BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 00:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 19:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
jak temat jest dla was glupi to po co wlazicie. znajda sie inne osoby ktore pomoga. dzieki temu tematowi dowiedzialem sie kilu rzeczy co chcialem i wlasnie dzieki wzorom mozna obliczyc przyblizona wartosc i nie chodzi o to zeby sluchac do konca tylko miec pojecie co w jakim czasie roladuje kompletnie aku. i uzywanie aku w polowie tego czasu bedzie pewnoscia ze bedzie wszystko chodzic (chyba ze bedzie sie robic to tak czesto ze aku nie zdazy sie naladowac). co do sprawnosci alternatora to ja osobiscie mam po kapitalnym remoncie. aku mam nowe, male wiec nie bedzie niedoladowane. ogolnie juz wszystko wiem a jak macie sie tu klocic znowu o jakies bzdety to lepiej zeby zamknac ten temat.

swiatla juz sobie obliczylem ile zjadaja, radio tez wiem. co z poborem energi przez silnik, dmuchawe, tylna szybe? co z wydajnoscia ladowania przy konkretnych obrotach? nikt nie wie? dowiedzialem sie ze obroty w alternatorze sa 2x wieksze niz obroty silnika ale jak obroty silnika przekladaja sie na wydajnosc alternatora tzn przy jakich obrotach alternator osiaga juz swoja max moc 80A (w moim przypadku), przy jakich obrotach jaka ma wydajnosc, czy jest to zalezne jeszcze od tego jakie jest zapotrzebowanie na energie? moze ktos zamiast pisac ze to glupi temat to wyjasni to skoro to wiecie...


jak to mozliwe ze twoj brat ma kondensator i moze grac caly dzien? to ten kondensator gromadzi dodatkowa energie jak drugi akumulator? bo niebardzo wiem jak to dziala

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 19:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
kondensator jest to tak jakby dodatkowy pojemnik z energią i podczas grania ze wzmacniaczem( głównie mocne udrzenie basu) nie jest pobierane z akumulatora tylko pobiera z tego kondensatora a kondensator wyrównuje sobie napięcie przez to na akumulatorze nie ma dużych spadków napięcia i przez to sie wolniej rozładowuje

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Kartuzy
To chyba nie do końca jest tak z tym kondendensatorem jak kolega tutaj napisał.. Czy kondensator jest, czy też nie, nie ma to żadnego wpływu na szybkość rozładowywania akumulatora. Kondensatory stosuje się w car audio w innym celu, mianowicie, z reguły wzmacniacze mocy umieszcza się z tyłu samochodu, tak samo jak z reguły akumulator w samochodzie znajduje się z przodu (akurat w BMW czesto jest z tyłu). No i trzeba pociągnąć pare metrów kabla od akumulatora do wzmacniacza, a jak wiadomo im dluższy kabel tym większa rezystancja, spadek napięcia itp. Kondensator montowany blisko wzmacniacza ma zapewnić natychmiastową dostawę energii potrzebnej w przypadku dużego impulsu, np podczas "łupnięcia" basu w muzyce. Kondensator charakteryzuje się bardzo niską rezystancją wewnetrzną, napewno niższą niz akumulator, dzieki temu jest w stanie bardzo szybko oddać duży ładunek gdy jest to potrzebne w danym momencie. Wszak w czasie grania muzy z "tupnięciami" basu, prąd pobierany z instalacji przez wzmacniacz ma charakter iście impulsowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 23:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
hal napisał(a):
Czy kondensator jest, czy też nie, nie ma to żadnego wpływu na szybkość rozładowywania akumulatora.


oj ma i to duże znaczenie widocznie nie miałeś z nim doczynienia i rzucasz tylko teoriami, znacznie wydłuża czas grania

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2009, 08:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 298
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
hal napisał(a):
To chyba nie do końca jest tak z tym kondendensatorem jak kolega tutaj napisał.. Czy kondensator jest, czy też nie, nie ma to żadnego wpływu na szybkość rozładowywania akumulatora. Kondensatory stosuje się w car audio w innym celu, mianowicie, z reguły wzmacniacze mocy umieszcza się z tyłu samochodu, tak samo jak z reguły akumulator w samochodzie znajduje się z przodu (akurat w BMW czesto jest z tyłu). No i trzeba pociągnąć pare metrów kabla od akumulatora do wzmacniacza, a jak wiadomo im dluższy kabel tym większa rezystancja, spadek napięcia itp. Kondensator montowany blisko wzmacniacza ma zapewnić natychmiastową dostawę energii potrzebnej w przypadku dużego impulsu, np podczas "łupnięcia" basu w muzyce. Kondensator charakteryzuje się bardzo niską rezystancją wewnetrzną, napewno niższą niz akumulator, dzieki temu jest w stanie bardzo szybko oddać duży ładunek gdy jest to potrzebne w danym momencie. Wszak w czasie grania muzy z "tupnięciami" basu, prąd pobierany z instalacji przez wzmacniacz ma charakter iście impulsowy.


Kolego wiesz co prawisz :)
zgadzam sie 100%
kondensator tylko pomaga dostarczyc natychmiastowo ładunek przez co nie mamy spadkow napiecia, wzmacniacz w trakcie udezenia basu nie przygasa i mamy czysty dzwięk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2009, 18:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
DJ_Misiek napisał(a):
Czy kondensator jest, czy też nie, nie ma to żadnego wpływu na szybkość rozładowywania akumulatora.


moze inaczej - kondensator ma wplyw na rozladowywanie i to pozytywny, lecz jest on tak znikomy ze nie warto brac tego pod uwage. Kondensator ma w koncu zmagazynowany jakis ladunek energii.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2009, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Kartuzy
Napisalem że nie ma żadnego wpływu, ponieważ jest on marginalnie mały, ponizej 0,1% a więc jest pomijalny.

Oto dowód:

(obliczenia na elementach idealnych, bez uwzglednienia charakterystyk strat elementów)

Kondensator 10F 12V - magazynuje ładunek o wartości 120C (Q=C*U , 10F * 12V)
Akumulator 60Ah 12V - magazynuje ładunek o watości 216000C (Q=I*t , 60A * 3600s)

Z tego wynika ze taki akumulator przechowuje ładunek, odpowiadający wartością ładunkowi przechowywanemu przez 1800 szt. kondensatorów 10F (przy tym samym napięciu). Z obliczeń stosunek pojemności kondensatora do pojemności akumulatora wyrażanej ładunkiem elektrycznym wynosi 0,055%. Obliczenia czysto teoretyczne, nie uwzgledniające np. płynnego spadku napięcia na akumulatorze podczas rozładowywania, ale łatwo obrazują jaki wpływ na czas działania sprzętu ma obecność kondensatora.

Bez kondensatora sprzęt bedzie działał np. 2 godziny, a z kondensatorem 2 godziny i 4 sekundy, można to sobie policzyć.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 18:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
hal napisał(a):
Napisalem że nie ma żadnego wpływu, ponieważ jest on marginalnie mały, ponizej 0,1% a więc jest pomijalny.

Oto dowód:

(obliczenia na elementach idealnych, bez uwzglednienia charakterystyk strat elementów)

Kondensator 10F 12V - magazynuje ładunek o wartości 120C (Q=C*U , 10F * 12V)
Akumulator 60Ah 12V - magazynuje ładunek o watości 216000C (Q=I*t , 60A * 3600s)

Z tego wynika ze taki akumulator przechowuje ładunek, odpowiadający wartością ładunkowi przechowywanemu przez 1800 szt. kondensatorów 10F (przy tym samym napięciu). Z obliczeń stosunek pojemności kondensatora do pojemności akumulatora wyrażanej ładunkiem elektrycznym wynosi 0,055%. Obliczenia czysto teoretyczne, nie uwzgledniające np. płynnego spadku napięcia na akumulatorze podczas rozładowywania, ale łatwo obrazują jaki wpływ na czas działania sprzętu ma obecność kondensatora.


kolego coś te twoje teoretyczne obliczenia znacznie odbegają od rzeczywiśtości najprawdopodobnie coś żle liczysz

hal napisał(a):
Bez kondensatora sprzęt bedzie działał np. 2 godziny, a z kondensatorem 2 godziny i 4 sekundy, można to sobie policzyć.


TOTALNA BZUDA !!!! Audio na takim samym wzmachu bez kondensatora grało ok 2h a z kondensatorem można grać cały dzień!!!! To nie obliczenia teoretycznie to praktyka! Aku nie siada. Z ciekawości mierzyłem napiecie podczas grania tej samej muzyki na aku i na kondensatorze ( na aku było 12.2V a na kondensatorze 11.6V) ten pomiar o czymś świadczy:P

Tak wiec jak chcecie długo grać swoim audio ze wzmachem to kondensatora wartro kupic.

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 21:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Kilka razy wpadł mi w oko ten temat ale się powstrzymałem. Teraz już nie mogłem. To najbardziej durny temat jaki udało mi się na tym forum zauważyć. Kwintesencja wiejskiego czy wielolampasowego podejścia do tematu "BMW" A teorie że kondensator pozwala KILKUKROTNIE !!! wydłużyć czas do rozładowania akumulatora radiem... wybaczcie - popłakałem się ze śmiechu.

ps. autor tematu: "dzieki temu tematowi dowiedzialem sie kilu rzeczy co chcialem i wlasnie dzieki wzorom mozna obliczyc przyblizona wartosc i nie chodzi o to zeby sluchac do konca tylko miec pojecie co w jakim czasie roladuje kompletnie aku. i uzywanie aku w polowie tego czasu bedzie pewnoscia ze bedzie wszystko chodzic (chyba ze bedzie sie robic to tak czesto ze aku nie zdazy sie naladowac). co do sprawnosci alternatora to ja osobiscie mam po kapitalnym remoncie. aku mam nowe, male wiec nie bedzie niedoladowane. ogolnie juz wszystko wiem a jak macie sie tu klocic znowu o jakies bzdety to lepiej zeby zamknac ten temat."

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 00:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: mazowieckie/łódzkie
Moje BMW: G31
Kod silnika: B47
Przyłączam się do propozycji zamknięcia tematu, bo panowie tu podstawy "nowej" elektrotechniki piszą. :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 11:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
lizardking napisał(a):
kondensator pozwala KILKUKROTNIE !!! wydłużyć czas do rozładowania akumulatora radiem


od samego początku pisałem o audio ze wzmacniaczem , czytanie ze zrozumieniem :wstyd: hehe

wasze teorie i obliczenia sie skończyły wiec macie racje lepiej zamknąć temat :rotfl: pozdrówka

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL