BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 00:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Wypadanie zapłonu oraz wskazania spal.stukowego
PostNapisane: 18 lutego 2016, 19:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E39
Witam serdecznie co jest przyczyną wypadania zapłonu 2 cyl. występuje tylko na tym jednym konkretnym i pojawia się co jakiś czas

E39 520i

wymienione świece
cewki
odma sprawna

INPA wskazania na na drugim cylindrze bieg jałowy 2,272 wyswietla się wykrzyknik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypadanie zapłonu oraz wskazania spal.stukowego
PostNapisane: 18 lutego 2016, 21:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
epik napisał(a):
Samochód trafił w zeszłym roku do mojego kolegi. Problem nadal pozostał, ale podejrzewam uszkodzony wtryskiwacz.


Nie sądzę. Temat rzeka w M54 i niektórych M52TU. Odpalamy zimny silnik (np 0*C) chodzi dobrze, po kilku sekundach zrzuca na wolne obroty ok 700rpm i zaczyna trząść. Jak nie zmienimy obciążenia dodaniem gazu, lub jazdą i zostawimy silnik na jałowych, to wywali check i odłączy cylinder, w którym parametr rough idzie powyżej 3%. W jednym motorze będzie to jeden cylinder, w innym dwa cylindry i zawsze te same. Jak pochodzi z odłączonym cylindrem dłużej, to musimy wchodzić w obd2 i kasować, jak check świeci niedługo, to wystarczy zgasić silnik i po ponownym odpaleniu mamy 6 garów nakarmionych. U mnie ten feler występuje na 3 cylindrze. Świece zmieniane na dwa różne rodzaje oraz przekładane miejscami, cewki zamieniane, jedna kupiona nowa i włożona na 3 cyl., wtryskiwacz na trzecim zmieniony z szóstym, żeby z drugiego banku poszło, sondy zamienione miejscami, zawór disa sprawny, dolot szczelny (kolektor zdejmowany dwa razy). Pompa wtórnego powietrza chodzi dobrze, kompresja 15 bar na każdym, mierzona dwa razy na zimno, w -15 stopni silnik odpala na dotyk. Sprawdziłem też czasy wtrysku poszczególnych cylindrów i w momencie, jak zaczyna trząść i rough idzie na trzecim w górę, to wtryski leją równo. Moment gdy zaczyna trzęsiawkę jest zgrany z chwilą, gdy sondy wstają do pracy i kończy trząść w okolicy 50 stopni C. Ja się poddałem, drażni mnie tylko, że zimą nie można sobie odpalić i poskrobać szyby, tylko po odpaleniu trzeba od razu jechać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypadanie zapłonu oraz wskazania spal.stukowego
PostNapisane: 22 lutego 2016, 05:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: E39 Touring M pakiet
Kod silnika: M54B22
Mam identyczny problem co epik i kaczorek79. Również wypada zapłon na akurat w moim przypadku na 4 cylindrze. Gdy autem od razu rusze lub dodam gazu w granice 2000 obrotów, problem nie występuje. Cewki zamienione miejscami, świece wymienione na nowe. Ktoś rozwiązał już ten problem? Bo widze że powtarzalność i identyczne zachowanie się silnika z tym problemem posiada kilku użytkowników. Mój silnik to m54b22.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL