BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 lipca 2025, 19:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 20:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
ROGER-NYSA, nikt nie mowil o adaptacji przeplywki tylko o adaptacji, a raczej wykasowaniu adaptacji komputera. Tak aby na nowo komputer mogl sczytac wartosci i dostosowac prace silnika do aktualnych warunkow.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2009, 20:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
A to nie jest przypadkiem tak, że adaptacja polega na wgraniu ponownie oprogramowania silnika. Inaczej mówiąc jeśli ktoś ma wzmocniony silnik to po tym zabiegu wraca do serii ? Czy źle myślę ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 14:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
mongooes napisał(a):
ROGER-NYSA, nikt nie mowil o adaptacji przeplywki tylko o adaptacji, a raczej wykasowaniu adaptacji komputera. Tak aby na nowo komputer mogl sczytac wartosci i dostosowac prace silnika do aktualnych warunkow.


Sprostuję bo jest zupełnie odwrotnie ;) Tzw. "adaptacje" których DME uczy się podczas pracy silnika można bez problemu skasować Carsoftem czy INPA używając prostych interfejsów. Sens jakiś to może i ma jeśli któryś z elementów był wcześniej niesprawny i np. DME wymaksował sobie wartości korekcji.

Jednak tu mamy do czynienia z silnikiem diesla i tu już jak najbardziej jest coś takiego jak adaptacja przepływki. Poczynając jakoś od DDE5 (czyli to będą M47 i M57 w wersjach TU) przepływomierz (MAF) powinien po wymianie zostać zaadaptowany pod różnym obciążeniem. DDE zapamiętuje wtedy wartości korekcji rzeczywistych wskazać względem wartości teoretycznej wyliczonej na podstawie innych czujników.

Tego już prostymi programami i interfejsami zrobić się nie da - pozostaje DIS albo jakieś X431. Stąd i wysoka cena :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL