BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 czerwca 2025, 19:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 14:40 
Nic odrazu nie wypłucze silnika.
Proces płukania przebiega stopniowo i dlatego po pewnym czasie na syntetyku teraz są takie jaja. Popychacz po 2 miesiącach napewno nie starł się od oleju :rotfl: Przecież to nie możliwe. Poprostu musiał być wadliwy lub nieprawidłowo zamontowany i tyle nic tu nie miał do znaczenia olej w 2 miesiące no nie żartuj proszę.
To by znaczyło,że po 3 miesiącach od wlania pół syntetyka silnik wymagał by remontu.
Mój brat robił to samo co ty czyli wałek dźwigienki itd.
Zrobił w 2lata 100tys na oleju 10w40 mobile i sprzedał silnik.
Chodził bez zarzutu nic nie cykało poprostu chciał mocniejszy i włożył 1.8is.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 14:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Jasne że od razu nie pocieknie. Mówie tylko jak było.
Jeździłem jedną zmiane 5w40 czyli z 10-15 tyś, nie wiem ile bo jeździłem na lampki, potem druga zmiana na shell, też 5w40, więc z 25-30 tyś nic nie ciekło.
Jakby miało ciec przez olej, już po 2-5 tyś było by widać.
Nie mam pojęcia czemu to tak cieknie, stawiam dalej na jakieś uszczelniacze - olej bym wykluczył na 100%.
W tym aucie co mam teraz, jest nie wiele młodsze, przebieg ma prawie 195 tyś i jest wlany 5w30 i też nic nie bierze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 15:01 
Tylko nie bierzesz pod uwagę,że w obecnym aucie nigdy wcześniej nie było innego oleju niż syntetyk a twoje m40 przejechało x kilometrów na oleju półsyntetycznym lub nawet mineralnym a bardzo możliwe,że przebieg ma ponad 300tyś wtedy już żaden producent nie zaleca oleju syntetycznego/płuczącego po to właśnie są podane dwa oleje dla m40 jako zalecane żeby z czasem przejść na pół syntetyk jak silnik zacznie zjadać syntetyka.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 15:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tylko że zdrowy silnik nie ma prawa zjadać oleju. Skoro nie zjadał przez 30 tyś a nagle zjada i to w dużuch ilościach to raczej należy szukać przyczyny w gwałtownej usterce (wyplucie sie uszczelki gdzieś) niż w 'postępowym zużyciu'.

No nic. Zanim zdecyduje sie Karol zalać coś innego lepiej niech zweryfikuje kwestię wycieków uszczelniaczami/uszczelkami i jeżeli takowe będą to najpierw je usunie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 15:14 
Żaden silnik po przebiegu 300tys i więcej nie będzie w pełni zdrowy właśnie po to są gęściejsze oleje żeby zniwelować skutki jego zużycia. Skoro producent zezwala na zalanie 10w40 nie wiem czym widzisz problem?
Jedyny sposób to wlanie gęstszego oleju lub rozbieranie silnika robienie szlifów wymiana pierścieni uszczelniaczy zaworowych itd a i tak lepiej zostawić go tak jak jest i wlać półsyntetyk bo taka ingerencja w silnik jak szlify nigdy nie będzie taka jak fabryczna.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 15:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
--==maly==-- napisał(a):
Skoro producent zezwala na zalanie 10w40 nie wiem czym widzisz problem?


Producent lał 5w40. Producent również nie przewidział szybkiego wycierania się wałków, dźwigni i reszty. W żadnym innym silniku tej przypadłości nie ma.
Gęsty olej w tym silniku ma kluczowe znaczenie przy zużywaniu się tych elementów, więc stosowanie go to poniekąd strzał do własnej bramki.
Mimo że mi brało śladowe ilości to liczyłem sie z tym że może brać (tak ludzie na mieście mówili, co akurat u mnie nie okazało sie prawdą) i wolałem w razie czego dolewać niż znowu robić remont głowicy za 2k.

O ile wlanie 10w40 w celu 'zalepienia' w jakimkolwiek innym silniku nie wpłynie negatywnie na jego prace o w M40 ze względu na jego egzotyczną konstrukcje - wpłynie - i oto mi właśnie przez cały czas chodzi.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 15:45 
Napewno dla głowicy wlanie syntetyka będzie lepsze niż pół syntetyka ale to nie znaczy,że dla całego silnika też będzie to lepsze. Jeżeli silnik bierze olej to znaczy,że przepuszcza na pierścieniach i nie ma takiego ciśnienia jak powinien a co za tym idzie mocy lub przepuszcza na zaworach ale to rzadziej i łatwo wykryć przy porannym odpalaniu.Dlatego wypada wlać olej pół syntetyczny ,żeby silnik trzymał odpowiednie parametry. Między pół a pełnym syntetykiem nie ma aż takiej różnicy,żeby głowica mogła się uszkodzić z tej przyczyny. Niestety najczęściej ludzie przyspieszają proces wycierania wałów itd wlewając mineralny który jest już zupełnie czymś innym niż pół syntetyk i jest znacznie gęściejszy.
Dlatego zgodzę się,że mineralny zaszkodzi pół syntetyczny napewno nie a może pomóc.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 19:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
--==maly==-- napisał(a):
nie a może pomóc.


To dlaczego większość tych którzy mieli wlany 10w40 narzeka na klekotanie i nie wkręcanie sie na obroty, wymieniają wałki i wszystko, a ci od 5w40 nie?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 19:32 
Nie wiem gdzie to wyczytałeś ale ja nic takiego nie znalazłem.
Sam wiem bo widziałem. Mój brat zrobił 100tyś m40 na pół syntetyku i było ok.
Drugi znajomy w e30 ma już ją 5 lat 130tyś i zawsze na półsyntetyku a silnik cichutko chodzi.
Na wszystkich forach piszą 10w40 może być 15w40 nie.
Opinie są podzielone jak zwykle.
Kolega CZARNY SIMR też potwierdza to co piszę a swoje m40 ma już długo.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 19:40 
Kyokushin napisał(a):
Czarny simrze - jedna jaskółka nie czyni wiosny ;)


tych jaskółek zaczyna być coraz więcej...

wg. mnie ta dyskusja jest bez sensu.

milion razy Kyo powtarzasz się "producent lał 5W40"
odechciewa mi się już tego czytać. Dlaczego nie chcesz chociaż w połowie przyznać komuś innemu racji? Po to jest forum, by wymieniać opinie i poglądy na różne sprawy, a nie demonstrowac komuś swoje racje i tylko udowadniać, że wszyscy inni są w błędzie.

dogmatycy to ciążcy rozmówcy :P :P :P

btw. simr sie nie odmienia:P to skrót od Samochody i Maszyny Robocze ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 20:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
--==maly==-- napisał(a):
Żaden silnik po przebiegu 300tys i więcej nie będzie w pełni zdrowy właśnie po to są gęściejsze oleje żeby zniwelować skutki jego zużycia.


bez przesady, moj silnik ma 217 000km, wedlug ksiazki zawsze był zalewany 5w30, taki też olej stosuje, przez 20 000km ktore nim zrobilem, poziom oleju na bagnecie nigdy nie drgnął, także sądze ze przy 300 000 km bedzie podobnie. Ważne jest jedno, od nowości najlepiej lać pełen syntetyk i nie przechodzić na coś gęstszego tylko dlatego że przekroczyło się jakiś przebieg.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 20:09 
Stones1 nie porównuj 12v do r4 bo to zupełnie inne przebiegi wytrzymuje przecież?
Pozatym chodzi o lanie syntetyka do silnika który już jeździł na gorszym oleju.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 20:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Czarny_simr napisał(a):
Dlaczego nie chcesz chociaż w połowie przyznać komuś innemu racji?


Ponieważ w tym przypadku w moim przekonaniu tej racji tam nie ma.
Wyrażam swój pogląd, oparty na wiedzy którą zdobyłem walcząc z m40stką. Czytałem i polskie fora i zagraniczne, rozmawiałem z ludźmi którzy się tym zajmują.
Rozmawiałem z użytkownikami którzy leją i taki i taki i mam spekrtum na podstawie którego mogę wywnioskować komu co się przytrafia a komu nie i dlaczego.

Jasne że na forach są osoby które piszą 'mam 10w40 i jest ok'. Tylko że w większości nawet nie wiedzą że nie jest ok ani nigdy nie było ok. Ja robiłem szereg różnych głupich testów żeby dojść do tego że jest ok.
To że ktoś coś pisze nie znaczy że ma racje. Tak samo i ci którzy są uparci przy pełnym syntetyku tak samo i ci którzy leją półsyntetyk do m40. Fakt faktem różne zdania należy zweryfikować, oprzeć na jakiejś statystyce i wyciągnąć własne wnioski.

Ja zanim napisałem swoje wywody o m40 dowiedziałem się praktycznie wszystkiego o tym silniku, jego wszystkie słabe i mocne strony i na podstawie tej wiedzy wiem że 'lepiej dolewać niż lać gęstrzy'.
Nie dlatego bronię swojego zdania żeby coś na siłe udowodnić, tylko chcę oszczędzić wielu młodym chłopakom którzy kupują sobie wymarzone bmw, mają m40, niepotrzebnych wydatków i rozczarowań.

Rozmawiając z różnymi mechanikami dostałem wiele opinii, 'pan heniek z garażu' twierdzi: 150 tyś?!! lać minerał, pan z warsztatu przy drodze - '10w40 to dobry olej i wlać markowy. Wiedza oparta na ogólnej opinii bez przemyślenia i zbadania zjawiska. Do poloneza może i tak, ale do m40 nie. Ci którzy widać było że myślą i znali się na m40, każdy powiedział - dół jest niezniszczalny - bardzo bardzo żadko m40 wymaga remontu dołu i dlatego robić głowice, lać syntetyk i dbać żeby tam nie było syfu - jak bierze olej wymieniać gumki a nie zwalać wine na pierścienie. Oczywiście istnieje wąski procent że są to rzeczywiście pierścienie albo jakieś poważne rzeczy, ale statystycznie rzecz ujmując - znikoma szansa.

Czy to m40 czy to v12 to bez znaczenia. Liczy się stan w jakim jest i jak ktoś dbał. Wszystko się zużywa podczas normalnej eksploatacji. Zadbane m40 latają po 500 tyś. i nic nie wskazuje na to że zdechną. Jeżdżone na syntetyku - jescze na pierwszym wałku! Tak więc 230 tyś to nawet nie jest półmetek.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 20:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
--==maly==-- napisał(a):
Stones1 nie porównuj 12v do r4 bo to zupełnie inne przebiegi wytrzymuje przecież?
Pozatym chodzi o lanie syntetyka do silnika który już jeździł na gorszym oleju.


czy v12 czy r4 nie można powiedzieć że nie będzie zdrowy po 300 000km. Może bedzie w idealnym stanie i po 500 000km, a może po 100 000km być w stanie tragicznym, wiadomo że zależy to od wielu czynników.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 20:37 
Ale oczywiste jest,że przy normalnym użytkowaniu v12 zrobi nieporównywalnie większy przebieg niż r4 bo to oczywiste. Pozatym to silnik z górnej półki a m40 z dolnej.
Znowu odbiegamy od tematu.
Ja proponuje jego zamknięcie bo i tak nikt nie odpuści swoich racji i tyle.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 20:42 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Kyo za to ze po wymianie padl Tobie jeden popychacz obwinialbym jednak pluklanke jaka zrobiles przed zmian a oleju na syntetyk chamskim motorflushem.upieram sie ze w silniku po pluklance zostalo troszke rozpuszczonego syfu i zapchalo jedne popychacz.i tyle. a uparte wciskanie "producent lał" sratattatata jest bez sensu. 10w40 jest olejem naprwde dobrym do tego silnika. w Twojej igle jak czytamy silnik "jest caly w oleju,spocony, od dolu" to sie z nikad nie wzielo.typoiwy przyklad powolnego rozszczelnienia. w moim "złomie" jak to bylo oceniane na forum przez "znawcow" silnik byl suchutki od spodu,boku czy gory jak kto woli.smigalem na 10w40.przez 15-20k bylo wszytsko si. co jakis czas sciagalem pokrywe zaworow w celu kontroli i wszytsko bylo jaknajbardziej wporzadku...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 20:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
--==maly==-- napisał(a):
Ja proponuje jego zamknięcie bo i tak nikt nie odpuści swoich racji i tyle.


Nie chodzi o odpuszczanie. Reasumując, postaraj się może wziąć moje filozofie pod uwagę, może nie są takie złe jak się wydaje;)
Ja przemyślę Twoje i dojdziemy do konsensusu :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 20:47 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Kyokushin napisał(a):
dojdziemy do konsensusu


nie zawsze sie da do niego dojsc...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 23:09 
W takim razie ja spróbuję jakoś to skonstantować.

M40 ma zalane 5W40 w fabryce, mimo, że podają w instrukcjach 5W40 i 10W40.
Ci, co lali konsekwentnie 5W40 na syntetyku, nie mieli i nie będą mieć problemów i cieszą się radością z jazdy jaka oferuje BMW przez długie lata.
Jednak drudzy z kolei, którzy lali 10W40, też będą jeździć długo czerpiąc Freude am Fahren tak jak Ci pierwsi, jednak sprawa się w ich przypadku skomplikuje, kiedy wleją syntetyk, który jak wspomniano ma właściwości płuczące, które nie wpływają dobrze na kondycję silnika.

Takie wyciągam wnioski czytając wypowiedzi wszystkie wypowiedzi, myślę, że możemy się wspólnie z tym w miarę zgodzić i zaakceptować taki pogląd, bo prawda pewnie i tak leży po środku, a my jej nie poznamy. Jeśli ktoś chce coś dodać proszę bardzo.
Jakoś napewno wspólnie dojdziemy do porozumienia :D

mam nadzieję, że moje M40 będzie miało taką żywotność jak ta dyskujsa :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 23:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
u mnie w rodzinie bylo 316 z 91r (e36). w momencie sprzedazy w 2003r miala ponad 550tkm zrobione bez jakichs powaznych remontow, wymian silnikow itp.

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL