BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 00:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 19 maja 2016, 23:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
kaczorek79 napisał(a):
To są wyniki z tankowania. Nie musisz u siebie sprawdzać, bo m52 pali więcej od m54. Silniki m52 spełniają normę euro3, natomiast m54 od 2002r normę euro4.

spoko, nie doczytałem że masz B22, myślałem że o B30 chodzi.
A jak ze spalaniem oleju? Bo M52 przy normie euro3 go nie spala. ;)

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 20 maja 2016, 13:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Na początku palił dużo oleju, bo około 1L/1000, ale po kilku zabiegach pali 0,2L/1000.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 20 maja 2016, 16:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
kaczorek79 napisał(a):
To są wyniki z tankowania. Nie musisz u siebie sprawdzać, bo m52 pali więcej od m54. Silniki m52 spełniają normę euro3, natomiast m54 od 2002r normę euro4.

coś Ci się pomieszało z tym euro 3 w M52, moje 328i miało zieloną 4 tak samo jak np wszystkie 328i na mobile.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 20 maja 2016, 19:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Totalne bzdury mam od roku E46 z N42B20 silnik i kompletnie żadnych problemów z silnikiem spalanie srednie to 7 litrów paliwa, jest to najoszczędniejszy silnik benzynowy a i moc jest na bardzo dobrym poziomie, silnik rozpędza się sekunde szybciej do setki niż R6 2.0. Miałem R6 2.0 i 2.5 i wiem że poniżej 10 litrów nie dało się zejśc. Ktoś jak mowi żę N42 to kał czy nieudany silnik to ja powiem krótko nie miał nigdy do czynienia z tym silnikiem. oczywiście ja jeżdzę tylko na benzynie gazu nie zakładałem bo po co??? jak auto pali tyle co 320D. A autorowi tematu jak najbardziej polecam ten silnik, sam jak kupowałem bałem się czy nie będzie awaryjny ale nic się nie dzieje po roku czasu zrobione 20 tys i km i jedyne co wymieniłem w silniku to olej i wszystko cacy. Przebieg 203 tys. Mało tego samochód w moim posiadaniu jeździ 7 dni w tygodniu 6 dni do pracy i w weekendy długie trasy łacznie tygodniowo ok 500km więc silnik nie stygnie.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 20 maja 2016, 19:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e46
Kod silnika: N42
No ja w N42 jak na razie nie musialem nic robić - ale dopiero pół roku i 6k km.
Gaz założyłem, a oleju nie ubywa ani trochę. Oby tak pozostało...

wersja 2.0 144 km po lifcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 20 maja 2016, 19:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
JanScigacz2 napisał(a):
No ja w N42 jak na razie nie musialem nic robić - ale dopiero pół roku i 6k km.
Gaz założyłem, a oleju nie ubywa ani trochę. Oby tak pozostało...

wersja 2.0 144 km po lifcie.



Mam to samo polift bo N42 były tylko po lifcie montowane przedlftowe 318i mialy stare m43 118km , Tutaj mamy 2x vanos i valvetronic silniczek. Ja jestem zadowolony moim zdaniem to jest kwestia trafienia w silnik a drugorzędna sprawa to zależy też jak kto samochód użytkował, ja akurat mam z oryginalnym przebiegiem w momencie zakupu 184tys. Od baby w Niemczech 1 właścicielka serwis prowadzony do końca. Dlatego też użytkowanie samochodu owocuje bezawaryjną pracą. I jeszcze mam pytanie jaka masz instalację gazową jak to chodzi na tym silniku gaz bo czytałem że niezbyt go toleruje.

Wszystkie nowsze BMW maja N52 R6 np znajomy w E60 po lifcie ma taki silnik niestety R6 M52TU czy m54 to archaiki ktore nie są juz produkowane. w E92 znjaomy w 335i ma tez N52 tylko twin turbo i silnik chodzi ma tez valvetronic więc każdy nowy silnik bmw to ma a N42 jest tego erą.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 20 maja 2016, 21:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
trollu napisał(a):
kaczorek79 napisał(a):
To są wyniki z tankowania. Nie musisz u siebie sprawdzać, bo m52 pali więcej od m54. Silniki m52 spełniają normę euro3, natomiast m54 od 2002r normę euro4.

coś Ci się pomieszało z tym euro 3 w M52, moje 328i miało zieloną 4 tak samo jak np wszystkie 328i na mobile.

Nic mi się kolego nie pomieszało. Mylisz europejską normę emisji spalin ze strefą ekologiczną w niemieckich miastach. Naklejki zielone z cyferką 4 nie są wyznacznikiem normy spalin.
Silniki M54 musiały mieć wprowadzone zmiany w stosunku do M52, żeby spełniać Euro 4. Miedzy innymi lżejszy układ korbowo tłokowy, zmieniony sterownik dme, elektroniczna przepustnica.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 21 maja 2016, 00:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Mamy w domu E90 318i LCI, ona ma co prawda silnik N46B20, ale to jest w sumie ewolucja silnika N42. Pisałem raz dłuższy post o porównaniu tych silników, przeszukaj moje posty to znajdziesz. Ale tak na szybko to: w tej klasie nie wiem czy znajdziesz oszczędniejszą benzynę. Tata jeździ do pracy dość dobrą drogą, do tego trochę miasta etc. - raczej spokojnie, ale też bez eco drivingu i średnia 7.9-8.2 L/100 km. Na trasie lekko 6.5-6.8 L/100 km. 320i do takich wyników się nie zbliży, szczególnie im bardziej tryb miejski tym różnica większa na korzyść R4. Dynamika jest naprawdę przyzwoita, o ile silnik chodzi w pełni poprawnie - a tam były akcje z padającymi cewkami, chociaż one już wymienione.

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 21 maja 2016, 09:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
kaczorek79 napisał(a):
trollu napisał(a):
kaczorek79 napisał(a):
To są wyniki z tankowania. Nie musisz u siebie sprawdzać, bo m52 pali więcej od m54. Silniki m52 spełniają normę euro3, natomiast m54 od 2002r normę euro4.

coś Ci się pomieszało z tym euro 3 w M52, moje 328i miało zieloną 4 tak samo jak np wszystkie 328i na mobile.

Nic mi się kolego nie pomieszało. Mylisz europejską normę emisji spalin ze strefą ekologiczną w niemieckich miastach. Naklejki zielone z cyferką 4 nie są wyznacznikiem normy spalin.
Silniki M54 musiały mieć wprowadzone zmiany w stosunku do M52, żeby spełniać Euro 4. Miedzy innymi lżejszy układ korbowo tłokowy, zmieniony sterownik dme, elektroniczna przepustnica.

Elektroniczna przepustnica jest następstwem zmiany sterownika, i nie ma ona wpływu na normę emisji, nie pisz bzdur.
Poczytaj sobie o pompie powietrza wtórnego.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] kupno oraz awaryjność 318Ci oraz 320Ci
PostNapisane: 21 maja 2016, 11:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Pawel! napisał(a):
Elektroniczna przepustnica jest następstwem zmiany sterownika, i nie ma ona wpływu na normę emisji, nie pisz bzdur.
Poczytaj sobie o pompie powietrza wtórnego.

Z tą przepustnicą to pojechałeś. ETC to jeden z głównych czynników zmniejszenia emisji spalin. Dlatego większość producentów po 2000r zaczęła to wprowadzać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL