BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 15 czerwca 2024, 19:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 12:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 187
Lokalizacja: WyszkĂłw
Zrobiłem jakieś 35 tys na tarczach ... nie wiem ale mnie nie przekonacie. Acha na pewno nikt nie przekona mnie do jakiegoś taxtara, mikoda czy jeszcze lepszego gów.... kager...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 21:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 450
Lokalizacja: Z gĂłr
PageUp w klasycznych bębnach gdzie zasadniczy i ręczny hamulec są na tych samych szczękach muszą być samoregulatory.Po to aby kompensować luz powstający gdy para bęben-szczęka się zużywa i żeby skok pedału hamulca się nie wydłużał.
W tarczo-bębnach jest zwykły rozpieracz z śrubą którą ustawia sie przy wymianie szczęk bądz tarcz,resztę na lince.Samoregulator nie jest tutaj potrzebny bo zużycie szczęk jest bardzo małe.

ATE PowerDisc faktycznie straciły mocno na jakości.Sprawdziłem to nie dawno na 2 autach,szybko sie zużywały i krzywiły.Oczywiście były założone z klockami ATE.Dla porównania ostatnio przyjechał do mnie gość któremu zakładałem PD około 6lat temu,na ich wymianę.Zrobił na nich 100000km!!!! co prawda nacięć nie było,ale nie wibrowały.Widać było różnicę.
Gość wyjechał już nie z PD :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 21:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Mariusz_E46 napisał(a):
Zrobiłem jakieś 35 tys na tarczach ... nie wiem ale mnie nie przekonacie. Acha na pewno nikt nie przekona mnie do jakiegoś taxtara, mikoda czy jeszcze lepszego gów.... kager...


kolego po pierwsze to "textar" po drugie samo bmw montujac seryjnie tarcze i klocki tej firmy (np najnowsza "7") sie przekonalo do tej firmy :]
Sam mam ATE klocki i hamuja bardzo dobrze choc mocno pyla.
Kumpel w e34 mial ATE PD i sie slicznie szybko pogiely.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 01:01 
A co powiecie na tarcze i klocki TRW???


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 08:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 187
Lokalizacja: WyszkĂłw
Powiem tak... w mojej E46 cały układ hamulcowy to ATE. Płyn, tarcze, klocki...tak wychodziło w oryginale... czyli oryginał=ATE... ATE jest niemiecką firmę która robiła (nie wiem jak jest teraz) układy dla BMW....BMW pakowało w swoje opakowanie doliczało dobrą marże i szło jako oryginał...
Dlatego Panowie ciężko jest mi zrozumieć dlaczego kupujecie jakieś wynalazki, tupu Textar, Jurid czy TRW
Porównajcie sobie tylko ceny ATE a innych...to chyba też o czymś świadczy...Ale ok nie będziemy już dyskutować na ten temat...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 09:16 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Widze, ze nie ciezko u Ciebie z czytaniem poprzednich postow...
BMW montuje nie tylko ATE na pierwszy montaz ale wlasnie tez miedzy innymi Textar :]
i to nie okazyjnie ale w wieeeeluuuu modelach od wieeeeluuuu lat :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 10:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Moje BMW: E46
Chciałbym nawiazać do tematu,założyłem również do swojej e 46 tarcze ATE PD wraz z klockami tej firmy,fakt przejechałem niecałe 10 tys .kilometrów na nich i jest... rewelacyjnie( mam porównanie z innymi autami którymi jeździłem), zastanawia mnie fakt pogiętych tarcz o których kilka osób ciagle powtarza, może po szybkiej jeździe niektórzy podjeżdżają na myjkę i szybko je schładzają? ;) to tylko taka sugestia he he

_________________
greg14081976


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 10:17 
Tak z tym że te idące na pierwszy montaż, mogą sie różnic jakością od tych z półek sklepowych...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 187
Lokalizacja: WyszkĂłw
...zgadzam się z kolegą... jak po katowaniu podjeżdżamy na myjnie...to przepraszam-każde się pokrzywią nie ma na to bata....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 13:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 673
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 320d Touring '00
Mam pytanie - jak mają się tarcze podawanych przez Was firm do tych oferowanych w ASO? Popytałem dziś trochę o ceny, bo muszę niedługo tył wymienić i cenowo wychodzi prawie to samo (nie licząc oczywiście jakichś no-name).

_________________
Mała galeria trumniaka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 14:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
BMW tez kupuje od tych firm.
Sprawdz jakie szly na pierwszy montaz i takie kup ale bez znaczka bmw a zaplacisz mniej :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] jakie tarcze hamulcowe
PostNapisane: 28 października 2010, 17:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1434
Lokalizacja: Żory-Rybnik
Moje BMW: f12, f30
Kod silnika: unknown
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=92390
www.http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138967
Jakie polecicie tarcze do bmw e46 coupe 320 TYŁ chodzi mi głównie zeby były wentylowane i nawiercane ???

_________________
brak zgody na link

Obrazek
PASJA Polerska po godzinach... GALERIA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] jakie tarcze hamulcowe
PostNapisane: 28 października 2010, 18:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 257
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
ATE są w stosunkowo dobrej cenie ..

A jak to powinno być wymieniać od razu wszystkie klocki + tarcze

Czy tylko przód od czego to zależy? Przednie się szybciej zużywają?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] jakie tarcze hamulcowe
PostNapisane: 28 października 2010, 18:49 
krzych181 napisał(a):
A jak to powinno być wymieniać od razu wszystkie klocki + tarcze


Wszystkie zużyte.

krzych181 napisał(a):
Przednie się szybciej zużywają?


Tak.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] jakie tarcze hamulcowe
PostNapisane: 28 października 2010, 19:29 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
incoming, zimmermann sport cieszy sie dobrą opinią

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] jakie tarcze hamulcowe
PostNapisane: 28 października 2010, 23:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1560
Lokalizacja: Oberschlesier
Moje BMW: e91,e39
Polecam Textar :ok: tyl niejest mocno obciazony wiec sprawdza sie napewno.

_________________
jacekmury1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] jakie tarcze hamulcowe
PostNapisane: 29 października 2010, 12:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
Po co inwestujecie w jakieś mega "sportowe" zestawy za chore pieniądze kiedy kompletnie nic to większości nie da /czyt. nie skróci drogi hamowania/ bo żeby takie hamulce miały jak hamować to do kompletu potrzebują dobrych OPON. Paradoksalnie dobre opony dają lepsze efekty, niż nacinane albo nie tarcze. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] jakie tarcze hamulcowe
PostNapisane: 29 października 2010, 13:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 10
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: BMW E46 330i 2002
Kod silnika: M54B30
Ja mam tarcze ATE zwykłe (nienacinane) i przewidziane do nich klocki ATE. ORI były klocki JURID i tarcza niewiadomego pochodzenia, ale spinka na zacisku ATE. Z tego co się orientuję to fabrycznie montowano zestawy TEXTAR, JURID, PAGID, ale gdzieś, kiedyś czytałem, że ATE też.

W moim przypadku skuteczność hamowania jest na tyle dobra, że nie ma co kombinować ze znacznie droższymi zestawami "nacinanymi" itp ... Nie odczuwa się żadnej różnicy w normalnym użytkowaniu, z uwzględnieniem okazjonalnych szaleństw.

Jak poszukać w necie to do każdego producenta można się przyczepić. Zachwalane ZIMMERMANY też miały podobno epizod z pękaniem. Więc gięcie się tarcz to najmniejszy problem i często niepotwierdzony, albo następujący w wyniku nagłego schłodzenia rozgrzanej tarczy. Ja osobiście śmigam autostradą do pracy i często hamowanie ma miejsce ze znacznych prędkości :) I nic takiego nie zaobserwowałem w przypadku ATE. Skuteczność hamowania b. dobra

Po założeniu nowych trzeba na początku jeździć ostrożnie i dotrzeć zestaw i tyle ...

_________________
Globalwarming Awareness2007 | Nieruchomości | stal, wyroby hutnicze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] jakie tarcze hamulcowe
PostNapisane: 29 października 2010, 13:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 257
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Cytuj:
Ja osobiście śmigam autostradą do pracy i często hamowanie ma miejsce ze znacznych prędkości :)


Na autostradzie się w ogóle nie hamuje, a przynajmniej nie powinno :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 30 października 2010, 12:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: lubelskie
Moje BMW: E60, E46,F07
Kod silnika: M57N
Zakov napisał(a):
A co powiecie na tarcze i klocki TRW???


Nie polecam. Założyłem na przód tarcze i klocki TRW. Jeżdżę spokojnie. Wykrzywiło po 10 kkm obydwie tarcze dokładnie w takim samym zakresie. Obejrzał je znajomy biegły z zakresu techniki samochodowej i powiedział, ze takie samo wykrzywienie świadczy o wadzie fabrycznej. Tarcze zostały przetoczone i po kolejnych 10 kkm znowu zaczynają bić. Jeszcz raz je przetoczę, a jak dalej będzio to samo jadę do serwisu BMW i niech oni wymieniają na to co mają. Szkoda mojego czasu i nerwów, a takie bicie tarcz to z pewnoscią nie służy innym elementom w aucie. Dodam, że ORI tarcze przód wytrzymały prawie 140 000 km, a z tyłu są jeszcze z fabryki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL