BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 11:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 18 lipca 2011, 21:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
ded napisał(a):
Powinno mi sie udac zejsc do 10l a nie jest tak fajnie.

To fakt, przy spokojnej jezdzie, rownej, powinno zejsc do 10 litrów... ale w praktyce spalanie może zależeć od wszystkiego:
- od stanu świec
- od stanu czujników (tutaj również od marki, w przypadku sond lambda bym raczej bral bosch'a, niz NTK)
- od oleju w silniku (ja np mam bardzo gęsty olej - 10W60 - który dodatkowo zwiększa spalanie)
- i jeszcze kilka innych elementów...

w przypadku jeśli masz LPG, to możliwe jest ponoć spalanie większe o 20% od benzyny... u mnie 330Ci cabrio w trasie tak jak pisałem, potrafi zejść do 9,5 ale żeby paliło mniej to jest ciężko ;)

...mysle u siebie nad tymi sondami, ale szkoda mi wywalac 520 zl za 2 sondy dedykowane boscha, plus jakies 80 zl za wymiane, jak czlowiek powiedzial mi zeby nie wymieniac... no ale z drugiej strony moze by mi cos to dalo... ciezka sprawa ;)

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 19 lipca 2011, 07:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Swieczki nowe, czujniki NTK polecil mi Maciek, bosch byl w tej samej cenie. Z reszta czujniki dzialaja jak trzeba, bo poprawilo sie :) Olej Valvo 5w40. Kompetencji fachowca nie bede podwazal, ale jak pomimo tego ze on twierdzi ze sada jest ok a zapala Ci sie check to raczej wymiany nie unikniesz.

Ja zastanawiam sie jeszcze nad przeplywomierzem albo np zdychajacym czujnikiem walka. Bez fejsu sie nie obejdze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 19 lipca 2011, 13:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
blademccoy napisał(a):
w przypadku jeśli masz LPG, to możliwe jest ponoć spalanie większe o 20% od benzyny... u mnie 330Ci cabrio w trasie tak jak pisałem, potrafi zejść do 9,5 ale żeby paliło mniej to jest ciężko


U mnie przy spokojniej jeździe auto pali 7PB przy takiej samej jeździe 10LPG dodam że dużo łatwiej osiągnąć 7PB niż 10LPG ;)

Ale za to jaka miła niespodzianka na benzynie przy ostrej jezdzie pali 20PB a na gazie przy takiej samej 13LPG :D

Tak więc jak jezdzić na gazie to ostro bo niema sensu oszczędzać ;).

Co do fejsu to raczej nim się wykryje tylko jak coś padnie jak pada to ciężko zabardzo to wszystko zamula.

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 19 lipca 2011, 20:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
zobvacze jescze ta przplywke bo zauwazylem ze jak jest chlodniej na zewnatrz to jedzie lepiej a jak jest upalnie to jest padaka straszna wiec moze byc to przeplywka. a moze czujik ten co jest w kolektorze od spodu???? moze on przekłamuje????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 19 lipca 2011, 20:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
wiec wg strony ktora pokazal mi koega kleszki wynika ze sedan ma miec przyspieszenie od 80-120 na IV biegu 8.2s. touring jest nie pokazany ale biorac pod uwage mase i roznice w przyspieszeniu do 100 km/h o 0,04s to robi sie juz 8,6 no i kola 18" z opona 285/30 wiec jest 10sek jak nic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 19 lipca 2011, 22:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
u mnie jest podobnie przez cewki jak gorąco to po przejechaniu 10km czuć było stratę mocy jak chłodno to dopiero po 40-50. dwie cewki wymienione niebawem kolejne 2 :/ bo znowu nie jest tak jak być powinno

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 29 lipca 2011, 17:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Lokalizacja: CHEŁM
Moje BMW: E38 740i
Kod silnika: M62B44
Garaż: 7er: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99099
Kolego masters nie cieszył bym się z tego, że na pb pali ci przy ostrej jezdzie 20 a na LPG 13 gdyż jest to spowodowane zbyt słabą instalacją lpg i przełaczaniem sie na pb.Gazu ubędzie ci 13l a bęzyny nastepne 10 :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 29 lipca 2011, 18:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
u mnie sie okazalo w koncu ze to nie sondy, ale uszczelki kolektora ssacego do wymiany - zasysal lewe powietrze ;)

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 29 lipca 2011, 20:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
A telepalo Ci silnikiem, byly jakies inne objawy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 29 lipca 2011, 20:49 
blademccoy napisał(a):
u mnie sie okazalo w koncu ze to nie sondy, ale uszczelki kolektora ssacego do wymiany - zasysal lewe powietrze ;)


Ile Ci teraz pali?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 30 lipca 2011, 09:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
ded napisał(a):
A telepalo Ci silnikiem, byly jakies inne objawy?

czasem przy dodaniu mocno gazu (nie zawsze), jak wcisnalem pedal w podloge to zaczal mi ostatnimi dniami lapac zamułe - tzn 1-2 sek tak jakby się dławił a później dopiero wyrywał ;)

rybik napisał(a):
Ile Ci teraz pali?

jeszcze nie uszczelniłem... czekam na wszystkie uszczelki az mi przyjda do sklepu - trzeba bylo je zamowic w oryginale, a jako ze Inchcape we Wroclawiu sie przenosi, to beda realizowac zamowienia dopiero od poniedzialku... wiec mam nadzieje ze do konca tygodnia zdaze to zrobic, bo pozniej jade w trase i 2 tyg mnie nie bedzie - ale powinien palic mniej, ile to sie dopiero okaze ;)

do sprawdzenia jest prosty sposób - sciaga sie pokrywe kolektora ssacego (tą taką z tymi białymi paskami, na górze silnika), bierzemy np benzyne ekstrakcyjna i polewamy uszczelki kolektora ssacego. Samochód podpinamy pod kompa i wlaczamy inpe i napiecia sond lambda (trzeba wybrac jedna sonde bo wtedy odpowiednio szybko zczytuje napiecia), ewentualnie podpinamy woltomierz pod sonde lambda. Jesli podczas polewania benzyna ekstrakcyjna uszczelek kolektora zaczyna nam leciec napiecie na lambdzie na maxa i sie tak utrzymuje i nie spada, znaczy ze ssie lewe powietrze wraz z benzyna ekstrakcyjna i wychodzi blad nieprawidlowej mieszanki paliwowej (za malo powietrza, za duzo paliwa) ;)

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 31 lipca 2011, 19:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
l_mariuszjunior napisał(a):
Kolego masters nie cieszył bym się z tego, że na pb pali ci przy ostrej jezdzie 20 a na LPG 13 gdyż jest to spowodowane zbyt słabą instalacją lpg i przełaczaniem sie na pb.Gazu ubędzie ci 13l a bęzyny nastepne 10 :kwasny:


Nie ubywa mi benzyny. Gdy jeżdżę na gazie


Co do uszczelki też to muszę u siebie sprawdzić .... Pytanko czy nie dało by się tego sprawdzić po prostu włączając na teście zegarów obroty (wyświetla cyfrowo obroty) polewamy benzyną i patrzymy czy zaczyna falować ? - Nie było by szybciej ? No i czy zacznie falować na chłopski rozum powinny się zmienić obroty

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 31 lipca 2011, 20:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
blademccoy napisał(a):
gość mi powiedział że raz na jakiś czas silnik trzeba poprogramować bo sie rozprogramowuje z czasem, a moje nie było od momentu wyjazdu z fabryki ustawiane :]


Straszny kit ci kolegi wcisnęli... 30 letnie BMW trzymają seryjną moc a tam były pierwsze komputery sterujące pracą silnika.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 31 lipca 2011, 20:34 
Ja też nigdy nie słyszałem o jakiś ustawieniach..


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 1 sierpnia 2011, 01:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
Masters napisał(a):
Pytanko czy nie dało by się tego sprawdzić po prostu włączając na teście zegarów obroty (wyświetla cyfrowo obroty) polewamy benzyną i patrzymy czy zaczyna falować ? - Nie było by szybciej ? No i czy zacznie falować na chłopski rozum powinny się zmienić obroty

Obroty może minimalnie się zmieniają, ale potrzebujesz sprawdzić odczyt z sond lambda, który jest bardzo miarodajny... poza tym falowanie obrotow moze byc z roznych powodow - wiec niekoniecznie moze to wskazywac na rozszczelniony kolektor ssacy...

Bobby Vintage napisał(a):
Straszny kit ci kolegi wcisnęli... 30 letnie BMW trzymają seryjną moc a tam były pierwsze komputery sterujące pracą silnika.

rybik napisał(a):
Ja też nigdy nie słyszałem o jakiś ustawieniach..

Chodzi o ustawianie wartości adaptacyjnych pracy silnika - to że o czymś nie słyszeliście, nie znaczy że to nie istnieje, bo ja też o wielu rzeczach nie słyszałem a z dnia na dzień dowiaduję się wielu różnych rzeczy z wielu różnych dziedzin... iście ciemnogrodzkie podejście 'nie słyszałem więc to nie jest prawda!' :/

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 1 sierpnia 2011, 07:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
blademccoy napisał(a):
Chodzi o ustawianie wartości adaptacyjnych pracy silnika - to że o czymś nie słyszeliście, nie znaczy że to nie istnieje, bo ja też o wielu rzeczach nie słyszałem a z dnia na dzień dowiaduję się wielu różnych rzeczy z wielu różnych dziedzin... iście ciemnogrodzkie podejście 'nie słyszałem więc to nie jest prawda!' :/


Ciemnogród to ty sobą reprezentujesz wypisując takie brednie człowieku. Widać że posiadasz zerową wiedzę w temacie mechaniki i elektroniki samochodowej i jeszcze się pultasz.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 1 sierpnia 2011, 08:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
250zl za skasowanie rozjechanej adaptacji :rotfl:
Lepiej napraw ten motor bo bedziesz tak co dwa miesiace jezdzil na te profesjonalne "tuningi"?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 1 sierpnia 2011, 08:49 
Gość z ciebie wyrywa kasę, a ty strasznie mu ufasz. Ufaj dalej. Tak samo było jak pisałem ci, ze albo nie potrafisz jeździć albo masz uszkodzony silnik/osprzęt skoro masz najbardziej paliwożerną 330Ci na forum i być może na całej kuli ziemskiej.

Określenie ciemnogród zdecydowanie bardziej pasuje do twojej osoby, bo to ty łapiesz wszystko jak indor kluczy. Ja oprócz tego, co usłyszę, najpierw przeanalizuje i wysnuwam wnioski, osoba z ciemnogrodu tego nie potrafi. Ot taka mała różnica.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 1 sierpnia 2011, 12:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
Sorry, to nie ja nakręcam się na głupią dyskusję, tylko Wy... tak właśnie, nawet dla głupca potrafię mieć szacunek i napisać z wielkiej litery, co Wam nie przystoi... no cóż, skończycie jakąś szkołę może nauczycie się co komu przystoi... a teraz kończąc mój wywód w tym temacie nawiążę do jednej sentencji która doskonale się tutaj wpasuje - "Nie kłóć się z głupcem - najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później zniszczy doświadczeniem"... więc zanim się zniżę do Waszego poziomu egzystencjalnego typowego "buraka z BMW", który tworzy taką opinię w oczach innych, a zarazem niszczy opinię nt. normalnych właścicieli BMW i tej marki, wolę uniknąć dalszej dyskusji, która jest bezcelowa, aczkolwiek typowa dla przeciętnego kowalskiego bez szacunku dla innych... to tyle co mam do powiedzenia - życzę powodzenia w przyszłym życiu, bo ja mając taki poziom intelektualny palnąłbym sobie w głowę :]

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28 slabe w przedziale 2000-3000 obr
PostNapisane: 1 sierpnia 2011, 12:25 
blademccoy napisał(a):
Sorry, to nie ja nakręcam się na głupią dyskusję, tylko Wy...


Nie wiem kto próbuje wpajać głupoty o adaptacji, strojeniu, ustawianiu silnika, bo się rozprogramował i nie wiem kto wyzywa forumowiczy od ciemnogrodu.

blademccoy napisał(a):
co Wam nie przystoi...


Nie mam do ciebie szacunku nie będę pisał z wielkiej litery- celowo.

blademccoy napisał(a):
"buraka z BMW"


Bez komentarza.

blademccoy napisał(a):
bo ja mając taki poziom intelektualny palnąłbym sobie w głowę :]


Na forum to każdy jest kozak. Mam nadzieję, że kiedyś poznamy się na żywo i powiesz mi to prosto w oczy. :szok:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL