BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 16:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 10:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 61
Lokalizacja: Częstochowa SC
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: m47
Ja w sobotę byłem w ASO i rozmawiałem z "Mistrzem serwisu" ;-) powiedział mi że te m47 tak mają że klekoczą po odpaleniu, kazał mi zmienić olej na 5w40, mam wlany 0w30 i założyć oryginalny filtr oleju, jeździc i sie nie przejmować... Mam nadzieje że ma rację bo tak zamierzam zrobić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 października 2009, 18:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 85
Lokalizacja: otwock
Moje BMW: e46 sedan
Kod silnika: m47nd20
ponawiam pytanie czy takie dłuższe świecenie się kontrolki uszkadza silnik... koledzy poszukałem trochę na ''realoem'' i znalazłem zaworek zwrotny przy pompie olejowej... może jego trzeba wymienić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 17:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Âślask
wymina na olej 5W40 nic nieda mam CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W40 i nadal mi swieci :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 13:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 61
Lokalizacja: Częstochowa SC
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: m47
Mam teraz zalany Valvoline Maxlife 5W40 i oryginalny filtr oleju. Lampka gaśnie mi chwilkę wcześniej ale problem jednak pozostał. Co do oleju to zdecydowanie silnik ładniej i ciszej na nim pracuje... W ciągu dnia lampka szybciej gaśnie po około 1 sekundzie, po nocy 3 sekundy. W ASO jakiś majster serwisu kazał mi jeździć i się nie przejmować... Spece od BMW "Mrozińscy" w Częstochowie powiedzieli mi to samo, nie ma sensu tego ruszać... Ja zamierzam tym się nie przejmować, zobaczymy co będzie dalej, w końcu ciśnienie oleju jest bo lampka gaśnie, a klekotem szklanek się nie przejmować te typy czyt. -> M47 tak mają, jedne mniej, drugie bardziej... Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, 12:02 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: trĂłjmiasto
mam bmw e46 2,0tdi od paru dni mam problem przy odpalaniu...to znaczy jak go odpalam i gdy zapali to przez chwile szarpie nim i potem normalnie chodzi ,jak jest cieply zgasze go i odpale ponownie to wtedy jest ok. Jednak gdy ostygnie i odpalam go to znowu jest ten sam objaw trzesie nim i po chwili silnik chodzi normalnie. Swiece byly sprawdzone i są ok. Prosze o szybką pomoc co to moze byc?pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 9 października 2009, 17:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: okolice Wawy
Witam mam e46 320d jak go kupiłem i jeździłem około 6 miesięcy nie miałem problemu z zółtka lampka od oleju, jednak jak wracałem z wakacji zaświeciła się. Paliła się przez jakiś czas a potem gasła. Zbliżała się wymiana oleju i było go lekko ponad min wiec sądziłem że to to.

Wymieniłem filtry na org i został zalany nowym olejem. Jednak problem nie ustąpił nawet bym powiedział ze się nasilił. Teraz jest tak że po odpaleniu żółta kontrolka świeci się do momentu złapania temperatury. Czasem zapala się podczas normalnej spokojnej jazdy ;/
Oleju nie ubywa, nigdzie go nie gubi, nie kopci, zresztą nigdy nie kopciła nawet przy przyspieszaniu dość raptownym.
Czy to może być wina samego czujnika ????
Silnik chodzi równiutko i tak samo cicho jak zawsze, żadnego falowania obrotów itp.
Warto się w tym grzebać, czy jeździć dalej ???

_________________
http://picasaweb.google.pl/boguszewskip ... irectlink#


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 12:07 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 706
Lokalizacja: KRAKOW/FFM
Garaż: było e46 320d <>

jest e92 335 <>
mi tez od woczoraj zazela swiecic po zapaleniu przez okolo 7 sekund zolta lampka oleju wiec co to moze byc czujnik bo z tej rozmowy juz nic nie rozumiem temat jest o zoltej lampce a wszyscy o czerwonej pisza :szok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 15:53 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 706
Lokalizacja: KRAKOW/FFM
Garaż: było e46 320d <>

jest e92 335 <>
dobra moj problem jest taki spalony bezpiecznik numer 30 w e 46 odpowiedzialny za czxujnik oleju dlatego sie swoecil na zolto :) sam sobie klikam pomogl:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 18:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: ÂŻory
Objaw podobny do tych wyżej: żółta lampka od oleju przy odpalaniu gaśnie dopiero po kilku dłuższych sekundach z tym, że auto nie faluje nie klekocze nic z tych rzeczy, a w trakcie jazdy później już się nic nie zapala. Skoro masa ludzi ma takie objawy chyba nie należy się tym przejmować bo nikt nie pisał, że auto mu gaśnie czy coś się psuje. Tak mi się wydaje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 20:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
grizzlie__, masz walnity czyjnik poziomu oleju...ten model tak ma..nowy w aso pod 4stówy..ale marna inwestycja działa max 4 miechy i znowu świeci a olej :szok: ma stan..i znowu czujnik..lepiej raz na jakiś czas wyjąc bagnet..koszt 0pln a nie 400 co kwartał..

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 12:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: ÂŻory
Dlatego mówię.. usterka, którą nie należy się przejmować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Głośne odpalanie i świecąca się kontrolka oleju
PostNapisane: 20 sierpnia 2011, 11:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e60 530i
Kod silnika: m54b30
Witam
Widze ze temat umarl a problem zostal? :kwasny:
Czy Wymiana obudowy filtra oleju w ktorym znjaduje sie zaworek zwrotny rozwiazuje problem tzn 5sek glosnej pracy plus czerwona kontrolka cisnienia oleju? Cena dosc wysoko bo czesc kosztuje 719zl! z gory dzieki Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Głośne odpalanie i świecąca się kontrolka oleju
PostNapisane: 17 grudnia 2014, 15:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
Sprawdzenie zaworka w podstawie filtra jest bardzo proste. Wystarczy po długim postoju np. po nocy odkręcić pokrywę filtra oleju. Jak oleju nie ma to znaczy ze zaworek nie trzyma. Co do.klekotania u mnie nie ustało po wymianie obudowy, ale klekotanie jest cichsze. Kontrolka oleju nie gaśnie od razu dlatego jeszcze w moim przypadku będę sprawdzał ciśnienie pompy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Głośne odpalanie i świecąca się kontrolka oleju
PostNapisane: 4 stycznia 2015, 22:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 259
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43B19TU
Garaż: Blaszany :]
Panowie, mam ten problem od 2,5 roku (czyli odkąd posiadam auto). Za każdym razem zalewany 5w40. Wcześniej Motul, teraz Liqui Moly. Silnik pracuje ogólnie bardzo dobrze i cicho

_________________
http://www.iv.pl/images/49480512003272693367.jpg
"Bo jeśli pasja wygra, to i Ty będziesz zwycięzcą"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Głośne odpalanie i świecąca się kontrolka oleju
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 08:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 115
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Problem z kontrolką oleju jest mi znany. W mojej e46 miałem to samo. Po odpaleniu (jednak tylko na rozgrzanym oleju i to nie zawsze) zaświecała mi się żółta kontrolka od poziomu oleju. Diagnoza bardzo prosta: Czujnik termiczny poziomu oleju. To taki duży czujnik w misie olejowej. Koszty ori to 350 zł. Póki co mam spokój.

_________________
Zobacz i oceń mojego kruka :) -->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=150640


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL