W Twoim przypadku w tym rozmiarze, możesz przebierać między tymi oponami, ponieważ cena jest naprawdę przystępna.
Spójrz na rozmiar 225/55/16 i tam już są różnice spore, dlatego czasem lepiej kupić starszy model np ug8 niż pchać się w nowego nokiana.
Zresztą na jednym z blogów firmy handlującej oponami uważają, że nokian to taka średnia półka pokroju gislaved. Z tym, że dystrybutorzy mają sporo hajsu na reklamę tej marki opon.
Prawda jest taka, że każda sroczka swój ogon chwali. Jeden będzie uważał, że conti najlepsze, drugi że michelin a ja powiem, że vredestein. Teraz pytanie kto ma rację

Oglądając opnę TS850, UG9 czy Alpin 5 widać, że te opony mają bardzo podobną konstrukcję, są kierunkowe, środkowe klocki są tak zbudowane, żeby się zaciskały.
Lamele są pod różnymi kątami, zrezygnowano z wzdłużnych kanałów na rzecz poprzecznych.
Najlepiej było by przejechać się na każdej z tych opon i ocenić co bardziej pasuje

Jeździłem fordem scorpio 2.3 przez 5 lat na oponach Tigar Winter 1 w rozmiarze 195/65/15 i złego słowa o tych oponach nie powiem.
Jak były nowe to miały niesamowity ciąg na śniegu, na mokrym też bardzo trudno było je wyprowadzić z równowagi.
Szkoda, że te właściwości skończyły się w trzecim sezonie, ale opony nadal dają radę. Tył się ślizga z racji 5mm bieżnika i twardszej gumy, ale w górach nie utykałem.
Dużo też zależy od techniki jazdy i umiejętności. Super hiper opona niestety, ale za nas nie będzie myśleć.
Owszem pomoże, ale nie można oczekiwać cudów.
Także bież co Tobie się podoba najbardziej, a później możesz zdać relację
