BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 11:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Sportliche fahrwerksabstimmung - charakterystyka
PostNapisane: 12 sierpnia 2010, 13:02 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 560
Lokalizacja: Wieden (Austria)
Moje BMW: x4 f26
Kod silnika: N57
Cytuj:
tu się nie będę kłócił, w końcu nikt nie doszedł do tego czy samo 226A obniża auto czy tylko utwardza...


to jest na 100% pewne ze obniza i utwardza!

jak masz M sportpaket II to masz jak mowilem opcje full wypas i aerodynamikpaket i sportlich fahrwerksabstimmung oraz wnetze!

_________________
zobacz moje BMW - E92 335i White beast

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148486&p=1953856#p1953856


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sportliche fahrwerksabstimmung - charakterystyka
PostNapisane: 12 sierpnia 2010, 20:25 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2287
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Jest: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144663&start=0

Było: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82221
sportlich fahrwerksabstimmung- naturalnie, że obniża!!!!!! Zresztą kolega wyżej już opisał jak to wygląda i czym się tylko różni od zawiechy m-technik!!!!!!!!!!!!

_________________
KLIK-->> ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA- MOJE 330Ci CABRIO

"Typer EURO 2012 -II miejsce"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sportliche fahrwerksabstimmung - charakterystyka
PostNapisane: 17 sierpnia 2012, 15:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47TU
jak to w końcu jest z tym zawieszeniem 226 Sportliche Fahrwerksabstimmung czy są tu niższe amortyzatory i twardsze sprężyny, czy też twardsze amortyzatory a sprężyny powodują obniżenie samochodu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sportliche fahrwerksabstimmung - charakterystyka
PostNapisane: 20 sierpnia 2012, 12:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 73
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46 328, E90 335i
Kod silnika: M52B28TU, N54
Czesc,

Pozwol, ze napisze pare slow. Mialem E46 zarowno z pakietem
S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Sportowe dostosowanie podwozia oraz z
S715A M AERODYNAMICS PACKAGE Pakiet areodynamiczny M

Co do zawieszenia opcja S715A nie ma nic wspolnego - tylko efekt wizualny (zderzaki, halogeny, listwy progowe)

Jezeli chodzi o to co mialem to:
- amory Sachs advantage (wyrzucilem bo sie nie nadawaly) - zamienilem na Bilstein B8 Sprint (wlasciwe dla S226A)
- stabilizator przod 24 mm, tyl 19 mm (najgrubsze do wersji S226A)
- sprezyny krotsze przod i tyl, sztywniejsze - inna liczba zwojow, inne kolory, inna liczba paskow (w porownaniu do nie-S226A, wiem mierzylem, mialem obie w rekach)

Co do S226A sa krotsze i sztywniejsze sprezyny oraz krotsze (krotszy skok sztycy) i sztywniejsze amortyzatory - zarowno Sachs jak i Bilstein B8 Sprint (w katalogu: Do obnizonego zawieszenia lub Zawieszenia z technika M).

A tak dodatkowo, sprezyny (dlugosc, sztywnosc, itp) sa dobierane w zaleznosci od wyposazenia auta - tzn. jezeli ma klime, zmieniarke w bagazniku, zestaw HK w bagazniku, itp, itd.

Jezeli sa jakies inne pytania, chetnie odpowiem

Pozdrawiam

Tomek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sportliche fahrwerksabstimmung - charakterystyka
PostNapisane: 28 sierpnia 2012, 17:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: wielun
Czemu wyrzuciłeś te Sachs advantage co z nimi nie tak było?

_________________
krisu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sportliche fahrwerksabstimmung - charakterystyka
PostNapisane: 29 sierpnia 2012, 08:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 73
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46 328, E90 335i
Kod silnika: M52B28TU, N54
krisu225 napisał(a):
Czemu wyrzuciłeś te Sachs advantage co z nimi nie tak było?


Gdyz "utracily swoje wlasciwosci tlumiace" - byly zuzyte.

Tomek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sportliche fahrwerksabstimmung - charakterystyka
PostNapisane: 4 października 2012, 12:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47TU
jeszcze jedno , kupiłem felgi bbs ck 19 wrzuciłem na samochód i tył ładnie siedzi nadkole 2cm nad oponą może mniej a z przodu 4-5cm prześwit .
szykuje się na zakup sprężyn tylko nie wiem które będą odpowiednie. myślałem nad eibach pro kit ale one mi chyba nie dadzą różnicy , potem sport line tu już jest około 45-50 przód i 30 tył oglądałem sprężyny AP co możesz mi doradzić ? Podkreślę że chciałbym aby przód był niżej niż tył


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sportliche fahrwerksabstimmung - charakterystyka
PostNapisane: 5 października 2012, 15:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Żeby był przód niżej to chyba musisz kupić Eibach sportline ale w zasadzie na Eibach pro-kit tył jest nie wiele nizej niż przód bo prawie w ogóle się nie obniża w stosunku do sprężyn m-pakowych a przód na nich siada trochę. Pomyśl jeszcze o Weitecach.

Ja mam pytanie odnośnie wahaczów. W zawieszeniach m-pakietowych w E46 jak ktoś tutaj wcześniej napisał zawieszenie m-pak to S226A i są to inne amortyzatory oraz sprężyny natomiast inne wahacze (wg. producenta - te z niebieską naklejką ///M) są tylko gdy mamy opcje S338A czyli cały m-pakiet i są to wahacze z podobno innym osadzeniem sworznia/kątem bo m-pakiet stoi niżej.

Pytanie po co ? Skoro zawieszenie S226A ma taką samą wysokość zarówno gdy mamy opcje S338A czy jej nie mamy. (pomijam, że w S338A są jeszcze grubsze staby - sprawdzałem)

Pytam bo jeśli przyjdzie mi wymienić wahacze w obecnym 330i (opcja S226A) to czy będę mógł założyć "zregenerowane" wahacze z niebieską naklejką ///M z poprzedniego E46 bo mi zostały (tam miałem S226A oraz S338A).

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sportliche fahrwerksabstimmung - charakterystyka
PostNapisane: 5 października 2012, 17:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47TU
moim zdaniem nie podejdą mają inny kształt . ale nie wiem do końca . Mówisz sportline . myślałem też o sprężynach AP oni mają sprężyny do seryjnego zawieszenia i do m tech. dwie opcje 40/20 i 60/30 niby polecają ale nie wiem jak to w bmw będzie się zachowywało i co wybrać . najgorsze że na 17 i 16 u mnie stoi równo i przód i tył a na tych 19 jak pisałem wcześniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sportliche fahrwerksabstimmung - charakterystyka
PostNapisane: 27 kwietnia 2014, 22:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 16
Lokalizacja: przemysl
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47n
CZEŚĆ jestem nowy na forum bmw e46 320d kombi z 2003 rok m-pakiet II
PO VIN s226a i s338a chciałem troche posadzić auto trochę na glebe zastanawiam się na sprężynami eibach sportline
ale mam wątpliwości czy amortyzatorą dadzą sobie rade ? czy lepiej eibach pro kit czarne spreżyny
koła w moim aucie 225/45 r17
jaki jest komfort w porównaniu do m-pakietowych sprężyn ? proszę o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sportliche fahrwerksabstimmung - charakterystyka
PostNapisane: 28 kwietnia 2014, 06:23 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
ludwiczek86 napisał(a):
czy lepiej eibach pro kit czarne spreżyny
koła w moim aucie 225/45 r17
jaki jest komfort w porównaniu do m-pakietowych sprężyn ? proszę o pomoc



Na Prokicie moim zdaniem jest lepszy komfort niż na seryjnych M-pakietowych sprężynach , nie wspominając już o efekcie wizualnym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sportliche fahrwerksabstimmung - charakterystyka
PostNapisane: 9 maja 2014, 12:09 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 16
Lokalizacja: przemysl
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47n
BMW E46 320D KOMBI 2003 ZAWIESZENIE S226A I S338A m-pakiet II czy na zestawie sprężyn eibach pro kit bedzie niżej siedział niz na oryginalnych ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sportliche fahrwerksabstimmung - charakterystyka
PostNapisane: 9 maja 2014, 12:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 16
Lokalizacja: przemysl
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47n
damianRC, BMW E46 320D KOMBI 2003 ZAWIESZENIE S226A I S338A m-pakiet II czy na zestawie sprężyn eibach pro kit bedzie niżej siedział niz na oryginalnych ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sportliche fahrwerksabstimmung - charakterystyka
PostNapisane: 9 maja 2014, 12:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 16
Lokalizacja: przemysl
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47n
Mam jeszcze jedno pytanie zawieszenie M-pakiet II S226A I S338A JAKIE LEPSZE AMORTYZATORY BILSTEIN B6 B8 CZY SACHS ADVENTAGE ???

MOŻE TAK ORYGINAŁ TO SACHS ADVANTAGE ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sportliche fahrwerksabstimmung - charakterystyka
PostNapisane: 9 maja 2014, 12:39 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
ludwiczek86 napisał(a):
damianRC, BMW E46 320D KOMBI 2003 ZAWIESZENIE S226A I S338A m-pakiet II czy na zestawie sprężyn eibach pro kit bedzie niżej siedział niz na oryginalnych ??



Tak na pewno siądzie niżej ale nie będzie to jakaś duża różnica w porównaniu do sprężyn z S226A. Nie mniej jednak uważam ze warto założyć Pro-kita. U mnie na seryjnym zawieszeniu przód opadł ok 3cm , tył coś niecałe 2cm i pewnie jeszcze lekko siadzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sportliche fahrwerksabstimmung - charakterystyka
PostNapisane: 14 maja 2014, 11:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 16
Lokalizacja: przemysl
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47n
właśnie teraz nie wiem co zrobić i co lepiej założyć do s226a s338a eibach pro-kit eibach sportline ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL