BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 20:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 21:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
maniu19_89 napisał(a):
Podpinał mi nowego Katesa i sprawdzał wszystko.
Niestety nie znam tego programu, może podłącz Inpę albo Dis'a i sprawdź błędy?

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 21:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
commonrail napisał(a):
Moim zdaniem mechanik dobrze wykonal diagnostyke i na 99% znalazl usterke teraz tylko je naprawic/wymienic.
Czasem mechanicy lubią podkoloryzować, żeby więcej kasy wyciągnąć dlatego dopytuję,
commonrail napisał(a):
Podpial sie pewnie KTSem 5xx lub6xx (taki boschowski komputer diagnostyczny)
Dzięki za info, zawsze człowiek mądrzejszy :)
commonrail napisał(a):
blad spadku cisnienia na listwie powinien jednak byc zarejestrowany.
Właśnie dlatego dopytuję o te błędy i o soft jakim były sprawdzane.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 29 stycznia 2011, 14:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 11
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
Witam poraz kolejny!
I poraz kolejny nowe problemy:(
Po wymianie regulatora ciśnienia, auto już odpaliło, ale bardzo ciężko, długo kręcił nim załapał.
Mechanik sprawdził przelewowo wtryski, 2 są walnięte:( Numer wtrysku 044 5110 047
I teraz pytanie co dalej? Regenerować tylko te 2 czy wszystkie? W bosch service namawiają na wszystkie. A może kupić jakieś używki? Nowe odpadają ze względu na koszt ok 1200 pln sztuka:(
Co robić?

_________________
Moc, predkosc, adrenalinka=) BMW 330d Touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 1 sierpnia 2012, 10:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e38
Kod silnika: M57
Witam, U mnie problem jest następujący. Auto podczas delikatnej jazdy jedzie normalnie płynnie zmienia biegi, ale podczas wciśnięcia pedału gazu do podłogi osiąga około 3 - 3,5 tysiąca obrotów i nie przerzuca biegu i szarpie. po podłączeniu kompa wyszlo ze mam za małe ciśnienie podczas jazdy. więc wymieniłem pompę podprogową, ale to niestety nie dało rezultatu. metodą prób i błędów wypiąłem wtyczkę z podstawy filtra paliwa tam gdzie jest ten czujnik i auto zaczęło normalnie jeździć, płynnie zmieniać biegi nawet jak był gaz wciśnięty na 100% jedyny minus tego to wywalający się błąd na zegarach "fuel injection system" ale to jest normalne po odpięciu wtyczki, podczas wpięcia wtyczki z powrotem usterka powraca. Więc nie wiem czy dobrze myślę może być padnięty ten czujnik? Dodam jeszcze, że gdy mam okolo 20, 15 litrów w baku wszystko jest ok jak tylko zejdzie do ok 10 litrów- rezerwa, gdy zgaszę auto ucieka mi paliwo tzn w wężyku za filtrem pojawia się powietrze, wtedy ciężko odpala i pompki muszą dopompować paliwa. Teraz mam pytanie czy winowajcą jest pompa wysokiego ciśnienia ? i czy nie jest to powiazane z tym, że auto nie jedzie jak powinno czy jest wadliwy ten czujnik na filtrze ? Powiem jeszcze ze auto to 730D e38 M57


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 29 maja 2013, 21:09 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
Podpinam się pod temat. U mnie historia wygląda następująca, ok 2 miesiące temu auto nie zapaliło z pierwszego strzała, 2-3 kręcenia i chodzi. Powtórzyło się to jeszcze raz po ok. miesiącu. Potem był długi spokój i w tamtym tygodniu auto po krótkim postoju ok. 30 min nie odpaliło. Przy paleniu łapał ale ostatecznie nie mógł zapalić. Auto odstało godzinę i zapaliło ze strzała. Diagnoza komputerowa, błąd komunikacji między czujnikiem wałka i wału. Wymieniłem obydwa czujniki i 3 dni później powtórka (auto po długiej trasie stało ok. 30-40min) i znów kilka razy kręciłem aż załapało. No i dziś znów to samo, po długiej trasie auto godzinę stało i kicha... nie pali. Zrobiłem sobie spacer 10min wracam do auta a ono ze strzała chodzi.... Gdzie szukać problemu? Czujniki zmienione innych błędów nie ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 30 maja 2013, 20:17 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 44
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Kamil_ napisał(a):
Podpinam się pod temat. U mnie historia wygląda następująca, ok 2 miesiące temu auto nie zapaliło z pierwszego strzała, 2-3 kręcenia i chodzi. Powtórzyło się to jeszcze raz po ok. miesiącu. Potem był długi spokój i w tamtym tygodniu auto po krótkim postoju ok. 30 min nie odpaliło. Przy paleniu łapał ale ostatecznie nie mógł zapalić. Auto odstało godzinę i zapaliło ze strzała. Diagnoza komputerowa, błąd komunikacji między czujnikiem wałka i wału. Wymieniłem obydwa czujniki i 3 dni później powtórka (auto po długiej trasie stało ok. 30-40min) i znów kilka razy kręciłem aż załapało. No i dziś znów to samo, po długiej trasie auto godzinę stało i kicha... nie pali. Zrobiłem sobie spacer 10min wracam do auta a ono ze strzała chodzi.... Gdzie szukać problemu? Czujniki zmienione innych błędów nie ma.

Kamil zacznij od stuknięcia w pompę podprogową , włącz zapłon i stuknij przez plastik w pompę podprogową, według mnie zacina się pompa u mnie tak było :)

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 11 listopada 2015, 00:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Lubsko
Moje BMW: 530d
Kod silnika: m57
Pomóżcie auto zgasło w trakcie jazdy i od tamtej pory nie chce zapalić (E39 530d m57) po diagnostyce INPA pokazała tylko błąd 4704 zbyt niskie ciśnienie- więc sprawdziłem bezpieczniki, przekaźniki w bagażniku aż w końcu wymieniłem pompę progową i dalej nie pali a błąd pozostał...
https://goo.gl/photos/F42rrAyfyhr7orf99
Martwią mnie wskazania- rate main injection 33.64! i czy może to być spowodowane np. spaloną pompą w baku…
https://goo.gl/photos/ZQguLk7cPxUF7nEw8
EWS wywaliło tylko błąd 15 albo aż już sam nie wiem
https://goo.gl/photos/p1j1ZdBGhh3EcE7m7


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 11 listopada 2015, 11:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Lubsko
Moje BMW: 530d
Kod silnika: m57
Nawiązując do mojego pytania naszła mnie myśl, że pompa może być źle zamontowana, a mianowicie skierowana jest zasilaniem w stronę silnika w przeciwieństwie do schematu: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagr ... o/vGJ62181


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 15 listopada 2015, 10:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 47
Posty: 207
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Garaż: włsny
nowa pomp a czy nowy filt jezeli tak to obstawial regulator cisnienia na listwie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 22 listopada 2015, 19:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Lubsko
Moje BMW: 530d
Kod silnika: m57
Problem rozwiązany :) okazało się, że padła pompa nie tylko progowa, ale i ta w baku... Teraz pali i śmiga jak ta lala.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 19 czerwca 2016, 15:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57d30
Witam pisałem wyżej że miałem problem z moim e39 3.0d i niestety nadal się bujam z tą klątwom ;/
A więc tak opisze może odgórnie co ją boli jakie błędy co zauważyłem itp.
Auto kupiłem z problemem ciężkiego palenia , i po jeździe gasła bujałem się dłuższy czas z regulatorami ciśnienia itp lecz wszystko opierało się na używkach , pewnego razu wymieniłem pompe wraz z regulatorem i auto ożyło, paliło na ciepłym , zimnym nie cieszyłem się tym zbyt długo zrobiłem może z 1000km i nadal pojawiło się gaśnięcie pod dużym oporem czy ciężką nogą nie wiem jak dokładnie opisać , INPA wyrzucała błąd czujnika ciśnienia na listwie , 3 tygodnie temu wymieniłem na nowy regulator ciśnienia na pompie auto ŻYŁO(skrzynia zaczęła zmieniać biegi perfekcyjnie, płynnie), !!! miało moc , paliło prawie bez obrotu wałem "od strzała " !!! radość znów nie trwała długo auto stopniowo zaczynało gorzej palić, szczególnie na ciepłym silniku , wczoraj jechałem autem i niestety zaczęło się kręcić do 4tys obrotów , nie miało mocy , automat ciągnął biegi , zwlekał z przerzuceniem;/
Dzisiaj sprawdziłem auto INPĄ , i wyrzuciło błędy PRZEPŁYWOMIERZ , EGR ( jego brak ) CZUJNI CIŚNIENIA NA LISTWIE ,NA WYKOŃCZENIU SĄ JESZCZE DWA WTRYSKI JEDEN MA KOREKCJE BLISKO 2 A DRUGI 1,3 A RESZTA W OKOLICACH 0.20 CIŚNIENIE PALIWA NA WOLNYCH OBROTACH NA POSTOJU 290 BAR ?? << ( czy to jest skala w barach??)
przepływka jest uszkodzona , egr ktoś wymontował ,a co do czujnika patrząc po parametrach progówka bije około 3bar czy jest OK ???(z tego co wiem powinno być około 3,5) po wypięciu czujnika na filtrze pokazuje 4bary (tryb awaryjny) i auto zaczyna się kręcić do końca , na postoju jak i w trakcie jazdy , lecz odpalanie nie poprawiło się nadal trzeba kręcić aby załapała.

Interesuje mnie jeszcze co to jest MOMENT OBROTOWY TARCIA bo mam go daleko poza skalą skala to 0-16 a u mnie pokazuje 38
Dzięki za jakąkolwiek pomoc pozdrawiam

Wymontowałem jeszcze regulator ciśnienia ten mechaniczny idący na powrót , rozebrałem go, przeczyściłem , sprężynka podgięta i teraz progówka po przekręceniu zapłonu dobija do 3,4/3,6bara po dodaniu gazuu spada nawet do 3,2bara , niepokoi mnie ciśnienie pompy wysokiego ciśnienia czy 290bar jest OK ??

Ps. post skopiowany z innego tematu ponieważ był tutaj poruszany temat ciśnień itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 20 czerwca 2016, 08:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46 330d
witam ja mam podobny problem z moim bmw e 46 330d z 2002 r. otóż ostatnio samochód przestał odpalać na letnim silniku, gdy jest zimny pali, sprawdzałem czujnik położenia wałka i wału rozrządu bez zmian jeśli by ktoś potrzebował to mam te czujniki oryginalne, ostatnio robiłem test przelewowy wtrysków i wg tego co czytałem i porównywałem z innymi filmikami opiniami wtryski są ok żaden nie leje minimalne różnice w poziomie paliwa.

jedna rzecz mnie zastanawia bo gdy robiłem test przelewowy auto paliło jak nigdy dotąd na jeden ząb od razu... więc proszę o jakieś wskazówki

jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia dlaczego w wężyku od nadmiaru podłączonym do nadmiaru wtryskiwaczy po przekręceniu zapłonu lało się paliwo tak jak by wężykiem powrotnym przelewowym pompa podprogowa pchała paliwo... tak ma być bo wg mnie coś jest nie tak skoro to jest wężyk od nadmiaru to po co tam pompa pcha paliwo proszę o jakieś wskazówki pozdraiwam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 30 października 2016, 17:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57
Witam wszystkich. Jestem tu od niedawna i proszę o wyrozumiałość. Mam problem ze swoim autem.Moja bunia to e46 330d m57. Problem mój dotyczy odpalenia... jakiś czas temu zauważyłem, że ciężko odpala na ciepłym, kilka razy zdarzało się że kręcilem i w ogóle nie odpala la,po ostygnieciu i w ogóle na zimnym silniku odpalal, nie od strzała, jak to u niektórych kolegów w tym samym modelu auta ale jakoś tam odpalał .W tej chwili na zimnym silniku bez plaka nie ma co podchodzić..na rozgrzanym tym bardziej.
Przypuszczam,że niestety kończy mi się pompa cr, dodatkowo zauważyłem , że po przekreceniu zapłonu dziwnie "buczy" pompa w silniku..czytałem zamieszczone posty na tym forum i część chłopaków mających problem taki jak ja,przy wymianie podprogowki i pompki w baku, auto im cykalo.U mnie niestety nie cyka i jest coraz gorzej.Dodam ,że w aucie miałem regenerowane wszystkie wtryski, mam nowe pompy (w baku,i podprogowa automotive).Byłem również na kompie swoją trójka i wyskakuje mi błąd "niskie ciśnienie na listwie podczas rozruchu". I mam do was takie pytanie, czy gdy mam taki błąd jaki mam, i buczaca pompę (tak mi się wydaje ,że to ona) to czy regeneracja tej pompy wchodzi w grę,czy muszę w ogóle inna pompę załatwiać, a ta wyrzucić do kosza..? Jak ktoś byłby zainteresowany "buczeniem " pompy to posiadam nagranie. Proszę o pomoc.z góry dziękuję. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 3 listopada 2016, 13:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Garaż: w domu
mysle ze masz pompe paliwa do wymiany kupuj nowke niemiecka producent nie ma znaczenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 5 listopada 2016, 20:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57
[quote="toM76"]mysle ze masz pompe paliwa do wymiany kupuj nowke niemiecka producent nie ma znaczenia[/quote
a co myslisz o regeneracji aktualnej pompy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 5 listopada 2016, 20:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
piiikej, Jeżeli masz słabe ciśnienie na listwie podczas rozruchu to należało by sprawdzić Pompę Wycokiego Ciśnienia oraz zamontowany w niej regulator ciśnienia paliwa. Regeneracja pompy TAK regulator niestety tylko Nowy oryginał Bosch.

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 27 lipca 2018, 13:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57T2
Odkopię trochę temat bo rozwiązania widzę, że nie ma a miałem ostatnio podobną sytuację.

Następująca sytuacja w silniku M57Tu2 (235PS):
- zdjęta przez parę dni rurka (https://realoem.com/bmw/pl/showparts?id ... Id=13_1150 element nr 17) łącząca magistralę CR z wtryskiwaczem
- wtryskiwacze etc nie ruszane,
- czujniki na listwie nie ruszane.

Po złożeniu wszystkiego silnik się nie uruchamia, błąd zbyt niskie ciśnienie na listwie CR. Sprawdzone przewody, wszystko ok. Wg inpy ciśnienie na listwie 4,6-6,8 bar. Po odłączeniu czujnika ciśnienia
(https://realoem.com/bmw/pl/showparts?id ... Id=13_1150 element nr 3) przy egr ciśnienie wskazywało 400 bar ale wystarczyło odkręcić rurkę z listwy CR i brak paliwa = ciśnienie 0.
Pompa w baku działa. Uruchomienie z poziomu isty procedury odpowietrzania układu paliwowego pomiędzy pompą paliwa i pompą wysokiego ciśnienia działa. Silnik dalej się nie uruchamia. Odpowietrzyłem listwę CR pompując paliwo do listwy CR przez kręcenie rozrusznikiem (odkręcona zakrętka rurki listwy CR i czekanie aż ucieknie powietrze i zacznie lać paliwo), również nie dało efektów.

Pomogło wyciągnięcie czujnika zaworu pompy wysokiego ciśnienia (https://realoem.com/bmw/pl/showparts?id ... Id=13_0958 element nr 2). Sam zawór czysty, po wyciągnięciu poleciało trochę ropy i dźwięk jakby się pompa wysokiego ciśnienia zapowietrzała. Po ponownym włożeniu czujnika i włączeniu zapłonu usłyszałem odpowietrzanie się układu paliwowego (bombelkowanie w układzie) pomiędzy bakiem a pompą wysokiego ciśnienia. Następnie po około 6 obrotach rozrusznikiem silnik odpalił!

Nie wiem o co chodziło, ważne, że silnik odpalił. Błąd niskiego ciśnienia na listwie zniknął.
Może się komuś przyda :)

_________________
Dokonane zmiany:
Combox, lusterko z pilotem, kamera cofania lecz jeszcze bez zakodowania do CIC.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330d m57 nie odpala - niskie cisnienie na listwie
PostNapisane: 19 marca 2020, 19:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E39 530dA
Kod silnika: M57D30
.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 114 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL