać

Może ktoś coś podpowie dlaczego nikt nie opisał tu 3.0 PB i na czego z wyposarzenia wypatrywać, żeby potem nie żałować, że niema tego czy owego :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 16 marca 2014, 21:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Pablo325i napisał(a):
hamulce przód porządne 860zł
Co kupiłeś? Pytam, bo ja za oryginały dałem chyba niecałe 600, tarcze i klocki, do 530d przed FL.
Generalnie mam e39 prawie 6 lat, cały czas to samo i co nieco mogę na ten temat powiedzieć. Jak kupisz zadbany egzemplarz i będziesz wymieniać wszystko na czas to nie będzie skarbonka, jak zaniedbasz albo będziesz kupować tanie części to się zemści. Ze spraw eksploatacyjnych to wiadomo, olej, filtry i około 400 pln na serwis taki idzie. Trochę rzeczy w zawieszeniu, wahacze, łączniki stabilizatora a ostatnio amortyzatory Sachsa (1000pln za komplet). Zawsze nim kupię zamiennik to patrzę na ceny w ASO, bo czasem można oryginał kupić w tej samej kasie a zdarza się, że nawet taniej. Z rzeczy poza eksploatacyjnych to padła pompa podprogowa ze starości, pompa hamulcowa przez nieumiejętną wymianę płynu chłodniczego i pływak w zbiorniku.
Reasumując, koszta nie są jakieś ogromne, ale do najniższych też nie należą.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 16 marca 2014, 21:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
bzyku_2002 napisał(a):
Czytam temat od początku i widzę, że każdy zachwala motor 2.8, a dlaczego nie 3.0pb??

Ponieważ 2.8 jest mityczny!

Tematy dotyczące tego silnika 3.0
viewtopic.php?f=1&t=31690
viewtopic.php?f=1&t=64751
viewtopic.php?f=1&t=121169
Nie patrz też na to jak na wyrocznie.
Te silniki też są w porządku, tylko lubią wypić czasem trochę oleju i nie do końca trzymać moc. Jak przeczytasz te tematy to będziesz wiedział jak temu zaradzić.

bzyku_2002 napisał(a):
Moim priorytetem jest:
- auto z końca produkcji tj. 2003r ... 2.8

Będzie problem bo w tym roczniku już dawno nie było 2.8. Nawet tego pół-mitycznego.

Jak chcesz długo autem śmigać to przemyśl zakup auta bez gazu, a montaż zlecisz sam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 16 marca 2014, 21:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
bzyku_2002 napisał(a):
każdy zachwala motor 2.8, a dlaczego nie 3.0pb??

źre olej, często nie trzyma mocy

bzyku_2002 napisał(a):
dolnie to czy to będzie BMW czy Polonez kasę trzeba wydać

ciekawe porównanie :zdziwko:

bzyku_2002 napisał(a):
i na czego z wyposarzenia wypatrywać, żeby potem nie żałować

multifunkcja, PDC, grzanie dupy, jak dużo latasz 16:9, tempomat i xenon, chociaż w E39 jest wyjątkowo słaby


Ostatnio edytowano 16 marca 2014, 21:46 przez Byczus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 16 marca 2014, 21:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
2.8 jest prostszy i chyba trochę mniej przekombinowany. W m52b28 masz tylko 2 sondy przed katem, prosty komputer, któremu nie przeszkadza np sterownik lpg bez korekt itp. Montaż kolektora z m50 może trochę podnieść moc niskim kosztem. Ogólnie pancerne silniki. U mnie prawie 300 tyś na budziku i na prawdę trzyma się to kupy.

3.0i jest także dobrym rozwiązaniem i jak bym teraz miał kupić inną e39 to pewnie właśnie z takim silnikiem bym szukał. Nie chcę wprowadzić Cię w błąd ale w m54b30 masz chyba korekty na każdy gar osobno co przy LPG może być trochę trudniejsze do ogarnięcia (oczywiście się da). Polifty oprócz zalet mają np nienaprwialny wentylator klimy, który wa ASO kosztuje ok 1200zł. 230 koni spokojnie starczy do przemieszczania się, mi starcza moje 190 a czasem mam wrażenie że się nudzą :P

Co do wypasu, to przy tym silniku to już zwykle jest nie najgorzej. Skóra- jeśli ktoś lubi, climatronik to chyba standard. Duża navi to miły dodatek, tempomat i czujnik deszczu oraz zmierzchu to przydatne dodatki. Fotele w wersji sport lub z łamaniem wg preferencji. Atrakcyjniejsze wersje mają m-pakiet, ładniejsze kierownice, wykończenie np z ciekawszego drewna albo szadoł czy aluminium, roletki z tyłu, telefon, podwójne szyby boczne, xenony, podnoszone tylne siedziska dla dzieci, zawieszenie m-technik, ciekawe felgi, servotronik, czujniki parkowania itp. Generalnie jest tego sporo a które się Tobie przydadzą to już tylko ty wiesz. Generalnie w mocniejszych silnikach i po lifcie biedy nie ma.

Co do gazu to pamiętaj, że kupujesz bez i zakładasz sam. Kiedyś Nikoś pisał, że do m54b30 Omegas zrobił jakiś specjalny soft zeby komputer nie glupial ale nowymi techami i stagami też się chyba da ogarnąć- grunt to dobre wtryski.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 16 marca 2014, 21:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
ded napisał(a):
climatronik to chyba standard

Klimatyzacja(zwykła, nie climatronic) w wyposażeniu standardowym była dopiero po lifcie.


w BMW nie ma czegoś takiego jak full opcja :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 16 marca 2014, 21:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 36
Moje BMW: e39 540i
Kod silnika: m62b44
Garaż: Murowany, szeregowy
Sikora napisał(a):
Ponieważ 2.8 jest mityczny!

Tematy dotyczące tego silnika 3.0
viewtopic.php?f=1&t=31690
viewtopic.php?f=1&t=64751
viewtopic.php?f=1&t=121169
Nie patrz też na to jak na wyrocznie.
Te silniki też są w porządku, tylko lubią wypić czasem trochę oleju i nie do końca trzymać moc. Jak przeczytasz te tematy to będziesz wiedział jak temu zaradzić.


Dzięki za linki, na pewno przeczytam

Sikora napisał(a):
Będzie problem bo w tym roczniku już dawno nie było 2.8. Nawet tego pół-mitycznego.

Jak chcesz długo autem śmigać to przemyśl zakup auta bez gazu, a montaż zlecisz sam


Pół-mityczny mam rozumieć przez pojedynczy wanos??
Co do gazu wole kupić z gazem i zlecić kompletny przegląd instalacji włącznie z wymianą parownika i wtryskiwaczy jeśli będzie to konieczne i tak taniej wyjdzie niż pchać samemu kasę :D

Byczus napisał(a):
bzyku_2002 napisał(a):
dolnie to czy to będzie BMW czy Polonez kasę trzeba wydać

ciekawe porównanie


Zgadza się, bo tak do tego podchodzę, a śmieszy mnie takie coś, że ktoś kupuje np. e39 a potem oszczędza na świecach, bo za drogie lub e34 M5 i kable zapłonowe szuka na szrocie lub pisze czy podejdzie od 1.6 Daewoo :zabawa:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 16 marca 2014, 21:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
bzyku_2002 napisał(a):
Pół-mityczny mam rozumieć przez pojedynczy wanos??

M52B28 -Mityczny
M52TUB28 -pół-mityczny

M52TUB28 leciał od września '98.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 16 marca 2014, 22:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 36
Moje BMW: e39 540i
Kod silnika: m62b44
Garaż: Murowany, szeregowy
ded napisał(a):
podnoszone tylne siedziska dla dzieci

No to dla dwójki moich pociech będzie bezcenne ;)

Sikora napisał(a):
w BMW nie ma czegoś takiego jak full opcja


Tego się domyślam, dlatego pytałem czego szukać, żeby potem nie narzekać im więcej tym (więcej się zepsuje) większy banan na twarzy :hurra:

Rzuciłem okiem na linki podrzucone przez Sikore i już mi przechodzi 3.0 :cenzura: :mur:

Ogólnie powoli będę się rozglądał po rynku, aukcjach itp.
Ale jak by ktoś wykukał coś interesującego to proszę i link
A i jeszcze jedno mile widziany NIEBIESKI kolor a`la subaru a jab by była śnieżno BIAŁA to by było coś :ok:


Ostatnio edytowano 16 marca 2014, 22:21 przez bzyku_2002, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 16 marca 2014, 22:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
bzyku_2002, możesz przejrzeć viewtopic.php?f=8&t=65927

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 16 marca 2014, 22:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 36
Moje BMW: e39 540i
Kod silnika: m62b44
Garaż: Murowany, szeregowy
Sikora napisał(a):
bzyku_2002, możesz przejrzeć viewtopic.php?f=8&t=65927


Tego się spodziewałem, że opcja full nie istnieje. Poczytam, po wkór :cenzura: się i pójdę spać, ale masaż w fotelu to jest bajka. Na co dzień jeżdżę tzw. TIR-em i cały czas siedzę na dupie, a ten bajer połączony z wentylacją :ok: :super: :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 17 marca 2014, 00:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
bzyku_2002 napisał(a):
i już mi przechodzi 3.0

bierz 535i/540i bez vanosa :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 102 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL