BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 czerwca 2025, 19:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2006, 16:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 45
Posty: 990
Lokalizacja: Żory
Moje BMW: E46 330i, było kilka
Kod silnika: M54B30
D8vil napisał(a):
I co teraz???

kolega ma E36 z 92 roku 1,6 M40 przejechane ma ok 380tys km. Auto eksploatowane różnie. Są chwile ale rzadkie że zaklepie mu przy dłuższej ostrzejszej jeździe i tylko kiedy schodzi z obrotów, słychać chwilowe trykotanie. Wbrew pozorom to trwałe silniki.

_________________
Pełna oferta oryginałów i zamienników dla BMW|MINI|MOTORRAD

http://www.ASO-BMW.pl[/b]
https://www.facebook.com/ASOBMW/

Sprzedam:
BMW X3 Sport Pakiet


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2007, 15:52 
witam ja mam przejechane 256 tysiakow auto chodzilo od poczatku na oleju 10 w 40 Mobil.i powiem wam ze zero problemow.ale wydaje mi sie ze to zalezy duzo od jazdy,bmki nie lubia piecowania na zimny silnik!!!!!! ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2007, 19:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: TarnĂłw
zadne auto nie lubi dostac w pizde na zimno :D nie ma odpowiedniego smarowania wtedy jeszcze. a jak to dieselek to turbina ppada najszybciej jak sie zyluje na zimnym i gasi odrazu po szybkiej jezdzie ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2007, 21:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
A ja mam 240tys na syntetyku przejechane i silniczek smiga jak nowy :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 czerwca 2007, 01:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Katowice
u mnie 325.000 olej półsyntetyk i niebierze ani grama od wymiany do wymiany choć zaworki cykaja jak w dieslu:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2007, 18:58 
BartE36 napisał(a):
Zgadzam sie z Kyo.Jesli lać olej do m40 to tylko syntetyk. Sam jezdze na syntetyku i zadnych problebow nie mam.


a ja się z Wami nie mogę zgodzić. Moja Bunia ma 370tyś, i całe życie półsyntetyk, i też nie miałem nigdy problemów.

aha i wcale 5W40 to nie mus. ja leje 10W40 przez cały czas.

pozdr.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 19:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: KROSNO
Witam. Czy ktoś mnie uświadomi zkąd wy bierzecie takie informacje że do bety 1.8 m40 leje się tylko syntetyk??? Ktoś tam napisał że tak podaje fabryka pytam się gdzie??? Z mojej znajomości tego silnika to wiem że jest to konstrukcja stara bo z początku lat 80 a w tamtym czasie nie było jeszcze oleju syntetycznych, a dzwigienki zaworowe i wałki wycierają się z dużego przebegu i zmęczenia materiałowego lub długiego czasookresu wym. oleju silnikowego. Ja uważam że stosowanie dobrego oleju półsyntetycznego w zupełności wystarczy a olej wym. co 7.5 do 10 tyś.km. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 19:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Kolego moj mechanik na codzien pracuje w serwisie bmw, i mowi ze do tych silnikow tylko taki jest polecany ale wiadomo ze mozna smigac na połsyntetycznym. Nawet na oficjalnej stronie castrol jak wezmie konfgurator do sprawdzenia jaki olej do jakiego auta i silnika to wyjdzie ze do m40 1.8 czy tam 1.6 najlepjej syntetyczny. Ale jasne jest ze do samochody z duzym przebiegiem ktory bierze troche oleju i jest zuzyty to nie wlewa sie takiego oleju , ja po remoncie wykonanym przez wyzej wymienionego mechanika wlałem połsyntetyczny dobry i wymieniam go co 10 tys i jest dobrze. To zalezy od stanu silnika jaki olej najlepjej wlac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 22:32 
Kyokushin napisał(a):
Półsyntetyk do m40 nie jest ok. Ja miałem wlany i wymieniałem wałek, popychacze i dźwigienki.. koszt koło 1500 więc nie jest to przyjemność. Większość jeździ na półsyntetykach bo jacyś 'znawcy' mówili 'masz pan koło 200 tyś to lej pan półsyntetyk albo minerał' co jest bzdurą... i dlatego też większość ma z m40 problemy.
Ci których znam którzy mają 'od dziecka' lane 5w40 nie mają problemów i ich m40 cały czas ładnie hulają. Przykład: 'fleex' - miał m40, nie miał problemów, lał tylko 5w40.

Fabryka zaleca 5w40. Taki teraz leje. mam 220 tyś przejechane. Paradoksalnie, na 10w40 brał trochę oleju, na pełnym syntetyku nie bierze nic.
Nawet jeśli miałby zacząć brać, lepiej dolewać niż robić głowice co chwile.

Jak masz 15w40 spuść to czym prędzej i wlej 5W40 markowy.
Ja robiłem to dośc 'drastic' bo jeszcze przepłukałem silnik 'auto flushem'. Wszystko wyszło na +.

M40 to silnik wrażliwy na olej i w nim 'nie ma sory'. Co by się nie działo, nie wolno lać innego niż 5w40.


Kyo a z kąd ty wytrzepałeś taką wiedzę na temat olejów?
Usłyszałeś gdzieś jakieś opinie i powtarzasz je nie mając pojęcia.
Prawda jest taka,że robiłeś głowice bo miała już swój przebieg a nie dlatego,że był tam wlany pół syntetyk. Mogę się z tobą założyć, że na syntetyku było by podobnie po przebiegu 300-400tyś a tyle zrobił już twój silnik na bank.
Nie opowiadaj głupot,żeby lać nagle z minerala na syntetyka bo w ogóle syntetyk nie jest dobrym pomysłem do silnika który już jeździł na gorszym oleju.
Syntetyk ma właściwości płuczące silnik z nagarów czego nie robi półsyntetyk.
Wiesz co się dzieje po wlaniu syntetyka do takiego silnika?
Zaczyna brać olej zaczynają się wycieki z różnych miejsc i silnik ma mniejszą moc niż miał na starym oleju bo nagary wypłukane z cylindrów powodują przedmuchy i zmniejszenie ciśnienia na cylindrach.
Nie możesz powiedzieć,że na syntetyku będzie ok bo nie zrobiłeś na nim 300tyś tylko może z 10 to co chciałeś zaobserwować przez tak krótki czas? To żaden przebieg.
A płukacz do silnika to już całkiem tragedia która może się skończyć remontem.
Zastanów się czy jest sens lać syntetyk jeżeli go ubywa i trzeba dolać ze 3 litry na 10tyś?
Skoro olej ubywa znaczy,że silnik ma gdzieś przecieki na pierścieniach lub zaworach a syntetyk tylko je powiększy wypłukując nagar.
Dobra wlałeś syntetyk i płukacz do m40 i co? Trochę było ok a teraz?
Teraz Karol łata wycieki z 4 różnych miejsc silnika i dolewa 1L oleju na 2-3tyś km.
Mineralny jest zbyt gęsty bo głowica w m40 ma wąskie kanaliki ale pół syntetyk jest jak najbardziej ok i nie pisz,że jakiś idiota go wlał bo idiota/ryzykant wlewa do starego silnika olej syntetyczny. W jedyny przypadku operacja się uda i będzie spoko śmigał na dobrym oleju a w drugim zaczną się przedmuchy i problemy.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 00:39 
Kyokushin napisał/a:
Półsyntetyk do m40 nie jest ok.

a ja Ci mówię, że leje od dziecka 10W40 pół syntetyk i nie mam problemów.
na jakiej podstawie tak twierdzisz?????????????????????????

zgadzam się z małym w 100%

moje auto jest tego przykładem. nie ma znaczenia tak naprawdę już czy pół czy full syntetyk, bo gdybym zaczął lać sytnetyk, stałoby się to, co opisał z wypłukiwaniem nagaru mały.
rozmawiałem z wieloma mechanikami na ten temat i zawsze odradzali mi w zmienianiu czegokolwiek.
skoro już zrobiłem 370tys na semi 10W40 bez żadnego szlifu, remontu itp. to chyba podważa to słuszność stosowania koniecznie 5W40 full?? no a tak niektórzy piszą, że to mus i koniec.

a co do zaleceń fabryki. w manualu jest dokładnie napisane jakie oleje można lać i podane są temperatury otoczenia w jakich dany olej ma pracować.

pozdrawiam użytkowników M40 :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 07:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
1 - instrukcja zaleca 5w40 - do mnie to najbardziej przemawia
2 - na 10w40 miałem problemy na 5w40 nie
3 - każdy kto lał od nowości 5w40 nie miał problemów nigdy - 100% trafność, natomiast w przypadku 10w40 problemów nie miała wąska grupa osób które można zaliczyć do wyjątków potwierdzających regułę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 08:41 
Kyokushin napisał(a):
1 - instrukcja zaleca 5w40 - do mnie to najbardziej przemawia
2 - na 10w40 miałem problemy na 5w40 nie
3 - każdy kto lał od nowości 5w40 nie miał problemów nigdy - 100% trafność, natomiast w przypadku 10w40 problemów nie miała wąska grupa osób które można zaliczyć do wyjątków potwierdzających regułę.


1.Instrukcja zaleca 5w40 lub 10w40 przynajmniej moja
2.na 10w40 miałeś silnik przed remontem na 5w40 po
Teraz Karol ma problemy właśnie przez 5w40 połyka około 1l oleju na 2000km
3.Haha a gdzie ty znalazłeś kogoś kto miał m40 od nowości?
Te auta mają minimum po 14lat i raczej ciężko o kogoś kto ma je od nowości.
A to,że ktoś do kupionego samochodu wlał 5w40 i jest ok świadczy tylko o tym,że silnik
był jeszcze w dobrym stanie i nie miał za dużego przebiegu czego nigdy nie możemy być pewni więc lanie syntetyka to loteria i uwierz w przypadku twojego byłego samochodu nie opłacało się to. Po remoncie była głowica a dół był nie tykany i teraz po płukance i na syntetyku ładnie sobie przepuszcza na pierścieniach lub zaworach.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 08:48 
--==maly==-- napisał(a):
3.Haha a gdzie ty znalazłeś kogoś kto miał m40 od nowości?


No własnie ja takowy posiadam :P

i moge poświadczyć, że mały ma RACJE przez duże R !!

amen


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 13:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
--==maly==-- napisał(a):
2.na 10w40 miałeś silnik przed remontem na 5w40 po


Miałem po remoncie.

--==maly==-- napisał(a):
3.Haha a gdzie ty znalazłeś kogoś kto miał m40 od nowości?


Znalazło się paru co miało m40 od nowości jeżdżone na 5w40 (taki był wlany w fabryce).
Natomiast jak się poczyta fora praktycznie każdy kto miał na innym niż pełny syntetyk robił głowice.
Ci którzy mieli na pełnym - ani jeden nie narzekał i nie robił remontu.

A u Karola nie połyka oleju z winy za żadkiego tylko przepuszcza przy wale korbowym o czym mu mówiłem - trzeba wymienić uszczelniacz, jak będzie robił rozrząd a zbliża mu się termin, zrobi i to (koszt do 50 zł uszczelka czy coś takiego).
Ja tego nie robiłem bo minimalne były ubytki. Niecały litr dolałem w ciągu mniej więcej roku.

Czarny simrze - jedna jaskółka nie czyni wiosny ;)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 21 czerwca 2007, 13:26 przez Kyokushin, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 13:21 
I co lał byś nadal syntetyk mimo zużycia 1l na 2000km?
Uważasz,że jest to dobre wyjście dla silnika?
Nie ma co się spierać ja mam swoje zdanie i widze co się dzieje po wlaniu do starego silnika syntetyka.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 13:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Nie ma znaczenia czy stary czy nowy.
Silnika sie nie zalewa błotem 'bo stary', a szczególnie m40, tylko leje się, dobry olej, w tym przypadku jedyny słuszny to pełny syntetyk a tam gdzie przepuszcza się wymienia uszczelniacze.
Karol ma zdrowy silnik. M40 jest praktycznie nie do zarżnięcia, jedyny słaby punkt to głowica o którą należy dbać lejąc właśnie syntetyk.

Jakby mi brał to bym lał nadal 5w40 i żadnych wynalazków nie dolewał ani nie kombinował. Wymieniłbym uszczelke przy wale i tyle. Niech sprawdzi jeszcze przy skrzyni, tam w upały lubi przepuszczać.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 13:33 
Olej aż w takich ilościach nie wycieka tylko poci się uszczelkami poprostu silnik go zużywa.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 13:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
--==maly==-- napisał(a):
Olej aż w takich ilościach nie wycieka tylko poci się uszczelkami poprostu silnik go zużywa


Wjedźcie na kanał, sprawdź przy wale i skrzyni. Pamiętam że 2 lata temu w upały mi 'kapało' przy skrzyni, ale jakoś samo się uszczelniło i dałem sobie z tym spokój. Facet mi powiedział że jakbym wymianieniał sprzęgło żebym i też tam zmienił uszczelniacz, ale samego w sobie wymieniać nie m sensu. Może teraz znowu to sie obudziło.
Normalna rzecz że te uszczelki siadają co ileśtam lat. A czy pali to można sprawdzić - popatrzcie na wydech. Z tego co pamiętam to nie było tam śladu po spalaniu oleju.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 13:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
To i ja się podłaczę bo o mnie mowa :hyhy:

Po pierwsze rozrząd i uszczelniacz wymieniony - nie ciekł a pocił się a to zasadnicza różnica - gdyby ciekł dla mnie ubytki oleju byłyby zrozumiałe, niemniej jednak zużycie sięgające przeszło litr na 1000 - 1500 tysiąca jak na moje amatorskie oko jest przegięciem.I nikt mi nie wmówi że winę za to ponosi uszczelka na wale czy uszczelka pod pokrywą zaworów.Owszem silnik jest od spodu cały w oleju ale się poci a nie leci .Czytając rózne fora w poszukiwaniu informacji natknąlem się na wiele opini ( niektórzy żłopią mineralny w m40 i sinilki mają się dobrze ). Po pierwsze instrukcja przewiduje zarówno 5w-40 jaki i 10-w40.Fabryka lała 5w40 i nie dziwie się.Konstrukcja m40 tego wymagała. Kończący się wałek sie kończy,popychacze i inne też i to też nie jest dziwne bo po pierwsze autka ( w dużej ilości sprowadzane ) mają swoje lata i nie każdy przestrzegał wymian regulacji i pierdół.Dla mnie jest faktem że po 200 czy 300 tysiącach kilometrów coś ma prawo się skończyć wytrzeć zepsuć nadawać do wymiany.Olej może ten proces przyspieszyć ,wywołać lub opóźnić.Więc nie wierze w teorię że winę za "sparzenie się" wałka ma tylko olej.Jak materiał był zmęczony to i Kujawski z pierwszego tłoczenia by nie pomógł. Reasumując fabryka lała 5w-40 ale wartość 10w-40 nie jest podana na pałe tylko ma jakieś znaczenie.Jeżeli ktoś ma silnik z duży przebiegiem zalany pół syntetykiem i wleje pełny sync na bank skończy się to wyciekami prędzej czy póżniej bo pełny MA WŁAŚCiWOŚCI PŁUCZĄCE. I powie to każdy mechanik.I moim zdanie przechodzenie z pół syntetyka w silniku (jeśli taki był lany ) po wymianie wałka i reszty z niepewnym przebiegiem mija się z celem bo może zaszkodzić.A to że ktoś pisze że mial przebieg 170 tysięcy i wałek poszedł na śmietnik a olej był 10w-40? Ja śmiem twierdzić że najpierw wypadałoby stwierdzić czy może przypadkiem licznik nie miał "przebiegu" w drugą stronę bo wałek raczej nie.

Nie mam zamiaru tu nikogo obrażać ani twierdzić że ktoś coś lub czemuś jest winien.
Po prostu wyrażam swoją opinię zwłaszcza że kilka linijek postu mnie dotyczy.

Co do skrzyni a i owszem, po wizycie na wymianie rozrządu okazało się że sie poci.Ale nadal będę twierdził że nie to jest powodem zbierania oleju.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 14:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Mi 2 miesiące po wymianie popychaczy, na 10W40 zaczęło klekotać i starł się popychacz. Wlłem 5w40. Od tamtego czasu przez ponad rok dolałem niecały literek. Dziwi mnie że teraz tyle oleju znika. Sprawdź uszczelke pod pokrywą zaworów. Hm może i uszczelniacze zaworowe poszły, cholera wie. Nie mnie jednak to nie wina oleju, jakby to był olej to od razu po płukance fluszem bym miał wycieki jak cholera, a przecież jeździłem tym kupe czasu i było dobrze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL