BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2024, 04:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 12:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Kornelio napisał(a):
Maciek nie denerwuj sie ;)

nie denerwuje sie, denerwowac, a raczej martwic sie powinien kolega z 15w40 w misce olejowej...

NIe rozumiem dlaczego ktos stosuje najtanszy, najgorszy z mozliwych olej i wmawia reszcie ze mitem jest iz olej mineralny to olej najnizszej klasy...


swoja droga jestem ciekawy Twojej(lolejko) definicji oznaczen API etc...

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 12:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
lolejko napisał(a):
Stones skoro twierdzisz, że bzdura to jestem ciekawy skąd masz takie wiadomości?
Znając życie to ty nie wiesz co oznaczają oznaczenia tych oleji!
, że olej 15W40 to jest dzidostwo!
Nie chce mi się tu już pisać o jakościach oleju ACEA, API(SJ/CF) i SAE.
Co też jest ważne przy wymianie oleju jak nie ważniejsze.
Ale popraw mnie Stones jeśli masz jakieś dowody na to, że się myle!


jasne nie wiem... wlasnie urwalem sie z choinki..

castrol high mileage 15w40 ma klase jakosci wedlug API SL/CF , jest to bardzo dobry indeks jakosci JAK na MINERALNY olej.

jednak np. EDGE 0w30 ma klase wedlug API SM/CF

klasa S... oznacza indeks jakosci dla silnkow benzynowych , im wyzsza litera po S tym olej wyzszej klasy. Najwyzsze oznaczenie w tej chwili to M

klasa C.... oznacza indeks jakosci dla silnokow diesla , najwyzyszym indeksem jest w tej chwili CF, CF-2..

Wazniejsze jednak i bardziej precyzyjne normy tto normy wedlug ACEA , dla silnikow benzynowych A1, A2, A3, A5, dla diesli B1, B2, B3, B4 i B5.


TYLKO lepkosc , klasy jakosci oraz normy producentow jakie spelnia dany olej w pelni okreslaja OLEJ.

dla przykladu castrol high mileage spelnia normy:

VW 505.00 (lata 90-te) oraz MB 229.1 podczas gdy EDGE Sport 0w40 spelnia najwyzsza norme BMW LL04, MB 229.31 oraz 229.51 , VW 502.00 / 503.01 / 505.00 , Klasa jakosci wedlug API SM/CF oraz A3/B3/B4 wedlug ACEA.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 13:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
specjalnie dla lolejko, oto co castrol poleca do BMW 316i M40 E36:


Producent (marka) BMW
Model 3 Series: 316i (M40, E36)
Silnik P
Rok 1991-94


Zastosowania Zalecenie Pojemność (ltr)
Silnik (P) Zalecany Edge Sport 0W-40 (a,v,w) 4
Dobry Edge Sport 10W-60 (a,v,w)
Przekładnia ręczna (e,h) 1.1
Przekładnia automatyczna (f,u) 3 (t)
Mechanizm różnicowy SAF-XO (u) 1.1
Płyn chłodniczy (50%) Zalecany Antifreeze NF 6 / 6.5
Dobry Antifreeze
Dyferencjały o ograniczonym przesuwie - wielopłytkowe/elektrohydrauliczne Zalecany BMW Part No. 83 22 9 407 870 / BMW Part No. 83 22 9 407 871
Dobry SAF-XJ
łożyska kół Zalecany LM
Dobry LMX
Dyferencjały - tył/przód (z nieograniczonymi dyferencjałami przesuwnymi lub dyferencjałem lepkościowym) SAF-XO
Płyn hamulcowy Zalecany RESPONSE DOT 4
Dobry SRF Racing Brake Fluid
Ukryj uwagi Okresy wymiany oleju


Smar / Uwagi dot. pojemności
a. Zalecenia dot. olejów silnikowych: Edge 0W-30 / Edge 5W-30 / Edge Sport 0W-40 do wszystkich silników, z wyjątkiem S62/E39 produkowanych do lutego 2000 r.; wolno także stosować Edge Sport 0W-40 / Edge 0W-30 / Edge 5W-30 we wszystkich silnikach, z wyjątkiem N42, N62, W10-z doładowywaniem (i S62 /E39 produkowanych do lutego 2000r.); Longlife-01FE (Fuel Economy) wolno używać tylko w silnikach N42, N62 i W10
v. Modele z indykatorem serwisu: zmienne okresy wymiany oleju, zależne od warunków jazdy, typowo co 15000 mil/24000 km
w. Zalecenia odnośnie lepkości oleju do silników benzynowych: -20°C do 10°C, 10W-30; -20°C do 20°C, 10W-40; powyżej -15°C, 15W-40; poniżej 10°C, 5W-30; poniżej 0°C, 5W-20. Oleje wyszczególnione i zatwierdzone przez BMW jako tzw. 'Oleje Specjalne', do używania przez cały rok: 0W-X, 5W-X
e. Ręczne skrzynie przekładniowe: zespoły z pomarańczową wywieszką z napisem 'ATF Oil', TQ DEXRON III; zespoły z zielona wywieszką z napisem 'Special Oil', SMX-B. Wywieszki są umieszczone obok korka wlewu oleju
h. Zespoły ręcznych skrzyń biegów z żółtą naklejką z napisem 'MTF-LT-1': BMW Part No. 83 22 9 408 942; zespoły z żółtą naklejką z napisem 'MTF-LT-2': BMW Part No. 83 22 0 309 031; zespoły bez naklejek: EP 80W / DYNADRIVE. Naklejki są umieszczone obok korka wlewowego oleju.
f. Automatyczne skrzynie biegów: ZF 3HP22, ZF 4HP22, ZF 4HP22EH, 4HP24, A4S270R/310R/310Z (z czarną tabliczką znamionową), Transmax J / TQ DEXRON III; A5S310Z, ZF 5HP 19, ZF 5HP 24, ZF HP30 (z zieloną tabliczką znamionową), Produkt specjalny; wszystkie pozostałe: sprawdzić wywieszkę podającą specjalne wymagania dotyczące napełnienia dla pracy bezobsługowej. Należy zawsze sprawdzać w podręczniku/ na wywieszkach prawidłowy gatunek oleju
t. Pojemności dla przekładni automatycznych są to pojemności opróżniania/powtórnego napełniania
u. Używaj tylko zatwierdzone przez BMW płyny do przekładni automatycznych i oleje do przekładni głównej


Uwagi ogólne
1. Układ kierowniczy ze wspomaganiem (modele wyposażone), bez kombinowanego układu zawieszenia samopoziomującego się i systemu wspomagania hamulców): TQ DEXRON III
2. Wspomaganie kierownicy, zawieszenie samopoziomujące i wspomaganie układu hamulcowego (jeśli jest - zbiornik w przedziale silnika): E24, E28; sprzed 9/87 stosować Produkt specjalny/LHM; po 9/87 stosować wyłącznie Produkt specjalny; E32 i E34; począwszy od 9/91 stosować wyłącznie Produkt specjalny. Należy zawsze sprawdzić prawidłowy typ płynu podany na wywieszce zbiornika.
3. Zawieszenie samopoziomujące (modele wyposażone, zbiornik w bagażniku): Produkt specjalny lub LHM. Przed sierpniem 1987: Produkt specjalny. Produkt specjalny i CHF 4548 mogą być mieszane, ale żadnego z nich nie można mieszać z płynem LHM
4. Płyn sprzęgłowy: RESPONSE DOT 4 / SRF Racing Brake Fluid; (z wyjątkiem modeli E36/E46 M3 z sekwencyjną skrzynią biegów M-Transmission i E46 z sekwencyjną skrzynią biegów S5D 320Z: Produkt specjalny)





15W40 jest NIEDOPUSZCZALNY, zwróć uwage na to : "Oleje wyszczególnione i zatwierdzone przez BMW jako tzw. 'Oleje Specjalne', do używania przez cały rok: 0W-X, 5W-X "

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 13:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Michalin
Powiem tak, miałem kiedyś E30 1,8 z silnikiem M40.Znałem historie samochodu sprowadziłem przy przebiegu 60tyś.Samochód miał książe servis. fakury wymiany cześci.Zalany był olejem 15W40 ,taki sam olej lałem przez cały okres ekspaltacji ! nigdy nic się działo wycików zero ,brał średnio 0,3 litr od wymiany do wymiany (Wymiana wg wskażnika ).Sprzedałem gościowi przy przebiegu ok. 180tyś uparł się przy kupnie by podjechać do warsztatu i przejrzeć auto doładnie ,zmierzono nawet ciśnienie na cylindrach nie pamiętam ile było ,ale wszystko było w normie.Gość do dzisiaj śmiga autem i leje mobil 15w40 i jest bardzo zadowolony z z furki.
Wiadomo że półsyntetyki i syntetyki są lepsze i przedłużają zywot silnika ,czas między przeglądami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 13:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
czasu miedzy przegladami nie przedluzaja.

problem w tym ze gdybys rozebral silnik identyczny po 200 000km , jeden na 0w40 a drugi na 15w40, roznica bedzie taka, ze silnik na 15w40 bedzie mial jakies tam zuzycie tracych o sibie elementow, podczas gdy ten na pelnym syntetyku bedzie w identycznym stanie jak silnik nowy.


GENERALNIE obowiazuje zasada : masz pelen syntetyk, nie zmieniaj na olej nizszej klasy! jak najdluzej nalezy pozostawac przy pelnym syntetyku.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 13:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Stones ściągać z neta to ja też potrafie!
Nie chce się już z tobą użerać, o tym że 15W40 to jest dobry olej i niczemu nie szkodzi.
Skoro by taki był to by go nikt nire zalewał!
Ale proponuje się przejść do warsztatu samochodowego, są tam takie ksiązki które kosztują około 1000zł (np. Autodata), ale może jakiś chohlik drukarski się wkradł i piszą głupoty!
Nie wiem ale jak dotąd ta ksiązka jeszcze się nie myliła!
Dobra koncze już, nie chce mi się jużdyskutowac na ten temat.
Zostawmy tak, że olej 15W40 jest do bani. Niech ci tam bedzie.

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 13:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
to co wkleilem GOTOWE to poradnik castrola , jaki olej MOZNA stosowac w BMW 316i M40. Oczywiscie mozemy to uznac za stek bzdur. Prawdziwy warsztat NIGDY Ci nie poleci oleju 15w40 do M40.


Olej mineralny jest olejem najnizszej jakosci. Nie zgodzisz sie z tym?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 13:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Doskonale wiem, że olej 15W40 jest gorszy od syntetyków.
Ale nie jest taki beznadziejny jak piszesz i caly czas mi o to chodzi!
To jest naprawde bardzo dobry olej. I nawet po rozebraniu silnika po 200 000km
nie poznasz czy byl syntetyk czy mineral. Oczywiscie jesli bedziesz dbal o czesta wymiane.

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 13:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
lolejko napisał(a):
Doskonale wiem, że olej 15W40 jest gorszy od syntetyków.
Ale nie jest taki beznadziejny jak piszesz i caly czas mi o to chodzi!
To jest naprawde bardzo dobry olej. I nawet po rozebraniu silnika po 200 000km
nie poznasz czy byl syntetyk czy mineral. Oczywiscie jesli bedziesz dbal o czesta wymiane.



wiec po co sa syntetyki Twoim zdaniem skoro 15w40, mineralny olej, a wiec najgorszy, zapewnia tak doskonale wlasciwosci??

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 13:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
:rotfl: :rotfl: :rotfl: ale się rozbawiłem buhaha :rotfl: :rotfl: powiem jedno teoria to teoria a praktyka to wielka różnica, stones1 rozbierałeś kiedyś dwa silniki jeden po mineralu a drugi po syntetyku?? bo chyba nie :rotfl: mi się wydaje że za dużo czytasz bzdur i darujcie sobie te oznaczenia wyrwane z kontekstu, w praktyce wyglada to tak że 15w40 leje sie do silników 8v bez żadnych problemów i silniki te latają bardzo długo faktycznie gożej jest z 16kami czy 24v. stones1 umazałeś się kiedys troszke w smarze? :rotfl: trzymałeś tłok w ręku? jeździłeś paluniem po cylindrze? po mineralu i syntetyku. hehe pozdro? :hyhy:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 13:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
esiue30 napisał(a):
:rotfl: :rotfl: :rotfl: ale się rozbawiłem buhaha :rotfl: :rotfl: powiem jedno teoria to teoria a praktyka to wielka różnica, stones1 rozbierałeś kiedyś dwa silniki jeden po mineralu a drugi po syntetyku?? bo chyba nie :rotfl: mi się wydaje że za dużo czytasz bzdur i darujcie sobie te oznaczenia wyrwane z kontekstu, w praktyce wyglada to tak że 15w40 leje sie do silników 8v bez żadnych problemów i silniki te latają bardzo długo faktycznie gożej jest z 16kami czy 24v. stones1 umazałeś się kiedys troszke w smarze? :rotfl: trzymałeś tłok w ręku? jeździłeś paluniem po cylindrze? po mineralu i syntetyku. hehe pozdro? :hyhy:



czyli do M73 ktory ma 2 zawory na cylinder polecasz 15W40 ?

Nie nigdy w zyciu nie trzymalem tloka wiesz....


rece opadaja jak to wszytsko czytam.

w sklepie z czesciami do samochodow pracuje od 6 roku zycia. Targi poznanskie znudzili mi sie gdzies w 95 roku, a tlokow troche sie w zyciu namierzylem.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 14:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Prosze przeczytac ZE ZROZUMIENIEM:

12. Czy muszę używać oleju syntetycznego?
Większość europejskich producentów samochodów zaleca stosowanie olejów syntetycznych w swoich najnowszych modelach samochodów. Pełne syntetyki oferują większe korzyści, przewyższając oleje mineralne i pół-syntetyki pod każdym względem ochrony i użytkowania. Oleje syntetyczne mają większą odporność termiczną zachowując silnik w idealnej czystości, dodatkowo umożliwiają większą oszczędność paliwa i zapewniają większe zabezpieczenie silnika przed zużyciem


14. Czy mogę użyć oleju syntetycznego w starszym pojeździe?
Generalnie tak, szczególnie w przypadku, kiedy stan techniczny silnika jest w dobrej kondycji, adekwatnej do przebiegu. Pamiętajmy, żę oleje syntetyczne oferują lepszą ochronę pod każdym względem, należy jednak uważać z wyborem odpowiedniej lepkości. Statystycznie starsze samochody zazwyczaj potrzebują bardziej gęstych olejów, o większej lepkości, z uwagi na większe luzy silnikowe jakie pojawiły się w trakcie eksploatacji. Castrol EDGE Sport 10W-60 jest przez nas rekomendowany do starszych samochodów (10 lat i więcej) To bardziej gęsty olej stworzony z myślą o właśnie takich samochodach. Niemniej jednak, w przypadkach wątpliwych zawsze dobrze zasięgnąć szczegółowych informacji w dziale technicznym Castrol lub instrukcji obsługi pojazdu.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 14:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
6. Czy do każdego silnika dobry jest olej syntetyczny?
Należy uważać ze stosowaniem wysokojakościowych (syntetycznych) olejów do silników, które uprzednio pracowały na niskiej jakości oleju mineralnym gdyż prawdopodobnie są one wewnątrz pokryte nagarem. Oleje wysokiej jakości posiadają zaś silne własności "myjące" - co oznacza że cały ten nagar zostanie wypłukany i silnik może się "rozszczelnić" co zaowocuje głośną pracą, zwiększonym zużyciem oleju i spadkiem mocy. Niezależnie od tego może dojść do zablokowania filtra i kanałów olejowych przez wypłukany nagar, a co za tym idzie do zatarcia silnika.




i moje pytanie do wielbicieli 15w40, skad te nagary skoro mineral jest taki swietny?????

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 14:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
stones1 skoro siedzisz w sklepie to dlatego jestes taki teoretyk :wstyd: :rotfl: i patrzoąc na nowe tłoki "prosto ze sklepu" to wiesz... ja tez zalałbym syntetykiem. a to że od 6 roku życia masz do czynienia z samochodami to chyba ci akurat niepochlebia skoro tylko syntetyk i syntetyk :rotfl: jak by nie było na syntetyku jest lepszy zarobek :rotfl: proponuje popracowac czynnie przy samochodach a nie tylko wymądrzać się i wklejać jakieś durne teksty, ale wiem wiem kozakiem każdy chce byc :D. a co do M73 to nie wiem co to za motor wnioskuje że to jakaś nowoczesna jednostka i na pewno minerala bym nie nalał, mówiąc o 8v miałem namyśli starsze silniki. ojjjj stones stones....

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 14:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
M73 to 5,4 v12 Z DWOMA ZAWORAMI NA CYLIDNER. Prosty silnik. Z e38. Czyli mineral??

MARŻA jest taka sama na 15w40 jak na 0w40.....
Ogladam STARE tloki.


Bzdury piszesz Ty i lolejko......

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 14:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Ty pracujesz czynnie jak to okresliles przy samochodach?
Rozumiem czemu tak ubustwiasz 15W40. Bo jak ktos uzywa syntetyka od nowosci problem zuzycia pierscinie, gladzi cylindrycznej , panewek nie dotyczy go ponizej 500 000km.
A "mechanicy" z czegos zyc musza....

rozumiem.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 14:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Wszystko się zgadzo co piszesz ale to dotyczy silników nowych.
Jak lejesz syntetyk i w pewnym momencie zaczyna ci brać wiecej oleju to znaczy ze już czas przejść na coś o wiekszej lepkości.
A nie odwrotnie! Lejąc olej mineralny nie musisz się niczego obawiać, że zaraz silnik wyrzucisz!
Bo ty tak to stwierdzasz!
Nie musisz mi wmawiać, że syntetyk jest dobrym olejem bo ja to wiem.
Ale nie jest dobrym olejem dla samochodów które biorą już olej.
Wtedy jest na pewno lepszy olej mineralny czy wyższej klasy lepkościowej. Tak cięzko to zrozumieć.
Bo o to w tym temacie chodzi!

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 15:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
jezlie masz silnik ktory od nowosci jezdzi na syntetyku i zaczyna brac olej przejscie na OLEJ GESTSZY PRZYSPIESZY JEGO ZUZYCIE. I tego nie mozecie zrozumiec..

Silnik ktory zuzywa ZBYT duzo oleju wymaga REMONTU a nie MOTO DOKTORA.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 15:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
podam Ci przyklad, moje poprzednie BMW 750iL z 1992 roku bylo na mobilu 0w40. Zuzywalo go okolo 0,2 - 0,4 L na 1000km. Mechanik ktory okazal sie CEPEM doradzil przejscie na MAXLIFE 10W40 ... po tej cudownej zmianie zuzycie wzroslo do 1L na 1000km a inny mechanik stwierdzil ze zrobielm glupote.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2007, 16:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
nagar zbiera się ponieważ olej jest żadko wymieniany i nie ma na to wpływu tutaj mineralny bo na syntetykach też sie zrobi jak się zapomina o wymianie, zaznaczam że znam to dobrze z doswiadczenia i nie jestem teoretykiem. stones1 polecam troche praktyki no ale wiem przecież ty to fachman od beemek a targi poznanskie znudziły ci sie w 95 :rotfl: BUHAHAHA a syntetykiem to zalej sobie głowe bo chyba ci się przegrzewa :rotfl: chyba masz za duzo ulotek na sklepie, nie czytaj tyle tych reklamówek głupawych :rotfl:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Ostatnio edytowano 22 lutego 2007, 16:10 przez ///ESIU, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL