BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 21:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 11:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Generalnie jak silnik zaczyna siorbac oliwe to lepiej zalaj go o klase gęściejszym. Powiem że nie zauważyłem aby mi ubywało oleju na bagnecie(330d 184km) a mam wlany castrol magnatec disel 5w-40. :|

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 14:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: pomorskie
Jasiu 1979 napisał(a):
Generalnie jak silnik zaczyna siorbac oliwe to lepiej zalaj go o klase gęściejszym. Powiem że nie zauważyłem aby mi ubywało oleju na bagnecie(330d 184km) a mam wlany castrol magnatec disel 5w-40. :|


co rozumiesz przez "gęściejszym"? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 14:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
ropucha.aga napisał(a):
Jasiu 1979 napisał(a):
Generalnie jak silnik zaczyna siorbac oliwe to lepiej zalaj go o klase gęściejszym. Powiem że nie zauważyłem aby mi ubywało oleju na bagnecie(330d 184km) a mam wlany castrol magnatec disel 5w-40. :|


co rozumiesz przez "gęściejszym"? :)

MOTO DOCTOR :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 15:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
ropucha.aga napisał(a):
co rozumiesz przez "gęściejszym"? :)


np 10w40
Gęściejszym, czyli takim który zostawia grubszy film olejowy.;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 18:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
theDAMIstrzu napisał(a):
ropucha.aga napisał(a):
co rozumiesz przez "gęściejszym"? :)


np 10w40
Gęściejszym, czyli takim który zostawia grubszy film olejowy.;)

Możesz spróbować TWS 10W60:
http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_ ... S1&lang=pl
zalewają go m.in. do M5. Dzikus swoją 330i na nim jeździł, podobno mniej brał niż innych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 21:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Moto doktor to w ostatnij fazie... :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 21:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
A potem bryka da żyda.. :hurra: :hurra: :hurra:

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 10:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Nie wiem ile w tym prawdy, ale podobno półsyntetyk nie jest zalecany do silników z Vanosem.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 07:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 191
Lokalizacja: małopolska
Moje BMW: było
Kod silnika: M54
Moje 330i połyka 0,1L na 1000km. Ostatnio jednak miałem bardzo ostrą przejażdżkę w upalny dzień na Czechy po górach, a że musiałem dotrzymać kroku prowadzącemu wycieczkę, jazda była non stop pod czerwone pole, prędkości na prostych powyzej 160km/h i efekt na bagnecie wypadł negatywnie - BMW na odcinku testowym 1700km wciągnęło 0,5L oleju LL-04 SLX 0W-30 :kwasny: Ciekaw jestem jak wygląda sprawa w V8'ch?

_________________
Obrazek

Czarna babcia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 09:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Moje 2.5l zużyło od czasu gdy je mam - czyli 4,5tys. km - około 0.5l oleju BMW LL-04 0W-40. Jazda to 90% miasto - dość dynamicznie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 09:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
ropucha.aga napisał(a):
M54B30 z marca 2002 roku.
Po zakupie auta, póki jeszcze nie wymieniłem oleju, brał ok 1L na 10 tys. km.

Pierwszy serwis olejowy. Zaszalałem. W końcu nowe auto. Full serwis od dziadka, co kupił 330, żeby się toczyć na spotkania z kolegami z Wermachtu. Wymieniłem olej na BWM Longlife-04 5W30, wciągnął ok 1,7L na 10 tys. km z tymże przez pierwsze 5 tys. brał ok 0,2L - 0,3L na 1000 km. Olej bardzo rzadki. Po przejechaniu 100 km autostrady, bez szaleństwa, zatrzymałem się na sikundę. Silnik chodzi jak zalany wodą. Wyraźnie klepie góra. Kle kle kle kle. Brzydko ..


Wg mnie parametr oleju 30 jest za niski jak na polskie warunki klimatyczne (w lecie potrafi byc gorąco).

Popatrz na tą tabelkę. Wg niej, olej 5w30 nadaje sie do temperatur ok 25'C, wiec nie dziwne, ze Ci silnik klekotal (stracił swoje właściwości smarne).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 08:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 191
Lokalizacja: małopolska
Moje BMW: było
Kod silnika: M54
ropucha.aga napisał(a):
M54B30 z marca 2002 roku.
Po zakupie auta, póki jeszcze nie wymieniłem oleju, brał ok 1L na 10 tys. km.

Pierwszy serwis olejowy. Zaszalałem. W końcu nowe auto. Full serwis od dziadka, co kupił 330, żeby się toczyć na spotkania z kolegami z Wermachtu. Wymieniłem olej na BWM Longlife-04 5W30, wciągnął ok 1,7L na 10 tys. km z tymże przez pierwsze 5 tys. brał ok 0,2L - 0,3L na 1000 km. Olej bardzo rzadki. Po przejechaniu 100 km autostrady, bez szaleństwa, zatrzymałem się na sikundę. Silnik chodzi jak zalany wodą. Wyraźnie klepie góra. Kle kle kle kle. Brzydko ..

Drugi serwis olejowy. Opcja ekonomiczna. Mobil1 5W50 (a nóż w ciepłe kraje na wakacje pojadę ;) ). Przejechałem póki co 2 tys. km i trzyma poziom.

Nie zachęcam nikogo do zmiany oleju, bo może to nic nie zmienić. Sam się dziwię, że obecnie nic nie ubywa ... a już kupiłem nowy separator oleju i teraz czeka na wymianę, tylko po co? :)


Czym wcześniej w Niemczech był zalany silnik?

_________________
Obrazek

Czarna babcia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 19:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
zent napisał(a):
Moje 330i połyka 0,1L na 1000km. Ostatnio jednak miałem bardzo ostrą przejażdżkę w upalny dzień na Czechy po górach, a że musiałem dotrzymać kroku prowadzącemu wycieczkę, jazda była non stop pod czerwone pole, prędkości na prostych powyzej 160km/h i efekt na bagnecie wypadł negatywnie - BMW na odcinku testowym 1700km wciągnęło 0,5L oleju LL-04 SLX 0W-30 :kwasny: Ciekaw jestem jak wygląda sprawa w V8'ch?


to tak jak u mnie. Jakie auto bylo kierownikiem wycieczki, że musialeś się tak pocić?

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 19:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 191
Lokalizacja: małopolska
Moje BMW: było
Kod silnika: M54
Jakub napisał(a):

to tak jak u mnie. Jakie auto bylo kierownikiem wycieczki, że musialeś się tak pocić?


porsche cayenne s :D


A propos zużycia oleju, jak to możliwe żeby silnik wykazywał takie skrajności. Fakt, to co się działo podczas wycieczki było a normalne, ale to oznacza że wybierajac się na tor trzeba do touringa zabrać cysterne oleju :wstyd:

_________________
Obrazek

Czarna babcia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 19:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Na torze M54 potrafi zużywać 1L oleju dziennie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 20:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
--==Mały==-- napisał(a):
Na torze M54 potrafi zużywać 1L oleju dziennie ;)

he he to kolego zmieniać nie trzeba tylko dolewać na okrągło :rotfl:

_________________
Uniden PRO 520 XL + CTE AP1700 na dachu :D
uaz 469B-gofr 3 2.0GTI - CRX ED9 D16Z5 (czarna strzaÂła najzajebiaszcza popierdalaka) obecnie nudne e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 21:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
zent napisał(a):
Jakub napisał(a):

to tak jak u mnie. Jakie auto bylo kierownikiem wycieczki, że musialeś się tak pocić?


porsche cayenne s :D


A propos zużycia oleju, jak to możliwe żeby silnik wykazywał takie skrajności. Fakt, to co się działo podczas wycieczki było a normalne, ale to oznacza że wybierajac się na tor trzeba do touringa zabrać cysterne oleju :wstyd:


Cysterna jest zbędna...zapytaj Roberta Kubicę ile jest potrzebnych zapasowych silników.:)

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 21:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 191
Lokalizacja: małopolska
Moje BMW: było
Kod silnika: M54
:rotfl:

_________________
Obrazek

Czarna babcia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] branie oleju
PostNapisane: 28 czerwca 2013, 12:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 320i Sedan
Kod silnika: M54
Witam!
Mam podobny problem z moją e46 320i 2.2 170ps niedawno wymieniłem odme, to było ciekawe bo po jej wymianie poziom oleju się podniosl. Wymieniłem też olej wraz z filtrem, Full syntetic 5W30 Long life. Wszystko fajnie przejechałem 1144km sprawdzam olej a tu na minimum jest. Mam najechane 194744km
Czy mógłby ktoś mi poradzic co i jak sprawdzić?
Jeśli to uszczelniacze zaworowe to pewnie trzeba zmierzyć ciśnienie w zaworach? Jakie mogą być jeszcze inne opcje ?
Acha sprawdziłem błędy no i mam dwa występujące dość często
123 Thermostat Heater KFK 20 razy
21 Vanos - Solenoid valve intake-nw 40 razy


Ostatnio edytowano 28 czerwca 2013, 13:37 przez bolec83, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 28 czerwca 2013, 13:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 39
Lokalizacja: Łódź, Łęczyca
Moje BMW: 330i Touring
bastaz napisał(a):
Moje 2.5l zużyło od czasu gdy je mam - czyli 4,5tys. km - około 0.5l oleju BMW LL-04 0W-40. Jazda to 90% miasto - dość dynamicznie.

U mnie też tak samo mniej więcej...tylko wiadomo...upały i dość dynamiczna jazda w dodatku po mieście...a już się bałem, że coś nie tak :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL