BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 15:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2007, 22:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
norbitor napisał(a):
Sprawdz jeszcze czy na "łapie" tuż przy wysprzegliku jest lekki luz.Moze silownik nie cofa sie odpowiednio i sprzeglo jest minimalnie w "pracy".


dobry trop - sprawdzę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 04:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: O-ka
Moje BMW: e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112028
bierute napisał(a):
Czy seryjne sprzęgło (nowe jest firmy LUK) nie powinno mieć sporego zapasu KM i Nm??


Witaj.
Ja tylko moge podpowiedzieć że mam chipa i 490Nm i nie wymieniane sprzęgło i nie mam takich objawów jak ty.
Pozdro

_________________
Moja była e39 viewtopic.php?t=4023 strona 5
Obecna e60 viewtopic.php?f=6&t=112028


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 09:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
HA! I TO JEST JUż JAKAś INFORMACJA! masz może wykres z hamowni?? ile miałeś Nm przy 1500obr?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2007, 23:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: O-ka
Moje BMW: e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112028
bierute napisał(a):
HA! I TO JEST JUż JAKAś INFORMACJA! masz może wykres z hamowni?? ile miałeś Nm przy 1500obr?


Hhmmm przy 1800rmp mam 230Nm a 2400rmp mam 420Nm
Max mam 3100rmp prawie 490Nm

_________________
Moja była e39 viewtopic.php?t=4023 strona 5
Obecna e60 viewtopic.php?f=6&t=112028


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2007, 13:17 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
No i się zaczyna.

Nie jest to wina ani koła dwumasowego, ani skrzyni, czy też wysprzęglika itp.
Problem leży w samym docisku, a dokładniej w jego montażu.
Starsze dociski były zwykłe, tzn możnabyło je zakładać i montować bez żadnych dodatkowych operacji. Nowe dociski są już inne.
Nie wiem, czy zmieniałeś całe sprzęgło czy samą tarczę i trudno mi powiedzieć czy będziesz kojarzył o co chodzi.
Dociski nowego rozwiązania są z automatyczną regulacją siły dociskania co tym samym jest regulacją w przypadku zużywania się tarczy sprzęgłowej. Wyjmując docisk z opakowania jest on zblokowany na słoneczku specjalną blachą. Powoduje ona że słoneczko jest w pozycji wciśniętego sprzęgła. Docisk przykręca się do koła dwumasowego i tarcza wciąż jest luźna. Po jej wycentrowaniu zwalniasz blokadę słoneczka i docisk zaczyna wywierać nacisk na tarczę. Tak wygląda prawidłowy montaż docisku nowego typu.
Jeżeli zaś wymieniałeś samą tarczę i nie wiesz o jaką blokadę chodzi to całkiem możliwe że docisk został z powrotem założony bez cofnięcia specjalnych regulatorów na nim przed założeniem.
Nie mając tej blachy blokującej musisz na prasie wcisnąć słoneczko i cofnąć taką plastikową koronkę której widoczne są na przedniej części docisku trzy fragmenty. Pamiętaj aby podczas wywierania siły na słoneczku na prasie, cały docisk leżał na niej tak aby masywna otoczka która wywiera nacisk już na samą tarczę była swobodna, czyli zeprzyj docisk na prasie tylko na metalowej obudowie która przykręcana jest do koła dwumasowego.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2007, 17:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
wow jestem pod wrazeniem tak rozbudowanego opisu!!! :)
robertbmw, dobrze, ze jestes wsrod nas:)

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 23:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Robert, po co Ty człowieku wyjeżdżałeś, z taką znajomością tematu bmw nie opędziłbyś się w Polsce od klientów.... Wracaj czym prędzej bo i tak Cię znajdziemy, porwiemy, nie ukryjesz się przed nami.

A wracając do tematu.

Nowe koło dwumasowe już i tak mam (kupiłem nówkę w dobrej cenie, posłuży trochę), jutro będą je montować (może chociaż wibracje po włączeniu klimy znikną...) i zaraz wyślę im Twoją instrukcję montażu sprzęgła... Mam nadzieję, że to kwestia samego montażu i już jutro będę śmigał dobrym autkiem...

:padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 23:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
cienki21 napisał(a):
Hhmmm przy 1800rmp mam 230Nm a 2400rmp mam 420Nm
Max mam 3100rmp prawie 490Nm


Swoją drogą, cienki21, to trochę dziwne wyniki, bo seryjny program daje max moment 410Nm przy 1750obr... Nie pokręciłeś nic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2007, 23:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
robertbmw napisał(a):
No i się zaczyna.

Nie jest to wina ani koła dwumasowego, ani skrzyni, czy też wysprzęglika itp.
Problem leży w samym docisku, a dokładniej w jego montażu.
Starsze dociski były zwykłe, tzn możnabyło je zakładać i montować bez żadnych dodatkowych operacji. Nowe dociski są już inne.
Nie wiem, czy zmieniałeś całe sprzęgło czy samą tarczę i trudno mi powiedzieć czy będziesz kojarzył o co chodzi.
Dociski nowego rozwiązania są z automatyczną regulacją siły dociskania co tym samym jest regulacją w przypadku zużywania się tarczy sprzęgłowej. Wyjmując docisk z opakowania jest on zblokowany na słoneczku specjalną blachą. Powoduje ona że słoneczko jest w pozycji wciśniętego sprzęgła. Docisk przykręca się do koła dwumasowego i tarcza wciąż jest luźna. Po jej wycentrowaniu zwalniasz blokadę słoneczka i docisk zaczyna wywierać nacisk na tarczę. Tak wygląda prawidłowy montaż docisku nowego typu.
Jeżeli zaś wymieniałeś samą tarczę i nie wiesz o jaką blokadę chodzi to całkiem możliwe że docisk został z powrotem założony bez cofnięcia specjalnych regulatorów na nim przed założeniem.
Nie mając tej blachy blokującej musisz na prasie wcisnąć słoneczko i cofnąć taką plastikową koronkę której widoczne są na przedniej części docisku trzy fragmenty. Pamiętaj aby podczas wywierania siły na słoneczku na prasie, cały docisk leżał na niej tak aby masywna otoczka która wywiera nacisk już na samą tarczę była swobodna, czyli zeprzyj docisk na prasie tylko na metalowej obudowie która przykręcana jest do koła dwumasowego.



Bierute kupil u mnie komplet sprzegla. I tak jak mowisz Robercie docisk był zblokowany. Ciekawe co teraz wymyslą w warsztacie który to robił....

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, 00:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: O-ka
Moje BMW: e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112028
bierute napisał(a):
cienki21 napisał(a):
Hhmmm przy 1800rmp mam 230Nm a 2400rmp mam 420Nm
Max mam 3100rmp prawie 490Nm


Swoją drogą, cienki21, to trochę dziwne wyniki, bo seryjny program daje max moment 410Nm przy 1750obr... Nie pokręciłeś nic?


Obrazek

Po zchipowaniu w altaracing na wykresie wyszło 215KM i 489Nm niecały rok temu.
Na Majówce BMW w Toruniu była hamownia więc zkorzystałem i wyszło 251KM i 450Nm i nie wiem czemu tak jest, dodam że teraz mam walnięty wrysk i przylewa. Musze jeszcze jedną hamownie zaliczyć chyba :zdziwko: :niepewny:

_________________
Moja była e39 viewtopic.php?t=4023 strona 5
Obecna e60 viewtopic.php?f=6&t=112028


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, 00:11 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Ciekawe co teraz wymyslą w warsztacie który to robił....

|Poskładają tak jak napisałem - o ile tylko to co napisałem będzie dla nich jasne i czytelne, oraz zgodne z rzeczywistością :rotfl:
Tak na powaznie, to myślę że dadzą sobie radę :ok:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, 07:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Kwestia zeby zechcieli ponownie rozebrac skrzynie.. bo mogą sie uprzeć ze jest dobrze i koniec...

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, 10:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Dostałem właśnie telefon z MagPolu - samochód gotowy - po wymianie koła dwumasowego wszystko jest OK. Zaraz jadę na hamownię na diagnostykę... mam nadzieję, że to koniec kłopotów...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, 10:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
ciekawe.. moze byc tak ze jednak odblokowali docisk ale sie nie przyznaja do bledu.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2007, 20:35 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Zerwane koło dwumasowe nie pozwoliłoby nawet na ruszenie tym autem, choćby o 1 centymetr.
Sprzęgło jest nowego typu, gdyż jak napisał stones słoneczko było zablokowane na docisku. Jest to nowość choć montowana od dłuższego czasu w BMW, ale dopiero teraz sprzęgła zaczynają się kończyć i nie wielu mechaników jeszcze zna proces ich montażu.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2007, 10:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Auto jeździ pięknie. Na hamownię jednak na razie nie mam czasu, ale ciekawośc mnie zżera i wcześniej czy później pojadę.

Czy odblokowali docisk? Tego sie pewnie nigdy nie dowiemy, grunt, że auto jeździ, a i drgania przy właczonej klimie ustały. Koło podobno było wytarte, czy cos w tym rodzaju na ok 45 stopniach ale go nie oglądałem, bo czas mnie gonił.

Grunt, że jeździ, i to jak!

Dziękuję wszystkim, którzy zainteresowali sie tematem i starali się pomóc w potrzebie. Wkrótce wykres z hamowni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2007, 10:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
dla mnie najwazniejsze ze to nie byla wada sprzęgła :)

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2007, 13:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
hahaha, a już miałem do Ciebie dzwonic i :kijemgo:

musze jeszcze ustawic zbieżnośc... byłem dziś na ul.Sabały w Wawie, ale zbieżności nie ustawiłem, bo po założeniu tych pająków na przednie koła nie mozna było połączyc ich linką, bo zahaczała o zderzak (m-pakiet) i pan chciał zderzak demontowac :zakrecony:

Macie jakiś namiar na geometrię w Wawie najlepiej taką, żeby mi samochodu nie rozbebeszyli?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2007, 13:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
bierute, pewnie koła nie wziąłeś żeby kolego sfotografować i pokazać :mad:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2007, 13:45 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
bierute, Lesio ustawiał geometrię , pisałeś w jego temacie i tam podał namiary do gościa :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL