BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 21:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 11:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Brzeg
Witam

zmieniłem przepływomierz w BMW E46320d 136PS z końcówką starego przepływomierza 314 na 527 :), oczywiście bez adaptacji chciałem zobaczyć co jest.

Jest OK, tylko OK ponieważ odrzut się pojawił natomiast są również "turbodziury", tzn jest kop przy 1800 tylko chwilowy (1 s). , później to samo przy 2200, dopiero przy 3000 jest OK :D

czy jest to wina tego że nie ma adaptacji??

dzwoniłem do serwisu (znajomy) powiedział że w żadnym programie nie ma coś takiego jak "adaptacja przepływomierza", jedynie można dobrać skład mieszanki ale to nie jest przyczyną tych "turbodziur"

pozdrawiam Kamil :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 11:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
To się tylko tak mówi "adaptacja" tak naprawdę chodzi o wgranie nowszego softu do sterownika silnik ECU, soft który masz teraz w aucie nie obsłuży nowej przepływki z późniejszych lat produkcji , dlatego trzeba wgrać do sterownika nowy soft który zrozumie nową przepływkę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 12:05 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Po adaptacji problem powinien zniknac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 20:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Daj jej szansę............... pośmigaj troszkę bez tej "adaptacji"
Sprawdź co chce komp a co dostaje od przepływki tak jak na wcześniej wklejonych zdjęciach.
Koniecznie pisz co i jak.

Jako ciekawostkę wklejam zrzut ekranu z pomiaru Inpą BMW 320D po chipie.
Nie wiem na ile była wykręcona i czy jest to 136 ps czy 150ps. W opisie było że pomiar zrobiony na 3 biegu z butem w podłodze.
Widać że przepływka zmierzyła rewelacyjnie ale i turbo zassało więcej powietrza co widać po ciśnieniu w kolektorze.
Jutro sprawdzę co pokaże INPA u mnie zrobię to samo 3 bieg i but :)
Oczywiście wkleję fotkę.

Obrazek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 14:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Brzeg
Witam

"adaptacja" nic nie dała, jest jak było 1s ciągnie i puszcza, i tak do 3 tys obrotów

Jedynie na komputerze wyskoczył błąd związany z zaworami, coś o spaliny chodzi, nie pamiętam dokładnej nazwy błędu.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 20:46 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: ÂŁĂłdzkie
Jestem zainteresowany zakupem E46 320d z '99, byłem u gościa wszystko ładnie pięknie ale jak sie przejechałem to poprostu masakra :( ten samochod ( 136 km) powinien "fruwać" natomiast ledwo co się toczył a osiągi miał zbliżone do poloneza...
Kumpel mi podpowiedział że to przepływomierz i to samo powiedzieliśmy właścicielowi samochodu który pojechał do mechanika i rzeczywiście założył nowy.

Najlepsze jest to natomiast że ten człowiek na początku nie rozumiał o co mi chodzi, dla niego ten samochód jeździł "normalnie" nie odczuwał braku przyspieszenia i użytkował go tak przez 2,5 roku....

Za kilka dni (w sobotę) będę miał jeszcze raz okazje przejechać się tym samochodem i podjąę decyzje odnośnie ewentualnego zakupu.
Mam takie pytanko czy jazda tak zamulonym samochodem przez 2,5 roku z niby walniętym przepływomierzem może mieć negatywne skutki na inne podzespoły ???
Z góry dziekuję za odp

Pozdrawiam
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza E46
PostNapisane: 21 listopada 2009, 22:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam jako podsumowanie posta i wypracowanie stanowiska w zawiązku z "ADAPTACJĄ"
Polecam zapoznanie się z tym materiałem :
viewtopic.php?f=25&t=61186

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza E46
PostNapisane: 18 września 2010, 13:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 316i sedan
witam

moja bmw to 316i 105 1,9 sedan z 2002 benzyna, produkcje jak czytalem zakonczono w 2001 roku ale auto kupione zostalo w 2002 w styczniu

dlatego mam pytanie odnosnie adaptacjii przeplywki tzn. auto adaptacji

kupilem nowa-orginalna i o tym samym numerze, skasowalem za pomoca Inpy blad i juz nie pokazuje sie ale sadze ze auto jest za mulowate na pierwszym biegu

nie mam fantazjii wnikac w wasze wypowiedzi i sprzeczki tylko cchialbym zapytac sie jak mam przeprowadzic ta auto adapcje w Inpie badz Disie

od niedawna zainteresowalem sie diagnostyka mojego auta dlatego jestem nowicjuszem a zwlasza obawiam sie ze cos zle zrobie danym probramem i narobie wiecej szkod

z tego co czytalem to sa zbiezne wypowiedzi odnosnie koniecznosci auto adaptacjii przeplywki tzn. wymazanie/ skasowanie DDE/DME

jednak jesli to zrobi sie to nie spowoduje zadnych ujemnych skutkow w pracy silnika a moze poprawic jego prace

jednak z tego co czytam to DDE to digital diesel electonics a DME to digital motor electronics wiec DDE zwiazane jest z silnikami dizla a nie benzyny

wiec jak to przeprowadzic w moim aucie za pomoca Inpy badz Disa ktore zasilane jest benzyna
a nie dizlem

wczesniej to zrobilem manualnie jak oczekiwalem na interfejs a pozniej na nowa przeplywke tzn. dzieki danej osoby wypowiedzi odlaczylem akumulator, polaczylem ze soba klemy i po jakims czasie ponownie wszystko podlaczylem

obecnie mam te programy wiec chcialbym dowiedziedziec sie jak to zrobic za pomoca jednego z nich

pozdr. Robert


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza E46
PostNapisane: 18 września 2010, 13:19 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 316i sedan
ROGER-NYSA u mnie nie pokazuje zadnych bledow po wymianie przeplywki jednak current air-mass jest na poziomie !450-500 czy to wina zlej nowej przeplywki czy czegos innego

jak mozna sprawdzic czy nowa przeplywka jest dobra?

pozdr. Robert


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza E46
PostNapisane: 18 września 2010, 13:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 316i sedan
smigalem ponad miesiac na popsutej przeplywce wiec moze cos innego poszlo

obecnie auto pali jak wczesniej ale cos mu brakuje na pierwszym biegu a tak to smiga bez zarzutow

:mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza E46
PostNapisane: 19 września 2010, 12:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 15
Lokalizacja: Lubuskie
Moje BMW: E46
Mogę się wypowiedzieć na temat silnika benzynowego 316/318i. Tam nie trzeba robić żadnej adaptacji. Trzeba tylko troszkę pośmigać i komputer "dostosuje" parametry.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza E46
PostNapisane: 9 lipca 2012, 11:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Ale kotlecik :wstyd:

E39 520i 98r. stracił wolne obroty. Nie odpali bez dodania gazu, normalnie silnik chodzi jeśli sie go stymuluje pedałem gazu a po zdjęciu nogi od razu gaśnie. Problem z jazdą (bo z asb) ale jakoś dojechałem do mechaniora wspomagając się ręcznym. Podpiął kompa i stwierdził, że błąd przepływki. Wymontował popsikał sprayem do przepływek specjalnym, zamontował zpowrotem i nic echo.
Auto odpala i jeździ tylko przy dodawaniu gazu po puszczeniu pedała gaśnie. Brak wolnych obrotów.
Niestety mam Siemensa i ori kosztuje około 1200 zł. Jak na auto w tym wieku to sporo za dużo.
Czytam o objawach padniętych przepływek i nigdzie nie znalazłem podobnych.
Powiedzcie czy to możliwe, że padła przepływka?
Czy jest sens kupować zamiennik za 200 zł z roczną gwarancją czy tylko ori siemens ?

ps. piszecie że nie trzeba adaptacji robić jak się kupi taką sama przepływkę a jak bym kupił jakiś zamiennik z Allegro za 200 zł to będę musiał ta adaptację robić ?

Pozdrawaim
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza E46
PostNapisane: 10 lipca 2012, 12:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Sam odpowiem na moje pytanie w sprawie zamienników za 200 zł.
Otóż nie działają.

Kolejny naiwniak stracił 200 zł ale za głupotę trzeba płacić.
Zwrotu nie przyjmują bo sprzęt jest używany(podpięta była wtyczka i na pinach są rysy)
Reklamacja będzie rozpatrywana przez specjalistyczną firmę nie powiązaną w żaden sposób ze sprzedawcą. (jasne)
W razie pozytywnego rozpatrzenia reklamacji sprzedawca za pół roku wyśle mi kolejną przepływkę bo o zwrocie kasy nie ma mowy.

Zamówiłem używaną za 100 siemensa.

Wiem, że troszkę zboczyłem z właściwego merytorycznie tematu dyskusji ale musiałem się wyżalić komuś, wybaczcie.
Może kogoś ten post ustrzeże przed kupnem Wysokiej jakości zamiennika z Allegro z roczną pisemną gwarancją.

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza E46
PostNapisane: 22 grudnia 2012, 22:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 49
Posty: 45
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M52TUB20
Witam. Tydzień temu kupiłem E46 320i, niestety dopiero w trasie okazało się, że auto nie jedzie jak powinno. Pierwsze moje kroki to odczyt błędów sterownika silnika. Diagnoza walnięta przepływka i szybka wymiana na Magneti Marelli (z racji ceny). Błąd już nie wyskakiwał no to zadowolony, że wszystko ok pojechałem się przejechać. I zaskoczenie, jest ciut lepiej ale auto nadal nie jechało. Dzisiaj znalazłem ten wątek i zrobiłem jak radzi kolega Toudi. Odpiąłem akumulator, poczekałem chwilkę, podłączyłem, odpaliłem i..........., teraz wiem jak działa VANOS :D Wielkie dzięki Toudi, auto jedzie jak powinno.

Pozdrawiam pięknie.

_________________
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Adaptacja przepływomierza E46
PostNapisane: 23 grudnia 2012, 13:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 86
Lokalizacja: Namysłów
Moje BMW: e30=>e36=>e46
Kod silnika: N47
Witam. Ja u siebie w wersji 136km + mam problem z pomiarem wartości przepływomierza przez inpe. Mam tylko 2 ekrany z informacjami o parametrach pracy silnika i wg spolszczonej wersji ilość mas powietrza wynosi niecałe 30 jednostek. Zamieszczam screene z diagnostyki na wolnych obrotach i prosze powiedzieć co jest nie tak z tymi parametrami. Dodam że auto dobrze chodzi i ciągnie solidnie jak na 136+ .
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL