BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 22:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [M52] temperatura test 7
PostNapisane: 17 marca 2014, 22:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 21
Moje BMW: E46 328
Kod silnika: M52b28TU
No i to sie zgadza, Dopiero jak jest ponad 100stopni to czasem wichurą zabuja pod maską na chwile i cisza.
Tylko że moje wisko było uszkdzone (nie włączał sie drugi bieg) , zregenerowałem je, teraz wszystko jest sprawne i temperatury panują praktycznie te same co przed regeneracja :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52] temperatura test 7
PostNapisane: 18 marca 2014, 14:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 21
Moje BMW: E46 328
Kod silnika: M52b28TU
Edit: Wiatrak od klimy jest sprawny, a termostat z tego co pamietam poprzedni wlasciel auta wymieniał w zeszłym roku.

Wiec chyba różnica w temp jest pomiędzy autami które mają elektroniczny wiatrak a takimi które mają wiskoze :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52] temperatura test 7
PostNapisane: 19 marca 2014, 09:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 162
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: M20B25 M52B28
Ja gdzieś czytałem że zwykłe M52 mają mieć 92- 97 stopni, a M52tu mają wyższe wartości. Co do załączenia visco trzeba też wziąć pod uwagę że żeby nagrzał się ten mechanizm w jego wnętrzu co go załączy musi na niego nawalać wysoka temperatura z powietrza które przelatuje przez chłodnicę- w korku stojąc jest to utrudnione i nastąpi to dużo później niż gdybyśmy jechali.
Pzdr

_________________
/// nieregulaminowy podpis ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52] temperatura test 7
PostNapisane: 19 marca 2014, 10:06 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3290
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
Marcinp napisał(a):
Ja gdzieś czytałem że zwykłe M52 mają mieć 92- 97 stopni, a M52tu mają wyższe wartości. Co do załączenia visco trzeba też wziąć pod uwagę że żeby nagrzał się ten mechanizm w jego wnętrzu co go załączy musi na niego nawalać wysoka temperatura z powietrza które przelatuje przez chłodnicę- w korku stojąc jest to utrudnione i nastąpi to dużo później niż gdybyśmy jechali.
Pzdr



No właśnie odwrotnie w korku nie ma naturalnego pędu powietrza, którzy od dołu, przodu i wszystkimi szczelinkami robi "przeciąg" pod maską co za tym idzie chłodzi silnik... W korku temperatura idzie nie tylko od chłodnicy ale głównie od silnika... i pod zamknięta pokrywą wszystko się "dusi" stąd najczęściej usterki są w korku jadąc metr po metrze... Jeszcze w lato dochodzi promieniowanie od podłoża "asfaltu" no i ciepłe spaliny innych aut, które skutecznie podnoszą temperaturę w komorze spalania...

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52] temperatura test 7
PostNapisane: 19 marca 2014, 11:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 21
Moje BMW: E46 328
Kod silnika: M52b28TU
Marcinp napisał(a):
Ja gdzieś czytałem że zwykłe M52 mają mieć 92- 97 stopni, a M52tu mają wyższe wartości.


Jezeli to prawda to wszystko by tłumaczyło ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52] temperatura test 7
PostNapisane: 19 marca 2014, 12:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
a ja dodam od siebie że temp w liczniku test 7 jest inna niż temp jaką pokażuje inpa o ok 5 stopni ciekawe która jest prawdziwa :) ja podczas jazdy mam na przykład 93 stopnie na liczniku wąż dolny chłodny a na inpie pokażuje 88 co by mogło być prawda bo skoro wąż jest chłodny to znaczy że termostat jeszcze się nie otworzył a po temperaturze w liczniku powinien już być otwarty

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52] temperatura test 7
PostNapisane: 19 marca 2014, 12:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 21
Moje BMW: E46 328
Kod silnika: M52b28TU
Czyli możliwe tez ze test zegarów zawyża temp o kilka stopni, wtedy realna faktycznie wynosiłaby do 99c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52] temperatura test 7
PostNapisane: 19 marca 2014, 12:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
dokładnie kilka stopni napewno zażywa a jak ktoś nie wierzy to polecam porównać między inpa a zegarami ale po drugie bmw wymyśliło układ ciśnieniowy który pracuje przy ciśnieniu 2 bary po to żeby zwiększyć temperature wrzenia wody i przy takim ciśnieniu woda zaczyna wrzec przy 120 stopniach więc mając temp nawet 110 stopni napewno nie szkodzi to aż tak silnikowi po to inżynierowie to wymyślili żeby te nasze elektrownie pod maska się tak szybko nie gotowaly

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL