BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2024, 03:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: (E39) 520i - wskażnik paliwa
PostNapisane: 24 października 2012, 16:23 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Ponieważ sam się nad tym często zastanawiałem to podwieszę się do tematu. Początkowo śmieszyły mnie wskazania wskaźnika poziomu paliwa, bo przypominało mi to wskazania w oplu astrze z 93r. i tico. Tylko tam same wskaźniki działają na zupełnie innej zasadzie-odginania bimetalu pod wpływem przepływu prądu. Czyli jak się dobrze nagrzały to pokazywały więcej(trzeba było brać poprawkę podczas upałów :D i mrozów) .

Komputer uśrednia wskazania obu czujników. Wskaźnik ma pokazywać ile paliwa jest, a nie na ile mi wystarczy, bo od tego jest co innego.
Sam wyjmowałem pompę paliwa 2 razy. Raz żeby sprawdzić czy nie jest zabrudzony jej "smok"-sitko i drugi raz żeby wymienić.
Przyglądałem się na tyle co możliwe wnętrzu zbiornika, rurkom idącym od pompy podciśnieniowej(czy jak tam zwanej) przepompowującej paliwo z drugiej połówki(za sprawą powrotu z zaworu regulacji ciśnienia paliwa)-czy nie są przytkane, ściśnięte itp..
Przecież paliwa nie przybywa podczas nagrzewania, a to że silnik nagrzany mniej pali też mi nie doprodukuje beny w połówkach zbiornika.
I się powtórzę-wskaźnik ma pokazywać tyle ile jest, bez zależności od tego czy jadę pod wiatr, czy z wiatrem i ktoś mnie pogania i czy pies znaczy słup.
http://translate.googleusercontent.com/ ... ZXaLgbVOOA
Moliwe, że opór na czujnikach minimalnie rośnie po pewnym czasie od uruchomienia, pomimo tego że poziom jest ten sam-to by dawało podnoszenie wskazań samego wskaźnika.
Podczas postoju na rozgrzanym silniku(oboty biegu jałowego), część paliwa na pewno powraca do pompki w lewej połówce i za pomocą pompki wymusza przepływ z lewej do prawej . Tam gdzie jest pompa ellektryczna. Gdy poziom przewyższy garb-tłoczenie nad wałem to paliwo może powracać do lewej. Ważne żeby paliwo było tam gdzie pompa zasilająca silnik.
Trzeba by zmierzyć opory na czujnikach obu połówek bezpośrednio po zgaszeniu nagrzanego silnika i powtórzyć pomiar po załóżmy dla pewności 6-8godz.. Na zgaszonym już nic nie pompuje i nie łyka paliwka i poziom się nie zmienia. Chyba, że ktoś ma webasto.
Chyba ten typ tak ma, bo bawarczycy nie dopracowali odpowiednio uśredniania wskazań czujników względem zmian wywoływanych przepompowywaniem z jednej komory do drugiej.
Gdy pompa elektryczna jest nowa, ma dobrą wydajność i ciśnienie, to pompa strumieniowa(w lewej komorze) działa lepiej i wskazania szybciej są prawidłowe-szybciej pokazuje stan paliwa np. rano podobny jak wczoraj wieczorem-co znów zaprzecza (i nie) rośnięciu oporów na czujnikach podczas ich nagrzewania.
Gdy paliwa jest coraz mniej to różnice są coraz większe i powrót do poprzednich wskazań coraz dłuższy(w czasie tego powrotu przecież cały czas pali paliwo).
Krótko-nawet przy pełnej sprawności wszystkich urządzeń to jest nie-do-ró-ba.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (E39) 520i - wskażnik paliwa
PostNapisane: 24 października 2012, 20:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 139
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: 520i e39
dziś sprawdziłem pod testem 6 w liczniku poziomy paliwa dla pływaków
nie zapalałem silnika tylko miałem na "zapłonie"
i tak
silnik ciepły na wskaźniku pokazuje trochę ponad 15l a test 6
lewa komora 0 litrów, prawa 17,2 l.

ale po około 4 minutach na włączonym zapłonie i ogrzewania wskaźnik opadł na równe 15l
a w tescie 6 pokazało dla lewej bez zmian 0 a prawa spadła do 15,9 litra

dlaczego spadło o 1,3 litra paliwa w 4 minuty
pompka przecież na zapłonie działa może z 5 sekund, pływaki są tak czułe ze podczas ruszania się w samochodzie
na liczniku w teście 6 widać "falę"

poczekałem parę godzin i znów test...
tylko zapłon nie zapalając silnika jak poprzednio
wskaźnik pokazywał juz troszkę poniżej 15l
a w teście 6 miałem
dla lewego 2,6l i prawy 12,1L
paliwo spłyneło do lewej komory ??? ale i zaś brakuje paliwa (układ mam szczelny)
po minucie poziom trochę się podniósł
lewy 3,5l a prawy 12,2litra
dlaczego te pływaki tak pokazują jak nic się nie dzieje (silnik wyłączony, pompa paliwa też)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL