Witam
forest napisał(a):
to sa te wlasnie oszczednosci w dieslu

spali 2 litry mniej ale za naprawy 3 razy wiecej
Kolega jakiś problem ma............. dziękujemy za rady. Wsparcie w Twoim wykonaniu naprawdę godne uwagi
Co do nieszczęsnej pompy vp44 która jest bardzo słabym punktem nie tylko w BMW.
Pompa jest sterowana elektronicznie ,w jej sterowniku oprócz mikro kontrolerów są tranzystory mocy (końcówki mocy) podające zgodnie z swoim wysterowaniem przez sterownik napięcie (zasilanie) na cewki zaworu początku tłoczenia (odpowiadający za dynamiczny kąt wtrysku) i cewkę zaworu regulacji dawki paliwa.
Cewki podczas pracy wytwarzają pole magnetyczne które powoduje pracę (przesuwanie się tłoczków)
Tłoczki stanowią problem one z czasem się przycierają.
Fotka przytartego :

Taki przytarty tłoczek nie przemieszcza się właściwie , jest przemieszczany polem magnetycznym wytwarzanym przez cewkę która dostaje zasilanie z wspomnianego tranzystora.
W większości przypadków pada tranzystor lub upala się jego cieniutkie połączenie. Upala się ponieważ zablokowany tłoczek powoduje przepływ dużego prądu przez cewkę a tego nie wytrzymuje tranzystor.

Regeneracja zazwyczaj polega na wymianie tranzystora (większy inny zamiennik)
W takim przypadku wypadało by wymienić przyczynę czyli tłoczek.
Z tego co mi wiadomo BOSCH nie sprzedaje tłoczka jako części zamiennej.
Podczas regeneracji polerują przytarta powierzchnię tłoczka i wkładają go na miejsce.
Taki tłoczek zapewne nie będzie działał zbyt długo.
Takie są realia smutne ale prawdziwe. VP44 jest miną która nęka opla ,audi, bmw ,forda i wiele innych marek. U wszystkich ten sam problem zawsze. Albo problem z kątem wtrysku albo dawka paliwa a co za tym idzie problem z odpaleniem ,straty mocy, falujące obroty , ataki czkawki i jasnego dymienia na wskutek złego dynamicznego kąta wtrysku.
Na
youtube jest film jak wymienić tranzystor samemu.
Pozdrawiam Krzysiek