BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 05:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 318i - błędy 2781, 2731 co znacza i jak naprawić
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 49
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: BMW 318i
Kod silnika: N42b20
Witam odebrałem autko .. i silnik faktycznie chodzi cieszej..( juz nie słychac takiego klekotu), rozrzad ponownie ustawiony, ale podobno jest delikatny luz na vanosie.... bład 2781 camshaft sensor inlet zniknął i juz się nie pojawia...
ale pozostały 2:
- 2731 camshaft sensor inlet - VANOS
oraz bład który pojawiał się od czasu do czasu( ale udawało się go wykasowac i znikał na chwile) a teraz jest na stałe..
- 27BD - Control outlet -VANOS
tych błedów nie wiem juz jak się pozbyć... jedynie to cieszę sie że silnik ciszej pracuje i wydaje się "mocniejszy" tzn lepiej wchodzi na obroty( ale możę to moje subiektywne odczucie...)
więc docelowo auto nie jest naprawione...
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i - błędy 2781, 2731 co znacza i jak naprawić
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 20:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 55
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E46 318
Kod silnika: n42b20
Przyszło mi do bani abyś zainteresował się czujnikiem nr 7 na: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25 - może INPA nie jest gotowa na valvetronic i pokazuje to jako Vanos? Wałek Valvetronik zdaje się otwiera tylko zawory na ssaniu, częściowo lub na max.
A co do drugiego błędu może kopniety jest elektrozawór Vanos nr 1 na: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15 .
Po za tym przeskanuj auto DISem w ver. angielskiej. A co do tych kanalików olejowych zastanawiam się o które chodzi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i - błędy 2781, 2731 co znacza i jak naprawić
PostNapisane: 17 stycznia 2012, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 49
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: BMW 318i
Kod silnika: N42b20
mack10koro napisał(a):
Przyszło mi do bani abyś zainteresował się czujnikiem nr 7 na: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25 - może INPA nie jest gotowa na valvetronic i pokazuje to jako Vanos? Wałek Valvetronik zdaje się otwiera tylko zawory na ssaniu, częściowo lub na max.
A co do drugiego błędu może kopniety jest elektrozawór Vanos nr 1 na: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15 .
Po za tym przeskanuj auto DISem w ver. angielskiej. A co do tych kanalików olejowych zastanawiam się o które chodzi?


nad wałkami rozrządu znajdują się "miedziane"(metalowe?) rurki(z otworami) które podają olej na wałki rozrządu... te rurki przy końcach były zapchane...( tak przynajmniej mechanik mi to tlumaczył...
co do disa to mam zainstalowanego ( kodowałem nim komputer po dodaniu manetki do bc- ale miałem opis krok po kroku co i jak..) ale co do diagnozowania nim to przyznam że nie mam doswiadczenia( nie robiłem tego)
co do blędów to może masz i rację żeby się zając tym czujnikiem i elektrozaworem.. pytanie jak to stwierdzić czy to jest uwalone ??pewnie pasowałoby miec takie części na podmianę i sprawdzić czy po załozeniu blędy zniknęły... a to pewnie drogi "interes"...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i - błędy 2781, 2731 co znacza i jak naprawić
PostNapisane: 18 stycznia 2012, 10:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 55
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E46 318
Kod silnika: n42b20
KOmi napisał(a):
A co do tych kanalików olejowych zastanawiam się o które chodzi?


nad wałkami rozrządu znajdują się "miedziane"(metalowe?) rurki(z otworami) które podają olej na wałki rozrządu... te rurki przy końcach były zapchane...( tak przynajmniej mechanik mi to tlumaczył...

:ok:

W przypadku czujnik z tego co wyczytałem w tym tekście: http://wds.spaghetticoder.org/us/zinfo/ ... _NGVVT.htm za zasilanie powietrzem odpowiedzialny jest właśnie valvetronic sterując odpowiednio zaworami ssącymi a przepustnica jest maksymalnie otwarta. W przypadku zakłócenia pracy valvetronica i wystąpienia błędów sytuacja jest odwrotna. Zawory podniesione na max a przepustnica reguluje dopływ powietrza. Czujnik wykonany w postaci 2 potencjometrów z odwróconą charakterystyką dla zapewnienia niezawodności i dokładności komunikuje się po CAn ze sterownikiem valvetronic i stamtąd też jest zasilany 5V, ma trochę pinów ale jest teoretycznie do sprawdzenia.
Pozostaje ci zdjąć filtr powietrza z obudową i wężem do przepustnicy i zerknąć na nią (oczywiście przygazować).
Elektrozawory Vanos tutaj zerknij: http://www.youtube.com/watch?v=khfQ5n1NXLo , koleś podłączył 12V.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i - błędy 2781, 2731 co znacza i jak naprawić
PostNapisane: 18 stycznia 2012, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 49
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: BMW 318i
Kod silnika: N42b20
mack10koro napisał(a):
KOmi napisał(a):
A co do tych kanalików olejowych zastanawiam się o które chodzi?


nad wałkami rozrządu znajdują się "miedziane"(metalowe?) rurki(z otworami) które podają olej na wałki rozrządu... te rurki przy końcach były zapchane...( tak przynajmniej mechanik mi to tlumaczył...

:ok:

W przypadku czujnik z tego co wyczytałem w tym tekście: http://wds.spaghetticoder.org/us/zinfo/ ... _NGVVT.htm za zasilanie powietrzem odpowiedzialny jest właśnie valvetronic sterując odpowiednio zaworami ssącymi a przepustnica jest maksymalnie otwarta. W przypadku zakłócenia pracy valvetronica i wystąpienia błędów sytuacja jest odwrotna. Zawory podniesione na max a przepustnica reguluje dopływ powietrza. Czujnik wykonany w postaci 2 potencjometrów z odwróconą charakterystyką dla zapewnienia niezawodności i dokładności komunikuje się po CAn ze sterownikiem valvetronic i stamtąd też jest zasilany 5V, ma trochę pinów ale jest teoretycznie do sprawdzenia.
Pozostaje ci zdjąć filtr powietrza z obudową i wężem do przepustnicy i zerknąć na nią (oczywiście przygazować).
Elektrozawory Vanos tutaj zerknij: http://www.youtube.com/watch?v=khfQ5n1NXLo , koleś podłączył 12V.



dzięki za informacje!!! moze w weekend będę miał trochę czasu to bedę musiał przetestować ten elektrozawór...!!

ale co do czujnika to przyznam szczerze ze nie zabardzo kumam jak go sprawdzić...
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i - błędy 2781, 2731 co znacza i jak naprawić
PostNapisane: 19 stycznia 2012, 07:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 55
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E46 318
Kod silnika: n42b20
Czujnik jest ciężko sprawdzić w domowych warunkach ale zerknij na przepustnicę tak jak pisałem to już powinno zawęzić poszukiwania co do czujnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i - błędy 2781, 2731 co znacza i jak naprawić
PostNapisane: 24 stycznia 2012, 18:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 49
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: BMW 318i
Kod silnika: N42b20
Witam... jestem po wizycie w salonie bmw... padła diagnoza elektrozawory( tak przynajmniej pokazywał komputer więc potwierdzaja się Wasze rady).. dorwałem 2 elektrozawory, podmiana ich , dodatkowo podmieniłem jeszcze oba czujniki położenia wału, najpierw skasowałem błędy potem odpalenie oraz sprawdzienie na kompie i….. wszystkie błędy zniknęły… ( silnik nadal klekocze jak diesel)..ale moja euforia nie trwała długo… Po dodaniu gazu znowu pojawiły się błędy:
-2781 - camshaft sensor inlet
-2731- camshaft control inlet – vanos
Ale nie ma błędu - 27BD - Control outlet –VANOS !!!
Więc generalnie wróciłem do punktu wyjscia… Zauważyłem tylko że po wyłączeniu silnika i skasowaniu błędów i odpaleniu auta komputer za każdym razem nie pokazuje żadnego błędu.. błędy pojawiają się po dodaniu gazu… generalnie to już odniechciało mi się bmw :kwasny: już nie wiem czy vanos daje w dupę ..?? jak tak dalej pójdzie to wezmę sprzedam dziada.... :(
napisze jeszcze tylko ze wyciagnięte elektrozawory po podłączeniu do aku tykają tak jak na filmie http://www.youtube.com/watch?v=khfQ5n1NXLo ( dzieki mack10koro !!)więc juz sam nie wiem

mam jeszcze pytanie czy na forum któryś uzytkownik ma bmw z silnikiem n42b20 który nie klepie jak diesel i nie ma w/w błędów ???
pozdrawiam i dzieki wszystkim za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i - błędy 2781, 2731 co znacza i jak naprawić
PostNapisane: 24 stycznia 2012, 19:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
KOmi napisał(a):
mam jeszcze pytanie czy na forum któryś uzytkownik ma bmw z silnikiem n42b20 który nie klepie jak diesel i nie ma w/w błędów ???
Ja mam ;) A silnik do sprzedania jak coś :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i - błędy 2781, 2731 co znacza i jak naprawić
PostNapisane: 24 stycznia 2012, 20:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 49
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: BMW 318i
Kod silnika: N42b20
Hubson napisał(a):
KOmi napisał(a):
mam jeszcze pytanie czy na forum któryś uzytkownik ma bmw z silnikiem n42b20 który nie klepie jak diesel i nie ma w/w błędów ???
Ja mam ;) A silnik do sprzedania jak coś :P

ale faktycznie silnik nie klepie i jest bez blędów?? jaka cena? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i - błędy 2781, 2731 co znacza i jak naprawić
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 08:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 55
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E46 318
Kod silnika: n42b20
KOmi, są jeszcze takie możliwości które nie będą cię dużo kosztować: poszukać osoby kumate z twojej okolicy (z tego forum lub poszukaj na klub.pl) aby odświeżyły ci oprogramowanie w DME i Valvetronic (co do Valvetronic to przed 2002r. trzeba było przeprogramować sterownik bo miał jakiegoś babola) lub sprawdzić zasilanie camshaft sensor inlet.
Ja też mam silnik bez tych błęów a co do klepania sam nie wiem czy o to chodzi ale dzwięk jest w stylu cykania a nie klepania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i - błędy 2781, 2731 co znacza i jak naprawić
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 09:47 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 49
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: BMW 318i
Kod silnika: N42b20
mack10koro napisał(a):
KOmi, są jeszcze takie możliwości które nie będą cię dużo kosztować: poszukać osoby kumate z twojej okolicy (z tego forum lub poszukaj na klub.pl) aby odświeżyły ci oprogramowanie w DME i Valvetronic (co do Valvetronic to przed 2002r. trzeba było przeprogramować sterownik bo miał jakiegoś babola) lub sprawdzić zasilanie camshaft sensor inlet.
Ja też mam silnik bez tych błęów a co do klepania sam nie wiem czy o to chodzi ale dzwięk jest w stylu cykania a nie klepania.



Wszystko spoko tylko w moim mieście i najbliższych okolicach nikt się na tym nie zna( albo przynajmniej o tym nie wiem)... jak sa mechanicy to każdy od razu wyskakuje z "grubej rury" co jest uwalone( a każdy mówi co innego..) więc jeżeli znasz kogoś z okolić NS, KRK kto mógłby mi to zrobić to prosze daj znac...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i - błędy 2781, 2731 co znacza i jak naprawić
PostNapisane: 25 stycznia 2012, 13:31 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Kolega KOPIK poradził sobie z problemem ale wydał w ASO 3000 zł i dostał dwa lata gwarancji, możesz przeczytać na drugiej stronie tu: viewtopic.php?f=1&t=62658&hilit=n42+g%C5%82o%C5%9Bna&start=20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i - błędy 2781, 2731 co znacza i jak naprawić
PostNapisane: 10 lutego 2012, 18:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 49
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: BMW 318i
Kod silnika: N42b20
Witam...
Panowie znalazłem kumatego mechanika, rozebrał silnik i okazało się żę silnik klepał przez......vanosy!!!stare miały juz naprawdę duże luzy.. dorawłem używane..... po wymianie cisza i spokój ... silniczek chodzi cichutko i bez problemów...
wreszcie słychać że to benzyniaka nie diesel..
ale niestety błędy zostały i tu moje pytanie... mam interfejs i zainstalowanego disa, chciałbym zrobić to o czym pisał mack10koro (dświeżyć oprogramowanie w DME i Valvetronic ) i tu moja prośba i pytanie czy ktoś to robił i mógłby w miarę łopatologicznie mi opisać co i jak zrobić aby czegoś nie uwalić??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i - błędy 2781, 2731 co znacza i jak naprawić
PostNapisane: 19 marca 2012, 13:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42b18
witam
czytam i czytam ten wątek gdyż mam taki sam problem, pytałem na forum e46 i dostałęm informację od jednego człowiek że to co trzeba wymenić nazywa się dokładnie zespuł regulacyjny wałka rozrzadu ssacego lub wydechowego
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=25
na rysunku jest to nr. 4 i 5

ja niestety nie wymieniłem gdyż nie mam kasy teraz na to, ale może Ty się kolego skusisz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i - błędy 2781, 2731 co znacza i jak naprawić
PostNapisane: 19 marca 2012, 14:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 49
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: BMW 318i
Kod silnika: N42b20
kolego coś link nie działa... u siebie wymieniłem 2 elektrozawory i 2 vanosy( sterujące praca wałków).. silnik naprawde pracuje cicho i bez problemów! więc dalej nie szukam niczego... a że błędy zostaly... to już inna sprawa... podaj jeszcze raz link to zobacze o co chodzi...

ale jeżeli chodzi o podwojne rzeczy to pewnie albo chodzi o elektrozawory albo właśnie o vanosy.. 1 i 2 droga sprawa ... ale po wymianie auto nie to...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i - błędy 2781, 2731 co znacza i jak naprawić
PostNapisane: 19 marca 2012, 18:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42b18
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AY31&mospid=47624&btnr=11_3189&hg=11&fg=25

teraz powinno być dobrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i - błędy 2781, 2731 co znacza i jak naprawić
PostNapisane: 19 marca 2012, 19:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 49
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: BMW 318i
Kod silnika: N42b20
tak czyli vanosy :) ( w komplecie powinny byc razem z nakładkami nr 14 na zdjęciu oraz śrubami nr 15) własnie po ich wymianie silnik przestał "klepać" jak diesel ... czy wymieniać? u mnie było warto gdyż znajomy mi załatwił w super cenie... nowe to koszt ok 1000 zł za 1.... w starych zrobił sie luz... mam je w domu do celów "naukowych" ;)
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i - błędy 2781, 2731 co znacza i jak naprawić
PostNapisane: 19 marca 2012, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42b18
u mnie nic nie klepie:) jeździ się dobrze, tylko ze te błędy są... i zastanawiałem się czy wymieniać...
jedynie dźwięk jak dieslu jest przez ułamek sekundy przy odpalaniu, później jest normalnie... no ja musiałbym zapłącić 900zł za sztukę...

jeszcze jakbyś mógł powiedzieć jaki masz przebieg w aucie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i - błędy 2781, 2731 co znacza i jak naprawić
PostNapisane: 19 marca 2012, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 49
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: BMW 318i
Kod silnika: N42b20
u mnie klepało jak w dieslu cały czas... teraz nie ma ani przy odpalaniu ani później .... ja 2 vanosy dorwałem za ..litr finlandii ;) ale jeżęli chcesz wymieniac tylko przez błędy to odradzam Ci.. u mnie błędy zostały, rozmawiałem z 2 mechanikami i każdy jak usłyszał że mam silnik n42b20 to od razu stwierdzili że walka z tymi błędami to jak walka z wiatrakami..u mnie naprawde nic się nie dzieje.. autko ladnie jeździ więc odpuściłem... a na Twoim miejscu jakkbym miał wydać 1800 na vanosy+ uszczelka i robocizna.. to wnet za tą cenę kupisz silnik ( i to 6 garów...).. a jazda będzie cakiem inna.. ( tak zresztą tutaj na forum wszyscy doradzają) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 318i - błędy 2781, 2731 co znacza i jak naprawić
PostNapisane: 20 marca 2012, 10:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
Kod silnika: n42b18
nie no nie zamieram robić bo mi chodzi tylk oo błędy:) bo tak autko jeździ pięknie:) to służy do jazdy na codzień więc może być ten silniczek, do weekendowej jazdy mam e30 m50b25:)
no to faktycznie w dobrej cenie udało CI się dorwać:)
dzięki kolego za info:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL