Odkopię trochę temat bo rozwiązania widzę, że nie ma a miałem ostatnio podobną sytuację.
Następująca sytuacja w silniku M57Tu2 (235PS):
- zdjęta przez parę dni rurka (
https://realoem.com/bmw/pl/showparts?id ... Id=13_1150 element nr 17) łącząca magistralę CR z wtryskiwaczem
- wtryskiwacze etc nie ruszane,
- czujniki na listwie nie ruszane.
Po złożeniu wszystkiego silnik się nie uruchamia, błąd zbyt niskie ciśnienie na listwie CR. Sprawdzone przewody, wszystko ok. Wg inpy ciśnienie na listwie 4,6-6,8 bar. Po odłączeniu czujnika ciśnienia
(
https://realoem.com/bmw/pl/showparts?id ... Id=13_1150 element nr 3) przy egr ciśnienie wskazywało 400 bar ale wystarczyło odkręcić rurkę z listwy CR i brak paliwa = ciśnienie 0.
Pompa w baku działa. Uruchomienie z poziomu isty procedury odpowietrzania układu paliwowego pomiędzy pompą paliwa i pompą wysokiego ciśnienia działa. Silnik dalej się nie uruchamia. Odpowietrzyłem listwę CR pompując paliwo do listwy CR przez kręcenie rozrusznikiem (odkręcona zakrętka rurki listwy CR i czekanie aż ucieknie powietrze i zacznie lać paliwo), również nie dało efektów.
Pomogło wyciągnięcie czujnika zaworu pompy wysokiego ciśnienia (
https://realoem.com/bmw/pl/showparts?id ... Id=13_0958 element nr 2). Sam zawór czysty, po wyciągnięciu poleciało trochę ropy i dźwięk jakby się pompa wysokiego ciśnienia zapowietrzała. Po ponownym włożeniu czujnika i włączeniu zapłonu usłyszałem odpowietrzanie się układu paliwowego (bombelkowanie w układzie) pomiędzy bakiem a pompą wysokiego ciśnienia. Następnie po około 6 obrotach rozrusznikiem silnik odpalił!
Nie wiem o co chodziło, ważne, że silnik odpalił. Błąd niskiego ciśnienia na listwie zniknął.
Może się komuś przyda
