BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 15 czerwca 2025, 19:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 11:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37060
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Witku, a jak wyciągniesz bagnet jakie są objawy?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 13:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
no widzisz. fachowiec powiedział to co ja: po co tam zaglądasz!?

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 14:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Dym spod korka wlewu oleju jest to najbardziej normalne zjawisko działa to na prostej zasadzie duzo ma tutaj roznica temperatury miedzy srodkiem silnika a zewnetrzem jest zbyt duza roznica temperatur a ta para to cos jak powietrze wymieszane ze spalonym paliwem i stad efekt to tak jak Spray woda+powietrze wyglada jak gesta para tu powietrze +przepalone paliwo ze sladowymi ilosciami oleju ;) kazdy diesel w wiekszym lub mniejszym stopniu to posiada jedyne co mnie dziwi ze ci nie chlapie olejem gdy otworzysz korek przy właczonym silniku juz bym sie predzej tym martwił :zdziwko:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 17:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
rorafalki napisał(a):
Witku, a jak wyciągniesz bagnet jakie są objawy?

Odpalilem "fure", poczekalem chwile, dymek sie pojawil spod korka, zakrecilem go i wyciagnalem bagnet, nic stamtad nie wylatuje, para czy dym sie nie pojawia.

darcyn napisał(a):
no widzisz. fachowiec powiedział to co ja: po co tam zaglądasz!?

Darku, nie umniejszajac Twojej wiedzy, bo na pewno jest ogromna, to nie zawsze koles (mechanik) ma racje. Ale zostawie temat na jakis czas, jak padnie silnik, to przyjedziecie na pogrzeb mojego 5er'a ;)

Mario nie wiem dlaczego nie chlapie, spód korka jest mokry od oleju, ale nic sie nie wydostaje na zewnatrz, moze dlatego, ze silnik duzy?

Chcialem podziekowac jeszcze raz wszystkim za udzielanie sie w moim temacie, wszyscy dostajecie po punkcie ;)

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 19:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zachodnipomorskie
Chciałem się podłączyć do tematu 2.0d (m47n), u mnie jest dym z korka i bagnetu ale gdy lekko dodam gazu dym z bagnetu natychmiast ustaje z korkiem tego nie sprawdzałem bo chlapie olejem łańcuch rozrządu. Bardzo interesuje mnie przyczyna takiego zjawiska, dodam że chla mi oleju tak z 0,5l/1000km w serwisie powiedzieli ze mieści się w normie, ale mi się to nie podoba.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 20:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - Panowie - spoko- jak sie korek wykreci to bryzga olejem na uruchomionym motorze -jak cos z silnikiem nie tak - to po pierwsze zawsze jest ekstremalne zuzycie oleju - po drugie jak sie jezdzi w cyklu miejskim to zawsze oleju ubedzie wiecej niz w mieszanym czy na trasie - po trzecie jesli nie ma widocznych wyciekow i z wydechu na wolnych obrotach czysto -pedzel i smigac - jak sie za duzo patrzy to glowa czasami boli lub znajdzie sie nie to co powinno i sobie stwarza sie problem a i innym gitare sie zawraca -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 20:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Do komory korbowej silnika zawsze przedostaje się mniej lub więcej powietrza lub spalin z przestrzeni ponad tłokami. Nie ma idealnie szczelnych tłoków! Te gazy wydostają się przez odmę i filtr - łapacz oleju z komory korbowej i/lub przestrzeni nad głowicą do przewodu ssącego i są zawracane do silnika.
W dieslach z turboprężarką wąż odmy podłączony jest pomiędzy filtrem powietrza a wlotem turbiny. W tym miejscu panuje podciśnienie zależne od ilości pobieranego przez silnik powietrza. Jak silnik pracuje na wolnych obrotach to podciśnienie jest niewielkie a jak szybko i po obciążeniem to podciśnienie jest większe.
Oznacza to, że opróżnienie komory korbowej z gazów, które przedostały się do niej zależy od obrotów i od stanu filtra powietrza. Jak na wolnych obrotach i filtr powietrza czysty to część gazów może wydostawać się przez otwarty korek wlewu oleju, na szybkich obrotach powinno być podciśnienie w komorze korbowej i w takich warunkach dymek się nie pojawia bo dodatkowe powietrze jest zasysane przez otwarty korek.
W skrajnych przypadkach (brudny filtr powietrza, małe przedmuchy gazów, wysokie obroty) korek wlewu oleju będzie "przyssany" i nie da się go otworzyć.

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 20:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
No prosze... :kwasny:
Z ciekawości też dzis odkrecilem korek oleju...i leci dym raczej para....ale jaja :mur:
Ale do tego moja zaczeła sie dusic i nierówno pracowac... :cisza:
Ja juz nie ruszam pracujacego silnika bo :niepewny: po co sobie samemu problemy robic...
Radze to samo pozdrawiam wszystkich

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 21:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Jasiu 1979 napisał(a):
No prosze... :kwasny:
Z ciekawości też dzis odkrecilem korek oleju...i leci dym raczej para....ale jaja :mur:
Ale do tego moja zaczeła sie dusic i nierówno pracowac... :cisza:
Ja juz nie ruszam pracujacego silnika bo :niepewny: po co sobie samemu problemy robic...
Radze to samo pozdrawiam wszystkich


Obydwa zjawiska normalne. Nie ma sie czym przejmowac. Tankowac i cieszyc sie dalej jazda :)

POzdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 22:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
popieram -tezb tak sadze -jezdzic panowie -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL