BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 22:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 13 grudnia 2010, 22:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54
Odkopałem kotleta, ale właśnie testuję niedawno zakupione 316ti. Na codzień jeździ żona. Próbowałem wyłączyć DSC, ale krótkie naciśnięcie powoduje jego tylko częściową deaktywację. W dalszym ciągu ma kaganiec. Daje się go ponownie włączyć podczas jazdy. Jutro potestuję dłuższe przytrzymanie i podzielę się spostrzeżeniami. W moim E39 krótkie przytrzymanie DSC wyłącza go zupełnie...więc dlatego pewnie na to nie wpadłem... :mur:

_________________
Always in pressure...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 25 grudnia 2013, 03:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 116
Lokalizacja: Bedford/UK
Moje BMW: E46 330CI
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147307

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131559
a u mnie dzial to tak jak opisal Roger-Nysa, ale troche inaczej :)

BMW E46 320CI M54B22 z 2002 roku

Mam DSC, zeby wylaczyc calkowicie lub wlaczyc, nie musze miec odpalonego silnika, a zeby wlaczyc DSC wystarczy ponownie wcisnac guzik i wszystko dziala a kontrolki gasna :)

- aby wylaczyc, musze przytrzymac DSC tylko 5 secund i juz mam wylaczone wszystko, czyli pala sie 2 kontrolki na zolto - trojkacik i hamulec

- aby wlaczyc wystarczy ze przycisne DSC krotko

Pozdro

_________________
Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...

Jest-->>BMW E46 330CI<<--
Bylo-->BMW E46 320CI<--


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 7 stycznia 2014, 19:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: krk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B22
Pogadałem z kumplem przejechałem się i mam pewne wątpliwości co do działania DSC.

Wg. mnie normalnym jest, że DSC działa po chwili. Czyli musi być uślizg i wtedy będzie wyprowadzał. Podobnie z ruszaniem. Mam na myśli, że jak ruszam to przez ~1sek koła będą "mieliły" ale zaraz przydusi silnik. Podobnie z poślizgiem. Będę czuł, że auto ucieka, ale zaraz zadziała DSC i wyprowadzi. Dobrze to widzę?
A może powinno być tak, że DSC powinno tak szybko zareagować, że nic nie będę czuł. Jak ruszam, że nawet na chwilę nie będzie mi boksował. A poślizg nie będzie dla mnie nawet odczuwalny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 7 stycznia 2014, 20:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
Ja mam u siebie ASC (bez T) i jak nacisnę krótko przycisk, to zaświeca się kontrolka trakcji. Ponowne naciśnięcie gasi kontrolkę. Kiedy ASC jest wyłączone jedynym kagańcem jest ABS (szkoda, że też nie ma wyłącznika...). Długie trzymanie nic nie zmienia - kontrolka się zapala, a ponowne naciśnięcie ją gasi. Ale...
... jak NCSem sczytałem plik, to jest tam opcja "logik ha spere" (wiadomo o co chodzi), kiedy się ją aktywuje, to dzieje się u mnie tak, jak ktoś wcześniej opisywał, czyli długie przytrzymanie przycisku powoduje zapalenie kontrolki, która już potem nie reaguje na przycisk. Dopiero ponowne włączenie zapłonu powoduje zgaszenie kontrolki.

U mojej rodzicielki jest ASC+T. Krótkie naciśnięcie włącza kontrolkę trakcji (wtedy działa tylko "szpera", inaczej EDS). Długie przytrzymanie powoduje zapalenie dodatkowo kontrolki od ręcznego (na żółto). Ponowne krótkie naciśnięcie przycisku włącza z powrotem kaganiec.

A może by tak każdy wrzucił swój plik z NCSa z tego modułu? Może trik polega tylko na ustawieniach? Nie mówię tu o DSC oczywiście...
To mój, zwykłe ASC, działanie jak wyżej:
Kod:
BREMSLICHTSCHALTER
   aktiv
REIFENTOL_ABGLEICH_ASC
   aktiv
REIFENTOLERANZABGLEICH
   aktiv
CORNERING_BREAK_CONTROL
   aktiv
PRE_CBC_FUNKTION
   aktiv
BREMSWARNLEUCHTE
   aktiv
ADRESSE_AUSWERTEN
   nicht_aktiv
AMR_TYP
   typ_2
BMR_TYP
   typ_1
HYDR_BREMSKRAFTVERTEILUNG
   typ_1
LOGIK_HA_SPERRE
   nicht_aktiv
MOTOR_ART_ASC
   wert_02
DV_OFFSET
   line3
FUNKTION_DSC
   nicht_aktiv
GETRIEBE
   handschaltung

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problemz z Całkowitym wylaczeniem DSC
PostNapisane: 10 stycznia 2014, 17:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 129
Lokalizacja: 3miasto
Moje BMW: e46
Dokładnie jak poniżej.
krótkie naciśniecie DSC zapala żółty trójkąt i ściąga częściowo kaganiec. Dopiero dłuższe przytrzymanie zapala dodatkowo czerwony wykrzyknik i wtedy auto ma całkowicie wyłączoną kontrole trakcji. Po zabawie wystarczy ponowne dłuższe przytrzymanie i wszystko wraca do normy.
taj jest w moim e46 318d 2005 rok.

Roger-Nysa napisał(a):
Bo o ile możemy mówić o krótkim naciśnięciu "przycisku trakcji" który zapala "trójkąt" Lub o przyciśnięciu "przycisku trakcji" i przytrzymaniu go dłużej co skutkuje ale nie u wszystkich (zależnie od wyposażenia) zapaleniem "trójkąta" i " wykrzyknika"

To oba wymienione prze zemnie stany powinno się dać wyłączyć jednym ponownym krótkim naciśnięciem "przycisku trakcji"

Lampki powinny zgasnąć ........ w pierwszej opcji "trójkąt " w drugiej opcji "trójkąt " i "wykrzyknik"

Naturalnie po wyłączeniu i włączeni zapłonu lampki również gasną ale powinny zgasnąć bez wyłączania zapłonu.
Wystarczy raz krótko nacisnąć przycisk trakcji.

Taki stan jak pisałem wyżej miałem w dwóch werwach e46 320d Po lifcie (tu może jest klucz- rocznik) jedna miała ASC+T druga DSC.

Opisując swoje spostrzeżenia uzupełniajcie wpisy o model silnik i rocznik. Może wtedy uda się ustalić jaka opcja co miała i jak to działało.

_________________
e46 318d Touring

Moje e46 viewtopic.php?p=622393


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL