BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 13 czerwca 2025, 11:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 30 stycznia 2012, 20:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
nugat18 napisał(a):
Napewno minusem jest wolniejsze nagrzewanie silnika z tego co czytalem w sieci


U mnie bez zmian.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 7 lutego 2012, 01:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E91 LCI - 184KM
Kod silnika: N47
A u mnie wręcz przeciwnie.

Zastanawiałem się na zaślepieniem EGR ale jakoś mi przeszło. Ostatnio wymieniając świece było już poźno i zapomaniłem włożyć tego wężyka podciśnienia. Na drugi dzień silnik w ogóle nie mógł sie dogrzać. W mieście cały czas wskazówka pracowała pomiedzy 60-90 stopni. Przypomniało mi się że przeciesz nie wcisnąlem tego wężyka, po tym zabiegu od razu wszytko wróciło do normy.

Sądze że na temp ma taki sam wpływ zaślepianie jak i zdjęcie tego wężyka, ponieważ zawór sie nie otwiera. Jeśli sie myle poprawcie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 7 lutego 2012, 08:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
Grzybu napisał(a):
A u mnie wręcz przeciwnie.

Zastanawiałem się na zaślepieniem EGR ale jakoś mi przeszło. Ostatnio wymieniając świece było już poźno i zapomaniłem włożyć tego wężyka podciśnienia. Na drugi dzień silnik w ogóle nie mógł sie dogrzać. W mieście cały czas wskazówka pracowała pomiedzy 60-90 stopni. Przypomniało mi się że przeciesz nie wcisnąlem tego wężyka, po tym zabiegu od razu wszytko wróciło do normy.

Sądze że na temp ma taki sam wpływ zaślepianie jak i zdjęcie tego wężyka, ponieważ zawór sie nie otwiera. Jeśli sie myle poprawcie :)


Nie mylisz sie , tak właśnie jest ---POZDRAWIAM ZAŚLEPIONYCH ;) ten układ jest bardzo korzystny dla silnika .... przyspiesza nagrzanie silnika oraz obniża temp spalania co przekłada sie na na dłuższą żywotność silnika oraz podzespołów (np .turbina ) jeżeli to zrobić to tylko programowo przez DIS-a daje efekt bez szkody dla silnika .

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 7 lutego 2012, 12:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E91 LCI - 184KM
Kod silnika: N47
Czyli może i lepiej że przypadkowo nie założyłem wężyka, teraz wiem zeby nie mieszać przy EGR, no jeżeli że tak jak wspomniałes przez program.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 9 lutego 2012, 11:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 320
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
dlatego zamówiłem sprawny egr :) GDYŻ mój jest zepsuty w pozycji zamkniętej.
Porównam jak się jeździ z zaślepionym a jak z otwartym.

_________________
Żyj tak byś mógł patrzeć w lustro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 9 lutego 2012, 12:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 132
Lokalizacja: Chorzów
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47N
Widzę tu sprzeczność. Skoro działający EGR obniża temperaturę spalania, to dlaczego z zaślepionym zaworem silnik miałby się wolniej nagrzewać skoro "ma" wtedy wyższą temp. spalania?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 9 lutego 2012, 16:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
Mezon napisał(a):
Widzę tu sprzeczność. Skoro działający EGR obniża temperaturę spalania, to dlaczego z zaślepionym zaworem silnik miałby się wolniej nagrzewać skoro "ma" wtedy wyższą temp. spalania?
Pozdrawiam


bo przelatujące spaliny ogrzewają płyn chłodniczy (chłodnica egr) , a z zamkniętym EGR (dolot spalin zamknięty) spaliny nie ogrzewają płynu .
widzisz sprzeczność bo nie rozumiesz współdziałania układów i TEORETYZUJESZ na podstawie wypowiedzi .
bilans temperaturowy jest na + czyt. korzyść silnika i jego użytkownika.
1.mniejsza temp na tłoku to dłuższa "żywotność" silnika i większa możliwa dostępna moc.
2.szybsze nagrzewanie to mniejsze np. zużycie paliwa silnika, same zalety.....

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 9 lutego 2012, 18:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 200
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46
Kod silnika: m47
Dokładnie tak jak koledzy piszą, mój egr jest walnięty i się zacina=silnik wolno się nagrzewa;/

_________________
Żeby być szczęśliwym, co najmniej kilka rzeczy musisz mieć w dupie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 9 lutego 2012, 18:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Z banalnego poworu - macie "chłodniczkę" spalin + termostat EGR :) Spaliny wtedy podgrzewają wodę + studzą spaliny. U mnie jej nie ma, mam tylko jeden termostat :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 9 lutego 2012, 19:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
deejeys napisał(a):
Z banalnego poworu - macie "chłodniczkę" spalin + termostat EGR :) Spaliny wtedy podgrzewają wodę + studzą spaliny. U mnie jej nie ma, mam tylko jeden termostat :)

TAK -podgrzewają płyn w układzie
Bo masz WEBASTO zamiast tego ustrojstwa lub auto na afrykę szykowane i tam powinno dokończyć żywota.... ;)

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Ostatnio edytowano 9 lutego 2012, 19:42 przez Kentos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 9 lutego 2012, 19:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 67
Lokalizacja: CGD
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
deejeys napisał(a):
nugat18 napisał(a):
Napewno minusem jest wolniejsze nagrzewanie silnika z tego co czytalem w sieci


U mnie bez zmian.


U mnie równiez bez zmian :) Silnik nagrzewa się tak samo jak z działającym zaworem egr więc nie wierze w opowieści o podgrzewających silnik spalinach itd :chytry: Diesel w -20 ogólnie długo się nagrzewa dlatego też wymyślono takie coś jak dogrzewacz czy webasto.Niestety u mnie jest uszkodzone i w tą zime daje już sobie z nim spokój ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 9 lutego 2012, 20:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 320D Touring 03'
wszystkie te badziewia maja na celu redukcje emisji spali do atmosfery - uwarunkowane jest to normami EU3, EU4 czy inne literki - jakie chcecie sobie wstawcie.
w moim aucie nie ma normy EU4 która w 2003 roku była opcją dla tych co swoją kupę zamiast spłukać w kibelku wolą wrzucić do ogródka do marchewek więc nie posiadam chodniczki EGR

jest jedna uniwersalna prawda która nie wymaga profesorskich teorii: czym zimniejsze powietrze tym łatwiej je sprężyć - tym lepsze spalanie - lepsza efektywność. chłodniczka EGR nie służy do szybszego rozgrzewania silnika tylko do schłodzenia spalin, które będą się lepiej spalać się w cylindrach i mniej truć. to, że silnik ze sprawnym układem EGR szybciej się nagrzewa jest raczej efektem pobocznym //cieplejsza temperatura w dolocie//.

dopóki ktos nie wroci ze stażu w bawaria motors i nie poprze argumentami tezy dot. układu egr to bede sie sklanial ku teori, ze skoro to badziewie jest zamontowane w aucie to szereg podzespołów z obrębie tego szajsu z tym układem WSPOŁPRACUJE. nie od parady w autach sa czujniki temperatury spalin oraz temperatury powietrza w dolocie.

_________________
moje BiEmdoubleU
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=85713


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 9 lutego 2012, 20:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
Southparketeer napisał(a):
wszystkie te badziewia maja na celu redukcje emisji spali do atmosfery - uwarunkowane jest to normami EU3, EU4 czy inne literki - jakie chcecie sobie wstawcie.
w moim aucie nie ma normy EU4 która w 2003 roku była opcją dla tych co swoją kupę zamiast spłukać w kibelku wolą wrzucić do ogródka do marchewek więc nie posiadam chodniczki EGR

jest jedna uniwersalna prawda która nie wymaga profesorskich teorii: czym zimniejsze powietrze tym łatwiej je sprężyć - tym lepsze spalanie - lepsza efektywność. chłodniczka EGR nie służy do szybszego rozgrzewania silnika tylko do schłodzenia spalin, które będą się lepiej spalać się w cylindrach i mniej truć. to, że silnik ze sprawnym układem EGR szybciej się nagrzewa jest raczej efektem pobocznym //cieplejsza temperatura w dolocie//.

dopóki ktos nie wroci ze stażu w bawaria motors i nie poprze argumentami tezy dot. układu egr to bede sie sklanial ku teori, ze skoro to badziewie jest zamontowane w aucie to szereg podzespołów z obrębie tego szajsu z tym układem WSPOŁPRACUJE. nie od parady w autach sa czujniki temperatury spalin oraz temperatury powietrza w dolocie.

podaj mi numer twojego VIN ..... obejrzę układ chłodzenia

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 9 lutego 2012, 21:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 67
Lokalizacja: CGD
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
Układ recyrkulacji spalin EGR został wprowadzony w połowie lat dziewięćdziesiątych na skutek zaostrzania norm emisji spalin. Ma za zadanie wprowadzić część spalin do układu dolotowego, w celu dopalenia węglowodorów (HC). Dzięki wprowadzeniu do cylindra mieszanki uboższej w tlen, zmniejsza się także emisję tlenków azotu (NOx). W efekcie w kolektorze dolotowym, gdzie kiedyś było tylko powietrze lub mieszanka paliwowo-powietrzna, mamy także spaliny. To w połączeniu z doprowadzonym odpowietrzeniem skrzyni korbowej (odmą) i przenoszącą się tą drogą „mgiełką olejową” powoduje, że kolektor dolotowy po pewnym czasie pokrywa się smołowatą mazią. Zapycha się też sam zawór EGR ;)

Tak gdyby ktoś nie wiedział :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 9 lutego 2012, 23:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 320D Touring 03'
@kentos: PJ52158

wszystko się zgadza jabco19 :) swoja drogą na początku przygody z marką zapoznałem się z forum i natychmiast wywaliłem klapki... zainteresowałem się wtedy tematem zalepionego kolektora - zastanawiałem się, że w Niemczech sprawa w tym temacie jest mało popularna. przypadkiem przy kupnie samochodu dostałem całą dokumentację (po niemiecku) serwisową auta - okazuje się, że w Niemcy przy tuvowskim przeglądzie (wtedy właśnie bardziej opłaca im się sprzedać samochód do polski :)) wymieniają kolektor ssący - poprzedni właściciel zrobił to przy 150k w moim aucie - niestety ktoś kto miał dużo postów na forum wyśmiał tą teorie i poszła się.... heh

_________________
moje BiEmdoubleU
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=85713


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 10 lutego 2012, 00:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 320
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Ponoć zaślepienie erg nie daje wielkiego kopa, a wątpię ze auto ze sprawnym egrem jest zamulone, lub chodzi źle.
Sam sprawdzę i się wypowiem.

Przy padniętym egrze, przekroczona jest wartość fulmasse w inpa, czyli rozumiem ze za dużo powietrza łapie ssący i dlatego jest error:)

Wiadomo ze jest to kolejny wymysł ale pokażcie teraz auto bez egra?
A jeżeli chodź troszkę sprzyja on w szybszym nagrzewaniu auta to bede happy.

Kentos
Ja tez mam jeden egr, i elektryczny podgrzewacz płynu chłodzącego, webasta nie mam i z tego co wiem w afryce do bmw robia felgi :)


Pozdrawiam koledzy

_________________
Żyj tak byś mógł patrzeć w lustro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 10 lutego 2012, 09:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Kentos napisał(a):
auto na afrykę szykowane


oja :( Co ja teraz zrobie ;(


nugat18 napisał(a):
Ponoć zaślepienie erg nie daje wielkiego kopa, a wątpię ze auto ze sprawnym egrem jest zamulone, lub chodzi źle.


nugat18 napisał(a):
Sam sprawdzę i się wypowiem.
dopiero później pisz o efektach ;)


nugat18 napisał(a):
Wiadomo ze jest to kolejny wymysł ale pokażcie teraz auto bez egra?


a pokażesz mi auto bez katalizatora? Albo bez DFP ?

Co nowa norma, to nowe bajery ograniczające emisję i szkodliwość spalin...

Zresztą :

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria: ... nia_spalin

pod literką S


nugat18 napisał(a):
i elektryczny podgrzewacz płynu chłodzącego


no właśnie. Dobrze, że wytłumaczyłeś Kentos tajemnice naszych afrykańskich BMW :rotfl:

Southparketeer napisał(a):
chłodniczka EGR nie służy do szybszego rozgrzewania silnika tylko do schłodzenia spalin


Wg mnie efekt uboczny tego chłodzenia to dodatkowe podgrzewanie wody.... Tylko tak potrafię to sobie wytłumaczyć, bo auta z chłodniczką spalin mają dodatkowy termostat EGR.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 10 lutego 2012, 11:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
deejeys napisał(a):
Kentos napisał(a):
auto na afrykę szykowane


oja :( Co ja teraz zrobie ;(


nugat18 napisał(a):
Ponoć zaślepienie erg nie daje wielkiego kopa, a wątpię ze auto ze sprawnym egrem jest zamulone, lub chodzi źle.


nugat18 napisał(a):
Sam sprawdzę i się wypowiem.
dopiero później pisz o efektach ;)


nugat18 napisał(a):
Wiadomo ze jest to kolejny wymysł ale pokażcie teraz auto bez egra?


a pokażesz mi auto bez katalizatora? Albo bez DFP ?

Co nowa norma, to nowe bajery ograniczające emisję i szkodliwość spalin...

Zresztą :

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria: ... nia_spalin

pod literką S


nugat18 napisał(a):
i elektryczny podgrzewacz płynu chłodzącego


no właśnie. Dobrze, że wytłumaczyłeś Kentos tajemnice naszych afrykańskich BMW :rotfl:

Southparketeer napisał(a):
chłodniczka EGR nie służy do szybszego rozgrzewania silnika tylko do schłodzenia spalin


Wg mnie efekt uboczny tego chłodzenia to dodatkowe podgrzewanie wody.... Tylko tak potrafię to sobie wytłumaczyć, bo auta z chłodniczką spalin mają dodatkowy termostat EGR.

Kolego -wyjaśniam co miałem na myśli bo zle to zostało odebrane z ta "AFRYKĄ " . Auto np zostało złozone na strefę gdzie jest ciepło czyli bez obawy o problemy z dogrzaniem silnika ,a na skandynawie będą szły w to wyposażone... Webasto to luksus a podgrzewacz to konieczność (tak to widzę)
Przychylam sie do stwierdzenia ,że podgrzewanie płynu to efekt uboczny chłodzenia spalin lecz bardzo pozytywny (pomyślcie o analogi jego wyłączenia EGR= brak podgrzewania płynu wolniejsze nagrzewanie w początkowej fazie .
Potwierdzam i zgadzam sie z twierdzeniem że jest przede wszystkim do ograniczenia szkodliwej emisji gazów a cała reszta to sposób żeby właściwości EGR lepiej wykorzystać z pożytkiem dla auta.
Southparketee twoje auto (VIN)ma dwie dostępne opcje z chłodnica lub bez i ty posiadasz to drugie ....

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 10 lutego 2012, 14:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 320
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Kentos napisał(a):
nugat18 napisał(a):
Ponoć zaślepienie erg nie daje wielkiego kopa, a wątpię ze auto ze sprawnym egrem jest zamulone, lub chodzi źle.


nugat18 napisał(a):
Sam sprawdzę i się wypowiem.
dopiero później pisz o efektach ;)

Tak sie sklada ze sprawdzilem to na pasacie b6 140km, przypadkiem , bo nie dzialal egr, po naprawie róznicy nie odczułem.
Podejrzewam ze z bmw bedzie podobnie

Swoja droga postójcie chwile w spalinach jak coś robić przy aucie, z odłączonym egr, zaraz będziecie niesamowicie śmierdzieć:P i beda was szczypać oczy.
Dobrze ze sa zaostrzenie spalin, ciagle aut przybywa :) wraz z zanieczyszczeniem.

_________________
Żyj tak byś mógł patrzeć w lustro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Jazda z odłączonym EGR
PostNapisane: 10 lutego 2012, 15:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 67
Lokalizacja: CGD
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
Widze,że są nawet ludzie z Greenpeace heh :D Nie przesadzaj kolego z tymi spalinami,bo nic nie jest gorzej śmiardzi jak śmierdziało a jak auto trzeba naprawić to trudno powdychać trzeba :] Niedługo ktoś napisze,żę katalizatory i filtry cząstek stałych też są ok i ogrzewają auto itp.Każdy zrobi co mu się podoba,wrócić do stanu fabrycznego zawsze można więc nie ma co tu mądrować ;)Filozofów w tym kraju nie brakuje :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL