BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 czerwca 2025, 22:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] M47N Czynności do przygotowania pod chipowanie
PostNapisane: 29 marca 2012, 21:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
Dobrze wiecie, co mial na myśli ConradXXX, a łapiecie go za "słówka"
Niepotrzebna spina...

morphi, w Twoim przypadku regeneracja nie jest potrzebna, mechanikowi nie chodziło o łopatki, tylko o ten nieszczęsny elektrozawór, o którym wspomniałem w tym temacie już 5 razy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Czynności do przygotowania pod chipowanie
PostNapisane: 29 marca 2012, 21:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2479
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M4, E82 120d
Kod silnika: S55 ,N47(260km/550nm
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98535
Ten elektrozawór lepiej kupić czy wystarczy wyczyścić?

_________________
Obrazek

Chiptuning Turbo Diesel/Benzyna | Hamownia


XHP Flash Tool - Dealer

Obrazek

PODKARPACIE, siedziba 20 minut od Rzeszowa.

http://www.performance-lab.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Czynności do przygotowania pod chipowanie
PostNapisane: 29 marca 2012, 21:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Z doświadczenia, kup nowy majątku nie kosztuje a to że zewnętrzna membrana będzie czyściejsza to nie będzie oznaczało dobrej kondycji membrany wewnętrznej, tej gumowej. Sprawdź sobie wężyki wszystkie czy nie są sparciałe. Ja bym pojechał do ogarniętego tunera dla którego diagnostyka to rzecz pierwszorzędna i miał w zapasie nowy zawór przyszykowany, jak nie będzie mógł ogarnąć doładowania to wtedy podmienicie na nowy, jeśli wszystko będzie ok to oddasz w sklepie zawór i tyle. :ok:

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Czynności do przygotowania pod chipowanie
PostNapisane: 29 marca 2012, 21:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2479
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M4, E82 120d
Kod silnika: S55 ,N47(260km/550nm
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98535
No bardzo chętnie, ale ja jestem z okolic Rzeszowa i żeby podjechać do Warszawy to 700km w tą i s powrotem:P

Już raz sobie urządziłem taki wypad;/ Pojechałem do Mastersów wrzucili virus, wykres skakał i odesłali mnie do domu, także wiesz... :P Nie miłe wspomnienia ... Chce to wszystko tu zrobić u nas i pojechać z gotowym autkiem przygotowanym:)

Mógł by ktoś pokazać o którą to dokładnie część chodzi, jakiś link do sklepu / allegro czy cos:).


Chyba, że tu w naszych stronach jest ktoś kumaty (Rzeszów, Dębica, Mielec)? Bo ja tu nie znalazłem żadnego info na temat ogarniętych tunerów...?

_________________
Obrazek

Chiptuning Turbo Diesel/Benzyna | Hamownia


XHP Flash Tool - Dealer

Obrazek

PODKARPACIE, siedziba 20 minut od Rzeszowa.

http://www.performance-lab.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Czynności do przygotowania pod chipowanie
PostNapisane: 29 marca 2012, 21:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
http://rs-service.eu/index.php/tuning/t ... echaniczny

Ci goście są podobno dobzi w tym co robią, zresztą zobacz co oni ogarniają (projekt SID'a), więc takiego parcha 2.0D to chyba znają na wylot :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Ostatnio edytowano 29 marca 2012, 21:57 przez jnx, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Czynności do przygotowania pod chipowanie
PostNapisane: 29 marca 2012, 21:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2479
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M4, E82 120d
Kod silnika: S55 ,N47(260km/550nm
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98535
oO Głogów?:D To rzut kamieniem ;o Dzięki wielkie!:D Nawet nie miałem pojęcia, że tak blisko jest ktoś ogarnięty;D

_________________
Obrazek

Chiptuning Turbo Diesel/Benzyna | Hamownia


XHP Flash Tool - Dealer

Obrazek

PODKARPACIE, siedziba 20 minut od Rzeszowa.

http://www.performance-lab.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Czynności do przygotowania pod chipowanie
PostNapisane: 29 marca 2012, 23:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 321
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E61
Kod silnika: M54B25
Garaż: Było:
- BMW E36 318TDS
- BMW E36 325TDS
- BMW E36 318TDS
- BMW E46 320D
- BMW E46 318i
- BMW E39 528i
- BMW E61 525i
Chyba ktoś tu nie umie czytać ze zrozumiem nie powiedziałem że mam turbiniarzy co siedzą 20 lat w zawodzie tylko mechaników,a to różnica. A jeżeli nie umiecie czytać ze zrozumiem radze wybrać się do szkoły.U nie uważam się za specjalistę tylko mówię jak jest z tych przypadków które nam się zdarzyły i tylko przestrzegam na co uwagę zwracać bo nie każde auto jest takie same. A tak po za tym właśnie widać jakie masz pojecie o czipowaniu auta. A po drugie mój znajomy który zajmuję się czipowaniem nie pozwoliłby sobie na nie sprawdzenie auta przed czipem bo to jest bezsens i marnowanie pieniążków klienta i czasu mechanika bo późniejsza naprawa silnika przewyższa koszt remontu silnika. A tak po za tym tak jak mówię nie każe nikomu regenerować tylko sprawdzić a to są dwie oddzielne sprawy.

I jeżeli ktoś wykonuje takie czipowanie to powinien podejść do tego z full profesjonalizmem, czyli wszystko sprawdzić czyli całą kondycję silnika począwszy od turbiny kończywszy na sprawdzeniu układu dolotowego , czasem się mierzy kompresje silnika dla pewności. Sami serwisujemy parę z czipowanych aut i nie które już się nie nadają do jazdy bo jak jeden z drugim czipował to sobie mapkę z allegro zakupił wgrał i jest zadowolony bo ma czipa. A Gó.....wno prawda bo pojeździ pół roku max rok i się turbo wysypie, albo uszczelkę wydmucha pod głowicą.

A jak znajdę fotki jednego passata co latał ta czipie robionym u nas w mielcu to zobaczycie co oznacza nie przygotowanie i wgranie mapki z allegro..

_________________
Obrazek
W Głowie....Tylko german style......;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Czynności do przygotowania pod chipowanie
PostNapisane: 30 marca 2012, 00:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
No oświeć nas bo nikt z nas nie widział dziur w tłokach :rotfl:



Obrazek
Obrazek


:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Do rzeczy:

Problem : ZACINAJĄCE SIĘ VTG.

Działanie 1. Czyszczenie.

Możliwa trudność:
Nie da się dobrze wyczyścić tj. z uwagi na zużytą powiewrzchnie oringu która "współpracuje" z łopatkami i ów powierzchnia łopatek jest już zużyta czyli chropowata do której nagar klei się jak Toyo r888 do gorącego asfaltu, a nie chce nam się tego polerować i cudować, kupujemy :

Obrazek

i po kłopocie.

Nie czujesz się na siłach? Idź i płać, ale bądź przy całej operacji obecny, strona zimna ma być nietknięta :hyhy:

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Czynności do przygotowania pod chipowanie
PostNapisane: 30 marca 2012, 07:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 321
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E61
Kod silnika: M54B25
Garaż: Było:
- BMW E36 318TDS
- BMW E36 325TDS
- BMW E36 318TDS
- BMW E46 320D
- BMW E46 318i
- BMW E39 528i
- BMW E61 525i
Oj śmiejesz się ale taka jest rzeczywistość, to że tobie się udało to nie znaczy że drugiemu się uda. Nawet kiedyś przeglądałem na tym forum jak gościowi zaczipowali e60 i po paru dniach turbina się rozpadła w mak. A znam też przypadki gdzie w mielcu do pewnego serwisu autoryzowanego przyjeżdżał gość nową Audi A6 3.0 TDI i po zaczipowaniu niby profesjonalnym padły dwie turbiny, zaczęły lać olejem ciśnienia teoretycznie nie było można powiedzieć że się rozpadły, przez co przez wgranie sobie mapki z allegro.

A po za tym nie każdy czuję się grzebać we własnym aucie, wielu się boi bo mogą czasem coś zrobić złego.Ja się z nikim nie chce kłócić, jeżeli czujesz się na siłach to proszę bardzo rób, tylko później jeden z drugim przyjeżdża do mechanika i płacze że Panie coś nie działa.

_________________
Obrazek
W Głowie....Tylko german style......;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Czynności do przygotowania pod chipowanie
PostNapisane: 30 marca 2012, 12:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
morphi, uderz do Krakowa. Jest najbliżej i droga w miare ok.
Elektrozawór tak jak wspomniał kolega wyżej, lepiej nowy... ja kupowałem ori po 99zł na allegro z pierburga, bo w serwisie wołają 280zł albo 350zł z tego co pamiętam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Czynności do przygotowania pod chipowanie
PostNapisane: 30 marca 2012, 18:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2479
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M4, E82 120d
Kod silnika: S55 ,N47(260km/550nm
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98535
Dodam jeszcze jeden ważny wydaje mi się fakt, turbina od kupna już była taka wilgotna, może mieć to jakiś związek z całą sprawą?
Przewody od samego turba i turbo są takie wilgotne.
Odnośnie jakiś gwizdów czy spadków mocy to nie ma nic z tych rzeczy.

_________________
Obrazek

Chiptuning Turbo Diesel/Benzyna | Hamownia


XHP Flash Tool - Dealer

Obrazek

PODKARPACIE, siedziba 20 minut od Rzeszowa.

http://www.performance-lab.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Czynności do przygotowania pod chipowanie
PostNapisane: 31 marca 2012, 12:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 749
Moje BMW: E 46 330d
Kod silnika: M57
morphi napisał(a):
Dodam jeszcze jeden ważny wydaje mi się fakt, turbina od kupna już była taka wilgotna, może mieć to jakiś związek z całą sprawą?
Przewody od samego turba i turbo są takie wilgotne.
Odnośnie jakiś gwizdów czy spadków mocy to nie ma nic z tych rzeczy.


chyba nie ma jeszcze turbiny,ktora by byla niezapocona.....no chyba ze nowa prosto z salonu w samochodzie....ja mam nalatane prawie 290tkm i podejrzewam,ze to turbo jest oryginalne od nowosci....wazne aby dbac prawidlowo o nia,po palowaniu nie gasic odrazu.

_________________
Moja buma: viewtopic.php?f=6&t=73243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M47N Czynności do przygotowania pod chipowanie
PostNapisane: 1 kwietnia 2012, 16:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1527
morphi napisał(a):
Mógł by ktoś pokazać o którą to dokładnie część chodzi, jakiś link do sklepu / allegro czy cos:).



Czy chodzi tu o zawor czy o przetwornik cisnienia?
https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog ... -turbospre <-dla twojego silnika morphi poz.1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL