BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 16 sierpnia 2013, 13:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
Yyy, ale przecież na jałowym fizycznie nie ma co turbiny rozpędzić do takich obrotów :/ A co do czujnika MAP, to awaria powinna się pojawić na kompie, to raz, a dwa MAP i MAF się jakby duplikują, wartości z obu są porównywane i nawet jak jeden padnie, to silnik jako tako będzie chodzić.

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 16 sierpnia 2013, 15:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 26
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: M57
ok. tylko co wywołuje takie przeładowywanie (co każe turbinie) wytwarzać ciśnienie przecież silnik pracuje na wolnych obrotach i wtedy turbiny nie ma co napędzać.

Widze ze kolega Grzesiek kumaty wiec napisze trochę więcej dla niego.

Jakiś czas temu przyjechali do mnie do domu handlarze chcieli odkupić moje bmw, mieli ze soba fachowca z serwisowym komputerem (nie wiem jaki) podobnież fachura tylko od bmw. Wszystko było ok , przejechali sie kawałek drogi i powiedział gosc ze nie ma takiego kopa jak powinna mieć ma taką sama 530d jak ta i ta nie ma mocy. Wróciliśmy i podpiął sie znowu komputerem do samochodu i jakieś 40-45 min analizował dane, nie za bardzo chciał powiedzieć coś więcej.
Stwierdził ze padła turbina, więc go wyśmiałem i powiedziałem żeby pojechali ale od tego czasu zaczeły dziać sie kłopoty. nadmiemiam że mam ja od 3 lat i nigdy mnie nie zawiodła.
I moje pytanie czy jest możliwe ze coś jest przestawione w sterowniku silnika po wizycie tych kupujących mały szczegół który ma wpływ na przeładowywanie turbiny?

od tamtej pory naprawiałem-sprawdzałem:

elektrozaworki 2 nowe(turbiny i egr)
wtryski regulowane
popmpa progowa nowa
turbina wyjmowana i zawieziona do zakładu gdzie naprawiaja turbiny -jest ok
wężyki podciśnienia sprawdzane 2-3 razy nowe w koncu założone

i wiele innych rzeczy nowych inne podmieniane z samochodów kolegów, juz nie mam pomysłów
na komputerze nie ma żadnych błędów, auto zapala na dotyk równo pracuje silnik chcąc dodać gazu czarna chmura za nim.
Wszystko opisałem na chłopski rozum.
Analizując parametry z silnika jest tak : turbina dmucha na maxa, przepływomierz stara sie zaniżyć mase powietrza a czujnik ciśniena w kolektorze woła wiecej powietrza. Dziura? Kiedys gdzieś czytałem ze kolektory pekaja w środku ale pewnie by słychac było.
Ale sie opisałem, moze ktoś pomoże.

pozdrawiam Sławek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 17 sierpnia 2013, 21:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
kajetan1976 napisał(a):
Analizując parametry z silnika jest tak : turbina dmucha na maxa, przepływomierz stara sie zaniżyć mase powietrza a czujnik ciśniena w kolektorze woła wiecej powietrza.

1. z czego wynika, że dmucha na maxa? z MAP czy z MAF?
2. co pokazuje MAF?
3. co pokazuje MAP?

kajetan1976 napisał(a):
czytałem ze kolektory pekaja w środku ale pewnie by słychac było

O tym nie słyszałem, ale faktycznie rozszczelnienie dolotu za przepływką mogłoby powodować, że MAF pokazuje więcej niż MAP. Wypadałoby w tym wypadku odłączyć MAP - zachowanie turbiny powinno wrócić do normy, a silnik osłabnąć... teoretycznie ;)

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 18 sierpnia 2013, 06:43 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
I z drugiej strony czarna chmura sugeruje, że silnik dostaje więcej ropy niż powietrza, czyli wcale turbina nie dmucha tyle ile komputer odczytuje. Któryś czujnik przekłamuje albo powietrza gdzieś ucieka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 18 sierpnia 2013, 21:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57B30
Wypnij wtyczkę od MAP sensor (czujnik doładowania turbiny za kolektorem ssącym).
Dasz radę wkładając rękę za kolektor... wyczujesz wtyczkę... odepnij ją i się przejedź...
Napisz czy dalej przeładowuje Ci turbina i jak auto się zachowuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 18 sierpnia 2013, 21:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57B30
kajetan1976 napisał(a):
na komputerze nie ma żadnych błędów, auto zapala na dotyk równo pracuje silnik chcąc dodać gazu czarna chmura za nim.
Wszystko opisałem na chłopski rozum.
Analizując parametry z silnika jest tak : turbina dmucha na maxa, przepływomierz stara sie zaniżyć mase powietrza a czujnik ciśniena w kolektorze woła wiecej powietrza. Dziura? Kiedys gdzieś czytałem ze kolektory pekaja w środku ale pewnie by słychac było.
Ale sie opisałem, moze ktoś pomoże.

pozdrawiam Sławek


PS: też tak miałem jak czujnik MAP sensor zapomniałem podłączyć po demontażu i czyszczeniu kolektora.
Auto muuuuł, ekonomizer na ponad 20l zawsze przy delikatnym dodaniu gazu i czarna chmura dymu za autem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 07:39 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 26
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: M57
Wypinam wtyczkę od czujnika doładowania ( z tyłu kolektora) i ciśnienie spada, sztanga chodzi płynnie wtedy autem moge jezdzić nawet i na koniec swiata ale powoli bez żadnej szałowej mocy.

Auto nie przeładowuje, pokazuje sie normalne zużycie paliwa na ekonomizerze a tak ciągle pokazywało 20 litr, nic nie kopci z ruru, dodając gazu silnik płynnie równo sie wkręca a jak tylko podepnę czujnik wszystko sie psuje :/
Wiadomo nie przyspiesza ale daje sie jechać,
wszystko wskazuje na czujnik ale podmieniałem na inny i nie ma poprawy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 08:37 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
To po kabelkach do kompa idź. Może gdzieś przetarty przewód jest albo coś.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 09:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
Chwileczkę, ale co pokazuje INPA (albo DIS) jeśli chodzi o ciśnienie doładowania? Bo z tego co widzę, to połączenie z czujnikiem jest OK, skoro odpięcie daje zmianę. Ja tu widzę w takim razie 2 opcje:
1. uwalony czujnik (skąd kolega miał ten na podmianę? Na 100% był sprawny?)
2. nieszczelny dolot

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 19 sierpnia 2013, 22:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Cześć,
podepnę się pod ten temat, bo właśnie mam problem z ciśnieniem w turbo.

Czy możecie polecić jakiegoś sprawdzonego i dobrego elektronika samochodowego, który potrafi wykonać pełną diagnostykę, konkretnie chodzi o wtryski i turbo, ale także moduł świec i sterownik turbiny we Wrocławiu i okolicach?


Pozdrawiam Rafał

_________________
Nie wszystko BMW, co się świeci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 21 sierpnia 2013, 07:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 26
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: M57
Witam!

wczoraj założyłem nowy czujnik doładowania (ten w kolektorze z tyłu), jest tylko ten jeden i żadnej poprawy.

Silnik zapala wszystko dobrze do momentu gdy chcę dodać gazu wtedy przeładowanie turbiny.

Zastanawia mnie jedna rzecz,ten czujnik w kolektorze powinien reagować na ciśnienie które wytwarza turbo ,
po wyjęciu go z kolektora z tej dziurki dmucha powietrze mocno a czujnik tego nie widzi? Kable elektryczne sprawdzone kilka razy i są dobre.

Czujnik doładowania pokazuje takie parametry
po wyjęciu na zewnątrz 995-996 (ciśnienie atmosferyczne)
po włożeniu do kolektora 1003 (milibary chyba w takiej jednostce pokazuje jak podejrzałem mechanika) na zapalonym silniku na wolnych obrotach ale to jest w normie może sie różnić ok 20-25.

Ale juz turbina dmucha słychać to w rurze wydechowej i dodając gazu nastepuje przeładowanie , przepływomierz powietrza stara sie zmniejszyć dawkę powietrza a czujnik doładowania pokazuje za mało.
Opisałem to własnymi słowami tak jak to widziałem wczoraj razem naprawiałem z mechanikiem przez chwile i pokazywał mi co sie dzieje, jęśli coś źle opisałem to soorki.
Jeśli ktoś miał podobny problem prosze o porady.

Sławek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 21 sierpnia 2013, 09:30 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Szukaj problemu w czujnikach, bo w dieslu nie ma możliwości dławienia ilości powietrza, więc dodaje Ci większą dawkę paliwa poprzez złe odczyty. Jeszcze może spróbuj DIS'em wgrać nowy soft, może jakiś problem powstał, a to pozwoli aby nowe mapy sterowały dawkami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 21 sierpnia 2013, 09:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
kajetan1976, ale co pokazuje MAP (w INPA) kiedy dochodzi do przeładowania? To właśnie on pokazuje Ci za wysokie ciśnienie, czy też wnioskujesz to przeładowanie z innych objawów?

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 11:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 26
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: M57
Koledzy odebrałem dzis samochód od mechanika auto nie ma przeładowanie turbiny mozna normalnie jeździć ale jest bez mocy, tak mi sie wydaje że mało dymaniczne trzeba naprawdę dodać gazu do dechy żeby sie zbierało.
Nie wiem co było popsute nie chcieli mi powiedzieć żadnej części nie włożyli nowej czy używanej do samochodu.

Wydaje mi sie ze pokręcili cięgłem od grzyba przy turbinie i tyle.
Zauważyłem że nie robi sie ciśnienie w tym wężu gumowym co wychodzi z turbiny, mój ojciec dodawał gazu na postoju a ten wąż gumowy jest flak nawet troszkę nie twardnieje czy tak jest normalnie? Moim zdaniem nie.

CZyzby turbina do wymiany?
Sławek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 11:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
Jak jest flak, to masz teraz wolnossącego diesla... :/ Ja bym zażądał odpowiedzi, co zostało zrobione w samochodzie (w końcu to Twój samochód i masz prawo wiedzieć, co Ci z nim robią!), albo przywrócenia stanu poprzedniego! Może właśnie zrobili jak piszesz, albo vacu odpięli i tyle :wstyd: Popatrz, czy grucha pracuje, ale zdecydowanie teraz nie masz doładowania! Nie sprawdziłeś odczytów MAP podczas przeładowania, jak wcześniej pisałem? Ciągle mam wrażenie, że gdzieś Ci to ciśnienie ucieka, ale za przepływką...

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 12:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 26
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: M57
Nikt nie chce mi powiedzieć w tym zakładzie co zostało zrobione TAJEMNICA !!!!!

Chciałem żeby mi pokazali jakie parametry są na komputerze też nie mogę widzieć, dociera do mnie powoli że ludzi cyckaja ale z kasy a na autach jak sie uda to sie uda.

Postaram sie coś więcej ustalić i napisać. dzięki za pomoc.
Sławek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 19:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
Ehhh, dlatego wolę sam, albo do kogoś zaufanego dać... A z której części kraju jesteś?

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 19:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
to za co płaciłeś??

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 23 sierpnia 2013, 19:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
Właśnie to samo mi pytanie do głowy przychodzi :/ Już to dziś pisałem w innym temacie: paranoja i chory kraj :wstyd:

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 24 sierpnia 2013, 08:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 26
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: M57
Przyjechałem do warsztatu z przeładowywaniem turbiny, nie można było wcale jeździć. Naprawiali 3 tyg. nie bardzo (moim zdaniem) wiedzieli od czego takie przeładowanie występowało.
NP:
podmieniany komputer silnika, wyjmowane turbo dla sprawdzenia geometrii, nowe wężyki podciśnienia, nowy czujnik podciśnienia w kolektorze, przepływomierz i wiele innych rzeczy podmieniali ale nie pomagało.
AZ się okazało ze jest dobrze coś naprawili (podmienione piny w komputerze? tak mi powiedział mechanik przez telefon ) i nie ma przeładowania za to zapłaciłem bo z taka usterka przyjechałem.

Ale auto nie jest takie dynamiczne jak kiedyś było, jeździ 150-180 klm/h ale rozpędza się długo ociężale.
Sprawdziłem czy w wężu od turbiny robi się ciśnienie , wcale nic a nic.
moim zdaniem przesterowali cięgno od gruszki przy turbinie i tyle.

Nie mam komputera aktualnie , chciałbym zrobić odczyty silnika podczas jazdy.
Jestem z okolic Radomia, jest to moja pierwsza awaria bmw i do tego pechowa.

pozdrawiam Sławek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL