Nikodem ma racje. ik20 to bdb świeca. na vk20 bedzie zamulony z dołu, jej dolna masowa elektroda przyslania elektrode centralną (nie jest to świeca że tak powiem tuningową tylko wzmocniona wzgledem ik20)
ik20 potrafi już skrocic wg producenta o 1 sec czas do 170km/h wzgledem tradycyjnych niklowych świec. jest kapke lepsza od ik20 (dolna elektrode ma wzmocniona platynową plytką, zabezpiecza przed wypalaniem jej)
4 elektrodowe boscha to nie rewelacja i w tych autach sie nie sprawdza. na 2 elektrodowej platinum jest lepiej. bylo testowane na kilkunastu m62, ostatnio nawet w tym temacie potwierdzono to.
vkb20 ma dodatkowe boczne elektrody dopalające mieszanke (wtedy świeca ma "większą zapłonność" - mniejsze prawdopodobieństwo niedopalenia mieszanki, wypadniecia zaplonu)
ik20 sa trwałe dość, tzn to zalezy od wydajnosci cewek w instalacji zaplonowej (napiecie). w jednym aucie taka swieca przestaje pracowac wczesniej, w innym chodzi pare lat...
co do 12tys km to bajka. ludzie nie ustawiają denso tylko montują z pudełka. dla niektorych liczy sie wykorzystanie takiej świecy i klepia elektrody ile tylko sie da, dla innych osiągi na zwiekszonej przerwie wzgledem fabrycznej ktora dzieki takiej swiecy mozna osiagnac bez wypadania zaplonu, problemow z zaplonem. tak to wyglada. ale macie racje fgr7dqp+ żadna rewelacja... nawet w autach z duzo mocniejszymi cewkami na gazie chodzi srednio, juz wolalem fr78

(nie wkrecac do BMW). jedyny plus że na takiej fgr7dqp lepiej odpala silnik ( iskra jest odslonieta mieszanka ma łatwiej sie zapalic), niektorzy sie tym odrazu wzoruja, a to blad. fabryczne swiece ngk bkr6equp do tych silnikow to zostawie tym zatwardziałym zawzietym posiadaczom, ktorych nic nie przekona...ten towar jest właśnie dla nich

i radość z jazdy na nim
