BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 23:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 14:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
he he

pamiętam jak biegałem po wszystkich kioskach w poszukiwaniu BMW CAR, TOTAL BMW i BMW PERFORMANCE czytania było na 2 tyg :hyhy:

a co do wytrzymałości M52

kontaktowałem sie z gościem który doładował M52B28, uświadomił mnie że ten silnik z seryjnymi wnetrznosciami zniesie max 300 km, M50B25 mozna podzylowac do 400 km tylko odpręzając silnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, 20:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: PoznaĂą
Aper napisał(a):
...Czytalem w Total BMW numer Grudzien 2005 ze w silnikach M50 korbowody byly odkuwane (forged steel) a w nowszych M52 / M54 byly prasowane proszkowo (powdered steel).
Bylo to napewno spowodowane checia zredukowania kosztów produkcji!...


Ponieważ studia skończyłem w czasach gdy odkuwane elementy były "na topie", musiałem zasięgnąć języka. Otóż elementy prasowane proszkowo (czy też poprawniej: ze stali sproszkowanej) są WYTRZYMALSZE od elementów kutych (większa jednorodność, całkowita eliminacja wad materiału). Niestety ich produkcja nie jest tańsza od kucia.
Tak więc argument o księgowych odpada. Zmiana podyktowana została po prostu upływem czasu i postępem technicznym.

To się uspokoiłem i dalej kręcę do odcięcia :P

A kwestia możliwości granicznych silnika to raczej efekt aluminiowego bloku. Na przykład, choć nie tylko, wytrzymałości gwintów. Choć w moim już wszystkie gwinty są wstawione.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 106 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL