BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 17:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Walneła pompa wtryskowa w 320d. Pomóżcie
PostNapisane: 8 maja 2010, 10:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
to sa te wlasnie oszczednosci w dieslu :chytry: spali 2 litry mniej ale za naprawy 3 razy wiecej

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Walneła pompa wtryskowa w 320d. Pomóżcie
PostNapisane: 10 maja 2010, 14:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
forest napisał(a):
to sa te wlasnie oszczednosci w dieslu :chytry: spali 2 litry mniej ale za naprawy 3 razy wiecej


Kolega jakiś problem ma............. dziękujemy za rady. Wsparcie w Twoim wykonaniu naprawdę godne uwagi :mur:

Co do nieszczęsnej pompy vp44 która jest bardzo słabym punktem nie tylko w BMW.

Pompa jest sterowana elektronicznie ,w jej sterowniku oprócz mikro kontrolerów są tranzystory mocy (końcówki mocy) podające zgodnie z swoim wysterowaniem przez sterownik napięcie (zasilanie) na cewki zaworu początku tłoczenia (odpowiadający za dynamiczny kąt wtrysku) i cewkę zaworu regulacji dawki paliwa.
Cewki podczas pracy wytwarzają pole magnetyczne które powoduje pracę (przesuwanie się tłoczków)

Tłoczki stanowią problem one z czasem się przycierają.
Fotka przytartego :

Obrazek

Taki przytarty tłoczek nie przemieszcza się właściwie , jest przemieszczany polem magnetycznym wytwarzanym przez cewkę która dostaje zasilanie z wspomnianego tranzystora.
W większości przypadków pada tranzystor lub upala się jego cieniutkie połączenie. Upala się ponieważ zablokowany tłoczek powoduje przepływ dużego prądu przez cewkę a tego nie wytrzymuje tranzystor.

Obrazek

Regeneracja zazwyczaj polega na wymianie tranzystora (większy inny zamiennik)
W takim przypadku wypadało by wymienić przyczynę czyli tłoczek.
Z tego co mi wiadomo BOSCH nie sprzedaje tłoczka jako części zamiennej.
Podczas regeneracji polerują przytarta powierzchnię tłoczka i wkładają go na miejsce.

Taki tłoczek zapewne nie będzie działał zbyt długo.

Takie są realia smutne ale prawdziwe. VP44 jest miną która nęka opla ,audi, bmw ,forda i wiele innych marek. U wszystkich ten sam problem zawsze. Albo problem z kątem wtrysku albo dawka paliwa a co za tym idzie problem z odpaleniem ,straty mocy, falujące obroty , ataki czkawki i jasnego dymienia na wskutek złego dynamicznego kąta wtrysku.
Na youtube jest film jak wymienić tranzystor samemu.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL