BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 02:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 63  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 06:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jetem, w nowym termostacie EGR nic nie powinno stukać (w moim starym też stukało)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 20:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
U mnie w teście wychodzi 65 max 69,oczywiście podczas jazdy się wychładza.Czy na tej rurce do nagrzewnicy żeby odpowietrzyć to jest taka nakrętka sześciokątna?Bo reszta to na śrubokręt.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2009, 20:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Panorafix napisał(a):
Czy na tej rurce do nagrzewnicy żeby odpowietrzyć to jest taka nakrętka sześciokątna?Bo reszta to na śrubokręt.


tak, ta co idzie do nagrzewnicy jest sześciokątną nakrętką, u mnie odkręciłem ją palcami

reszta na śrubokręt

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 20:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 105
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: E46 320d 98r
Kod silnika: M47
Witam

Podłączę się do tematu:

Mam identyczne problemy z dogrzewaniem silnika jak większość z tutaj piszących. Już zamówiłem termostat główny, jak wyczytałem w tym wątku, że za niedogrzewanie silnika może być odpowiedzialny termostat EGR. Chciałem go obejrzeć i zauwazyłem, że jest jakiś "nadgryziony"... Zauważyłem też lekki wyciek płynu.

Nie wiem, jak wstawić fotkę, żeby Wam to pokazać...

[img]C:\Documents and Settings\SINNER75\Pulpit\Nowy folder[/img]

Czy to wykruszenie mogło spowodować niedogrzewanie silnika? Tak, czy owak muszę go kupić, więc może przy okazji rozwiąże się mój problem z niedogrzewaniem silnika. Czy cena w ASO BMW 140 PLN jest normalna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 21:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Sinner napisał(a):
Nie wiem, jak wstawić fotkę, żeby Wam to pokazać...

wrzuć fotke na imageshack.us a później podlinkuj na forum

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: CK Kraków
Moje BMW: Było e46,e36 compact
Kod silnika: Było M47N, M43TUB19
Tak cena ok 140zł jest normalna. Wykręć po prostu termostat egr i dmuchnij w niego z 2 stron - jeżeli puszcza powietrze w obie strony bez wyraźnego oporu, to jest do wymiany.
A fotkę wrzuć tak jak kolega pisał np na fotosik albo imageshak.

_________________
PZDR Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 22:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 105
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: E46 320d 98r
Kod silnika: M47
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2009, 23:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
to ja sie podłącze u mnie problem polega na tym że długo się nagrzewa, jakieś 12-15km. Wiec po przeczytaniu paru stron i tematów doszedłem do tego że to termostat EGR, wiec juz kupiłem oryginalny od razu dokupiłem ten o-ring. I mam kilka pytań co do wymiany a właściwie dolewania płynu, jak nie wiem jaki był wcześniej zalany do mogę dolać np. Borygo zimowego taki w srebrnym baniaczku ? I jak z procedurą odpowietrzania , wyczytałem że trzeba odkręcić w termostacie tą plastikową nakrętkę ? Jak by ktoś mógł opisać co i jak, to bym sobie rano wymienił. Wiem wiem że kilka stron wcześniej jest to opisane, ale nie ma nic o odkręcaniu na termostacie tego odpowietrznika.
Z góry dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 01:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E91 LCI 325D
Najlepiej zlej caly plyn i zalej Prestone, ewentualnie mozesz go dolac do starego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2009, 14:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
Panowie :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra: :hurra:

Termostat EGR wymieniony [koszt - 145zł] - pion po 2,8km-3km :D:D:D:D:D:

A i w co nie mogę uwierzyć spalanie w mieście przy zamulaniu spadło z 11litró do 8lirtów :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy:

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 06:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
tylko się cieszyć :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 07:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
a czy możliwe,że ja oryginalnie mam tylko jeden termostat główny?Mam 2.0D z 2003,150k.Szwagier ma 1.8d z 2005 i ma termostat AGR,a ja w tym miejscu mam plastikowe rurki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 07:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
rorafalki napisał(a):
tylko się cieszyć :)


Dziękuje Tobie za cenne porady :40:

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 07:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Chłopaki podaję sposób na sprawdzenie czy działa termostat główny,
Wystarczy zacisnąć wąż co idzie do termostatu egr, jeśli po paru kilometrach 4-7 wskazówka nie stoi w pionie to na 100% termostat główny, u mnie tak zrobiłem , wymieniłem termostat główny i wskazówka po 3 kilometrach poszła w pion, następnie zdjąłem zacisk z węża egr i lipa długo się rozgrzewa, czekam za termostatem EGR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 08:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Panorafix napisał(a):
a czy możliwe,że ja oryginalnie mam tylko jeden termostat główny?Mam 2.0D z 2003,150k.Szwagier ma 1.8d z 2005 i ma termostat AGR,a ja w tym miejscu mam plastikowe rurki?


możliwe, ale możesz mieć również przesłonę/żaluzję na chłodnicy (otwiera sie i zamyka podciśnieniowo) oraz dogrzewanie silnika za pomocą webasto


Gustav200 napisał(a):
rorafalki napisał(a):
tylko się cieszyć :)


Dziękuje Tobie za cenne porady :40:


niech idzie na zdrowie :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 08:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
zgadza się mam żaluzję,webasta nie posiadam.Ale ta żaluzja na mój gust jest non stop zamknięta,odpuszcza tylko jak wyłącze silnik.I jest ona za chłodnicą a nie przed.W każdym razie mam tylko jeden wybór z termostatem :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 10:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1608
Gustav200 napisał(a):
A i w co nie mogę uwierzyć spalanie w mieście przy zamulaniu spadło z 11litró do 8lirtów :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy:
U mnie tez stalo sie cos dziwnego ze spalaniem :hyhy: Termostat zmienilem w piatek. W sobote zakladalem ringi na zegary wiec musialem odlaczyc aku. No i tak sobie jezdze od soboty i komp pokazuje zdecydowanie mniejsze spalanie (o jakis 1 litr) i tez dziwi mnie o wiele wieksza liczba km do przejechania jaka podaje komp. Termostat tak wyplynal na spalanie czy kalibracja spalania w liczniku ulegla skasowaniu dlatego, ze odlaczalem aku?

Gustav200
, szkoda, ze u mnie spalanie nie spadlo o 3 litry :P No, ale wtedy by palil 6 tak jak 1.9tdi :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 10:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
spalanie spadło, bo temp. pracy silnika jest optymalna :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 14:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 102
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
witam
zdjąłem termostat EGR i dmuchalem w niego i powietrze przelatuje bez problemu, czyli pewnie jest do wyrzucenia. Potem go założyłem i zacisnąłem ten dolny wężyk, przejechałem się kilka km i wkzówka poszła w góre, bylo lepiej niz ostatnio bo przed tem podnosila sie pona niebieskie, a teraz bołą troche ponad 1/4. Czy jak go wymienie to temp pojdzie w pion?? Czy mam tez walniety głóny termostat?? Bo lewa rura idąca od chłodnicy jest lekko ciepła, a ta prawa ciapła, czy to ma jakieś znaczenie??
pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 października 2009, 19:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 170
Lokalizacja: Mazowieckie
Moje BMW: BMW E91 LCI 325D
Da sie jakos sprawdzic bez rozbierania, ktory termostat jest uszkodzony? Jezeli sie nie da, to chyba zamowie termostat egr i glowny przy rozebraniu zobacze, ktory jest uszkodzony i go wymienie, a ten drugi odesle.

barti napisał(a):
Chłopaki podaję sposób na sprawdzenie czy działa termostat główny,
Wystarczy zacisnąć wąż co idzie do termostatu egr, jeśli po paru kilometrach 4-7 wskazówka nie stoi w pionie to na 100% termostat główny, u mnie tak zrobiłem , wymieniłem termostat główny i wskazówka po 3 kilometrach poszła w pion, następnie zdjąłem zacisk z węża egr i lipa długo się rozgrzewa, czekam za termostatem EGR


Hmm nie bardzo rozumiem, mozesz jeszcze raz wytlumaczyc? Jezeli po wymianie termostatu glownego wskazowka trzyma pion po 3 km, to po co chcesz wymieniac termostat egr?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 63  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL