BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 13 czerwca 2025, 09:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] M52 zmiana dwumasu na jednomas
PostNapisane: 24 lutego 2016, 00:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Moje BMW: E30, E36
Kod silnika: M50B25v, M52B25
A kto się zna? :) Otoczak będzie wiedział o co chodzi? Przy okazji, czy u niego obija tarczę kewlarem, czy na tą operację trzeba wysyłać juz gdzie indziej?
Jeden z kolegów obiecał mi, że podzieli się wiedzą jakie łożysko po stoczniu zamachu pasuje p&p i idealnie zgrywa się z resztą i nie trzeba już nic kombinować. Czekam na info od niego :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52 zmiana dwumasu na jednomas
PostNapisane: 24 lutego 2016, 22:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Jeżeli założysz jednomas M50 tarczę m50, docisk M50 oraz łapkę wysprzęglika z jednomasu to nic nie przerabiasz przy łożysku oporowym.
Jeżeli dasz do "odchudzenia" jednomas M50 to też nic nie przerabiasz
Jeżeli dasz do odchudzenia, roztoczenia, dopasowanie pod docisk z M57 to wtedy dorabiasz pierścień 11mm pod łożysko oporowe i jest jak ma być.

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52 zmiana dwumasu na jednomas
PostNapisane: 29 lutego 2016, 20:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Moje BMW: E30, E36
Kod silnika: M50B25v, M52B25
A jakie są różnice pomiędzy łapą z jednomasu, a dwumasą? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52 zmiana dwumasu na jednomas
PostNapisane: 29 lutego 2016, 21:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
jest inaczej podgięta w miejscu oparcia wysprzęglika.

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52 zmiana dwumasu na jednomas
PostNapisane: 2 marca 2016, 02:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Moje BMW: E30, E36
Kod silnika: M50B25v, M52B25
Przewaliłem internet na lewą stronę i nie znalazłem pełnej informacji, więc wracam tutaj ;)

Chciałbym wiedzieć po czym rozpoznać łapę z m50 od jednomasu. Realoem podaje, że tak wygląda owa łapa: http://www.realoem.com/bmw/photos/21511204229 Jest to najpopularniejsza łapa, która występuje w mnogiej ilości modeli BMW. Druga łapa wizualnie różni się dwoma wypustkami znajdującymi się bliżej środka (osi): http://s874.photobucket.com/user/korona ... 9.jpg.html
Trzeci rodzaj łap ma wgłębienia w pobliżu krawędzi zewnętrznych: http://8.allegroimg.pl/original/19/56/7 ... 5673214920
Podkreślę, że nigdy nie rozbierałem swojej skrzyni, więc też nie wiem który typ łapy u mnie występuje. Wszystkie łapy przeplatają się w tych samych modelach, więc niestety nie można się tym kierować. A może łapy pomiędzy jednomasem z m50 i dwumasem różnią się tylko kiedy przłyłoży się do nich linijkę, tj. nie widać różnic na pierwszy rzut oka.

Ps. Skoro łapa sprzęgła inaczej jest wyprofilowana przy wysprzęgliku to dlaczego przy zmianie na jednomas konieczna jest jej wymiana? Wysprzęglik przecież pozostaje ten sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52 zmiana dwumasu na jednomas
PostNapisane: 2 marca 2016, 23:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
WojtasTaba napisał(a):
to dlaczego przy zmianie na jednomas konieczna jest jej wymiana? Wysprzęglik przecież pozostaje ten sam

Ze względu na to że docisk sprzęgła jest troszkę inny od M52 jest płaski i łapka jest prosta. A od M50 jest bardziej wypukły więc łapka jest odgięta. Jutro postaram się znaleźć łapkę od jednomasy i dwumasy i dodam fotkę. widać pewną różnicę jak się położy jedną obok drugiej :)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52 zmiana dwumasu na jednomas
PostNapisane: 7 marca 2016, 19:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Moje BMW: E30, E36
Kod silnika: M50B25v, M52B25
Nie ukrywam, że nadal wypatruję zdjęcia o których mówiłeś, które rozwiały by wszystko, bo tematu rodzajów łap nikt jeszcze nie poruszał :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52 zmiana dwumasu na jednomas
PostNapisane: 16 marca 2016, 19:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
Po lewo dwumas i po prawo jednomasa https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 627&type=3
no jak nie było poruszane niewierni Tomasze trochę przeszukać oem i sa numery


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52 zmiana dwumasu na jednomas
PostNapisane: 17 marca 2016, 14:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
septi, wklej link nie strony ze zdjęciem tylko adres samego zdjęcia :) Bo teraz nie można zobaczyć :)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52 zmiana dwumasu na jednomas
PostNapisane: 17 marca 2016, 21:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Moje BMW: E30, E36
Kod silnika: M50B25v, M52B25
septi napisał(a):
Po lewo dwumas i po prawo jednomasa https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 627&type=3
no jak nie było poruszane niewierni Tomasze trochę przeszukać oem i sa numery


Słowo łapa, albo widełki padało wielokrotnie, ale jedynie w kontekście, że do zestawu z dociskiem z M57 trzeba przerobić łapę o ok. 11 mm :) Poza tym temat łap w internecie przemilczany.
Link nie działa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52 zmiana dwumasu na jednomas
PostNapisane: 19 marca 2016, 16:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=57864F8A łapa z wypustami jest od dwumasy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52 zmiana dwumasu na jednomas
PostNapisane: 22 marca 2016, 18:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Moje BMW: E30, E36
Kod silnika: M50B25v, M52B25
Czyli 9/10 łap sprzęgła na alledrogo będą pasować ;) dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M52 zmiana dwumasu na jednomas
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 16:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Moje BMW: E30, E36
Kod silnika: M50B25v, M52B25
No i stało się.
Zamach i docisk zrobiony u Otoczaka, tarcza sprzęgła u człowieka w Warszawie. Założone do skrzyni razem z nowym łożyskiem oporowym, łapą ze zdjęć:ObrazekObrazek
Do tego nowy wysprzęglik TRW.
Wszystko zmontowane, jednak sprzęgło działa dopiero na samej górze pedału. Do tego stopnia, że po odpuszczeniu pedału sprzęgła nie jestem pewien, czy w 100% jest zasprzęglony. Co jest nie tak? Jak sobie z tym poradzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL