BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 13:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Luz na wale napędowym....FILM !!!
PostNapisane: 4 października 2012, 22:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 156
Lokalizacja: Mikołów
Moje BMW: E61 520d
luk45zek napisał(a):
1 rada kup nowy dyfer z małym przebiegiem..


tak by było najprościej tylko niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego jak przytrzymam dłużej wciśnięty pedał sprzęgła to nie ma objawów stukania i szarpania?? Może warto pomyśleć o wysprzęgliku??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Luz na wale napędowym....FILM !!!
PostNapisane: 5 października 2012, 13:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 208
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20
heh, u siebie zauważyłem to samo. Zdaje mi się, że po dłuższym przytrzymaniu sprzęgła zwalniają wałki w skrzyni, dlatego nie stuka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Luz na wale napędowym....FILM !!!
PostNapisane: 5 października 2012, 16:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
A przylukaj jeszcze, czy na zimnym objaw ten jest duzo mniej dokuczliwy :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Luz na wale napędowym....FILM !!!
PostNapisane: 5 października 2012, 18:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 355
Lokalizacja: Kazimierz BISKUPI
Moje BMW: BMW E46 MP
Kod silnika: M52 B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115814
no jest mniej dokuczliwy u mnie..szykuje sie na duzy remont napendu..począwszy od poduchy pod skrzynia i silnikiem po wysprzeglik. az do spreżyny zwalniajacej biegi...i wieszak dyfra az sam dyfer..jak to nie zadziała to sprzedaje i kupuje automat:))) :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Luz na wale napędowym....FILM !!!
PostNapisane: 5 października 2012, 19:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 63
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
także mam podobne stuknięcia ale gdy sprzęgło wcisnę do samego końca na siłę stuków nie ma...

_________________
Jazda BMW jest najlepszą przyjemnością życia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Luz na wale napędowym....FILM !!!
PostNapisane: 5 października 2012, 21:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Gdy pedał sprzęgła jest "puszczony" tzn. sprzęgło niewciśnięte, to wałek sprzęgłowy obraca się zawsze razem z wałem korbowym.
W grę wchodzi jeszcze łożysko podpierające wałek sprzęgłowy. Znajduje się ono w wale korbowym.
Jeśli ono jest zużyte, ciężko się obraca, to także może być przyczyną lepszej zmiany biegów po dłuższym przytrzymaniu wciśniętego pedału.
Opornie pracujące wspomniane łożysko po prostu obraca wałek pomimo pełnego wysprzęglenia i utrudnia zmianę biegów.
Warto też sprawdzić czy układ hydrauliczny sprzęgła jest dobrze odpowietrzony.
Jeszcze inną sprawą jest to, jaką oliwą( i jaki jest jej poziom) zalana jest przede wszyskim skrzynia.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Luz na wale napędowym....FILM !!!
PostNapisane: 23 lutego 2013, 22:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 86
Lokalizacja: TPI
Moje BMW: e36 325 tds
Kod silnika: M51D25TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120379
troche odswieze
au mnie jest cos podobnego ale nie caly czas od wczoraj cos na trzecim biegu stuknie albo z pitego na czter ciezko wchodzi. Wal ma luz przy skrzyni no ale na biegu jakolwym niewiem czy tak powinno byc nie znam sie. Sprzeglo mam w dobrej kondycji. Kolega dzis mi palnol ze oleju w skrzyni sie nie wymienia gdzie to wyszukal niewiem;D aleee...jak jade na piatym biegu cos glosno "wyje" narasta i maleje i tak na okraglo. .dyfer?wal?jakies lozysko? Niewiem

_________________
http://bmwklubkielce.pl/index.php
Obrazek
раскрутка сайтов
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Luz na wale napędowym....FILM !!!
PostNapisane: 24 lutego 2013, 10:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 151
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54b22
A wierz z kąt dobiega wycie? Wsłuchaj się czy to dobiega z tyłu czy z przodu, jeśli wyje łożysko bedziesz w stanie wyłapać z której strony.
Ja u siebie także mam luz ;) u mnie jest to na dyferze, planuje wymianę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Luz na wale napędowym....FILM !!!
PostNapisane: 19 października 2015, 11:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
amdpower napisał(a):
luk45zek napisał(a):
1 rada kup nowy dyfer z małym przebiegiem..


tak by było najprościej tylko niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego jak przytrzymam dłużej wciśnięty pedał sprzęgła to nie ma objawów stukania i szarpania?? Może warto pomyśleć o wysprzęgliku??


hmm.. bo może skrzynia się zatrzymuje ? :) O ile mówimy o postoju. W końcu rozsprzęglasz ją od silnika wiec staje w miejscu wszytsko i wtedy wrzucenie biegu jest spokojne, statyczne o ile ząbki synchronizatorów się jakoś źle nie ustawią i bieg wejść nie chce. Mam tak od czasu do czasu jak stoję na światłach i potrzymam sprzęgło kilka sekund przed wrzuceniem biegu. Wystarczy na chwile odpuscić albo zrobic ruch biegami 2->1.
Inaczej podczas jazdy jak stuka to jakiś problem z synchronizacja biegów. W końcu to nie przekładnia "kłowa" jak w traktorze, a tam to stukaaa :D Zobacz czy to stukanie się redukuje jak zastosujesz odpowiedni międzygaz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL