BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 04:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 63  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 10:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
Główny obieg to kolor niebieski , odcinanie chyba nic nie da ze wzgledu na to że chłodnica egr ma za zadanie dogrzewać płyn , odcinając go od obiegu tym samy przyczyniamy się ochłodzenia i brak możliwość dogrzewania , Mylę się ?


Ostatnio edytowano 14 października 2009, 10:28 przez Gustav, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 10:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ROGER-NYSA, kilka stron wcześniej ktoś już to zasugerował, ale pomysł super. Otrzymujesz pomógł :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 11:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Gustav200 napisał(a):
Główny obieg to kolor niebieski , odcinanie chyba nic nie da ze wzgledu na to że chłodnica egr ma za zadanie dogrzewać płyn , odcinając go od obiegu tym samy przyczyniamy się ochłodzenia i brak możliwość dogrzewania , Mylę się ?


Mylisz się kolego. Pamiętaj że w grę wchodzi jeszcze duży i mały obieg.
Krótko mówiąc popsuty termostat EGR przepuszcza płyn do dużego obiegu.
ROGER- ponawiam pytanie o wąż nr 11


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 13:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
barti napisał(a):
ROGER- ponawiam pytanie o wąż nr 11


Myślę że na 11 też można.
Jednak 11 ma połączenie z małym obiegiem tym który uzyskuje ciepło w pierwszej kolejności i odcięcie 11 zmieni to że mały obieg odizolujemy również od wymiennika ciepła a jak wiemy woda jest dobrym przewodnikiem termicznym gdy mały obieg przez 11 (DOTYKA WODĄ WYMIENNIKA) to teoretycznie pozyskuje w jakimś tam stopniu ciepło.
Gdy odetniemy 11 zniknie ta możliwość.
Przy mojej opcji ciecz będzie dogrzewana.A ewentualne korekty temp. będzie robił główny termostat. O \:D/
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 15:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

Kurde Panowie!!

Zagłębiając się jeszcze dalej (pod wpływem sugestii Bartiego) analizując
obieg, temat staje się zawiły!
Bo czy aby na pewno ten wymiennik ciepła ma podgrzewać ciecz gdy ta jest
zimna?

Popatrzcie na obieg z pominięciem zbiorniczka wyrównawczego.
Mały obieg jest kontrolowany przez główny termostat, ten jest zamknięty gdy
ciecz ma mniej niż 90 stopni i płyn płynie przez nagrzewnicę , silnik i
wraca do nagrzewnicy. (sprawa prosta)
Obieg cieczy w układzie wymiennika ciepła EGR działa tak -gdy ciecz nie ma
90 stopni termostat jest zamknięty ! nie puszcza wody z małego obiegu na
wymiennik więc woda z małego obiegu nie podgrzewa się gdy jest mniej niz 90.
Gdyby termostat puszczał do 90 i zamykał po przekroczeniu. To ciecz gdy
silnik zimny przepływała by przez wymiennik i podgrzana wpadała do dużego
obiegu.
Więc teoretycznie gdy silnik nie ma 90 stopni główny obieg jest zamknięty
a ciecz płynie małym, z małego odejściem idzie również na EGR tam termostat
gdy sprawny nie puszcza więc nie ma obiegu, -woda się nie podgrzewa!
Gdy ciecz w małym obiegu uzyska 90 stopni otwiera się główny termostat w tym
czasie otwiera się (teoretycznie też termostat w EGR przy 90)
Ciecz zaczyna płynąć dużym obiegiem przez chłodnicę i zaczyna również płynąc
przez wymiennik EGR tam się podgrzewa i leci dalej do małego- odciętego w
tym czasie przez główny termostat.

I o co chodzi rozkminić to nie jest łatwo.

Fakty :
Gdy termostat EGR jest zwalony puszcza wodę z małego do dużego obiegu i
silnik się nie dogrzewa!!
Ale gdy sprawny nie puszcza wody żeby się zagrzała nie ma obiegu!!
Otwiera się gdy silnik jest zagrzany !!!

Moja teoria! Wymiennik nie wspomaga jednak podgrzewania cieczy gdy silnik
zimny!
Gdy silnik ciepły termostat EGR puszcza obieg wody przez wymiennik i teoretycznie cieczą z
dużego obiegu chłodzi spaliny!
Spaliny chłodzi się po to aby wlatujące przez otwarty EGR do kolektora miały
mniejszą temp. I nie ogrzewały powietrza z którym się mieszają w kolektorze dolotowym. Myślę
że ma to związek z normą emisji spalin .Powstałe tlenki w procesie spalania
może lepiej się (rozkładają utylizują) przy ponownej recyrkulacji gdy są chłodne i nie podgrzewają powietrza co wpływało by dodatkowo na zmniejszenie ilości tlenu objętościowo.

Wszystko co napisałem to teoria może nie mam racji ......... ale wynika to z logicznej analizy obiegu cieczy.
Temat bardzo ciekawy ........prawdę znają zapewne konstruktorzy w BMW.

Co sądzicie o tej teorii?
I jeszcze jedno........ warto zwrócić uwagę kiedy EGR jest otwarty bo tylko gdy jest otwarty spaliny przelatują przez wymiennik ciepła. Więc gdy EGR jest zamknięty nie ma obiegu spalin a sam wymiennik wraz z doprowadzeniem jest tylko zatoczką dla spalin. Dlatego samego ciepła od spalin jest tam mało.. spaliny nie są dobrym przewodnikiem ciepła .Ciepło dobrze oddadzą podczas przepływu.
Myślę że gdy silnik zagrzany np. w korku na wolnych obrotach otwiera się jak wiemy EGR i puszcza spaliny te przelatując przez wymiennik oddają ciepło wodzie ale tylko gdy termostat EGR będzie otwarty a jest otwarty gdy silnik ma teoretycznie 90 stopni.
I to ma sens.
Ale głowy nie dam.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 17:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 200
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46
Kod silnika: m47
Hmm, myślę że to co kolega wyżej pisze to może mieć sens...jednak przez popsuty termostat egr silnik wolniej się nagrzewa..ja tak sobie myślę, że jeśli jest walnięty to cały czas otwarty jest duży obieg i wtedy dodatkowa pompa z podgrzewaczem (ta od strony pasarzera za kielichem)lub jak kto ma webasto nie nadąża z grzaniem w dużym obiegu i to jest przyczyną wolnego nagrzewania sie silnika.
Tak czy inaczej winny jest termostat egr.

To jest moja teoria i jak najbardziej może być mylna :P

Dziś wymieniłem term. egr bo też na trasie nie dogrzewał, a głowny wymieniałem niedawno. Teraz elegancko trzyma pion. Zobacze o 5 rano jak będę jechał do pracy czy szybciej złapie temperaturę.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 17:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Roger- to co piszesz ma sens , przecież to urządzenie do którego jest podpięty termostat EGR nazywa się "chłodniczka spalin a nie podgrzewacz.
Reasumując: aby zablokować dopływ cieczy do termostatu EGR trzeba zamknąć dopływ wody do niego, w ten sposób uzyskamy efekt zamkniętego termostatu,
Kiedy termostat Egr jest zepsuty to puszcza wodę na duży obieg i auto przez to długo się rozgrzewa i tego jestem pewien, Trzeba poczekać na opinię kogoś kto rozebrał taki termostat i wie jak przez niego płynie woda , wtedy będziemy wiedzieć na 100% który wąż zaklipsować i w ten sposób bez demontażu będziemy wiedzieć czy termostat egr jest sprawny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 17:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
a ja od siebie dodam że po przejechaniu 8-10km [ jadę bardzo wolno] na wskaźniku uzyskuję połowę a na kompie diagnostycznym 80*C

A co do EGR'a - to on własnie ma za zadanie schładzać spaliny a nie podgrzewać płyn , efekt podgrzewania to tylko uboczny skutek - tak mi się wydaję.

i w sumie nie wiem co już mam robić , zbliża się sobota - wiem że mam sprawdzić Termostat EGR .. coś jeszcze ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 12:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 61
Lokalizacja: ElblÂąg
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Witam
Czy termostat EGR i AGR to to samo?? Na RealOEM jest termostat AGR a tutaj koledzy czesto gesto uzywacie nazwy EGR.
Mam podobny problem z temoeratura i przymierzam sie do naprawy i dlatego sie pytam - moje cudo to e46 320D z 99r. w sedanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 12:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
AGR i EGR - to samo

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 13:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Dzisiaj (mam nadzieje, ze mi sie uda) zmienie termostat EGR/AGR i dam znac czy pomoglo (oby) ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 13:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Było zrobićmyk Rogera i byś miał 120pln w kieszenie w razie jak to nie to :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 20:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: KosĂłw
rorafalki napisał(a):
ad_air83, a co masz we wnęce przy prawym kielichu? puste miejsce czy urządzenie (webasto)? może u Ciebie nie ma termostatu EGR, jego zadanie pełni webasto?


Witam
Nadal mam problem z nie dogrzaniem silnika. Zamontowałem nowy termostat EGR (bo jak kupiłem auto to go nie było??) a wskazówka w trasie jak leżała tak leży dalej z wyjatkiem jazdy w mieście. Nie wiem tylko dlaczego do EGR-u nie dochodzi płyn bo gdy odkrecam odpowietrznik na nim się znajdujący widzę kompletną suszę w chłodniczce spalin też ni kropli. Czy to tak powinno być??? A może to kwestia zapowietrzonego układu lub jakiejś pompy która nie daje rady wtłoczyć płynu do egeru??? POMOCY!!.

_________________
ad_air83


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 22:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
A więc tak:

Za poradą kliku kolegów z Forum BMW Sport wziąłem się do roboty i postanowiłem nieco pokombinować z temperatury w mojej Bawarce...

Pacjent: E39 3.0D 193PS + Webasto + chłodniczka spalin

Sposób:

na załączonym screenie zoobrazuję gdzie odciałem obieg płynu chłodzącego:

- wynik był taki że po wyjeździe z garażu nie bardzo chciał się nagrzać i po pokonaniu 4-5km wskaźnik oscylował 1mm za białą kreską

- po powrocie z treningu [samochód stał 3h przy temp 3*C] i po pokonaniu 2 km osiągnał temperaturę roboczą czyli wskaźnik stał na połowie

- Wjeżdżając furą do garażu pobiegłem odrazu po CDiF'a żeby sprawdzić temp - okazało się że temp cieczy wynosi 80,66*C gdzie wskaźnik równo pokazuje połowę - dodam że po zgaszeniu auta było słychać jak coś pracuje - jakby jakaś dmuchawa czy cuś .... może to Webasto ...

- Nie wiem czyja to zasługa takiego szybkiego nagrzania .....

Czy podziałał patent z odcięciem chłodnicy EGR Czy poprostu webasto dogrzało mi płyn z racji tego że samochód stał na dworze przy temp 3*C


- Narazie będę testować i jak by co wymienię termostat EGR , chociaż sam już nie wiem ..

Screen odcięcia chłodnicy EGR metalową blaszką:

Obrazek

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 22:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Gustav200, u mnie pomimo tego, ze webasto pracowalo silnik i tak sie nie dogrzewal. Pomogla dopiero wymiana termostatu. Skoro odciales maly obieg od duzego i silnik sie rozgrzal to chyba termostat do wymiany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 22:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
No chyba tak , mam prośbę do Ciebie Styks Czy masz możliwość komputerowego sprawdzenia temperatury przy rozgrzanym silniku [czyli wskaźnik stoi w pionie] ?

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 22:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Gustav200 napisał(a):
okazało się że temp cieczy wynosi 80,66*C gdzie wskaźnik równo pokazuje połowę
u mnie wskaźnik jest w połowie a temperatura jest 75C i dalej rośnie dobija do 90C i cały czas jest w pionie mimo tych kilkunastu stopni różnicy, dodam że w mieście do 90C grzeje się jakieś 10-12km spokojnej jazdy,
Gustav200 napisał(a):
dodam że po zgaszeniu auta było słychać jak coś pracuje - jakby jakaś dmuchawa czy cuś .... może to Webasto ...
u mnie to samo, myślałem że to jakieś chłodzenie turbo :niepewny:

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 22:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
podol napisał(a):
Gustav200 napisał(a):
okazało się że temp cieczy wynosi 80,66*C gdzie wskaźnik równo pokazuje połowę
u mnie wskaźnik jest w połowie a temperatura jest 75C i dalej rośnie dobija do 90C i cały czas jest w pionie mimo tych kilkunastu stopni różnicy, dodam że w mieście do 90C grzeje się jakieś 10-12km spokojnej jazdy,
Gustav200 napisał(a):
dodam że po zgaszeniu auta było słychać jak coś pracuje - jakby jakaś dmuchawa czy cuś .... może to Webasto ...
u mnie to samo, myślałem że to jakieś chłodzenie turbo :niepewny:


Hmmmmmm , teraz potrzebuję innej opinii a raczej danych o dokładnej temperaturze płynu chłodzącego - dzięki za info podol

- z tą dziwną pracą - elektryczne buczenie to na 100% webasto

- No i teraz jestem w kropce: Chodzi o temperaturę przy której silnik nie będzie pracował na wzbogaceniu[ssaniu] bo 75*C to napewno za mało - nie wiem czy 80*C to już wystarczająca temp do prawidłowej pracy ...

Ponawiam prośbę do wszystkich użytkowników M57 którzy mają możliwość sprawdzenia poprze urządzenie diagnostyczne temperatury płynu chłodzącego na pełnym rozgrzaniu

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 22:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Cytuj:
- z tą dziwną pracą - elektryczne buczenie to na 100% webasto
hmmm może masz rację ale mi w lato też to chodzi dlatego myslalem o tym wychłodzeniu turbo, chodzi tak około pół minuty, nigdy nie mierzyłem z zegarkiem w ręku

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 października 2009, 22:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
podol napisał(a):
Cytuj:
- z tą dziwną pracą - elektryczne buczenie to na 100% webasto
hmmm może masz rację ale mi w lato też to chodzi dlatego myslalem o tym wychłodzeniu turbo, chodzi tak około pół minuty, nigdy nie mierzyłem z zegarkiem w ręku


Jeżeli mówimy o buczeniu z nadkola kierowcy to na 100% Webasto a czemu się włączyło latem to nie wiem :|

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 63  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL