BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 7 października 2014, 20:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
lepiej jak olej będzie chronić w temperaturach i warunkach w jakich pracuje, a nie w teście robionym pod konkretne parametry, czytaj konkretny wyrób :]

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 7 października 2014, 21:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
pawelos666 napisał(a):
oleje sa podgrzewane do wysokich temp przez kilka godzin, w silniku taki olej bedzie czysty do 10 tys km w dieslu nie ma mowy o zadnym nagarze, czy takiej "skoprupie, glutach" jezdzilem na totalu teraz jezdze na oleju za 230zl dobry jest total nie powiem zlego slowa o nim, do wyczyszczenia silnika po innych olejach sie nadaje do przeplukania, nie uzywam go teraz bo czasem jezdze male dystanse, u siebie stosuje fuchsa 0w40 supersyn full saps i pelne pao zamiennie z millersem xf longlife 0w40, ale radze tego nie lac jak nie wiadomo czy bierze, dobry jeszcze amsoil 5w40, ale tak jak mowie male dystanse czasem robie, wiec potrzebuje na male i na trase, fuchsy sa bdb i tansze godnym uwagi jest fuchs c3 5w30 pro gt1 juz pisalem o nim na forum

Obrazek

porownanie z takim motulem np

Obrazek


i co ile dni/km wymieniasz te super oleje? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 7 października 2014, 21:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
do 15 tys km, co rok, totala zmienialem co 10 to bylo widac jeszcze brąz jak na amsoilu 5w40, total jest na pewno lepszy niz shell jesli chodzi o ochrone silnika (lepkosc w 100), oba sa fajne tanie, nagaru nie bedzie zadnego, mozna to lac spokojnie spac, tylko ze jak ktos lata na zimnym silniku 1km to radze wlac cos z mniejsza lepkoscia. olej podgrzewaja do 300 paru oC zeby zobaczyc co bedzie na przepracowanym, glutami bym sie nie przejmowal tylko mocnym nagarem jak np tu

wezmy sobie olej do mietka (banka febi) :wstyd:
Obrazek

to tez na pewno znacie
Obrazek

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 7 października 2014, 21:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
Mój ojciec był na szkoleniu Fuchsa w jednej z rozlewni i po szkoleniu zafascynowany [ :piwo: :piwo: :piwo: ] nawijał mi o ich olejach. Jak widzę są naprawdę świetne. Wrzuć dla porównania jak to się ma na Amsoilu Milersie Liqi Moly czy Valvo Synpower :cwaniak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 7 października 2014, 23:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
macie jeszcze tego swojego mobila 5w40 i porownanie z shellem 5w40 ;) tak żeby podsumować temat

Obrazek

Obrazek

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 8 października 2014, 04:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
pawelos666 napisał(a):
tylko ze jak ktos lata na zimnym silniku 1km to radze wlac cos z mniejsza lepkoscia

możesz rozwinąć? chodzi ci o pałowanie na zimnym? czy po prostu o poruszanie się na krótkich dystansach?

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 8 października 2014, 07:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
rorafalki napisał(a):
jak najbardziej autem jeżdżę prawie 7 lat, zrobiłem ponad 80tkm, olej zmieniam raz do roku (+/- 10tkm/rok) i nie ubywa z miarki ani grama. Silnik pracuje bardzo dobrze, równo, jest lekko podkręcony.

Dzięki rorafalki! :ok:
Obecnie mam zalany ten: http://fuchsoil.com.tr/product/motor-oils/1198.aspx Zbliżam się już do 10tkm od wymiany i generalnie to zastanawiam się czy latać jeszcze te 5tkm, czy już wymienić....???

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 8 października 2014, 08:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
syntetyk jest na większy przebieg jak 10tkm, ale jak minął rok to zmieniaj i będziesz mieć spokój :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 8 października 2014, 08:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
rorafalki napisał(a):
syntetyk jest na większy przebieg jak 10tkm, ale jak minął rok to zmieniaj i będziesz mieć spokój :)

Nie minał - wymieniałem w kwietniu tego roku.

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 8 października 2014, 09:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jak masz filtr manna czy knechta to mozesz do 15 tys km jak masz turbine to trzymac, dluzej nie polecam. oleje fuchsa w niektorych autach sa lane na 30 tys km lub nawet na 50 tys sa takie auta np VW 1.9TDI ktore maja wydluzona wymiane oleju i nic sie nie dzieje z silnikiem ludzie to tyrają i nic. ale tutaj max 15 trzymaj ten olej jest bdb. kazdy z nich jest odporny na utlenianie i total i shell tez przeciez maja LL-01

wklejam foto. zaloze sie, ze w silniku nie widzisz zadnego nagaru itp...

Obrazek

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 8 października 2014, 09:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
pawelos666 napisał(a):
jak masz filtr manna czy knechta to mozesz do 15 tys km jak masz turbine to trzymac, dluzej nie polecam.

Założony ten pierwszy, a turbina jeszcze nie odpadła :rotfl:

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 8 października 2014, 10:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
a powiedz czy na bance po oleju jesli masz to masz kod kreskowy 590... czy 40015... chodzi o dystrybucje, na tym moim 0w40 jest niemiecka czyli 400...

chodzi mi o to, no i te 0w40 supersyn lub 5w30 c3 sa z niemieckiej i sa duzo drozsze...pewnie zauwazyles ze jest duza roznica w cenie? ;)

Obrazek

Obrazek

i zobacz jest jeszcze zwykly 5w40 bez supersyn w nazwie

Obrazek

i tutaj jeszcze sprawdzony c3

Obrazek

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 8 października 2014, 10:21 
pawelos666, masz takie testy odnośnie Millersa czy Liqui Moly?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 8 października 2014, 10:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
LM cos by sie znalazlo, millersa nie

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 8 października 2014, 10:29 
pawelos666 napisał(a):
LM cos by sie znalazlo, millersa nie

podaj linki skąd to bierzesz to każdy sobie sam poszuka żeby Ci głowy nie zawracać. Im kolba czystsza tym oliwa lepsza prawda?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 8 października 2014, 10:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
pawelos666 napisał(a):
a powiedz czy na bance po oleju jesli masz to masz kod kreskowy 590... czy 40015... chodzi o dystrybucje, na tym moim 0w40 jest niemiecka czyli 400...

chodzi mi o to, no i te 0w40 supersyn lub 5w30 c3 sa z niemieckiej i sa duzo drozsze...pewnie zauwazyles ze jest duza roznica w cenie? ;)

Obrazek

Obrazek

i zobacz jest jeszcze zwykly 5w40 bez supersyn w nazwie

Obrazek

i tutaj jeszcze sprawdzony c3

Obrazek


Ojj...bańki (a dokładnie to dwóch) już dawno nie mam, więc nie powiem Ci jaki był kod kreskowy. Olej kupowałem tu: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=8957160

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 8 października 2014, 12:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 236
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57D30
pawelos666 napisał(a):
tylko ze jak ktos lata na zimnym silniku 1km to radze wlac cos z mniejsza lepkoscia


kszyhu napisał(a):
możesz rozwinąć? chodzi ci o pałowanie na zimnym? czy po prostu o poruszanie się na krótkich dystansach?


Oczywiście, że jazdę na krótkich dystansach. Pałować to można jak olej w silniku osiągnie optymalną temperaturę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 8 października 2014, 12:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
chodzi o turbo i o olej ktory sie nie rozprowadza szybko w niskich temp zimą na krotkich dystansach i nie przewodzi sam w sobie tak szybko ciepla jak te z niska lepkoscia w -35 nie wieksza niz ok 5000..., samo palowanie silnika z punktu widzenia samego silnika na ledwo cieplym oleju to jeszcze nic..., balbym sie bardziej o turbine i o niedogrzewanie silnikow, duza lepkosc nie pomoze

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 8 października 2014, 13:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
neez napisał(a):
Pałować to można jak olej w silniku osiągnie optymalną temperaturę.
o jejku dobrze, ze mnie informujesz :spi:
...to, jak się obchodzić trzeba z silnikiem jest mi wiadome, ale dopytuje o szczegóły bo Pawelos praktycznie na każdym kroku poleca tego "totala energy" jako złoty środek niemalże każdego silnika. A ze stwierdzenia o krótkich dystansach, można wywnioskować co innego.

Ja Sam poruszam się swoim autem (m52) głównie po miescie (2x w miesiącu zrobie trase 2x50km), a tak to krótkie odcinki: 5-6km, ok 10min jazdy. W obecnych warunkach samochód osiąga nominalną temperature praktycznie w 1/2 lub 3/4 tej trasy. W zimie pewno będzie to dopiero jak będe już stawiał auto na parkingu po dojechaniu do pracy. Tak czy siak w przeciągu tych 2 miesięcy czekam mnie serwis olejowy i byłem przekonany, że skorzystam z TOTALA ENERGY

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dylemat - MObil 1 5W-40 czy Shell Helix ULtra 5W-40 Es
PostNapisane: 8 października 2014, 13:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
no dobrze ale Ty nie masz turbiny tylko prosty silnik ktory moze jezdzic spokojnie na totalu 5w40, masz pojedynczego vanosa i m52 bo w e36 nie bylo podwojnych wiec spokojnie mozna to lac, tak wogole to lej to co katalog pokazuje albo zgodnie z normami BMW. na forum ludzie piszą rozne rzeczy :oczami: ja rowniez :rotfl: :wstyd:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 8 października 2014, 13:53 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 100 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 77 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL