Witam wszystkich zainteresowanych szarpaniem silnika przy 1200 - 1800 obrotach. W ostatnich dniach uporałem się z tym problemem. Silnik 530d common rail. Szarpanie stopniowo nasilało się z czasem. Komputer w serwisie (140 PLN) nic nie pokazał. Kilka dni później przy którymś szarpnięciu silnik zdechł i na desce zapaliła się kontrolka DDE. Po chwili postoju normalnie odpalił. Ponowny test w serwisie wykazał za niskie ciśnienie w listwie. Przyczyn może być sześć jadąc od tyłu: pompa paliwa w baku - pompa średniego ciśnienia po progiem - filtr paliwa - pompa wysokiego ciśnienia - zawór regulacji wysokiego ciśnienia - czujnik wysokiego ciśnienia w listwie. Wymieniłem: pompę pod progiem, filtr paliwa, zawór i na końcu czujnik wysokiego ciśnienia. Pomogło.

Po naprawie zbadałem wymienione elementy i analizowałem całą sytuację. Rozkumałem zasadę działania tego układu. Z pomiarów i analizy wyszło: walnięty czujnik wysokiego ciśnienia , ten wkręcony na końcu listwy. Od tego elementu radzę zaczynać mającym podobne problemy. Wprawdzie nie jest tani ale łatwo sie wymienia i steruje pracą zaworu ustawiającego ciśnienie paliwa w listwie. Zainteresowanym chętnie udzielę więcej info na forum.
