BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 lipca 2025, 18:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Utrata mocy w niskich obrotach\spalanie
PostNapisane: 3 kwietnia 2011, 13:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Condor napisał(a):
Mroova a co tempomat i hamowanie silnikiem ma z tym wspolnego.. tzn skad takie pytania?

z podciśnieniami, o ogólnie pojętą szczelnością elementów, w których występuje ciśnienie inne niż atmosferyczne.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Utrata mocy w niskich obrotach\spalanie
PostNapisane: 3 kwietnia 2011, 18:31 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Odlaczylem przeplywke. Auto wogle nie odpalilo. zakrecil, wystartowal i od razu zgasl. Probowalem ze 4 razy. Podlaczylem przeplywke i odpalil od razu. nie probowalem odlaczac przeplywki na odpalonym silniku.

Jakies komentarze?

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Utrata mocy w niskich obrotach\spalanie
PostNapisane: 3 kwietnia 2011, 19:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Dlaczego gasł przy odłączeniu, to nie wiem, moim zdaniem nie powinien, ale to chyba nie będzie mieć nic wspólnego z tematem, gdyż uwalona przepływka zaniża wartości mierzonego powietrza i obcina dawki paliwowe. Tym bardziej, im większy przepływ powietrza jest, więc wadliwy lmm (we wszystkich przypadkach z którymi ja się spotkałem, zarówno w ZI jak i ZS) ograniczał moc na wysokich obrotach. Nie napisałeś nic o dymieniu (za dużo paliwa), więc być może jest gdzieś nieszczelność i jest za dużo powietrza? Jeżeli live data jest w porządku, a brak mocy do 3k jest jedynym symptomem, to ja nie potrafię wytypować czegoś wysoce prawdopodobnego. Obejrzałbym choć z jedną świecę, po dłuższej jeździe (2-3dni do 3krpm), oprócz tego nie wiem jak w nonTU, ale u mnie po dłuższym odłączeniu aku przepustnica traci adaptacje, (więc jest "myśląca"), spróbuj więc też odłączyć obie klemy aku, po stronie samochodu zewrzeć, kluczyk na II i tak poczekać kilkanaście minut aby wszystko straciło adaptacje.
Oczywiście masz pewność, że problem nie pochodzi z ASB? (na sporcie i manualu tak samo? Moc pojawia się przed kickiem?)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Utrata mocy w niskich obrotach\spalanie
PostNapisane: 3 kwietnia 2011, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam ! Ja bym sprawdził jeszcze analizę spalin jak działają sondy i czy katalizatory są nie zapchane?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Utrata mocy w niskich obrotach\spalanie
PostNapisane: 3 kwietnia 2011, 20:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
najprostrze sprawdzenie przepływki - w inpie dokładnie niepamiętam ale jest to odpowiednik AIR FLOW Carsofta mierzony w kg/h, na wolnych obrotach ma być pomiędzy 10-20 a po dodaniu gazu ma dochodzić powyżej 250. Mocno odbiegające wartości to uszkodzenie przepływki....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Utrata mocy w niskich obrotach\spalanie
PostNapisane: 3 kwietnia 2011, 20:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
nie odpalił z odłączona przepływka :| coś dziwne...

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Utrata mocy w niskich obrotach\spalanie
PostNapisane: 3 kwietnia 2011, 22:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Z moich doświadczeń wynika, ze w M60 i M62 brak przepływki działa jak znakomite zabezpieczenie antykradzieżowe :)

Ani 740 ani 544 mi nie zapalała bez przepływki.

Condor, ja bym zaczął od sprawdzenia drożności katów...

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Utrata mocy w niskich obrotach\spalanie
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 09:36 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
POL666 napisał(a):
Witam ! Ja bym sprawdził jeszcze analizę spalin jak działają sondy i czy katalizatory są nie zapchane?


Byla robiona analiza spalin jakis czas temu i wyniki byly jakby z fabryki wyjechal... katy sprawne... nie sadze aby od stanu idealnego przez 20k nagle przeszly do stanu padaki... szczegolnie ze nie jest katowany i caly czas jezdzi dlugie trasy a nie stoi glownie w korkach...

mroova81 napisał(a):
ale u mnie po dłuższym odłączeniu aku przepustnica traci adaptacje, (więc jest "myśląca")


Tak, bo Ty masz EML, czyli elektroniczna przepustnice... ja mam linke... ciezko tu mowic o stracie adaptacji...

Frank napisał(a):
Z moich doświadczeń wynika, ze w M60 i M62 brak przepływki działa jak znakomite zabezpieczenie antykradzieżowe

Ani 740 ani 544 mi nie zapalała bez przepływki.

Condor, ja bym zaczął od sprawdzenia drożności katów...


Hehe, no cos w tym jest... sprawdzilem na odpalonym silniku... odpialem przeplywke... od razu zgasl...

Co do katow komentarz powyzej... ale kurcze skoro wszyscy to sugeruja... jak to sie sprawdza?

przemekwww napisał(a):
najprostrze sprawdzenie przepływki - w inpie dokładnie niepamiętam ale jest to odpowiednik AIR FLOW Carsofta mierzony w kg/h, na wolnych obrotach ma być pomiędzy 10-20 a po dodaniu gazu ma dochodzić powyżej 250. Mocno odbiegające wartości to uszkodzenie przepływki....


I to jest konkretna informacja tylko, skad masz te wartosci? Nie sa to przypadkiem dla 535? Jezeli tak to w 540 jest inny przeplywomierz wiec wartosci moga byc inne. Jeszcze jedno... mowimy o dodaniu gazu pod obciazeniem (na biegu, w czasie jazdy) czy po prostu przegazowce...?

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Utrata mocy w niskich obrotach\spalanie
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 11:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 5029
Lokalizacja: DLU / dolnośląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M43B18
Condor napisał(a):
Co do katow komentarz powyzej... ale kurcze skoro wszyscy to sugeruja... jak to sie sprawdza?


Może sposób dosyć prymitywny i czasochłonny ale spróbuj przejechać się autem bez wydechu? Wtedy powinno pokazać czy bez katalizatorów idzie lepiej :niepewny: :niepewny: :niepewny:

No chyba, że tak się tego nie sprawdza.



Albo podjedź na jakąś stację diagnostyczną i sprawdź emisję spalin. Może tak da się sprawdzić czy to wina katów.



Może zaraz mnie tutaj zlinczują za takie sposoby ale mechanik ze mnie jak z koziej dupy trąbka i nie za bardzo ogarniam takie sprawy :wstyd: :wstyd: :wstyd:

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Utrata mocy w niskich obrotach\spalanie
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 12:11 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
KaroleK napisał(a):
Może zaraz mnie tutaj zlinczują za takie sposoby ale mechanik ze mnie jak z koziej dupy trąbka i nie za bardzo ogarniam takie sprawy


Hehe dzieki za pomysl... ale chyba nie bardzo mam ochote wyspawowywac caly wydech pod domem... to sie musi dac jakos inaczej sprawdzic...

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Utrata mocy w niskich obrotach\spalanie
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 15:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
- jeśli chodzi o wartości przepływomierza, to podałem z mojej 535, ale takie same miałem wartości w starszym modelu 535 gdzie jest zupełnie inny przepływomierz jak również w 520 mojego teścia. Więc myślę że u Ciebie powinny być podobne. Przegazówki robiłem na postoju /wartości powinny sięgać ponad 250/ i tak zdiagnozowałem uszkodzenie przepływki u siebie. Nie sprawdzałem w ruchu.
- jeśli chodzi o katalizator, to u mnie objawem było stukanie /takie jak np.panewki/ z okolic katalizatora na zimno które cichło po rozgrzaniu. Przejechałem jeszcze około 20.000 km i przy 200 km/h zapchał się tak, że tylko prychał i nie miał mocy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Utrata mocy w niskich obrotach\spalanie
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 15:37 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
A nie nie, to u mnie nic takiego sie nie dzieje... nie moge powiedziec, ze auto jest zapchane czy totalnie zamulone... od 3k RPM auto ciagnie jak szalone... u mnie jest zdecydowany ubytek mocy w dole, przy minimalnych ruchach przepustnicy... i to sie przeklada na spalanie w ruchu miejskim bo trzeba dawac wiecej gazu... na pelnym gazie jedzie jak ma jechac... bardziej chodzi o wrazenia z jazdy rekreacyjnej.

Sprawdze ta przeplywke INPA i zobacze co powie ;)

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39][M62B44] Utrata mocy w niskich obrotach\spalanie
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 08:45 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Wyglada na to ze problem jest rozwiazany. Winowajca okazal sie zabrudzony regulator biegu jalowego popularnie zwany krokowcem. Wiecej informacji tutaj -> viewtopic.php?f=25&t=94820&start=0.

Temat zamykam.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL