BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 07:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Co wybrał byś na moim miejscu?
Valvolone MaxLife 10W-40 12%  12%  [ 8 ]
Liqui Moly Super Leichtlauf 10W-40 0%  0%  [ 0 ]
Liqui Moly MoS2 Liechtlauf 10W-40 6%  6%  [ 4 ]
Syntetyczny Valvoline/Liqui Moly 15%  15%  [ 10 ]
Syntetyczny Valvoline/Liqui Moly + płukanie silnika przed wymianą 24%  24%  [ 16 ]
Półsyntetyczny olej innej marki 4%  4%  [ 3 ]
Syntetyczny olej innej marki 26%  26%  [ 18 ]
Pozostał bym przy oleju Castrol Magnatec 10W-40 13%  13%  [ 9 ]
Liczba głosów : 68
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Dylematy olejowe...
PostNapisane: 18 marca 2011, 17:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 607
Moje BMW: E 36 coupe
Kod silnika: M52B28
W moim przypadku zmieniłem olej z jakiegoś 10w40 na Liqui Moly 5w40, wcześniej przepłukałem - Engine Flush Liqui Moly.
Po zabiegu przejechałem jakieś 1-2 tys km. i wymieniłem uszczelkę pod zaworami - zaczęło się pocić. W chwili obecnej nie mam wycieków, lecz ubytki oleju są...

_________________
ObrazekObrazek
Bostongrun ;)
viewtopic.php?f=6&t=75644


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dylematy olejowe...
PostNapisane: 12 września 2017, 00:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: 323 Ci
Kod silnika: m52b25tu
Witam , jestem nowy na forum i świeżym posiadaczem E46 323ci 2000r z przebiegiem (ponoć) 255 tys km na podtlenku LPG . Przybieram się do wymiany oleju i burza w mózgu, co zalać ? Na kartce z poprzedniej wymiany jest widoczny olej valvoline maxlife 5w40, Pytanie , zalewać taki sam ? Z góry przepraszam jak coś pokićkałem z działem ale "świeżaki " tak mają ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dylematy olejowe...
PostNapisane: 12 września 2017, 14:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Moje BMW: E83
Kod silnika: M47N
Co to za mechanik tak radzi, chyba od "Syrenki"
Zakov napisał(a):
teraz zadzwoniłem do znajomego mechanika z podobnym zapytaniem i stwierdził on, żeby się nawet nie wydurniał z żadnym syntetykiem

Do BMW lać tylko syntetyk o gęstości (lepkości) 0W i 5W. 10W jest za gęsty i będzie słabe smarowanie. Dobierać ze specyfikacją LL01 lub późniejsze.
Marka oleju do uznania ostatnio przez BMW jest lany Shell , są pogłoski że oleje są podrabiane .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dylematy olejowe...
PostNapisane: 12 września 2017, 16:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62b35
MarianMarian napisał(a):
Co to za mechanik tak radzi, chyba od "Syrenki"
Zakov napisał(a):
teraz zadzwoniłem do znajomego mechanika z podobnym zapytaniem i stwierdził on, żeby się nawet nie wydurniał z żadnym syntetykiem

Do BMW lać tylko syntetyk o gęstości (lepkości) 0W i 5W. 10W jest za gęsty i będzie słabe smarowanie. Dobierać ze specyfikacją LL01 lub późniejsze.
Marka oleju do uznania ostatnio przez BMW jest lany Shell , są pogłoski że oleje są podrabiane .



Nie opowiadaj ludziom głupot. To że Ty jeździsz na pełnym syntetyku, to nie znaczy że każdy musi lub powinien lać taki olej do swojego motoru.
Ja osobiście leje połsyntetyk od 5 lat, nic się nie dzieje i silnik chodzi jak nowy. Wymieniam olej co 10k i filtr co 5k


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dylematy olejowe...
PostNapisane: 12 września 2017, 17:01 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
qrier napisał(a):
Na kartce z poprzedniej wymiany jest widoczny olej valvoline maxlife 5w40, Pytanie , zalewać taki sam ? Z góry przepraszam jak coś pokićkałem z działem ale "świeżaki " tak mają ;)

Lej dalej Valvo 5W40, będzie ok :ok:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dylematy olejowe...
PostNapisane: 12 września 2017, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Ełk
Moje BMW: 323 Ci
Kod silnika: m52b25tu
maaaad, dzieki za odpowiedz :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dylematy olejowe...
PostNapisane: 13 września 2017, 15:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Moje BMW: E83
Kod silnika: M47N
Karmazyn napisał(a):
Nie opowiadaj ludziom głupot. To że Ty jeździsz na pełnym syntetyku, to nie znaczy że każdy musi lub powinien lać taki olej do swojego motoru.
Ja osobiście leje połsyntetyk od 5 lat, nic się nie dzieje i silnik chodzi jak nowy. Wymieniam olej co 10k i filtr co 5k

Ty to możesz sobie lać co chcesz ale powinieneś uczciwie napisać że konstruktor BMW zaleca pełny syntetyk. Jak masz inne wiarygodne opracowania na ten temat to podziel się z nami.
Uważam że twoje osobiste doświadczenie w tym temacie nie jest miarodajne bo to by musiało być robione na kilku nastu jednostkach przez co najmniej 500 tys km i monitorowane przez ten sam warsztat.
Większość użytkowników BMW ma zacięcie sportowe więc lejmy co fabryka poleca .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dylematy olejowe...
PostNapisane: 13 września 2017, 16:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 169
Lokalizacja: okolica częstochowy
Moje BMW: e36 323 sedan
Kod silnika: m52b25
oł sziet następny tasiemiec o olejach :rotfl:

_________________
Klasyk jest jak pies, któregoś dnia zdechnie (


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dylematy olejowe...
PostNapisane: 13 września 2017, 20:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62b35
MarianMarian napisał(a):
Karmazyn napisał(a):
Nie opowiadaj ludziom głupot. To że Ty jeździsz na pełnym syntetyku, to nie znaczy że każdy musi lub powinien lać taki olej do swojego motoru.
Ja osobiście leje połsyntetyk od 5 lat, nic się nie dzieje i silnik chodzi jak nowy. Wymieniam olej co 10k i filtr co 5k

Ty to możesz sobie lać co chcesz ale powinieneś uczciwie napisać że konstruktor BMW zaleca pełny syntetyk. Jak masz inne wiarygodne opracowania na ten temat to podziel się z nami.
Uważam że twoje osobiste doświadczenie w tym temacie nie jest miarodajne bo to by musiało być robione na kilku nastu jednostkach przez co najmniej 500 tys km i monitorowane przez ten sam warsztat.
Większość użytkowników BMW ma zacięcie sportowe więc lejmy co fabryka poleca .


Ok, zgodzę się z Tobą że producent zaleca itd., ale w 20 letnim aucie?? Nie chce mi się wierzyć że silnik jest 100% szczelny. No chyba że kolega jest po kapitalnym remoncie., tzn jego silnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dylematy olejowe...
PostNapisane: 13 września 2017, 20:49 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Nie można silnika po 20 latach uszczelnić? I co ma wspólnego szczelność z rodzajem oleju?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dylematy olejowe...
PostNapisane: 13 września 2017, 20:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
maaaad napisał(a):
I co ma wspólnego szczelność z rodzajem oleju?
niektórzy nadal uważają że jak w starym aucie jest wyciek, to należy zalać gęstszy olej, albo od razu jakiś uszlachetniaczo uszczelniacz :P

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dylematy olejowe...
PostNapisane: 13 września 2017, 21:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
matko bosko, Karmazynie ogarnij sie chłopie i zaczerpnij troche lektury..

...
U nas na forum jak w całości nie zapoznasz się z tematem "jak uciszyłem szklanki" to żoden z ciebie znawca :D lekturka w sam raz na wolne wieczory .... do końca roku :rotfl:

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dylematy olejowe...
PostNapisane: 13 września 2017, 21:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Ale zaraz, wycieku nie będzie? Nie będzie. Olej tańszy? Tańszy. Same plusy :cwaniak:

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dylematy olejowe...
PostNapisane: 13 września 2017, 22:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62b35
DanyU napisał(a):
maaaad napisał(a):
I co ma wspólnego szczelność z rodzajem oleju?
niektórzy nadal uważają że jak w starym aucie jest wyciek, to należy zalać gęstszy olej, albo od razu jakiś uszlachetniaczo uszczelniacz :P


Z tym uszlachetniaczem to trochę przesadziłeś... A jeśli chodzi o rodzaj oleju, to czy lejesz pół, czy pełny syntetyk koni Ci nie przybędzie. Dużej różnicy w pracy silnika też nie będzie. Zadowoleni za to są sprzedawcy olejów, bo naiwnych nie brakuje.
kszyhu napisał(a):
matko bosko, Karmazynie ogarnij sie chłopie i zaczerpnij troche lektury..

...
U nas na forum jak w całości nie zapoznasz się z tematem "jak uciszyłem szklanki" to żoden z ciebie znawca :D lekturka w sam raz na wolne wieczory .... do końca roku :rotfl:


Tak, znam ten temat, bo sam miałem z tym problem. Rozwiązałem go wymieniając komplet szklanek na nowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dylematy olejowe...
PostNapisane: 13 września 2017, 23:37 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Karmazyn napisał(a):
A jeśli chodzi o rodzaj oleju, to czy lejesz pół, czy pełny syntetyk koni Ci nie przybędzie. Dużej różnicy w pracy silnika też nie będzie. Zadowoleni za to są sprzedawcy olejów, bo naiwnych nie brakuje.

Tak samo jak i silnik się nie rozszczelni, jeśli jest sprawny, a jeśli sprawny nie jest, to trzeba go naprawić.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dylematy olejowe...
PostNapisane: 14 września 2017, 06:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
dokładnie. To jest taki paradoks starosci, że z biegiem lat i starzenia się samochodu jest przez posiadaczy co raz to mniej wydawana kasa na jego naprawy. ..Bo jak coś sie starzeje to sie zuuzywa, a jak sie zuzywa to sie psuje, a jak sie psuje to trza dobić, albo zostawić/zatuszować (w tym przypadku gęstszy olej) dla potrzeb przyszłego nabywcy :P

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Dylematy olejowe...
PostNapisane: 14 września 2017, 07:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62b35
kszyhu napisał(a):
dokładnie. To jest taki paradoks starosci, że z biegiem lat i starzenia się samochodu jest przez posiadaczy co raz to mniej wydawana kasa na jego naprawy. ..Bo jak coś sie starzeje to sie zuuzywa, a jak sie zuzywa to sie psuje, a jak sie psuje to trza dobić, albo zostawić/zatuszować (w tym przypadku gęstszy olej) dla potrzeb przyszłego nabywcy :P


Pokaż mi gdzie napisałem że uszczelniam silnik gęstym olejem. Chodziło mi raczej o to, że jeśli auto ma swoje lata i nie było "nic" przy nim robione to nieszczelności na pewno są, a jeśli są to właściciel nie dba o auto, i wtedy nie ma sensu lać lepszy olej tylko najpierw usunąć przyczynę wycieku. Choć tak naprawdę nie wiemy czy kolega qrier ma wyciek, bo nie o tym mowa :P
Trzeba czytać ze zrozumieniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL