BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 17:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 23:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
nic nie mówie ale rpzepływke masz w zajebiaszczy sposób podłaczoną :hyhy: nie rob z niej golfa wez to ogarnij :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 23:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
variant, zdjecie jest podgladowe z jakiejs aukcji na allegro.

a skoro juz napisales to sądze ze wiesz jak dostać sie do czujnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 23:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
niestety nie :) aczkolwiek wiem o czym mowa i widzialem go u Siebie:)

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 07:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
majler, ten zawór co zaznaczyłeś wystarczy, później wykręcasz tę śrubkę co trzyma czujnik i po zawodach.
Nie widać dokładnie na tym zdjęciu, ale u siebie (w E39 jest trochę inaczej) musiałem odkręcić jeszcze ten wąż od zaworu vanosa, żeby sam zawór wyjąć.
Zresztą głupi nie jesteś, dasz radę :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 09:54 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
Kolego, ja w Wawie za wymiane tego czujnika (czujnik oczywiscie mialem swoj) zaplacilem 80PLN. Nie wiem co odkrecali jak to robili bo nie bylo mnie przy tym ale mysle ze w Lodzi zrobisz to taniej. Jakby cos to moge ci podac warsztat w ktorym zrobia ci to za sensowne pieniadze (robilem tam poprzedni samochod i zawsze ceny byly fajne za robocizne).

Jezeli chcesz sam wymienic to musisz odkrecic ta cewke (to chyba cewka jest) i wlasciwie tyle jezeli dasz rade wypiac czujnik i wpiac. Przy czujniku polozenia walka rozrzadu jest jeszcz oring, ktory powinienes zalozyc nowy (uszczelki sie wymienia!) i taki oring w BMW Inchcape w Wawie kosztowal podaj 3 PLN. Wiec zanim odkrecisz to sprawdz numer czesci na realoem i jedz po ten oring.

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 11:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: DĂŞbno O. Tarnowa
ja sie jeszcze zapytam...w którym miejscu moze być ten czujnik w v8 3.0 (benzyna) ??? bo zgadza sie mniej wiecej tak jak tutaj problem zostal opisany..spadek mocy, nierówna praca silnika(chodz na obrotomierzu,skazówka nawet nie drgnie, ale słychać ze nie rowno pracuje) , i auto zapala ale trzeba go troche dłuzej niz kiedys krecic, kiedys wystarczylo tylko przekrecic i za pierwszym obrotem auto łapało a teraz trzeba troszeczke poczekac ja wiem z 1-2 s. czy to moze byc wina tego czujnika??? wczoraj auto na kompie bylo i nic, wedlug kompa wszystko gra...ale ja wiem ze cos nie tak jest:D ale co..;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 12:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
condor napisał(a):
Kolego, ja w Wawie za wymiane tego czujnika (czujnik oczywiscie mialem swoj) zaplacilem 80PLN

w takim razie w 10minut zaoszczedzilem 80zl ;)

jak narazie zauwazylem ze obroty sie ustabilizowaly, pare kucyków przybyło, oraz auto zrobilo sie elastyczniejsze.


Natomiat. podczas jazdy przelaczylem ja troche na LPG, a po paru kilometrach spowrotem na PB. Przez moment auto szło normalnie, a pozniej zonk. Nie chcialo isc powyzej 3 tys obrotow (tak jak by paliwo odcinalo), na LPG szlo idealnie.

podjechalem pod dom. zgasilem auto. po ponownym uruchomieniu wszystko juz bylo ok. Co moglo spowodowac taki objaw?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 15:12 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
:rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 20:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
No niezłe jaja... heheh, mi też padł czujnik wałka rozrządu w M52B28 99r Vanos, musze szukać ori nowego, ten czujnik jest w tym miejscu co na zdjęciu zaznaczono na poprzedniej stronie tak ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 14:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Kielce
cfaniak napisał(a):
auto będzie chodzić jak jest minimum jeden z tych czujników sprawny tyle że będzie słabsze i może nie równo pracować, więc np jak odpiąłeś jeden(sprawny) i nie chce odpalić to znaczy że drugi jest niesprawny. Chodzi mi o to np że jak czujnik położenia wałka rozrządu( identyfikacji pracy cylindrów) jest niesprawny to przy sprawnym czujniku położenia wału silnik będzie chodził ale paliwo wtryskiwane jest wtedy dwa razy częściej do każdego cylindra czyli np podczas suwu ssania i pracy( tyle że sie nie dostaje do cylindra podczas suwu pracy bo wiadomo zawór zamknięty) dawka wtedy jest o połowe mniejsza auto słabsze więcej pali itp


Potwierdzam, przed chwila sprawdzalem i auto odpali jednym czujniku (czujnik polozenia walu lub czujnik polozenia walka rozrzadu)
Tak poza tematem, to skąd wziąc taka sprytna książke (plik) "Sam naprawiam BMW" ???
Swego czasu ściągałem z neta, ale nie chciało sie uruchomić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 20:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
tu masz link do książki sam naprawiam :
http://rapidshare.com/files/145024058/B ... rawiam.pdf

tylko pamiętaj można ją ściągnąć jeśli sie posiada oryginał, a ta będzie służyć jako kopia zapasowa ;) heh

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] sprawdzenie czujnika polożenia wałka rozrządu
PostNapisane: 17 sierpnia 2010, 19:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Kielce
Odświeżam temat. Jak to jest z tym sprawdzaniem czujników miernikiem?
Trzeba demontować czujnik do pomiaru? Który to styk pierwszy, a który trzeci?
Sprawdzałem na zamontowanych czujnikach (w silniku) i odczyty są takie:
Czujnik położenia wałka rozrządu:
- 15 Ohm na skali 200 Ohm, bo taka najniższa;
- 0.9 Ohm też na skali 200 Ohm;
Czujnik położenia wału:
- 16000 Ohm (na skali 20 000 Ohm pokazał 16);
- na kolejnych stykach brak odczytu, nawet przy skali 20 MOhm. Dziwne
Ponadto na jednym, obojętnie którym czujniku auto odpala.
Dodam jeszcze, że jest taka opcja w tym mierniku coś jak sprawdzanie połączenia czy przewód nie przerwany (podobno sprawdza się tym diody) i czujnik położenia wałka rozrządu na każdym z możliwych par zasygnalizował, że jest przejście (obwód nie jest przerwany)
Natomiast na czujniku położenia wału żadna para styków nie wskazuje przejścia, jakby obwód przerwany.

Jeżeli ma ktoś jakieś komentarze do mego posta, to proszę o wypowiedź - pomoc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] sprawdzenie czujnika polożenia wałka rozrządu
PostNapisane: 17 sierpnia 2010, 21:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
kajojina napisał(a):
Natomiast na czujniku położenia wału żadna para styków nie wskazuje przejścia, jakby obwód przerwany.


Nie wskazuje przejcia? chodzi Ci że nie pika?
Jeśli zmierzyłeś rezystancje czujnika położenia wału i otrzymałeś wartość ok 16 kOhm to na sprawdzaniu ciągłości obwodu Ci nie będzie "pikać" bo rezystancja ta jest za duża.

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] sprawdzenie czujnika polożenia wałka rozrządu
PostNapisane: 18 sierpnia 2010, 15:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E36 Kombi
Witam. Wysiadł mi czujnik w e36 320i z vanosem. Potrzebuję dokładnie tego czujnika: Siemens 5wk96011. Gdzie mogę znaleźć coś takiego i w jakiej cenie? Bo na allegro nie znalazłem. Będę wdzięczny za odpowiedź.
Pozdro :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] sprawdzenie czujnika polożenia wałka rozrządu
PostNapisane: 18 sierpnia 2010, 16:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Kielce
cfaniak napisał(a):

Nie wskazuje przejcia? chodzi Ci że nie pika?
Jeśli zmierzyłeś rezystancje czujnika położenia wału i otrzymałeś wartość ok 16 kOhm to na sprawdzaniu ciągłości obwodu Ci nie będzie "pikać" bo rezystancja ta jest za duża.


Tak nie wskazuje przejścia (nie pika)
Ostatnimi czasy przy niedogrzanym silniku na wolnych obrotach tak trzęsie silnikiem, że aż cała buda się trzęsie. Jak się rozgrzeje, to nie jest aż tak odczuwalne.

krol500 jeśli jesteś z okolic woj. Świętokrzyskiego, to postaram Ci się sprawdzić cenę czujnika i ewentualne dowieźć na miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] sprawdzenie czujnika polożenia wałka rozrządu
PostNapisane: 18 sierpnia 2010, 21:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Do kajojina
Radziłbym Ci sugerować się wartościami wskazywanymi przez omomierz, a nie testerem ciągłości obwodu w tym przypadku.
A tak na marginesie, to napisz może jaki masz silnik, bo inaczej to działa w 4 cylindrówkach, a inaczej w 6.

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] sprawdzenie czujnika polożenia wałka rozrządu
PostNapisane: 19 sierpnia 2010, 14:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E36 Kombi
6 cylindrów, 2l,wanos


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] sprawdzenie czujnika polożenia wałka rozrządu
PostNapisane: 19 sierpnia 2010, 18:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: Kielce
Racja nie wyświetla się silnik w opisie :zakrecony:
Silnik M52B28. Przepływomierz nowy VDO SIEMENS. Na wolnych obrotach wskazuje 10, a przy obciążeniu 80. Nie pamiętam jednostki. Na kompie zero błędów. Różne programy carsoft, jakiś dedykowany do BMW w tym stacjonarny i przenośny.
Kiedyś wyświetlił się błąd: 203 FUEL TRIM LIMIT BANK 2. Operator komputera powiedział, że jak się jeździ na gazie, to tak się dzieje...
Ostatnio coraz bardziej trzęsie tym silnikiem i budą. Może niech się rozleci i wtedy będzie swap na M54B30 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] sprawdzenie czujnika polożenia wałka rozrządu
PostNapisane: 15 lutego 2011, 17:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52 vanos
gdzie jest wtyczka od czujnika połozenia wałka rozrzadu w bmw 320i na vanosie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] sprawdzenie czujnika polożenia wałka rozrządu
PostNapisane: 15 lutego 2011, 20:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
przemyslaw1982 napisał(a):
gdzie jest wtyczka od czujnika połozenia wałka rozrzadu w bmw 320i na vanosie??

pod kolektorem ssacym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL