BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 19:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
ja w tym temacie juz zielony jestem :D hehe, istnieje ogolne przekonanie ze nie leje sie olejow o mniejszej lepkosci/gestosci niz dotychczas zwiekrzajac te parametry wg przebiegu..a sluchajcie bo auto bylo serwisowane w ASO to moze idzie sie dowiedziec co tam wlewali?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Jak nie chcesz kombinować to zalej CASTROL MAGNATEC 10W40 i po problemie. Sam na takim jeżdżę.Betoniarka E39 528i :D

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
lizardking napisał(a):
variant napisał(a):
wyznacznikiem nie jest aczkolwiek polsyntetyk jest najbardziej odpowiedni pod ten przebieg


Silniki BMW a szczególnie te o dużych pojemnościach po przebiegu 100.000 nie wykazują śladów zużycia a po 200.000 zużycie jest trudno mierzalne. 150 czy nawet 300 tys. to na ten silnik pestka.


nie wydaje mi sie zeby emeryci kupowali bmw i silniki byly zdrowe tak jak mowisz bmka jest po to zeby nia zap******* i nie oszukujmy sie. Mozna zakatowac silnik przy 50 tysiacach jak ojciec kupi synowi bmke na urodziny i tyle w tym temacie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 15:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
nie wiem czy to cos zmienia, ale wczesniej byla w automacie i teraz jest dopiero manual (od miesiaca) wiec katowana jako tako nie mogla byc...co nie zmienia faktu ze teraz bedzie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 18:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
jaras_pro napisał(a):
co nie zmienia faktu ze teraz bedzie:)


Miałem tu jeszcze sprostować kilka zagadnień ale jeśli masz takie podejście do tematu to lej sobie co chcesz. Faktycznie, jak ktoś napisał, najlepiej magnateca.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 20:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 25
Lokalizacja: Nowa Sól
Moje BMW: brak, jest VW Golf 7
Kod silnika: 1.4 TSi
lizardking napisał(a):
Wierzcie mi, że trudno o syntetyki gorszej jakości niż Castrol Magnatec i Edge oraz Shell Helix Ultra 5W-40. A Magnetec w dziedzinie badziewności jest wzorcem. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany to wyjaśnię dlaczego.


lizardking, jestem zainteresowany tematem. Mój M47N zalany jest Edge Sport 0W-40 i po Twoim poście wyczuwam lekką nutę niepewności... :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 22:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
lizardking napisał(a):
Miałem tu jeszcze sprostować kilka zagadnień ale jeśli masz takie podejście do tematu to lej sobie co chcesz. Faktycznie, jak ktoś napisał, najlepiej magnateca.

nie chodzimi mi o to ze bede palil pare par opon na sezon, ale ze nie jezdze tym autem wolno. wyszlo z Twojej odpowiedzi jakbys sie obrazil.

kazdy wypowiada sie inaczej na ten temat, wiec czytam opinie wszystkich użytkowników.
dowiedzialem sie od CIebie i od innch (ktos radzil mi tez mobil 1 5W50 oraz Liqui Moly syntetyk..ktos ma jakies zdanie o tych olejach?

zauwaz tez kolego ze ciezko sie zdecydowac na cos konkretnego bo co opinia to inny olej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 23:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
variant napisał(a):
z tego co wiem od 150 tys nalezy wlewac polsyntetyk


Poszerz swoją wiedzę w temacie silników BMW a nie klepiesz mity z dużych Fiatów i Polonezów.


Jaras nie jesteś pewny przebiegu to zadzwoń do ASO i jeżeli była serwisowana to będą mieli te wpisy w kompie. Przy tak małym przebiegu powineneś dalej lać to co miała w misce jak wyjechała z fabryki ale na pewno nie zalałbym Castrola bo to jedne z najgorszych jakościowo olei.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 23:29 
variant napisał(a):
lizardking napisał/a:
variant napisał/a:
wyznacznikiem nie jest aczkolwiek polsyntetyk jest najbardziej odpowiedni pod ten przebieg


Silniki BMW a szczególnie te o dużych pojemnościach po przebiegu 100.000 nie wykazują śladów zużycia a po 200.000 zużycie jest trudno mierzalne. 150 czy nawet 300 tys. to na ten silnik pestka.


nie wydaje mi sie zeby emeryci kupowali bmw i silniki byly zdrowe tak jak mowisz bmka jest po to zeby nia zap******* i nie oszukujmy sie. Mozna zakatowac silnik przy 50 tysiacach jak ojciec kupi synowi bmke na urodziny i tyle w tym temacie


:zdziwko:

O czym Ty piszesz? :wstyd:

Bobby_Valentino napisał(a):
variant napisał/a:
z tego co wiem od 150 tys nalezy wlewac polsyntetyk


Poszerz swoją wiedzę w temacie silników BMW a nie klepiesz mity z dużych Fiatów i Polonezów.


Otóż to.

Potem inni to czytają i robią różne ciekawe manewry :wstyd:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 00:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: KrakĂłw
Wszystkim ktorzy zalezają poł syntetyk życze powodzenia w dalszej przygodzie z autami.
Nie słuchaj tych czarodziejow. Niedługo zalecą Ci mineralny jak przekroczysz 200 tysiecy :niepewny:
Lej tylko i wyłacznie pełny syntetyk, 5W40 bedzie optymalny, polecam Motul X-Cess lub X-Clean (tym ostatnim zalałem osobiscie jakies 2 miesiace temu i auto (M52TUB25 E46 z opisu)chodzi jak pszczołka, czasami na swiatłach zastanawiam sie czy mi silnik nie zgasł tak cicho jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 08:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 126
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
No własnie teraz mam tak jak CRC mowisz ze w czasie postoju silnik jest tak cicho ze mysle ze mi zgasl, lizardking tez mowil o Motul x-clean 5W40. tyle ze jesli uda mi sie dowiedziec co bylo wczesniej bo byl serwisowany w ASO to warto lac to co bylo. jak z jakis powodow wyniknie ze nie bede wiedzial co bylo wczesniej to raczej zdecyduje sie na ten syntetyk jak polecacie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 09:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 47
Posty: 532
Lokalizacja: Hersham
Moje BMW: brak
servisy bmw w anglii leja castrol 5w-30 lub 0-40 edge sport.dopiero po 100 tys(160tys km)polsyntetyk ale pytaja wczesniej czy chcesz na taki przejsc.jezeli nie dalej leja pelne syntetyki.znam faceta ma 170tys mil (528 e 39) i dalej smiga na pelnym syntetyku.
lej pelny syntetyk vavoline, liquid moly albo millersa.mam podobny przebieg jak ty ten sam silnik i smigam dalej na pelnym syntetyku millersa.jak mozesz wydac pare groszy wiecej sprobuj millersa xfs 0w-40 albo 5w-30.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 09:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: GdaĂąsk
a co sadzicie o olejach TEXACO?

_________________
http://img187.imageshack.us/img187/5783/45426932.png


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 10:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Sprawdziłem w specyfikacji i do tego silnika zaleca się rzeczywiście olej syntetyczny w skrócie 0Wx lub 5Wx a w szczególe:

Cytuj:
Olej silnikowy ACEA A3-96/B3-96 Wszystkie temperatury SAE 0W-x
Olej silnikowy ACEA A3-96/B3-96 Wszystkie temperatury SAE 5W-x
Olej silnikowy CCMC G5 + PD2 Wszystkie temperatury SAE 0W-x
Olej silnikowy CCMC G5 + PD2 Wszystkie temperatury SAE 5W-x
Olej silnikowy API SJ Wszystkie temperatury SAE 0W-x
Olej silnikowy API SJ Wszystkie temperatury SAE 5W-x
Olej silnikowy API CD Wszystkie temperatury SAE 0W-x
Olej silnikowy API CD Wszystkie temperatury SAE 5W-40
Olej silnikowy API CF Wszystkie temperatury SAE 5W-30


Wszystkie temperatury oznacza temperaturę otoczenia :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL