damianRC napisał(a):
Dzięki za odp. Robię akurat więcej tras. Warto zastosować jeszcze jakiś dodatek np: AR9100,AR9200,AR9300 ?
Warto AR9200, ale jak masz zamiar kombinować, wiekszosc przebiegów to trasa, ale auto jezdzi takze na krotkich odcinkach, to kup po prostu olej z normą BMW LL-04 z molibdenem dedykowany do tego silnika z dpf - EE LONGLIFE 5w30 Millersa - 7877 (koniecznie z tym numerem).
Więcej info tutaj:
http://www.millersoils.co.uk/automotive ... sector=CarW temacie olejowym chce poruszyć ważną kwestię, dlatego że ludzie nie zdają sobie z tego sprawy, proszę przeczytać informację z TIS (dotyczy diesli):
Kod:
"BMW longlife oils, as specified for all BMW vehicles since 1998, are tested by BMW to ensure that they
can be used anywhere in the world, at any time of year, regardless of ambient temperature. If BMW
longlife oils are used, it is therefore not necessary to keep a check on the viscosity grade. The exception
is the M47TÜ2: for SAE 5W-X oils there is a lower temperature limit of -20°C. Cold-starting difficulties
may occur at lower temperatures. In countries where outside temperatures frequently fall below -20°C,
we therefore recommend 0W instead of 5W products. BMW Longlife oils are only available in the
viscosity grades SAE 0W-30, SAE 0W-40, SAE 5W-30 and SAE 5W-40."
Przy odpalaniu poniżej -20 oC w 2.0 litrowych silnikach M47TU nalezy stosować 0W zamiast 5W, ze względu na to że diesle miały ciężko poniżej -20 oC i w 2005 roku BMW do nowych wersji tego silnika zaleciło taką zmianę (czyli wszystkie wersje 163KM na tym bloku) .
Te silniki nie lubią olejów 5w40 zimą.
W pozostalych przypadkach dolna granica dla oleju 5w40 wynosi od -30 oC.
Ogólnie rzecz biorąc w dieslach nie powinno sie przesadzac z laniem duzych lepkosci na zime.
Taki silnik nie tylko podczas odpalania ma duzo cięzej, ale chodzi dużo toporniej.
W benzynach są znów problemy z odmami i odpowietrzeniem (przewody).