BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 07:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 13:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: PiotrkĂłw Trybunalski
danielos napisał(a):
nie moze nikt mi tego powiedziec co z ta odma :super:


No proszę Cię, jest tyle informacji w internecie. Myślisz, że komu by się chciało non stop klepać jedno i to samo. Poniżej masz jeden temat

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic376248.html



Problem rozwiązany! ;)

Podjechałem na diagnostykę i wywaliło mi jeden błąd ( na czerwono ) - [glow=red]awaria czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym[/glow]. Wszystko się zgadza - czujnik ma wytrzymałość ok 3barów, a ojciec jak czyściliśmy kolektor potraktował go ciśnieniem z kompresora mniej więcej 6 barów.


Tak więc na przyszłość: jak będziecie czyścić kolektor to wymontujcie ten czujnik na czas operacji i zostawcie go w spokoju bo nowy kosztuje 250zł :)

_________________
Mam problem ze swoim e46 320d. PomoÂżesz mi? KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 12:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
U mnie także sie rozwiązało, jestem pipa i tyle, brak mi słów ;p
Chciałem raz jeszcze przyjrzeć się czujnikowi ciśnienia, przeczyścić go, no i okazało się że nie podłączyłem tego ścierwa jak zakładałem kolektor, nauczka na przyszłość nie spieszyć się i nie robić po nocach :)[/list]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2009, 20:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: PiotrkĂłw Trybunalski
aspon

Taka mała pierdoła a nieźle potrafi człowieka wyprowadzić z równowagi. Ile ja czasu spędziłem w garażu, to już nie zliczę. Plastikowe osłony od silnika to chyba teraz zdejmę z zamkniętymi oczami po omacku ;)

_________________
Mam problem ze swoim e46 320d. PomoÂżesz mi? KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2009, 22:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 104
Lokalizacja: WÂłoszczowa
witam! a gdzie dokladnie jest ten czujnik, moglibyscie opisac? co nalezy zdjac zeby sie do niego dostac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 18:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Zgierz
Moje BMW: E46 320d+
Kod silnika: M47N
MariuszL napisał(a):
witam! a gdzie dokladnie jest ten czujnik, moglibyscie opisac? co nalezy zdjac zeby sie do niego dostac?

Czujnik wchodzi taką tulejką w tylną część kolektora dolotowego.
W moim 320d po lifcie musiałem zdjąć osłonę, filtr kabinowy, "podstawkę" na której leżał, a także część ściany grodziowej (odkręcana - 2 śrubki).
Z tyłu kolektora jest ten zawór, przykręcony 1 śrubą. Trzeba odłączyć wtyczkę, odkręcić śrubę i wyjąć czujnik (dokładnie jego tulejkę) z kolektora.

_________________
E46 320d 175PS / 365Nm ...by Rogalotti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 20:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: PiotrkĂłw Trybunalski
Tak jak pisze kolega wyżej. U mnie wystarczyło po prostu zdjąć filtr kabinowy wraz z obudową na podszybiu. Jak go zdemontujesz i wsadzisz w wolne miejsce rękę, to poczujesz że dochodzi do kolektora wiązka kabli. Prowadzi ona właśnie do tego czujnika, który jest przykręcony 1 śrubką na klucz 10. Czujnik wygląda tak:

Obrazek

_________________
Mam problem ze swoim e46 320d. PomoÂżesz mi? KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 11:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 126
Lokalizacja: Słupca
Moje BMW: e90 320d+ bonus:)
Kod silnika: M47T2
"pomógł", dzięki kolego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL