saycool, temat sie rozrasta a sprawa jest bardzo prosta, wszyscy piszą a ty nie wyciągasdz wniosków...
1. czy odłączyłeś całkiem węże wodne od gazu czy tylko jeździłeś na benzynie?
2. czy wymieniłeś termostat /kiedyś już opisywałem że walczyłem z przegrzewaniem, a okazało się że termostat otwierał się ale tylko troche i zawsze po jakimś czasie wywalało wodę z przegrzania/
3. co do strumienia popmpy nie ma regułu, nie musi być widoczny na wolnych ale po lekkim dodaniu gazu koniecznie - i wcale nie oznacza to że pompa na 100% jest ok, w warunkach "bojowych" /złapie ciśnienie/ może nie działać.....
U ciebie sprawdził bym przede wszystkim termostat, ale wykręć visco /lub je zmień/ bys mógł sprawdzić czy chłodnica jest gorąca cała czy tylko np u góry, wygląda jakby termostat się zacinał... skoro jest zimna.
tu masz cały temat w pigułce:
przyczyny grzania:
1. termostat, 2.zapowietrzony układ, 3. visco 4. pompa, 5 poważniejsze awartie typu uszczelka, głowica itp...
Pierwszy sprawdzamy termostat
- jeśli zbiorniczek ma stan płynu odpalamy auto i nagrzewamy do właściwej temperatury czyli strzałka w pionie, przy obecnych upałach czas około 15 góra 20 minut. Po tym czasie powinien otworzyć się termostat więc sprawdzamy tremperaturę węża górnego i dolnego, powinny byc oba gorace, jesli dolny zimny to do wymiany termostat.
Jesli termostat ok. to upewniamy sie czy jest ogrzewanie, jesli jest to uklad nie powinien byc zapowietrzony.
Odpowietrzanie
Jesli zapowietrzony do na odkreconym odpowietrzeniu dolewamy płyn pod sam korek tak jak by sie miał przelać /na unieruchomionym silniku/ aż płyn sam wycieknie odpowietrzeniem. Następnie trzeba odlać troche płyny by go nie było za dużo i zakręcamy, odpalamy auto włączamy ogrzewanie i mazna się przejechać, jak ogrzewanie zacznie działać, uzupełniamy płyn do stanu jeśli go brakuje i musi być ok. Jeśli orzewanie dalej nie ma to ponownie odkręcamy odpowietrzenie i lejemy do przelania /BMW róznych marek mam od ponad 10 lat i zawsze ten sposób działa/.
Pompa
Jesli już odpowietrzyliśmy i termostat jest ok to sprawdzamy pompe, odkręcamy korek chłodnicy i odpalamy auto. W górnej części chłodnicy jest otworek powrotny, nim "powinien" lecieć mały strymyk płynu, wiekszy po dodaniu gazu. Jesli go nie ma to pompa do wymiany.
Visco
Jesli jest obieg płynu, to chłodnica jest gorąca /dolny i górny wąż gorący/, tak jak było wyżej opisane, po dodaniu gazu do 2000 obr. będzie słychać "wichure"...
Tu jeszcze należy zaznaczyć że z układu chłodzenia nie może być wycieków, jeśli są to układ może sam się zapowietrzać i w następnie silnik zagrzewać. Jeśli nie jesteśmy pewni termostatu można go wyjąc i wrzucić do wrzątku i musi się otworzyć. Miałem taki przypadek ze termostat otwierał się tylko trochę, więc pozornie było ok. a tu nagle silnik zagrzany i woda wylatywała z układu.../ i tak se walczyłem z zapowietrzaniem układu a to termostat/
Jeśli po sprawdzeniu powyższych punktów brak efektu to zostają poważniejsze usterki....
ps. p
óki nie sprawdzisz nie pytaj