BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 21:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 12 grudnia 2012, 21:53 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Byłem specjalnie w garażu, na pudełku: Febi Bilstein nr kat. 01617, odpowiednik nr kat. BMW 17111742231, cena na paragonie 42 zł(nie wiem jak w innym sklepie-w tym pracuje mój znajomy i sory, bo pomyliłem się wcześniej).
Kupiony w marcu ubiegłego roku.
Na spodzie starego korka: REUTTER 1 742 231(te numery są ważne i one się zgadzają).
Lepiej sprawdź ten korek. Ja zanim kupiłem chłodnicę(gdy się kapnąłem, że winien jest korek to chłodnica była już w opłakanym stanie), to patrzyłem na motoallegro i wiele podobnie wyglądało jak ta w moim samochodzie i dlatego zdecydowałem się na jakiś polski zamiennik za 420zł.
Jak do tej pory od marca ubiegłego roku mam z tym święty spokój.
Gdybyś sprawdzał ciśnieniowo przez odpowietrznik, to po odjęciu króćca ze sprężonym powietrzem może wypchać odpowietrznikiem trochę płynu-ściśniete wewnątrz układu powietrze.
Korek ma puszczać powyżej 2 atm., powyżej układ chłodzenia może w różnych miejscach ulec stopniowemu uszkodzeniu-rozszczelnieniu.
Na podciśnienie chyba 0,7 atm. można przez niego zasysać.
Więcej nie pamiętam :/, za wszystk..... :(

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 12 grudnia 2012, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Moje BMW: 320i
Jutro zadzwonie do carsu i jak beda mieli to go zamowie.
Dam znac jutro co w Raszynie stwierdza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 13 grudnia 2012, 12:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Moje BMW: 320i
Dzisiaj pojawiło się w pytę masła pod korkiem oleju ;/
P. Adam stwierdził, że niestety uszczelka pod głowicą kaput ...
Koszt u niego to 2500zł z wszystkim ....
Co robić dalej ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 13 grudnia 2012, 13:46 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 10409
radmak, nie panikuj z tym masłem. Jak mało jeździsz na krótkich odcinkach to masełko może się pojawiać. Jedź do ogarniętego mechanika, nich dokładnie przyjrzy się układowi chłodzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 13 grudnia 2012, 14:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Moje BMW: 320i
Kamil_ napisał(a):
radmak, nie panikuj z tym masłem. Jak mało jeździsz na krótkich odcinkach to masełko może się pojawiać. Jedź do ogarniętego mechanika, nich dokładnie przyjrzy się układowi chłodzenia.


Fakt faktem, autem jeżdżę mało, tylko weekendami ale nigdy nie miałem masła pod korkiem...
A korek odkręcam od czasu do czasu bo dolewam oleju.
Wczoraj byłem na myjni, może to wywołało masełko ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 13 grudnia 2012, 14:58 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15935
radmak napisał(a):
Dzisiaj pojawiło się w pytę masła pod korkiem oleju ;/
P. Adam stwierdził, że niestety uszczelka pod głowicą kaput ...
Koszt u niego to 2500zł z wszystkim ....
Co robić dalej ?


Zastosuj sie do rady kolegi czyli

Kamil_ napisał(a):
Jedź do ogarniętego mechanika, nich dokładnie przyjrzy się układowi chłodzenia.


----------------------------
radmak napisał(a):
Wczoraj byłem na myjni, może to wywołało masełko ?

Odpowiedź już dostałeś

Kamil_ napisał(a):
radmak, nie panikuj z tym masłem. Jak mało jeździsz na krótkich odcinkach to masełko może się pojawiać.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Ostatnio edytowano 13 grudnia 2012, 15:00 przez renoraines, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 13 grudnia 2012, 14:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Moje BMW: 330i
Kod silnika: m54b30
masło pod korkiem powstaje gdy często pokonujesz krótkie odcinki i auto nie rozgrzewa się jak powinno. Objaw najczęściej pojawia się właśnie w chłodne dni. Nie oznacza jednak padniętej uszczelki ale objaw jest taki sam. Rozgrzej dobrze auto, jakiś dłuższy wypad i wtedy sobie spr. Ja też mam problem ale z oddawaniem ciepłego powietrza, poprawiło się to gdy dolałem płynu, jak mój znajomy stwierdził, który zna się na autach, ale nigdy mocno do Swoich w sumie wagi nie przywiązuje, "nie srać żarem" zapewnił mnie, iż płyn chłodniczy traci swoje właściwości, potrafi się utlenić i we wszystkich autach jakie miał przed zimą zawsze dolewa. Dlatego ja o to, iż nie miałem stanu mocno się nie przestraszyłem. Ale mimo wszystko nadal szukam problemu nie oddawania ciepła, a przed dolaniem i po dolaniu miarka pokazywała max wiec za jakiś czas znowu pewnie trochę wpuszczę i będę obserwował co się dzieje.

Spokojnie z tą uszczelką i nie martw się 2,5tys nie dużo ;) u mnie na podlasiu jest znawca co krzyknął mi 6 tys jak kiedyś zapytałem go o taka usługę :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 13 grudnia 2012, 15:05 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Jeszcze się nie spotkałem z silnikiem, który by nie miał masełka na korku oleju przy krótkich trasach w niskich temperaturach.
Przecież dlaczego są kłopoty z separatorami oleju w bmw zimą.
Odpal zimny silnik w zimie, niech popracuje tak z 15min. i zobacz-pewnie masełko. Przegoń go później 15-20km i sprawdź.
Zmiany temperatury wewnątrz komory skrzyni korbowej, pod pokrywą klawiatury powodują wytrącanie się pary wodnej, która wraz z oparami oleju i przedmuchów robi masełko. Nawet w zbiorniku paliwa przy nagłych zmianach temp. w mroźne noce może się tworzyć para.
Jak ten Pan stwierdził, że uszczelka pod głowicą do wymiany?
Uszczelka pod głowicę 200-300zł(elring) i za jej wymianę 2200zł?.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 13 grudnia 2012, 15:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Moje BMW: 320i
RobertTOEZ napisał(a):
Jeszcze się nie spotkałem z silnikiem, który by nie miał masełka na korku oleju przy krótkich trasach w niskich temperaturach.
Przecież dlaczego są kłopoty z separatorami oleju w bmw zimą.
Odpal zimny silnik w zimie, niech popracuje tak z 15min. i zobacz-pewnie masełko. Przegoń go później 15-20km i sprawdź.
Zmiany temperatury wewnątrz komory skrzyni korbowej, pod pokrywą klawiatury powodują wytrącanie się pary wodnej, która wraz z oparami oleju i przedmuchów robi masełko. Nawet w zbiorniku paliwa przy nagłych zmianach temp. w mroźne noce może się tworzyć para.
Jak ten Pan stwierdził, że uszczelka pod głowicą do wymiany?
Uszczelka pod głowicę 200-300zł(elring) i za jej wymianę 2200zł?.



Stwierdził na podstawie właśnie tego "masełka" pod korkiem.
Nie mówiłem mu, że wczoraj autem byłem na myjni 3km w obie strony i auto poszło do garażu, gdzie panuje temp przy obecnych około +1 do +3 stopnia.
Teraz poszedłem przyjrzeć się temu "masełku" i ku mojemu zdziwieniu nigdzie go nie ma ...
Bagnet czyściutki, zbiornik wyrównawczy czyściutki ...
Zgłupiałem już ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 13 grudnia 2012, 15:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Pan A. szuka chyba "jelenia". Jak wyjdę teraz z domu to też mi się teraz robi prawie masełko na wąsach, a jak zapale paierosa to brązowieje :hyhy: .
Szukaj innego mechanika, bo w ten sposób można stwierdzić że jak woda kapie z rury wydechowej to silnik zasał ją z kałuży i trzeba wymienić poduszki pod łapami.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 13 grudnia 2012, 15:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Moje BMW: 320i
RobertTOEZ napisał(a):
Pan A. szuka chyba "jelenia". Jak wyjdę teraz z domu to też mi się teraz robi prawie masełko na wąsach, a jak zapale paierosa to brązowieje :hyhy: .
Szukaj innego mechanika, bo w ten sposób można stwierdzić że jak woda kapie z rury wydechowej to silnik zasał ją z kałuży i trzeba wymienić poduszki pod łapami.


no już myślałem że Pan A. ceniony przez forumowiczów takiego fo pa nie może popełnić ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 13 grudnia 2012, 16:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 381
Moje BMW: E92 335D
Kod silnika: M57D30N2
Garaż: Było:
E90 330d
E46 330i
E36 318i
E36 323i
E36 318i
ja swoim też robię krótkie odcinki i zimą zawsze jest masło na korku a latem znika i nic złego się nie dzieje

_________________
zibi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 13 grudnia 2012, 16:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Moje BMW: 320i
zibi73 napisał(a):
ja swoim też robię krótkie odcinki i zimą zawsze jest masło na korku a latem znika i nic złego się nie dzieje


Podjadę jeszcze w sobotę do Filona z Otwocka niech on zerknie noi pojeżdżę trochę autkiem :D
Zacznę od wymiany korka od chłodnicy. Tylko czy wtedy trzeba odpowietrzać układ ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 14 grudnia 2012, 15:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 267
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54b32
Garaż: Było http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 90&start=0
Jest http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 28&start=0
Mi maselko pod korkiem się robi w zimne dni i żadnych problemów nie mam i dodam ze od ponad 2 lat zrobiłem nie całe 10 tys km góra 500 km na miesiąc. W lecie nie mam masełka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 14 grudnia 2012, 15:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Korek, tak jak pisałem trzeba wcześniej sprawdzić. Ja nie daję 100% gwarancji, że to jego wina. Może być on przyczyną robienia "banana" z chłodnicy i zapowietrzania układu. Nawet gdyby miał przedmuchy spod głowicy do ukł. chłodzenia, to korek nie może dopuszczć do ciśnienia większego od 2 atm..
Nawet po dobrym odpowietrzeniu, ja przez przynajmniej 2-3 dni(najlepiej rano przy zupełnie wystudzonym silniku) sprawdzam poziom i jak trzeba robię odpowiednie dolewki.
Tak czy tak korek musi być sprawny, bo może przy pełnej sprawności i szczelności silnika po prostu dojść np. do rozerwania chłodnicy, węży itd.
Chyba przyjmę ksywę "Kor(ł)ek" :wstyd:

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 14 grudnia 2012, 17:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Moje BMW: 320i
RobertTOEZ napisał(a):
Korek, tak jak pisałem trzeba wcześniej sprawdzić. Ja nie daję 100% gwarancji, że to jego wina. Może być on przyczyną robienia "banana" z chłodnicy i zapowietrzania układu. Nawet gdyby miał przedmuchy spod głowicy do ukł. chłodzenia, to korek nie może dopuszczć do ciśnienia większego od 2 atm..
Nawet po dobrym odpowietrzeniu, ja przez przynajmniej 2-3 dni(najlepiej rano przy zupełnie wystudzonym silniku) sprawdzam poziom i jak trzeba robię odpowiednie dolewki.
Tak czy tak korek musi być sprawny, bo może przy pełnej sprawności i szczelności silnika po prostu dojść np. do rozerwania chłodnicy, węży itd.
Chyba przyjmę ksywę "Kor(ł)ek" :wstyd:


Korek dzisiaj zakupiony i wymieniony.
Przede mną weekend i trochę jazdy autem, zobaczymy reakcje.
Ja autem od czerwca zrobiłem nie całe 7 tys km czyli tyle co nic.
Dziś np. żadnej mazi po nocy nie zauważyłem.
Dzwoniłem do kilku innych serwisów i też potwierdzają teorię nie dogrzania silnika i jazdy na krótkich odcinkach i rzadko.
Obok mnie jest zakład, który ma przyrząd do sprawdzania szczelności uszczelki, koszt zabiegu to 100zł, jak myślicie warto to zrobić dla świętego spokoju ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 15 grudnia 2012, 07:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Moje BMW: 330i
Kod silnika: m54b30
radmak, moim zdaniem nie bo masło pod korkiem to objaw nie dogrzewania silnika w krótkich trasach w chłodne dni, chyba że chcesz mieć spokojną głowę i to wykluczyć na samym początku a 100zł to dla Ciebie nie pieniądze ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 15 grudnia 2012, 18:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Moje BMW: 320i
tmk851 napisał(a):
radmak, moim zdaniem nie bo masło pod korkiem to objaw nie dogrzewania silnika w krótkich trasach w chłodne dni, chyba że chcesz mieć spokojną głowę i to wykluczyć na samym początku a 100zł to dla Ciebie nie pieniądze ;)


Byłem dziś u Filona i jak dojechałem do Otwocka około 26km był lekki lekki osad taki, zobaczył to i powiedział to Co Wy panowie :)
Byli też u Filona inni użytkownicy BMW i to samo mówią.
Jeździć i się nie przejmować tak stwierdził Filon.
No to dzisiaj trochę pojeździłem, nawet lekki boki były robione moim autem, pod nogą instruktora szkoły bezpieczniej jazdy i nic się z temp nie dzieje. Koreczek nowy siedzi i jest cacy.
Pojeździłem też trochę na zakupy i teraz po całym dniu katorgi odstawiłem autko do garażu, sprawdzając czy korek jest czysty - taki był :)
Trochę mnie nastraszono :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 15 grudnia 2012, 19:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
No i znowu Classic Auto z Raszyna stanęło na wysokości zadania :D

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54 Temperatura silnika na czerwonym polu.
PostNapisane: 15 grudnia 2012, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Moje BMW: 320i
no Ja Bym Pana Adama może nie skreślał, ale małe fo pa poszło .
W takim razie gdzie tu serwisować ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL