BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 21:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 21:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
troche błedny tok rozumowania, visco jest termo-mechaniczne, czyli jak chłodnica osiągnie wysoką temperaturę to w visco też się od niej nagrzeje na skutek czego "załącza" sie "sprzęgło" i wiatrak kręci się prawie z prędkością obrotową silnia. Jeśli np. ukłasd jest zapowietrzony lub trzyma termostat, to chłodnica nigdy nie nagrzeje sie do wysokiej temperatury a co za tym idzie nie nagrzeje sie visco, które nie będzie robić "wichury". Wymień termostat i zalej płyn. Przy nagrzewaniu sprawadź czy otoworzy się termostat i dolny wąż też będzie gorący. Jak to nic nie da to chyba coś poważniejsdzego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
jutro dam znać jakie efekty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 22:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
na 99% termostat. To że ktoś go przewiercił to tylko go tym popsuł.
termostat nie otwiera się od końca i nic tu nie pomoże żadna przewiercona dziurka :) druga sprawa to dobre odpowietrzenie układu.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 11:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Rybnik
WItam
Podlanczam sie do tematu, bo mam bardzo podobny problem co autor.
Auto ma wymieniona glowice, wszsytkie uszczele, Visco, thermo i pompe.
Pomimo tego autem nie da sie jezdzic.tosowale
Robi sie cisnienie w ukladzie, na skutek tego wyciska wode spod korka.
Skoro wszystko prucz chlodnicy wymienione(mialem mozliwosc sprawdzenia innej chlodnicy i bylo to samo) to nie wiem co mam myslec. Korek nawet wymienilem.
Auto lapie tepmerature w momencie gdy zaczyna brakowac wody w ukladzie - zbyt duzo uleci przez korek.
pomocy!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
dzisiaj założyłem nowy termostat. Układ chłodzenia działa już całkiem inaczej. Grzeje się niestety nadal ale woda nie bulgocze i węże nie są już takie twarde. podczas jazdy grzeje się ale na postoju temperatura już nie rośnie i nawet nieraz spada troszkę. zauważyliśmy że mimo iż silnik jest gorący to wentylator chodzi wolno (nie ma wiru) jest opcja że jak wczesniej się przegrzewał to plazma w visco się uszkodziła. Jutro wymieniam visco. Jesli to nie pomoże to moje pomysły się już kończą:/
Co sądzicie o tym??

_________________
MIAŁEŚ WYPADEK?? napisz do mnie a odzyskam należne Ci PIENIĄDZE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 21:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
To oczywiste,że visco jest do wymiany. Ciągle piszesz o tej wodzie,wlałeś w końcu ten płyn ?

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 22:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
no nie wlałem płynu bo się grzeje. to ciągle bym musiał płyn dokupować. wleje jak będzie już dobry i nie będzie się grzał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 22:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
a jak ma sie nie grzać ja woda wrze w temp. 98 stopni a silnik pracuje 102-105stopni? Na wodzie nie bedzie prawidłowo pracował... to nie duży Fiat gdzie termostat otwierał się przy 88-90 stopniach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, 23:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Dzisiaj wymienione zostało VISCO. "wichura" jest nie do porównania. Teraz śmiga aż grzywke podwiewa:)
ale.. tym razem nowy termostat się nie otwiera. wyjelismy go i wsadzilismy do gotujacej wody i ani drgnie:/ także jutro ponownie wymiana termostatu i mam nadzieje że to juz bdzie koniec moich przygód z grzaniem się mojej beemki:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 października 2009, 06:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Rybnik
Woda gotuje sie w temp 100*C przy cisnieniu 1013hPa.
Zakladajac, ze w ukladzie jest cisnienie wyzsze od atmosferycznego, temperatura wzenia wody podnosi sie znacznie do gory.
Na tej zasadzie pracuje np. szybkowar i dlatego miedzy innymi uzywasz przykrycia garnka :hyhy:
To raczej nie problem wody.

Podczas odpowietrzania ukladu mam dziwna rzecz...
1. podnosi sie poziom wody w zbiorniczku wyrownawczym
2. zapowietrza sie gorny waz, ale nie zanika strumien na zbiorniczku
3. spaliny maja bialawy kolor :przestraszony: !!!!!!
Przypomne ze uszczelke wymienilem ok 150km temu :( lacznie z glowica(fachowiec stwierdzil iz moja stara byla nie do naprawienia - planowana wczesniej :dobani: )
Jakies pomysly ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 14:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
witam!
od czwartku nie miałem dostepu do kompa.
Więc dalsza moja historia wygląda tak że w piątek wymienilismy ten uszkodzony termostat na nowy (sprawdziliśmy przed włożeniem działa). Zalałem płynem chłodniczym układ
i co... i beemka nadal się gotuje:/
Wpadlismy na jeszcze jeden pomysł... czy byc może instalacja gazowa złożona w listopadzie 2008nie ma jakis wad konstrukcyjnych... i czy to przez nią slinik cierpi?? a może i juz został uszkodzony:/
W sobotę oddałem moje BMW do jednego z najlepszych w regionie mechanika który specjalizuje sie tylko w BMW. W poniedziałek ma zalweac silnik płynem chemicznym i ma sprawdzać szczelność silnika... ciekaw jestem co wyjdzie...
Macie jakies dalsze pomysły??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 15:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Rybnik
Nie chcialbym sie gaw_kom straszyc, ale masz wrecz identyczne objawy co u mnie, a ja juz na 99proc wiem co jest u mnie nie tak.
Dogadane z kilkoma mechanikami na podstawie dlugoletnich dowiadczen, miedzy innymi w ASO.
Zerwane gwinty mocowania glowicy.
dlaczego ? otoz sa one aluminiowe, przez co malo odporne na cieplo i niewlasciwy moment dokrecenia - latwo sie zrywaja.
jak naprawic ? wymienic silnik..... :mur: lub blok.
Istnieje tez mozliwosc, ze nalozona glowica jest uszkodzona, lub uszkodzony jest blok inaczej niz napisalem powyzej.
Pomimo to, bede wymienial silnik w aucie. Jestem na to zdecydowany w 50%, pozostale 50% to brak kasy na silnik... :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 18:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
ja też juz byłem u kilku mechaników i jeden z nich stwierdził że jest mozliwość że blok silnik jest pokrzywiony lub tuleja w bloku uszkodzona co sie równa wymianie silnika. Ale kropka nad i jeszcze nie zapadła
czekam dalej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 18:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Rybnik
No właśnie.
Ja też się nie poddaje.
Opisałem nawet mały test jaki wykonałem na moim autku w TYM topicu.
Jak narazie nie daję za wygrana.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 20:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 30
Lokalizacja: KoÂścian
A może zacznijmy od początku. Moim zdaniem zapowietrzony. Jeśli chodzi o rosnące ciśnienie czy wywalanie płynu to może pęknięta/krzywa/niedokręcona na wszystkich szpilkach głowica lub potraktowany blok papierem ściernym (widziałem takie coś w E39 523). Bloki raczej sie nie krzywią. Ale by się nie grzała chyba że po wywaleniu całego płynu.
Powodzenia i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 10:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Rybnik
U mnie jest cacy poki nie dostanie temperatury. Robia sie twarde weze - cisnienie - woda ucieka gdzies z dolu chlodnicy intensywnym kapaniem.
Waz twardy moze byc z pary - uklad to sama woda i to uklad obciety tylko na silnik - nie ma ogrzewania kabiny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL