BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 20:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 11:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
ale pojezdziles czy toczyles sie bez gazu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 11:28 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
KotSylwester napisał(a):
ale pojezdziles czy toczyles sie bez gazu?


Wiec tak, na poczatku odpalilem auto i nie jezdzilo wogole...znaczy sie przy zmianie biegow czuc bylo pukniecie jakby sie bieg zalaczal ale na tym koniec...ale jak dodawalem gazu zaczal delikatnie sie ruszac...ale praktycznie nie zauwazalnie. Pozniej po wajhowaniu biegami zaskoczyl na R...i na D i zaczal normalnie jezdzic...pozniej po zgaszeniu i jak poszedlem do domu i wrocilem po 20-30 minutach sytuacja sie powtorzyla...ale praktycznie trwalo to krocej i szybciej zaczal reagowac...po puszczeniu hamulca zaczal normalnie jezdzic az do czasu gdy stanalem i koniec, ale jakies 10 km zrobilem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 11:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
to sprawdz jak będzie po toczeniu się przez 1-3km. ale toczeniu noga nie na gazie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 11:49 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
KotSylwester napisał(a):
to sprawdz jak będzie po toczeniu się przez 1-3km. ale toczeniu noga nie na gazie.

hmmm, no tak...ale zeby on sie zaczal toczyc to wlasnie musialem powajchowac biegami i troche gazu pododawac... :| :( :(
Ale rozumiem o co chodzi...mniej wiecej


Ostatnio edytowano 13 października 2009, 11:50 przez Kisiel24, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 11:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
a moze po prostu podnieść dupę, wyłączyś ASC, zapiąć D i poczekać?
Wetnę się, ale wkręciłem się w temat i bardzo jestem ciekaw co z tego wyjdzie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 12:05 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
letki napisał(a):
a moze po prostu podnieść dupę, wyłączyś ASC, zapiąć D i poczekać?
Wetnę się, ale wkręciłem się w temat i bardzo jestem ciekaw co z tego wyjdzie ;)

Mala telenowela sie zaczyna robic ;) heh...a tak powaznie to do smiechu mi nie jest...
Letki...myslisz, ze to cos moze pomoc...?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 12:55 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Jeszcze takie pytanie...jesli okaze sie ze ta wymiana oleju nic nie da (oby dala) czy dam rade sam + pomoc 2 kolegow, troche ogaraniajacych temat skrzyni zlozyc z 2 skrzyni jedna?Chodzi tutaj o wymiane tarczek, ewentualnie pompy oleju?Skomplikowane mocno to chyba nie jest :przestraszony: :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 13:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
Kisiel24 napisał(a):
Letki...myslisz, ze to cos moze pomoc...?


Na moje logikę to jest to samo co toczenie, a prościej tak zrobić.

A przy okazji:
Kiedy wymieniałem silnik, i "wymieniacze" poskręcali mi wszystko stwierdzili, że trzeba uzupełnic olej - przecież z węży i chłodnicy wyciekło sporo przy przekładce. Jak to zrobili skrzynia po każdej redukcji (przy zwlanianiu), oraz po zatrzymaniu mocno szarpała.
Pojechałem do firmy robiacej skrzynie z duszą na ramieniu ;)
Diagnoza: skrzynia sie zapwietrza, magikowi nawet udwawało się to robić umyślnie. Wymienili olej i stopniowo w ciągu 200km szarpanie ustało całkowicie. Może jednak fachowa wymiana oleju jest ważna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 13:21 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
letki napisał(a):
Kisiel24 napisał(a):
Letki...myslisz, ze to cos moze pomoc...?


Na moje logikę to jest to samo co toczenie, a prościej tak zrobić.

A przy okazji:
Kiedy wymieniałem silnik, i "wymieniacze" poskręcali mi wszystko stwierdzili, że trzeba uzupełnic olej - przecież z węży i chłodnicy wyciekło sporo przy przekładce. Jak to zrobili skrzynia po każdej redukcji (przy zwlanianiu), oraz po zatrzymaniu mocno szarpała.
Pojechałem do firmy robiacej skrzynie z duszą na ramieniu ;)
Diagnoza: skrzynia sie zapwietrza, magikowi nawet udwawało się to robić umyślnie. Wymienili olej i stopniowo w ciągu 200km szarpanie ustało całkowicie. Może jednak fachowa wymiana oleju jest ważna?

Hmmm, robilismy tak jak nalezy...najpierw nalanie oleju do miski przy wylaczonym aucie...pozniej odpalamy auto i kumpel wajchowal zmianami biegow...caly czas olej dolewany na chodzacym aucie...na koniec wyciagniecie wezyka i jak zaczol olej juz leciec przy wlaczonym biegu to zakrecalismy korekw wlewu i koniec...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 13:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
teoretycznie lepiej koła zdjąć i postawic na kobyłkach tył - poziom auta moze miec znaczenie - ale nie musi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 13:44 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
KotSylwester napisał(a):
teoretycznie lepiej koła zdjąć i postawic na kobyłkach tył - poziom auta moze miec znaczenie - ale nie musi.

Auto bylo na podnosniku...wiec caly czas w gorze...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 16:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Kisiel24, przod w górze? czy tył? Czyli auto nie było w poziomie? To jak sprawdziliście poziom oleju?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 17:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Kisiel24 napisał(a):
KotSylwester napisał(a):
zrozumialem ze masz teraz olej i raz jedzie raz nie a raz sie toczy. Na toczeniu przejedź dłuzszy odcinek. W tamtym aucie bylo to samo po kilku dniach od wymiany zaczely sie schody. Może bąbelki powietrza jak to z prawa fizyki wynika maszerują ku górze i się gdzieś gromadzą po jakims czasie i jest tam "pusto" zamiast oleju.

Co do zmiany oleju na inny - nie mam pojęcia.

Chodzi mi o powrot do oryginalnego Dexrona III taki jak byl przewidziany...ja zalalem Dexrona VI (zamiennik DII jak i DIII, wprowadzony przez GM)
Olej jest...pojezdzilem sobie tak jakos przed poludniem, pozniej podjechalem wcisnalem hamulec i koniec...auto juz pozniej nie ruszylo...wieczorem takze bylem, auto nie ruszylo (efekt taki jakby go cos trzymalo od tylu, nie mial sily obrocic kolami) dlatego dziwi mnie to, ze bylo ok przez chwile i nagle koniec...i biegi sie zmienialy ok, plynnie, bez stukow, szarpniec...ehhhh :| zmieniac olej i filtr czy nie...i zrobilbym wymiane dynamiczna z wydmuchaniem plynu z chlodnicy i sprzegla



Według mnie w Twojej skrzyni (5HP18, A5S310Z) powinien być olej Esso LT71141 lub jego odpowiednik a nie Dextron II, III czy VI.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 17:20 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
KotSylwester napisał(a):
Kisiel24, przod w górze? czy tył? Czyli auto nie było w poziomie? To jak sprawdziliście poziom oleju?

Noooo, ehmmm...lalismy az na cieplym i odpalonym i "kreconych" kolach zaczal sie wylewac...to wtedy kumpel zakrecil korek wlewu oleju...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 17:21 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
stones1 napisał(a):
Kisiel24 napisał(a):
KotSylwester napisał(a):
zrozumialem ze masz teraz olej i raz jedzie raz nie a raz sie toczy. Na toczeniu przejedź dłuzszy odcinek. W tamtym aucie bylo to samo po kilku dniach od wymiany zaczely sie schody. Może bąbelki powietrza jak to z prawa fizyki wynika maszerują ku górze i się gdzieś gromadzą po jakims czasie i jest tam "pusto" zamiast oleju.

Co do zmiany oleju na inny - nie mam pojęcia.

Chodzi mi o powrot do oryginalnego Dexrona III taki jak byl przewidziany...ja zalalem Dexrona VI (zamiennik DII jak i DIII, wprowadzony przez GM)
Olej jest...pojezdzilem sobie tak jakos przed poludniem, pozniej podjechalem wcisnalem hamulec i koniec...auto juz pozniej nie ruszylo...wieczorem takze bylem, auto nie ruszylo (efekt taki jakby go cos trzymalo od tylu, nie mial sily obrocic kolami) dlatego dziwi mnie to, ze bylo ok przez chwile i nagle koniec...i biegi sie zmienialy ok, plynnie, bez stukow, szarpniec...ehhhh :| zmieniac olej i filtr czy nie...i zrobilbym wymiane dynamiczna z wydmuchaniem plynu z chlodnicy i sprzegla



Według mnie w Twojej skrzyni (5HP18, A5S310Z) powinien być olej Esso LT71141 lub jego odpowiednik a nie Dextron II, III czy VI.

No ale tabliczka jest czarna... 1056 0000 0092 :( numer z tabliczki...no to ja juz sam nie wiem...Esso a zamiennik to jaki inny?Tanszy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 17:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
Kisiel24 napisał(a):
Hmmm, robilismy tak jak nalezy...najpierw nalanie oleju do miski przy wylaczonym aucie...pozniej odpalamy auto i kumpel wajchowal zmianami biegow...caly czas olej dolewany na chodzacym aucie...na koniec wyciagniecie wezyka i jak zaczol olej juz leciec przy wlaczonym biegu to zakrecalismy korekw wlewu i koniec...


Kisiel, ja nie mówię, że robiliście coś źle ale typy, którzy robią dziennie kilka generalek skrzyń mogą mieć swoje 'myki' ;) IMO poszukaj speca ew. w dobrym, renomowanym warsztacie i zapytaj czy nie spojrzy na Twoją skrzynię po godzinach za przysłowiową flaszkę ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 17:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
znajac specow to rozbiorą, powiedzą 6-10 tys i ze wszystko do wymiany, a twoja druga na czesci im sie nie przyda. Za dzien pracy i 500% na czesciach zarobią 4-7 tys zł, sam ja wlozysz, bedzie kicha i powiedzą zły montaż. :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 18:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
hehe, ja nie mówiłem żeby jechał do SAMKO :)) w serwisach też pracują ludzie (ale ciężko na nich trafić...;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 22:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Kisiel24 napisał(a):

No ale tabliczka jest czarna... 1056 0000 0092 :( numer z tabliczki...no to ja juz sam nie wiem...Esso a zamiennik to jaki inny?Tanszy?



Według mnie jednak Esso LT71141.

Jest dostępny taki olej z Febi w granicach 35 zł / 1 L.


EDIT: im dłużej szukam informacji tym większe mam jednak co do tego wątpliwości.. Katalog Valvoline podaje dla tej skrzyni Esso LT, ale szukając w google można znaleźć info o Dextronie III dla tej skrzyni.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2009, 22:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
A na wstecznym auto jedzie? Jeśli tak to raczej nie wina oleju.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL