BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 21:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
przemek_byd napisał(a):
Wlasnie wrocilem z garazu, po poldziennym laniu nafty na te 2 cylindry zdarzyl cie cud !!!!!!!!!!!...
I co i zdziewienie, na kazdym cylindrze podobne wartosci, ok 10,5-11 kg/cm3


Mam nadzieję, że teraz zalałeś jakimś porządnym olejem syntetycznym żeby w przyszłości uniknąć takich niespodzianek, bo jeśli nie, to zostaw sobie trochę tej nafty w garażu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 21:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
Mariusz325, mobil 1 5w50, wg mnie bardoz dobry olej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 21:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1521
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: 528i 318i
Kod silnika: M52TUB28 M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
przemek z własnego doświadczenia powiem Tobie że nie jest to najlepszy olej, masz dostęp do super olejów po dobrych cenach pewnie i nie korzystasz?? ja bym zalał Valvoline, Liqui Moly, Motul :D mówie to tylko dlatego że wiem jak dbasz o auto i wiem że masz dostęp do olejów po dobrej cenie :D

_________________
www.bmwklubtorun.pl

MOJA E34 528i DELPHIN METALIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
MOJA E39 535i V8 BIARRITZBLAU METALLIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=60703 ( Sprzedana :-( )
MOJA E30 318i CIRRUSBLAU METALLIC ==>> viewtopic.php?f=6&t=78957


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 22:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
naczytalem sie o valvo i motulu i wiem ze jakosc u nich to lipa...

LM bedzie na kolejna wymiane ;D

i na przyszlosc, podaje dane z autodaty, ze do silnika m54b25 cisnienie sprezania wynosi 10-11barow

screeny z autodaty:
cisnienie sprezania numer boczny 41

Obrazek
Obrazek



czyli zgodnie z tym powinno wynosic 10-11barow, wiec u mnie jest oki, moge teraz spokojnie spac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 22:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1521
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: 528i 318i
Kod silnika: M52TUB28 M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
no teraz to możesz spokojnie spać :D ale z tym olejami to się nie zgodzę :D

pogadamy na spocie jak wpadniesz do Torunia :D

_________________
www.bmwklubtorun.pl

MOJA E34 528i DELPHIN METALIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
MOJA E39 535i V8 BIARRITZBLAU METALLIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=60703 ( Sprzedana :-( )
MOJA E30 318i CIRRUSBLAU METALLIC ==>> viewtopic.php?f=6&t=78957


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 22:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
no teraz moge jechac na spota, ciekawe czy mocy bedzie na kolach wiecej bo rozluznieniu i uszczelnieniu :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 22:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
A falować przestało??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 20 lutego 2011, 23:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 218
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
no i mowilem ze pomoze :ok: :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 21 lutego 2011, 00:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 665
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Moje BMW: e36 328
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97228 Aktualne foty str 5.. ;)
Szczerze to dziwne że nafta coś dała.. Chyba zacznę wierzyć w cuda.. :P

Patryk w-wa napisał(a):
A falować przestało??

Właśnie bo w końcu od tego się wszystko zaczęło, POMOGŁO ???

_________________
Obrazek

Moja B-U-M-A.: viewtopic.php?f=6&t=97228
Nowe foty str 5..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 21 lutego 2011, 00:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 665
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Moje BMW: e36 328
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97228 Aktualne foty str 5.. ;)
A co do olei to ja polecam TEXACO / Valvoline :ok: Doradzali mi go mechanicy którzy już ładnych kilka lat siedzą w BEEMkach. Sami w swoje Beemy też leją ""texaco / valvoline"" więc chyba nie podcinają gałęzi na której siedzą.. :luka:

Jeżdżę już 25tys km na takim oleju i nie narzekam.. :super:

_________________
Obrazek

Moja B-U-M-A.: viewtopic.php?f=6&t=97228
Nowe foty str 5..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 21 lutego 2011, 10:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 23
Lokalizacja: Sieradz
Moje BMW: E46 320d
zwracam honor :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 21 lutego 2011, 14:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
...


Ostatnio edytowano 22 grudnia 2013, 13:48 przez przemek_byd, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 21 lutego 2011, 16:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1521
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: 528i 318i
Kod silnika: M52TUB28 M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
ale zawsze coś poprawiłeś, ciekawy jest co to za pierdoła??

_________________
www.bmwklubtorun.pl

MOJA E34 528i DELPHIN METALIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
MOJA E39 535i V8 BIARRITZBLAU METALLIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=60703 ( Sprzedana :-( )
MOJA E30 318i CIRRUSBLAU METALLIC ==>> viewtopic.php?f=6&t=78957


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 21 lutego 2011, 17:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 683
Moje BMW: e46 Touring Auto
Kod silnika: M54B25
przemek_byd napisał(a):
Mariusz325, mobil 1 5w50, wg mnie bardoz dobry olej


Ponoć tak jest, tylko że taka sytuacja nie powinna mieć miejsca jeśli lejesz bardzo dobry olej syntetyczny, przynajmniej teoretycznie. Syntetyk wytrzymuje dużo wyższe temperatury i nie ma prawa przykleić pierścieni - chyba że rozgrzewasz motor do czerwoności...
Osobiście, to po takiej przygodzie to pierwsze co bym zrobił, to zmieniłbym ten olej na LM albo Valvoline, bo to na 90% wina oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 22 lutego 2011, 02:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 665
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Moje BMW: e36 328
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97228 Aktualne foty str 5.. ;)
przemek_byd napisał(a):
no i falowanie nadal jest wiec to nie kompresja... rece odpadaja...


Chyba wymyśliłem.. :hyhy:
Wiesz co mi przyszło do głowy i to raczej będzie to.. PRZEPŁYWOMIERZ :chytry:
Pewnie trochę przekłamuje, niby działa ale nie w 100% dobrze. Wskaże za dużą ilość powietrza i komp zalewa silnik vahą.. :luka:
Ale pewności mieć nie mogę.. :niepewny:

_________________
Obrazek

Moja B-U-M-A.: viewtopic.php?f=6&t=97228
Nowe foty str 5..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 22 lutego 2011, 09:41 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
Yaro, mialem inny to samo, jezdzilem z odpieta wtyczka to samo...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 22 lutego 2011, 10:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 665
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Moje BMW: e36 328
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97228 Aktualne foty str 5.. ;)
Hmmm :-k :-k :-k

a masz pewność że tamta przepływka była NA PEWNO OK..

Z odpietym to na pewno musiało Ci falować bo wtedy nie dostawał danych o dostarczanym powietrzu i nie dobierał odp dawki paliwa..

Szczerze powiem że u mnie jest podobny problem ale ja wiem że u mnie to na 99% jest przepływka.

Na wymieniałem się już czujników, zrobiłem już szczelność silnika a i tak faluje.. :zly: To jest moja 4 używana przepływka ale ta i tak chodzi najlepiej.. Chyba trza będzie kupic nowkę i miec z głowy. Chociaz ja poradziłem sobie w inny sposób żeby nie gasła.. :hyhy:
A falowanie az tak strasznie mnie nie razi bo na lpg tego nie mam.. :)

_________________
Obrazek

Moja B-U-M-A.: viewtopic.php?f=6&t=97228
Nowe foty str 5..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 22 lutego 2011, 14:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
Yaro, u mnie jest i na pb i na lpg i zawsze w tej samej temperaturze, nigdy na zimnym, a czasami na cieplym i zawsze zanim sie nagrzeje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 3 kwietnia 2011, 06:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 42
Moje BMW: e39 530d
Po wymianie jakiegokolwiek czujnika, dobrze jest zrobić reset ECU i adaptacje. Komputer powinien oswoić się z pracą nowego ustrojstwa.

Przykład.
Miałem problemy z falowaniem i kołysaniem budy, o nierównej pracy i mojej nerwicy nie wspomne.
Podmieniłem przepływkę od kolegi. Jego przepływka w moim aucie poprawiła wówczas prace lecz to nie było to czego oczekiwałem. Dodam, że wcześniej wymieniałem sondę, co wyeliminowało falowanie z zakresu od 900 do ok.1500. Po wymianie sondy obroty były stabilne lecz dalej telepało całą budą i muliło strasznie. Zająłem się wtedy dolotem, który okazał się sitkiem :P ustabilizowało to obroty jedynie gdy temperatura wzrastała. Na zimnym chodził jak ursus. Zrobiłem (bardzo nieumiejętnie) reset ecu i teoretycznie pomogło.

W buni kumpla z moją przepływką, zauważono jedynie wzrost spalania. Praca idealna-stabilne obroty, szybkie wejscie na wysoko do odcinki.
W tę zimę musiałem pracować w delegacji, a swoje autko widziałem niestety tylko w weekendy, co spowodowało rozładowania aukumulatora. Kiedy chciałem gdzieś podjechać odpalałem na klemy z innego auta. To niestety przyczyniło się do kolejnych błędów. Do tego doszło niedogrzewanie silnika przez uszkodzony termostat. Wahania temperatury silnika również nieźle namieszały w ECU.

Wymieniłem termostat, ponownie zrobiłem reset domowym sposobem, tyle że teraz uzupełniłem swą wiedzę. Poświęciłem temu ze 2 godzinki ale przyniosło rezultat. Reset i adaptacja wyeliminowały błędy, sondy, przepływki i z pewnością całej reszty elektroniki. Efekt taki, że z owego zimowego spalania 30/100 (szczera prawda) wróciłem do 12-15. Lepiej zbiera się na obroty itp.

Ostatnio uświadomiłem sobie że do roboty będzie jeszcze czujnik wałka. Miałem sytuacje że na jałowej pracy silnika, toczyłem auto w korku na drugim biegu, chcąc zwinnie zmienić pas ruchu dodałem gwałtownie gazu i zamiast kopa otrzymałem wystrzał w kolektor i spadek mocy. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnik wrócił do prawidłowej pracy. Zdarza mi się to co jakiś czas ale nie jest to nagminne.
Czujnik wałka podaje do eku informacje, o kolejności otwierania wtrysków i moment w którym mają się otwierać. Gdy robią to w niewłaściwym czasie silnik momentami, może się chwilowo zamulić, lub całkowicie rozstroić się w swej pracy.

_________________
Ona ma w sobie coś, czego inne nie mają. Wystarczy, że rozumiemy się bez zbędnych słów.
Może nie ugotuje mi obiadu ani nie wypierze skarpetek.
Ale spostrzegany jako pospolity samiec, wole odmówić kobiecie dobrej zabawy w łóżku,
By dotknąć jej kierownicy i posłuchać jak seksownie mruczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] m54b25 - slaba kompresja na 2 garkach, co teraz?
PostNapisane: 14 października 2012, 22:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 665
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Moje BMW: e36 328
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97228 Aktualne foty str 5.. ;)
Już od jakiegoś czasu zaczęła mnie mocno drażnić tendencja auta do falowania i gaśnięcia. Wcześniej powymieniałem wszystkie czujniki, przepływkę, odmy, krokowca, filtry, świece itp (co tylko było można) a auto nadal falowało i czasem gasło.
Sprawdziłem kompresję i wyszło że na 2cyl mam 8atm a na 3cyl 7atm. Na reszcie miałem ponad 13atm. Wykonałem test szczelności lejąc mixol na cylindry i odpaliłem. Zadymiłem okolicę :P ale zauważyłem że dopóki nie wypalił się mixol silnik pracował równiutko na wolnych obrotach. Podejrzewałem zapchane pierścienie. Nie sądziłem żeby były zapieczone bo nigdy auta nie przegrzałem.

W związku z tym że za 500km i tak musiałbym zmienić olej postanowiłem że wypróbuję patent z naftą.

Lałem naftę na gary przez 4dni po 2 razy dziennie po jakieś 30-40ml. Na początku zauważyłem że nafta ściekała bo zawsze jak wracałem z dolewką widziałem odsłonięty cylinder, ale ost dnia rano zalałem i wieczorem kiedy przyszedłem auto poskręcać okazało się że cylindra nie widać. Okazało się że nafta stoi, nie ściekła. Wyssałem strzykawką z igielitem naftę z cylindrów. Zauważyłem że wyssałem razem z naftą jakąś gęściejszą, bezbarwną maź która była cięższa od nafty i zawsze była na dole strzykawki. Nie posiadała żadnego charakterystycznego zapachu.

W każdym razie poskręcałem auto a nst dnia rano bunka odholowana została na wymianę oleju. Postanowiłem że nie będę odpalał silnika po zalaniu naftą, nawet na chwilę, bo nie potrzebowałem żeby cały silnik się przeczyścił. W sumie wlałem jakieś 800ml nafty technicznej.

Co się okazało, auto zaczęło pracować równo. Nie ma tendencji do falowania ani tym bardziej do gaśnięcia. Już 3 dni jeżdżę i nic złego się nie dzieje. Silnik nawet wizualnie po otwarciu maski, nie trzęsie się tak jak wcześniej. Dla mnie rewelacja. :) :)
Okazuje się że stare sposoby sprawdzają się nie tylko w silnikach starego typu. :chytry:
Za jakiś czas sprawdzę kompresję. Ciekawe co mi wyjdzie.

_________________
Obrazek

Moja B-U-M-A.: viewtopic.php?f=6&t=97228
Nowe foty str 5..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL