
te stuki podczas wciskania sprzęgła to miedzy innymi wina sprzęgła


316ti niestety ma te

dwumasowe koło zamachowe

podobno przy takim systemie nie ślizga się tylko nie rozłącza napędu

proponuje wymienić sprzęgło kompletne z dociskiem bo się kończy

w szczególności jeśli masz taki objaw kiedy stoisz wciśniesz raz sprzęgło a jedynka wchodzi z lekkim oporem i puknięciem dobiegającym z tyłu auta może też lekko szarpnąć (ruszyć) do przodu
(identyczna sytuacja na wstecznym)
podobnie w czasie jazdy kiedy to z jedynki na luz bierzesz puknie i szarpnie za drążek a jak do tego musisz ruszać jak wariat albo jak śpiący żeby tył nie wpadał w dziwne podskoki
(jak przy rwaniu kapci przy przednim napędzie skacze przód)
to stawiam na sprzęgło jak nie rozkręcisz to nie zobaczysz
(w skrócie tył skacze na półsprzęgle)

przy okazji sprawdzić stan koła zamachowego oraz gumy i krzyżaków na wale

sprawdzić Stan oraz Zawieszenie:
-silnika
-skrzyni
-wału
-dyferencjału
-tylnej ramy pomocniczej
-kół

ciesz się że masz auto po 2000r poprawili mocowanie ramy i już się podobno nie urywa

raczej wystarczy tylko wymiana sprzęgła z dociskiem a problemy znikną

nie życzę padniętego koła zamachowego bo to zamach na twoje siano

wiem że przy innych autach można zastosować sprzęgło z jednomasowym kołem od innego modelu za grosze

są też gotowe zestawy to nic innego jak właśnie części dopasowane z innych modeli ale dużo droższe
nie wiem jak to działa na zwykłym kole podobno ok ale są przenoszone drgania na koła zębate skrzyni co przyspiesza zużycie tego podzespołu

z mechanikami to ja bym uważał szczególności przy tylnym napędzie bmw zaczną zgadywać co może być popsute na koszt klienta

myślę że nieautoryzowane warsztaty Bmw są dobrym kompromisem
jaki masz przebieg compacta i do kiedy serwisowany?